Minkälaista öljyä nappisilmään?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Nappisimmu

Minkälaista öljyä nappisilmään?

Viesti Kirjoittaja Nappisimmu »

Minkälaista öljyä olette käyttäneet moottorissa ja perässä? Ja paljonko öljyntilavuudet 1200:ssa, vm -85?
audiq

Re: Minkälaista öljyä nappisilmään?

Viesti Kirjoittaja audiq »

Ei taida Ladan kone kauaa kestää 10W-30 öljyillä. Karstoittaa hiljalleen koko koneen. Eikä voitelukaan kovin laadukasta tuolla ole.
Joku TB:n 5W-40 olisi edullista ja ihan välttävää laadultaan. Goldia tai Diamondia itse kaataisin.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jos pata tihkuu stefoistaan niinkuin nämä yleensä, niin Valvoline Maxlife 10W-40 on paikallaan. Itse olen ainakin tyytyväinen tuotteeseen, tämä ei juuri maistu koneelle ja vuotaa pihalle selkeästi vähemmän kuin muut. Siihenhän tämä on suunniteltu. Vaihtovälit 10-15 tkm.
Tiedetään, korjaus tämä ei ole vain tekohengitystä, mutta kenellä riittää mielenkiintoa purkaa laatikot mäkeen ehjästä autosta? No ei ainakaan minulla ennenkuin tulee muuta asiaa laatikkoon päin...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Nappisimmu

Viesti Kirjoittaja Nappisimmu »

Entäs perä- ja laatikkoöljyt? Jossain oli maininta, että täytyy olla Hypoidi-öljyt. Onko haittaa, jos öljyssä ei ole mainintaa hypoidista, mutta täyttää kuitenkin valmistajan API-suositukset?

Niin ja kyseillä autolla on ajettu 64000km, joten kai siinä nyt 5W-40 moott.öljyt pitäis sisällä pysyä?
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Itse itseäni lainaten -> http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 5*#p255473

Nuo öljyjen sisälläpysyvyydet on yksilökohtaisia asioita, ne on itse kokeiltava, ei sitä täällä kukaan kristallipallosta näe pysyykö vai ei.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
audiq

Nappisimmu kirjoitti: Niin ja kyseillä autolla on ajettu 64000km, joten kai siinä nyt 5W-40 moott.öljyt pitäis sisällä pysyä?
Kunnossa olevassa koneessa pysyy. Ja paksumpana pysyvät ainakin paremmin kuin nuo 10W-30 öljyt.
Jos siellä on jotain kuraa ollut kierrossa, niin hetken saattaa viedä normaalia enemmän öljyä. Ainakin omien kokemuksieni mukaan alkaa koneen elpymisen huomaamaan 3-5tkm ajon jälkeen siitä, kun on laittanut kunnon öljyt koneeseen.
Itse olen vaihtovälinä pitänyt 2107:ssa 7-8 tkm. Samaralla on hieman pidemmällekin päästelty ja siinä öljyinä Mobil 1 0W-40.
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Jokari kirjoitti:Jos pata tihkuu stefoistaan niinkuin nämä yleensä, niin Valvoline Maxlife 10W-40 on paikallaan. Itse olen ainakin tyytyväinen tuotteeseen, tämä ei juuri maistu koneelle ja vuotaa pihalle selkeästi vähemmän kuin muut. Siihenhän tämä on suunniteltu..
Annan ääneni kans tälle maxlifelle. Ainoa öljy tähän mennessä mitkä pysyy koneessa ilman ettei tarvii lisäillä.
Martigan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Komppaan Valvolinella.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

ainoa oikea Lada
ainoa oikea jääkiekkojoukkue
ainoa oikea olutmerkki
ainoa oikea rokkibändi
ainoa oikea vaihdelaatikko
ainoa oikea öljy
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

mulle sanottiin että ei oo väliä kunhan ei ole nesteen litkuja.
mut asiaan, mikähän olis hyvä öljy kovammassa käytössä, ja sillein että pysyy sisässä? nyt on mobil ja olikohan 5W-50 ja meinaa vuotaa kytkin koppaan (jonnin verran) ja joka paikkaan muuallekkin. kaikki stefat ja tiivisteet on vaihettu keväällä, joten en oikeen keksi miks se vuotas.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Sdelano v SSSR

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Nappisimmu kirjoitti:Entäs perä- ja laatikkoöljyt? Jossain oli maininta, että täytyy olla Hypoidi-öljyt. Onko haittaa, jos öljyssä ei ole mainintaa hypoidista, mutta täyttää kuitenkin valmistajan API-suositukset?

Niin ja kyseillä autolla on ajettu 64000km, joten kai siinä nyt 5W-40 moott.öljyt pitäis sisällä pysyä?
Terve!

Hypoidiöljyllä tarkoitetaan, tai oikeastaan tarkoitettiin (nimitys on vanhahtava), öljyä joka sopii käytettäväksi ns. hypoidivetopyörästöissä (kardaaniakseli ja vetoakselit eri tasoissa, kaarevat vetopyörästön hampaat, hammaskosketuksessa tapahtuu liukumista).

API GL-5 -luokan öljy on ns. hypoidiöljyä. Eli ei siis haittaa, jos purkissa ei ole hypoidi-sanaa.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
audiq

START kirjoitti:...mikähän olis hyvä öljy kovammassa käytössä, ja sillein että pysyy sisässä? nyt on mobil ja olikohan 5W-50 ja meinaa vuotaa kytkin koppaan (jonnin verran) ja joka paikkaan muuallekkin. kaikki stefat ja tiivisteet on vaihettu keväällä, joten en oikeen keksi miks se vuotas.
Huonolaatuiset tiivisteet tai huolimattomasti kasattu kone. 5W-50 on niin paksua tavaraa, että pysyy kyllä tiiviissä koneessa hyvin sisällä.
Kyllä siellä jonkin toisen öljyn voi saada paremmin pysymään, mutta voitelun voisi olettaa kärsivän. -Jos ei öljy mahdu raosta pihalle, niin tuskin se mahtuu silloin joka paikkaan voitelemaankaan.
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

kyllä ne on ihan ajatuksella kasattu. vauhtipyörän päässä kampuran stefa meni aikanaan huonosti, mutta sekin on sittemmin vaihdettu uuteen. ja tarvikeliikkeen tiiviste sarja kyseessä.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
audiq

Loctite 5920:aa olen itse sipaissut uusiin tiivisteisiin, niin ainakin toistaiseksi koneet ovat pysyneet täysin kuivina.
Stefoja nyt ei oikein voi saadakaan vuotamaan muuta kuin asennusvirheellä tai vääränlaisella stefalla.
Vastaa Viestiin