Pakokaasukierrätyksestä ja ketjun ajoituksesta

Nelivetoiset Lada Niva ja 4x4 mallisto
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2929
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Pakokaasukierrätyksestä ja ketjun ajoituksesta

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Olen tuossa tutkiskellut -87 1600:n imusarjasta lähtevää putkea, joka kulkee parin mutkan kautta pakosarjaan ja siihen jonkinlaisen alipaineventtiiliin. Venttiilistä lähtevä letku on katkottu ja tukittu. Ilmeisesti tässä on jonkinsortin saastehässäkkä, jonka mahdollisesti voisi poistaa katkaisemalla ja tukkimalla ´putken päät, liekö se tekee mitään sivuvaikutuksia?

Nokkaketju tuntuu jo kulahtaneelta ja uusi ketju on tulossa. Taannoin nokan ketjupyörän ja ketjukopan oltua irti ja takaisinkasauksessa ei saanut millään jakoa kohdalleen, parhaillani sain niin, että nokan merkkien ollessa kohdalla oli kampiakselin merkki puoli hammasta edessä. Auto ei oo käynyt sillä arvolla, joten käynnistä en osaa sanoa. Miten porukalla yleensä noi jakomerkit, saatteko kohdilleen?
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Pakokaasukierrätyksestä ja ketjun ajoituksesta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei tuo jako ole koskaan millilleen ja nuo merkitkin on vain summittaisia. Yleensä jos alakerta on linjassa niin nokan merkit heittää millitolkulla johonkin suuntaan, riippuen ketjun venymisestä. Puolen hampaan heitto on aika pientä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pakokaasukierrätyksestä ja ketjun ajoituksesta

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jokari kirjoitti:Puolen hampaan heitto on aika pientä...
Eihän ketjussa voi olla koskaan suurempaa kuin puolen hampaan heitto.
Vastaa Viestiin