AKE:n toiminta
AKE:n toiminta
Hieno tämä käyttömaksu uudistus. Ostettiin perheeseen toinen auto. Omiin nimiin sirron yhteydessä varmistettiin katsastuskonttorilla, että autosta ei ole käyttö, yms. maksuja rästissä. Tänään tuo posti sitten yllätyksen. Auto on käyttökiellossa maksamattomien käyttömaksujen takia. Soitto AKE:lle, josta kerrotaan että EDELLISTÄ EDELLINEN omistaja on jättänyt yhden maksuerän maksamatta. Lisäksi kertoivat, että jos halutaan autoa käyttää niin MEIDÄN pitää se maksaa, viivästys maksujen kera. Kyllä on hienoa toimintaa. Onneksi ei ollut paljo yli 20Euron summasta kyse, mutta tympäsee kuitenkin ku joutuu valtion painostamana maksamaan muiden laskuja.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
noh
Jos auto ei ole ollut myyjällä kovin kauaa, vero hänen kohdallaan ei ole ehtinyt vielä erääntyä kaupanteon hetkellä ja sitten seuraavalle omistajalle tulee yllätyksenä tieto ettei autolla saakaan ajaa vaikka sillä on hyvällä omallatunnolla ajettu joka päivä. Parhaassa tapauksessa asiasta ilmoittaa virkavalta, joka vie kilvet konttorille josta ne saa maksukuittia vastaan takaisin.
Kaveri osti auton, jopa katsasti sen
ja sitten tuli verolappu ja ajokielto. Joku parikymppiä oli rästejä ed.ed.omistajalta.
Nuo summat ja viitenumerothan saa vain AKEn puhelinpalvelusta joka maksaa mansikoita+ppm.
Eli maksat että saat tietää mitä saat maksaa...
Miksei ne tee niin että laittavat sen maksamatta jättäneen henkilön ajokieltoon eikä sitä autoa. Eihän se sen auton vika kuitenkaan ole. Eli kortti pois kunnes vero on maksettu, tai merkintä johonkin ettei seuraavaa autoa saa nimiin jos ei ole maksanut vanhoja mätkyjä.
Kaveri osti auton, jopa katsasti sen

Nuo summat ja viitenumerothan saa vain AKEn puhelinpalvelusta joka maksaa mansikoita+ppm.
Eli maksat että saat tietää mitä saat maksaa...

Miksei ne tee niin että laittavat sen maksamatta jättäneen henkilön ajokieltoon eikä sitä autoa. Eihän se sen auton vika kuitenkaan ole. Eli kortti pois kunnes vero on maksettu, tai merkintä johonkin ettei seuraavaa autoa saa nimiin jos ei ole maksanut vanhoja mätkyjä.

Re: noh
Joku tällainen eräpäivä juttu siinä on ollut. ed. omistajalla auto ollut omissa nimissään reilun kuukauden. Tuo sun viimeinen ehdotus olisi hyvä ja reilu.jusu kirjoitti:Jos auto ei ole ollut myyjällä kovin kauaa, vero hänen kohdallaan ei ole ehtinyt vielä erääntyä kaupanteon hetkellä ja sitten seuraavalle omistajalle tulee yllätyksenä tieto ettei autolla saakaan ajaa vaikka sillä on hyvällä omallatunnolla ajettu joka päivä. Parhaassa tapauksessa asiasta ilmoittaa virkavalta, joka vie kilvet konttorille josta ne saa maksukuittia vastaan takaisin.
Kaveri osti auton, jopa katsasti senja sitten tuli verolappu ja ajokielto. Joku parikymppiä oli rästejä ed.ed.omistajalta.
Eli maksat että saat tietää mitä saat maksaa...![]()
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Juu, mutta ku se, keneltä me auto ostettiin on kyllä maksunsa maksanut. Edellistä edellinen on ne jättänyt hoitamatta. Ja ko. henkilöllä on yhteystietojen luovutus kielto, eli kertonee jotain kaverin rehellisyydestä.jimmy kirjoitti:Tarkennuksia vielä..
Siis kun ostat yksityiseltä, samalla kun kirjoitatte luovareita, pitää sopia käyttömaksuista kirjallisesti. Jos ette sovi käyttömaksuista, maksat rästissä olevat. Voit vaatia vahingonkorvausta kaverilta, mutta parempi vetelä paperilla kuin kädessä.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Joku vois ny sanoo, et toi summahan on tosi mitätön...
Sitte, jos "auto" onki ostettu 40:llä, nii sen hintahan nousi kertaheitolla 50%, eli pari kymppiä onki jo iso raha... heko heko hekotus...
Autonhan ei pitäs läpästä katastusta, jos onpi veroloita rästissä, juu.
Nyt onpi kuitenki syynit läpästy, eli konttorin moka!
Sitte, jos "auto" onki ostettu 40:llä, nii sen hintahan nousi kertaheitolla 50%, eli pari kymppiä onki jo iso raha... heko heko hekotus...
Autonhan ei pitäs läpästä katastusta, jos onpi veroloita rästissä, juu.
Nyt onpi kuitenki syynit läpästy, eli konttorin moka!
Auto voi mennä läpi katsastuksen vaikka veroja on maksamatta. AKE:n tiedonkulussa on lähes kahden viikon viive maksutietojen välittymisessä konttoreille ja poliisille. Kyseinen viive aiheutta useimmat ko. ongelmat.
Maksujen sopiminen myyjän kanssa kirjallisesti tai suullisesti ei käy lakitekstin yli jos auto laitetaan käyttökieltoon.
Maksujen sopiminen myyjän kanssa kirjallisesti tai suullisesti ei käy lakitekstin yli jos auto laitetaan käyttökieltoon.
- Toveri Sladimir
Eli vakuutusrästit on katsastuksen este, mutta ne jää edelliselle omistajalle.Ns. käyttömaksu ja Diesel-vero seuraavat autoa maailmanloppuun saakka.Eli itse autosta on tehty verovelvollinen, eikä omistajasta.Näin valtio varmistaa että saa omansa pois, eikä välitä oikeudenmukaisuudesta.Eli sama asia kuin "poika rikkoo ja isi maksaa".Jos valtio omistaisi vakuutusyhtiöt, vakuutusrästitkin seuraisivat auton mukana.Miksiköhän muuten sakkorangaistukset eivät seuraa auton mukana?Sehän olisi yhtä oikeudenmukaista kuin tämä verojenkin seuraaminen.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
No mulle sanottiin joossakin ettää jos toi entisten maksamattomat käyttömaksut tulee maksuun niin ne voi kuulemma kieltäytyä maksamasta ja sitten niitä lähdetään hakemaan ulosottoteitse asian omaisilta (niiltä jotka eivät ole maksaneet).
Jos ne todetaan varattomiksi ulosotossa niin sitten kyllä tulee sulle verot maksuun.
Jos ne todetaan varattomiksi ulosotossa niin sitten kyllä tulee sulle verot maksuun.
Lada rules
- Toveri Sladimir
Niinpä niin.Sillehän ne kuuluu, kuka ne on jättänyt maksamatta.Verot on ulosottokelpoisia.Mutta odotatko kuukausia tai vuosia, että edellinen omistaja ne maksaa.Ja jos todetaan varattomaksi, maksaa seuraava omistaja jos haluaa autolla ajaa.Pe...stä koko käytäntö, mutta näin ne rahat saadaan valtion pohjattomaan kassaan.Kannattaa varmistaa AKE:n palvelunumerosta maksurästit, tosin tiedot laahaa pari viikkoa jäljessä.Pahimmassa tapauksessa kertymää on pari tonnia.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
- LamaAjanElvis
jos oikein muistan minä maksoin jo kesällä toisesta ladastani veron. tulipa muutama päivä sitten postissa uudestaan ja sanottiin että en oo maksanut.
jos minä sitä en olisi maksanut niin sehän ois vielä tuolla laskupinossa muttakun ei. lapussa vielä luki että jos mielestäni olen maksanut veron voin tarkistaa jostain paikasta maksukuitin numerolla muttakun ei oo mitään kuitteja enää siitä niin, eikun ens kuussa uudestaan maksamaan kautta profeetan parran.
jos minä sitä en olisi maksanut niin sehän ois vielä tuolla laskupinossa muttakun ei. lapussa vielä luki että jos mielestäni olen maksanut veron voin tarkistaa jostain paikasta maksukuitin numerolla muttakun ei oo mitään kuitteja enää siitä niin, eikun ens kuussa uudestaan maksamaan kautta profeetan parran.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Mä maksoin kerran käyttömaksun ilman viitenumeroa. Huomasin virheeni itse ja soitin akelle. Kertoivat saman kuin sinulleekin. Tuon numeron saa myös verkkopankista. Sampossa toimii niin, että klikkaa saajan nimeä ja eteen avautuu kuitti maksusta. Siinä ylärivillä on arkistointitunnus. Tuon kun antoi AKE:lle niin pystyivät yhdistämään viitenumerottoman maksuni ajoneuvooni.LamaAjanElvis kirjoitti:jos oikein muistan minä maksoin jo kesällä toisesta ladastani veron. tulipa muutama päivä sitten postissa uudestaan ja sanottiin että en oo maksanut.
,_,/ukka
Autoton on huoleton