Nappis uuteen kotiin

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
pekkaolavi

Re: Nappis uuteen kotiin

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Aloin sitten purkuhommelit, irroitin:

- ilmanputsari
- kaasari (näyttäis olevan aika jumissa)
- imusarja
- sitten pakoputki pakosarjasta

Kysymys miten saa pakoputken ujutettua pois kun on niin ahtaat paikat. Ei tunnu millään onnistuvan... Onko joku kikka kolmonen vai mikä? Eli on irti pakosarjasta mutta miten saa pois...

Onko neuvoja?
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä
Lada 1200L vm 86
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Siis tarkoitatko miten saa sen alkukäyrän pois eli pakosarjalta lootan kohdille liitokseen saakka olevan pätkän? No tietenkin toi em. liitos pitää avata, tyylillä millä hyvänsä.
Alkukäyrä on pirun ahdas saada pois ja paikoilleen mutta kyllä se onnistuu. Koneenkorvan voi joutua irroittamaan kumityynystä että saa konetta vedettyä jollain sivuun sen verran että se alkukäyrä mahtuu tulemaan pois.
Jos sitä alkukäyrää ei tartte säästää niin vedä rälläkällä poikki auton alta, niin helpottaa.

Aina nuo on paikalleen menneet ja poiskin tulleet, mutta tosiaan hieman siinä on työtä. Alkukäyrän malli vaikuttaa myös suuresti, tarvikeputkissa ei ole yleensä kunnollista mutkaa siinä konehuoneeseen työntyvän runkoaisan kohdalla jolloin tilaa ei ole nimeksikään.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Laabani

Viesti Kirjoittaja Laabani »

Oma nappis irrotutti starttia 4 kertaa, ennenkuin vika selvisi. Akkukaapeli (startin ja akun välinen +johto) ei saanut kosketusta napakengän sisältä. :?: :?: Ladassahan alkuperäinen napakenkä on puristettu. Vaihdoin länsimaisen kengän ja jo rupes tuleen eloo startille. :D
Laabani

Viesti Kirjoittaja Laabani »

pekkaolavi kirjoitti:Aloin sitten purkuhommelit, irroitin:

- ilmanputsari
- kaasari (näyttäis olevan aika jumissa)
- imusarja
- sitten pakoputki pakosarjasta

Kysymys miten saa pakoputken ujutettua pois kun on niin ahtaat paikat. Ei tunnu millään onnistuvan... Onko joku kikka kolmonen vai mikä? Eli on irti pakosarjasta mutta miten saa pois...

Onko neuvoja?
Pakoputkea ei tarvitse irrottaa sarjasta, jos oli tarkotus startti ottaa pois. Mahtuu putken takapuolelta ylös.Tai ei ainakaan omassa -88 nappiksessa tarvinnut...
pekkaolavi

Juurikin alkukäyrän pois ottamisessa on vaikeuksia... Eli täytyy varmaan ottaa moottori irti kiinnikkeistä ja liikuttaa...

Muuten tarkoitus purkaa ja kasata paitsi jos saan moottorin toimiin ja pyöriin ettei sitä tarvi poistaa...
Lada 1200L vm 86
pekkaolavi

Suihkin rost off-spraytä tulpanreistä ja annoin vaikuttaa 6 tuntia. Ei inahtanutkaan... Nyt odotellaan pitemmän aikaa ja samalla jatketaan purkamista...

Pohjaa katselin ja ainakin repsikan puolelta edestä tunkin korvakkeen kohdalta täytyy hitsata peltiä.

Onko nää muuten millaisia ruostumaan?
Lada 1200L vm 86
1500i

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Tuo rost ohfi on aika hyvää haihtumaan eli jos johonkin suihkuttaa ja katsoo myöhemmin niin on kuiva. Eli ei juuri ole pitempi aikaista hyötyä.
Polttoöljyä voisi kokeilla se ei ainakaan haihdu. Tuota jos se on tosiaan ruostunut kiinni niin voi ottaa aikaa se irti liottelu :roll:. Meinaan että talven yli oli löpöt yhen koneen pytyssä ja silti meni pitkälle kesään ennen kun sai nitkuteltua lämmöllä auttaen männän irti pytystä :? Tosin kone oli yks pyttynen ja ollut taivas alla kymmeniä vuosia joten silläkin oli vaikutusta asiaan :wink:. Mutta siitä huolimatta ei ne lähde välttämättä tyyliin "ennen kahvia laittaa liotukseen ja kahvin jälkeen pyöräyttää irti" :wink:. Antaa tekeytyä ja pientä nitkuttelua/pyöräytys yritystä koneelle jotta lähtee imeytymään väliin ja lämpökään ei pahenna asiaa jos mahdollista.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Jokari

pekkaolavi kirjoitti: Onko nää muuten millaisia ruostumaan?
Ihan samanlaisia kuin muutkin. Helmat, helmojen poikittaissaumat, etupoikkipalkit, takatunkinkorvien edustat puoleen väliin autoa, takatunkinkorvien ja lokasuojan väli, takalokasuojan alaetuosa, takalokasuojan taka-alaosa, takalokasuojien alaosan saumat molemmin puolin. Noita yleisimpiä mainitakseni.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

pekkaolavi

Moottori vaan jumittaa liotuksesta huolimatta. Nyt olen purkanut imu- ja pakosarjan ja startin. Tunkkasin toisen puolen takaa ylös... ei ole pyörä jumissa kun antoi lekaa.. pyörii hyvin vaihde vapaalla. Mutta kun laittaan vaihteen silmään niin jumissa mikä jumissa...

Seuraavaksi kansi irti ja silmäileen etiäppäin...

Josko se selviää..
Lada 1200L vm 86
Mutis

Viesti Kirjoittaja Mutis »

no mutta jos se moottori on tuhatkasatanen niin ne ei montaa kymppiä maksa. meidänkin tallin nurkasta löytyy yksi 60000 ajettu lohko halvalla.
pekkaolavi

Joo kiva et vois saada halvalla... Muuten mielenkiinnosta purkailen ja eihän tohon paljo maksa hilut ja hilppeetkään motonetissä...

Yvnä voi heitellä tietoo jos nurkista löytyy 1200 lohkoo, koko konetta tai muuta hilpettä mielummin tampereen lähistöltä...
Lada 1200L vm 86
Mara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Venttiilivikaisen 1200:sen koneen ilman nokkaa saa Kotkasta noutamalla omakseen, tervetuloa.
2102 16V ex.
2103 -75
pekkaolavi

Kiitos... pidetään mielessä...

Tollaista litkua sain jolla pitäis liuottaa auki...

Kuva

Onko tuttua?
Lada 1200L vm 86
Jokari

Kerosiinia ja tärpätin sukuista liuotinta kovaan litrahintaan :lol:

PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Olisikohan vain kylymän viileesti irrotettava kansi ja katseltava leluja. Jos siellä ollaan totaalijumissa niin liekö hapettuma niin kovassa. Tai ainakin jos kansi on ollut paikoillaan eikä tulpanreijistä ole kaadeltu vesiä ja muita hapetusaineita niin mitenhän voisi lyödä noin jumiin.

No, kunhan arvailen.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin