Keskuslukitusta nappikseen

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
separi

Keskuslukitusta nappikseen

Viesti Kirjoittaja separi »

Ters

Keskuslukitusta olen laitellut nappikseen, ja se toimiikin edessä todella hyvin. Tarkoitus olisi laittaa kaikkiin oviin tuo lukitus, mutta ongelmana on, että takaovien lukkosysteemi on niin jäykkä, ettei ovimoottoreissa riitä tehot avaamiseen tai lukitsemiseen. Olen rasvannut nuo lukkosysteemit viimosen päälle, mutta vieläkin on liian jäykkä.
Erona etuoviinhan on se, että lukitustappi sijaitsee takana eri puolella kuin varsinainen lukko.

Vinkkejä toteuttamiseen otetaan vastaan. Toki tuonne voisi laittaa 2 moottoria per ovi, mutta vois olla vaikeeta saada mahtumaan.
pressa

Re: Keskuslukitusta nappikseen

Viesti Kirjoittaja pressa »

Takaovissa kun laittaa moottorit siihen vaaka tankoon niin voima riittää. Toimivassa ja voidellussa lukkorungossa ei vaakatangon liikuttamiseen tarvita paljoa voimaa.
separi

Juurikin siihen vaakatankoon ne laitoinkin. Voipi olla, että noi meikäläisen moottorit on sitten vaan liian heikkotehosia.
Teemutiitoo

Viesti Kirjoittaja Teemutiitoo »

Terve.

Jos otat vaakatangon jommasta kummasta päästä "jäykiste" jousen pois niin tanko liikkuu keveämmin ja moottori jaksaa sitä liikuttaa. Itse tappelin saman ongelman kanssa mutta näin ainakin saa toimimaan. Myös voidella kannattaa samalla.
separi

Ahaa, pitääpä kokeilla! Kiitokset vinkistä.
Vastaa Viestiin