jotain kokemuksia on nuista crossi ja enduro pyöristä matkan varrelta, nykyisin alla on jamaha yz250f -05 eli nelitahtinen .. aikaisemmin on itselläni ollut sutkan rm -91 ja hussen wr-96 125 2t pyörät ja gasgas 450 sm -03... nuo piikit oli todellakin helppohoitoisia aloittelialle ,2t kone yksinkertainen käyttää ja huoltaa lisäksi liikkuvia osia on vähän verraten nelariin joten edullisempaakin se varmaan on.
gasgas taas on ainakin omalla kokemuksella tuon -03 vuotisena täysin p...a ei kannata sekaantua ,nimim. ostin uutena ja takuuseen 2x ruiskunsäätöä maahantuojan ja 1x tehtaan endurotiimin toimesta ,silti ei käymään kuumana sitten millään. 2x palaneita startteja . 1x startin rattaat halki kun potki "hieman" takaisin . ymym jottei kaikkea haukuta niin olihan tuo kiva peli kurmuuttaa kylillä , teknisesti romu vaan.
nykyinen pyörä on siis jammu yz250f ,se tuntuu ainakin nyt todellakin oikealta kojeelta minulle , tuon nelarin alakierrosten teho on toista luokkaa piikkiselle huipputehoahan nuissa on kokolailla samanverran (125-2t/250-4t) , testasin viimetalvena jääradalla 450-4t pyöriä niin kavaa kun hondaakin ja totesin liika rajuksi minun käyttöön , jäällä oli veto kyllä mahtavaan mutta koska halusin enduropolulle niin nuo oli turhan julmia.
mutta yleisesti ottaen .
2t kallis huoltaa , toimintavarma, crossimallit ylävireisiä mutta esim vautipyörää painottamalla / tupla tiivistettä pytynalle. rauhoitettavissa , tehdas endurot on valmiiksi vääntävämpiä.
4t vielä KALLIIMPI huoltaa , enemmän häiriö altis (esim käynnistys kaatumisen / stumppauksen jälkeen), enemmän liikkuvia / huoltoa vaativia osia (venttiilikoneisto) , yleensä raskaampi kun 2t. parempi alavääntö.
ps. myös seurraava pyöräni on 4t
psps.tuossa paljon ktm 520 asiaa
http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... ic&t=28101
siinä olis kyllä namu peli kadulle , olen moista joskus kokeillut ja tuntui että etugummi oli täytetty heliumilla

... tod makea kampe jos hyväksyy lyhyet huoltovälit ja matka-ajon sadistisuuden/mahdottomuuden ko. kamppeella. pitää muistaa että ktm exc 520/525 on täysiverinen kisapyörä, oli sitten kilvissä tai ei... mutta se pieksee
----------------------
kava zx6r -06
jammu yz250f -05