Niinhän ne on jo nyt. Samoin esimerkiksi isommat jenkkibensapakut. Tosin melko suuren polttoaineenkulutuksen vuoksi ne eivät ole kovin potentiaalisia jokapäiväisiä käyttöautoja...punanenä kirjoitti:Hummer ja Kraz esim ja muut b kuorma-autot ovat käsittääkseni nollaverolla tulevaisuudessa
Eikös ne ole yleensä kuuden hengen henkilöautoja jos on, etupenkkihän niissä on kolmelle kuten takapenkkikin.START kirjoitti:juu ei niitä HJ:ta montaa ole 7-rekisteröitynä, tai ainakaan täyden veron malleina. sama juttu kun jenkki pakuissakin.
Eikä ne kyllä olleet täyden veron autoja muutenkaan kun ne olivat maastohenkilöautoja joista maksettiin alempaa autoveroa. Pakettitouhut on siis yleensä vain tuota dieselveronkiertoa.
Jenkkilotjakkeiden hinta olisi taas kai henkilöautoina noussut kohtuuttomaksi joten pääosa niistä rekisteröitiin uutuuttaan pakettiautoiksi niin niistä ei tarvinnut maksaa autoveroa ollenkaan.
Luulenpa että kuorma-autoiksi rekisteröidyt isot pakut tekee tuon uudistuksen jälkeen hyvin kauppansa. Kuorma-autosta kun ei makseta autoveroa lainkaan ja sitten on suoritettavana pelkkä käyttövoimavero joka on halvimmillaan (3500kg autosta noin 130eur) halvempi kuin monen pakettiauton molemmat verot jo nyt.