Weber 32/36 DGAV hengetön

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Weber 32/36 DGAV hengetön

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Eli tuntuisi weber olevan vähän hengetön kakkoskurkulla. Ykköskurkulla vetää mukavasti ja vastaa kaasuun hyvin, mutta kun polkaisee kakkoskurkun auki niin tehoa ei tunnu tulevan ollenkaan lisää. Ääni kyllä muuttuu, mutta minkäänlaista tehopiikkiä tai nykäisyä en tunne. Mitään seosmittaria ei tällä hetkellä ole käytössä joten mahdolliset säädötkin menee mutuilulla, tulpat on vaaleanruskeat jos niistä jotain voi päätellä. Kaasutin on puhdistettu ja vivuston liike tarkistettu.

Auto on kyllä japanilainen, mutta kun täällä tuntuu olevan tietoa noiden webereiden säädöistä ja samanlaisia romujahan nämä kaikki on :>
kone tuossa on 1.6l.

Suuttimet järjestyksessä 1. ja 2. kurkku
Pääsuutin
135/125
Ilmasuuutin
170/170
Tyhjäkäyntisuutin
50/45
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Weber 32/36 DGAV hengetön

Viesti Kirjoittaja START »

kummallisesti kakkosella pienemmät kun ykkösellä :?
pääsääntösestihän kakkos kurkulle on isommat suuttimet (kun vaikka kattoo täällä ilmotettuja arvoja)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: Weber 32/36 DGAV hengetön

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Eikös se riitä että ääni muuttuu kun kakkonen aukeaa, ei se mihinkään kulje kuitenkaan :lol:
21013 2300tic
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Weber 32/36 DGAV hengetön

Viesti Kirjoittaja Jokari »

10-20 numeroa isompi pääsuutin ainakin kakkoselle. Samalla voi päivittää tuota kakkosen tyhjäkäyntiä muutamaa kymppää isommaksi, aina 90 asti.

Onko vehje läpihengittävällä kannella vai ei? Tuntuisi meinaan vaikuttavan suuttimien kokoon ratkaisevasti (ainakin näin alustavien mutuilujen perusteella, ei mitään varmaa tietoa)

Seosputket ja hajottimet vaikuttaa myös oleellisesti kakkoskurkun tuntumaan...
ralli lada kirjoitti:Eikös se riitä että ääni muuttuu kun kakkonen aukeaa, ei se mihinkään kulje kuitenkaan :lol:
Joo Jämsän suunnilla ainakin :lol: :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: Weber 32/36 DGAV hengetön

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Laitoin kakkoskurkulle 140 kokoa olevan pääsuuttimen ja olihan sillä vaikutusta. Nyt tuntuu jonkin verran olevan voimaa kakkosellakin, ts. vaikuttaa kiihtyvyyteen ja huomaa muustakin kuin äänestä että aukesi kakkonen. Hieman jopa nykäisee jota ei aiemmin tehnyt.
Kansi on läpivirtaava. Vaikuttaakohan se "voimaventtiili" paljoa, siis se mikä sijaitsee kaasarin kannessa ja on kolmella ruuvilla kiinni. Omasta oli kalvo revennyt muutamasta kohtaa joten ei taida olla ihan mukana.
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: Weber 32/36 DGAV hengetön

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Mikä auto kyseessä? Ainakin joissain powervalve avaa imasarjan kanavat suuremmiksi yli 4000kierroksella. Siis ohjaa sellaista läppäsysteemiä imusarjassa, eli pienillä kierroksilla kanavat on pienemmät -> alavääntöä. Jos on tuollainen systeemi joka ei toimi niin yläkierroksilla on aika hengetön.
21013 2300tic
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Weber 32/36 DGAV hengetön

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No se DGV:n power valve eli kai sitä "voima"venttiiliksikin voi kutsua ( :D ) vaikuttaa kyllä paljon kaasarin toimintaan. Kun ei tuo kiihdytyspumppu oikein toimi sen jälkeen kun se on annoksensa ruiskaissut ja kaasu on auki. Venttiili reagoi äkilliseen alipaineen tippumiseen (eli kun kaasu painetaan mattoon) ja avaa sitten sen kohokammion pohjalta löytyvän venttiilin ja päästää lisää soppaa pääpiiriin.

Eli se kalvo kuntoon niin voi jopa olla vaikutustakin. Ja eiköhän tässäkin ole kyseessä joku tavallinen moottori tavallisella imusarjalla kun on Weberikin siihen laitettu :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: Weber 32/36 DGAV hengetön

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Auto on Toyota carina 2, 16 tappisella 1.6l koneella. Weberin laitoin, koska alkoi ketuttamaan jatkuva ryypyn temppuilu ja se alipainehelvetti mikä siellä odotti kun pellin aukaisi, aivan tolkuton määrä letkua risteili ympäri kaasaria. Olihan se pieni voimanlisäyskin mielessä 8)
Pitänee se kalvo uusia, hintavan tuntuinen ku moposport tahtoo siitä 20e.
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: Weber 32/36 DGAV hengetön

Viesti Kirjoittaja Evreka »

No nyt on tullu ajeltua reilummin ja hengettömyys johtui näköjään osaksi 15" halpisaluista jotka hidasti menoa. Pyöräytin eilen alle upeat ruostetta keränneet 13" peltivanteet, ja sitten tien päälle. Kulkuja tuli heti lisää ja muutama kiihdytysmittauskin tuli tehtyä.
60-90km/h väli taittuu kolmosella rykäisten 4,7 sekuntiin kun alupalloilla tuhraantui 6s. Nämä muutaman vedon keskiarvoja. 60-120km/h vedossa kolmosella meni nyt 10,5s kun alupalloilla 12,2s
Painoa noilla aluilla oli kumin kanssa ~16kg kun peltivanteilla ~11kg.
Mittarivirhe pysyi suunnilleen samana joten siitä ei ollut kyse. Voihan olla, että tuollaiset virheet menee mittausvirheen sisään eikä vanteilla mitään merkitystä ollut, mutta aina luotettava perstuntumakin kertoi parantuneista vedoista. Jos sen venttiilin vielä saisi hommattua.

Vaikeaksi menee, olisi pitänyt pysyä vakikaasarissa ja vanhoissa 13" peltikäppyröissä niin ei tulisi tälläisiä mietittyä :)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Weber 32/36 DGAV hengetön

Viesti Kirjoittaja Jokari »

20 kg jousittamattomassa massassa on valtavasti silloin kun autossa ei ole paljon tehoja...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: Weber 32/36 DGAV hengetön

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Joo, ei tuossa liikaa ole tehoa, 95 kaakkia luvattu ja weberin myötä ehkä 1hp jollekin kierrosalueelle tullut lisää :>
Avatar
lada_r
Viestit: 165
Liittynyt: 21.5.2005 10:57
Paikkakunta: Hämeenkoski

Re: Weber 32/36 DGAV hengetön

Viesti Kirjoittaja lada_r »

Oletteko jättäneet weberiä asennettaessa virranjakajan alipainesäädön toimintaan?
32/36 dgav kaasarissa on 2 nippaa alipaineletkuille.Kumman kytken virranjakajaan ja kumman imusarjaan?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Weber 32/36 DGAV hengetön

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Katukäytössä kyllä, näkyy suoraan polttoainekuluissa. Radalla en näkisi tarpeelliseksi. Ei siitä kuitenkaan mitään haittaakaan ole.

Mites siinä kaksi nippaa on? Lähes aina on vain yksi nippa. Imusarjaan ei tarvitse eikä pidä kytkeä virranjakajan alipainetta. Virranjakajan alipaine otetaan aina kaasuläpän yhteydestä.

Tässä kuvassa valkoisella hatulla peitetty nippa on se oikea virranjakajan alipaineella. Tuki tuo toinen jotenkin ettei vedä ilmaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
lada_r
Viestit: 165
Liittynyt: 21.5.2005 10:57
Paikkakunta: Hämeenkoski

Re: Weber 32/36 DGAV hengetön

Viesti Kirjoittaja lada_r »

Täytyy tehdä niin.
Eilen tilasin power valveen uuden kalvon moposportista postikuluineen suolaiseen 29,5€ hintaan.
Tosssa kaasutinta purkaessani alkoi mietityttää että miten sen kalvon edes pystyy vaihtamaan? Vai tuleeko sieltä se koko venttiili?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Weber 32/36 DGAV hengetön

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Sehän on ruuveilla kiinni kaasarin kannessa, siis venttiili jousineen kalvoineen päivineen, ei sen kummempaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin