Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Paraneekos valoteho jos ostaa uudet "polttimot" umpioihin, noitahan taitaa olla eri tehoisiakin...
warre 353w sedan,
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Sdelano v SSSR kirjoitti:
Jaakkima kirjoitti:Kait tuohon pitää vielä lisävalot keulalle laittaa. Vaikka kaukovalot suhteellisen hyvät onkin, eikä tuolla hirveästi taajama-alueen ulkopuolella ajeta, niin on se kiva nähdä mitä siellä edessä on.
Terve!

Jos lisävalojen asennus on siinä ja tässä, olisi yksi mahdollisuus valojen (myös lähi-) parantamiseen hankkia uudet valaisimet (vanhat lienevät jo vähän himmentyneet) sekä aseteltava jännitesäädin, jolla jännitettä voisi nostaa noin 0,5 tai noin 1 volttia. Jännitetason nosto on hyödyllinen myös akun kannalta (keväästä 2004 alkaen on nostettu jännite "vakiovarusteena").

Aseteltavasta jännitesäätimestä m/omavalmiste on juttua http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 26&t=23488

Wenään hallitsemilta alueilta niitä saa tehdasvalmisteisinakin.

parhain terveisin
Luin äsken iltasanomien sivuilta että palataan taas ennen 80 luvun alun käytäntöä jolloin valotehon refrenssiluku saa olla 100.Tämä on joku EU säädös.Tehokkaammat lamput vaan jos paljon ajaa.

SvS
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2702
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Tuo olisikin jo järkevä uudistus, ei sen puoleen Vollen valot olisi siltikin laittomat...

Polttimot nyt menee uusiksi tässä syksyn aikana joka tapauksessa. Katsellaan tilannetta uudestaan myöhemmin.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tänään käynnistettäessä huomasin että lämmitylaitteen puhallin ei käynnistynyt,niin kokeilin laittaa sen kolmoselle.Kas ilmasuuttimista tuli pölähdys sinistä savua.Haju sama kuin sähkökäämin palossa.Sitten puhallin käynnistyi ja työnsi loputkin savusta ulos.Ajoin kilometrin ikkunat auki tuuletuksen takia.Kokeilin lämmityslaiteen kaikki toiminnot ja kaikki toimii toistaiseksi niinkuin pitääkin.Lopuksi muuama kysymysmerkki ??????? Lada 112 16v 2003 74tkm.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kävin Etelän Lämmössä ja ostin RTJN 65edullisesti kattotermostaatin joka ohjaa lämmityslaitteen ilmaläppää.Kun en saanut sitä enää kunnolla toimimaan puhaltimen osalta.Termostaatin olennainen osa on keskipakopuhallin joka imee ilmaa (Positive Temperature Resistor?) vastuksen kautta ja "haistelee" auton sisäilman lämpötilaa verratakseen sitä kojelaudassa olevaan lämmönsäätönamikan asetteluarvoon.
Puhaltimen toimimattomuus aiheuttaa seuraavanlaisen ilmiön:
Auto kylmä:
Lämmöt pyrkivät nousemaan asetteluarvoon auton lämpötilan noustessa.Ja saavuttaa sen.
Auto lämmin:Lämpötilan nousu ei pysähdy koska ajoviima jäähdyttää katon välitilaa ja anturielementti on kylmempi kuin auton todellinen sisälämpötila.Autossa tulee kuuma.
Auto erittäin kuuma.Lämmityslaiteen teho voittaa katon jäähdyttävän vaikutuksen ja ilmaläppä säätää kylmälle,sisälämpötila laskee ja ilmiö alkaa alusta.

Lisäksi ostin RTJN:ltä kampiakselin asentotunnistimen ( 2111-3706040-02) jonka toimimattomuus pysäyttää auton takuuvarmasti.Netti on siitä hyvä kun Googlettaa
tarkan osanumeron niin jotain löytyy varmasti.Tässä yksi sivusto sähköisille antureille ja apulaitteille http://www.electromeh.ru/production/Autovaz/
Avatar
Osku
Viestit: 128
Liittynyt: 27.9.2003 14:02
Paikkakunta: Turku

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Osku »

V**tu ku osais venäjää.
Avatar
Marko
Viestit: 981
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Marko »

Mie osaan aika paljo,mut miten se Venäjän osaaminen 110 kokemuksii liittyy?
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Osku kirjoitti:V**tu ku osais venäjää.
Käytä Googlen Translatea ja käännä jollekin muulle osaamallesi kielelle kuin suomelle. Suomen se kääntää siansaksaksi, esim. englannin ihan tajuttavaksi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
pinpate
Viestit: 244
Liittynyt: 28.12.2006 12:06
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pinpate »

Osku kirjoitti:V**tu ku osais venäjää.
Jälkimuokkaus: En huomannut että Pavlovits on herännyt aikaisemmin! :)

Google Kääntäjä osaa!
Suomeksi huonommin kuin englanniksi.

http://translate.google.com/translate?j ... ry_state0=

Kokeile!
Viimeksi muokannut pinpate, 4.10.2009 7:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Avatar
pinpate
Viestit: 244
Liittynyt: 28.12.2006 12:06
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pinpate »

Jaska HKI kirjoitti: Lisäksi ostin RTJN:ltä kampiakselin asentotunnistimen ( 2111-3706040-02) jonka toimimattomuus pysäyttää auton takuuvarmasti.Netti on siitä hyvä kun Googlettaa
tarkan osanumeron niin jotain löytyy varmasti.Tässä yksi sivusto sähköisille antureille ja apulaitteille http://www.electromeh.ru/production/Autovaz/
Hyvä linkki - kiitos Jaskalle!
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Asensin RTJN:ltä hankkimani Mcphersonin poikittaistuen.Asennus oli helppo,ainoastaan tarvi 13 millimetrin avaimen ja suurileukaisen jakoavaimen.Tuki tulee jousijalkojen yläpultteihin (3+3).Fyysisesti tanko kulkee rintapellin ja jarrunestesäilön editse.Ainoastaan jarrunesteen varoitusliitintä voi joutua kääntämään.Silmämääräisesti sovittamalla tuen keskikohdalta voi kierretankoa joutua säätämään.Lukitus tapahtuu kierretangossa olevalla mutterilla.

Vaikutelma ajossa:
Heti ensimmäisessä risteyksessä havaitsin ohjauksen palauttavan paremmin,ohjaus oli tarkemman tuntuinen ja etupää tuntui jämäkämmältä.
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Eli tarkoitatko näitä niin sanottuja tuninki poikittaistukia? Itsellä sellainen kokemus että jäykkäalustaisissa autoissa (lue säädettävällä alustalla ja noin 40-70 milliä madallettu) aiheuttaa helposti puskemista jos iskarien säädöt päin prinkkalaa.

Ja kehoitan kokeilemaan niitä Micheliinejä kesärenkaina. Kalliit totta kai, mutta hintansa arvoiset. Ukko ajaa paukutti neljä vuotta niillä ennen kuin olivat hengen vaarallisessa kunnossa. Urheilullisia ne eivät ole, mutta mukavat.

Ensimmäinen vika ilmeni omassa kulkimessani. Valokatkaisija lämpeni jostain syystä polttavan lämpimäksi, eikä kytkenyt ajo valoja päälle. Uusi katkaisija ja valorele Kuopion Autosompasta ja taas toimii.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Taas on tullut kelattua Suomen maanteitä kolmen päivän aikana 1400km matkalla.Pirellin 175:lla talvirenkailla on parempi ajaa kun 185:lla Nokialaisilla kesärenkailla.Eivät vatkaa moottoritie nopeudessakaan.Keskikulutus sen kun laskee.Viimeinen mittaus Keski Pohjanmaalta pääkaupunkiseudulle talvirenkailla 28 litraa 511km:n matkalla 5,48l/100km josta 120km mooottoritietä 120 nopeudella.
Lämmityslaitteen puhallin on muutaman kerran tupsauttanut "uhrisavut".Aina se viimeistään lyömällä rintapellin toppauksiin lähtee käymään.Hiljan vaihdettu kattotermostaatin puhallin on aloittanut ulinansa,mutta matalamman kuin edellisen.
Lada 112 HB 16V 2003 75 tkm
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Enpä taida enää jaksaa hakata rintapellin toppauksiin.Kuminujan oston sijaan taidan mennä Delttaan maanantaina kyseleen uutta puhallinta kun lauantaina varaosapuoli on kiinni.Kun lämppärin laittaa täysille niin sen verran lämmintä tulee että tarkenee ja tuulilasi ei huurru.Seuraavissa sähkölaitteissa on ollut ongelmia:
-laturi
-kaasuläpän asentotunnistin
-tyhjäkäyntimoottori
-pissapojan pumppu
-sisävalon viive
-takavalot
-kattotermostaatin puhallin
-tupakansytyttäjän pistorasia
-kuljettajan oven rajakatkaisin joka resetoi ajoneston
-aktiivihiilipöntön magneettiventtiili
-sytytysyksikkö
-2kpl ajotietokoneita
-lähivalojen abikoliitin
-ikkunahissit 2kpl
-keskuslukitus
-takalasin lämmitin
noin joitakin mainitakseni :lol: :lol: :lol:
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Voisiko lämmityslaitteen puhaltimen hämminki johtua jotenkin viallisesta etuvastuksesta (jolla saadaan 1- ja 2-nopeus)?

Kyseinen osa on ilmakanavassa, joten siitäkin mahdollisesti tuleva savu tulee matkustamoon.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Vastaa Viestiin