MoottoriPyöräily
Re: MoottoriPyöräily
Hienosti muistettu,mut jotenkii muistelisin,et Kouvolas noihin aikoihin kolmioo piti pitää määrätty aika ja inssi ajo peräs ja ajo päätty konttorille,jossa kuuli tuomion.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: MoottoriPyöräily
Varmasti eri paikkakunnilla eri käytäntöjä.
Meillä oli inssiajossa paljon kevarikuskeja ja siksi ajatettiin ryhmissä Turkuhan on ainakin ollut motskarien määrässä ihan kärkitason kaupungeja.
Vieläkö tämä laki pätee, että alle 12v lapsen ei tarvitse käyttää kypärää mp:n kyydissä.?
Meillä oli inssiajossa paljon kevarikuskeja ja siksi ajatettiin ryhmissä Turkuhan on ainakin ollut motskarien määrässä ihan kärkitason kaupungeja.
Vieläkö tämä laki pätee, että alle 12v lapsen ei tarvitse käyttää kypärää mp:n kyydissä.?
Re: MoottoriPyöräily
Kypärä oltava aina iästä riippumatta.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: MoottoriPyöräily
On alkanut kiinnostamaan moottoripyörä ja sellainen käytetty katuenduro ja alle 5000e.
Varsinainen hankinta ensi keväänä.
Pitäisi olla 250-400 kuutioinen nelarikone. Onko KTM kovasana tai kertokaa mitä merkkiä suosittelisitte tai kokemuksia.
Myöskin näitä valkokilpisiä on markkinoilla aika vähän, olisko kannattavaa pyyttää jonkun virman tuomaan pyörä ulkomailta?
Varsinainen hankinta ensi keväänä.
Pitäisi olla 250-400 kuutioinen nelarikone. Onko KTM kovasana tai kertokaa mitä merkkiä suosittelisitte tai kokemuksia.
Myöskin näitä valkokilpisiä on markkinoilla aika vähän, olisko kannattavaa pyyttää jonkun virman tuomaan pyörä ulkomailta?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: MoottoriPyöräily
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: MoottoriPyöräily
pyörä kuume ollut pitkään korkealla... ollu vaan talo ja tallirojektit esteenä. ja vaihto ehtoja on 4. triumph bonneville 750, norton commondo 850, tuutti honda tai jytä jammu... tosin uusiotuotanto rojuenkeli (rojal enfield) voisi käydä pahimpaan kuumeeseen.
tosin pahimpaa lievitystä on tehty pappa tunturilla, jonkin verran tulee ajeltua työ matkoja ja tämä oli ainut kesä etten käynnyt missään reisussa, on tullut jyväskylästä ajettua kemiön saareen, mikkeliin ja muutenkin ristiin rastiin suomea, kerkee kahtelemaan maisemia.
parin vuoden tauon jälkeen(pakko tauko, polvi hajosi) tuli taas innostuttua crossin pyöristä. täksi kesäksi ostin vuoden 90 piikkisen cr hondan mettä polkujen rymyämiseen. 250cc oli mielessä mutta sattui siisti ja kohtuu hintainen piikki eteen.
pyöriä on ollut useampi, tosin suurin osa pikkisiä. jäi piikki iän jälkeen pyörät hetkeksi ja tuli jenkki autoja, tai no onhan nuita vieläkin
ensin oli mopot
tunturi super sport vm 87
tunturi start vm 85 (pappa), tämä löytyy vielä
tunturi automatic vm 67.
sitten tuli
ancilotti cr 50cc vm 79 (löytyy vielä)
suzuki dr 125 vm 85
ktm gs 175 vm 74
suzuki ts-r 125 vm 90
suzuki ts-x vm 125 88
yamaha dt 125 vm 84
suzuki rm 125 vm 79 (löytyy vielä)
honda mtx 125 vm 87
mz es 150 vm 64
honda nsr 125 vm 89
suzuki rm 125 vm 87
suzuki gt 250 vm 78
suzuki rm 400 vm 79 (löytyy vielä)
suzuki rm 250 vm 79 (löytyy vielä)
honda cr 125 vm 90(löytyy vielä)
tosin pahimpaa lievitystä on tehty pappa tunturilla, jonkin verran tulee ajeltua työ matkoja ja tämä oli ainut kesä etten käynnyt missään reisussa, on tullut jyväskylästä ajettua kemiön saareen, mikkeliin ja muutenkin ristiin rastiin suomea, kerkee kahtelemaan maisemia.
parin vuoden tauon jälkeen(pakko tauko, polvi hajosi) tuli taas innostuttua crossin pyöristä. täksi kesäksi ostin vuoden 90 piikkisen cr hondan mettä polkujen rymyämiseen. 250cc oli mielessä mutta sattui siisti ja kohtuu hintainen piikki eteen.
pyöriä on ollut useampi, tosin suurin osa pikkisiä. jäi piikki iän jälkeen pyörät hetkeksi ja tuli jenkki autoja, tai no onhan nuita vieläkin
ensin oli mopot
tunturi super sport vm 87
tunturi start vm 85 (pappa), tämä löytyy vielä
tunturi automatic vm 67.
sitten tuli
ancilotti cr 50cc vm 79 (löytyy vielä)
suzuki dr 125 vm 85
ktm gs 175 vm 74
suzuki ts-r 125 vm 90
suzuki ts-x vm 125 88
yamaha dt 125 vm 84
suzuki rm 125 vm 79 (löytyy vielä)
honda mtx 125 vm 87
mz es 150 vm 64
honda nsr 125 vm 89
suzuki rm 125 vm 87
suzuki gt 250 vm 78
suzuki rm 400 vm 79 (löytyy vielä)
suzuki rm 250 vm 79 (löytyy vielä)
honda cr 125 vm 90(löytyy vielä)
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: MoottoriPyöräily
Rojaalilla on tullut nyt reilun vuoden aikana vähän päälle 5000km ajettua. Eihän tuo mikään iso lukema ole, mutta on sitä vähän pitempiäkin reissuja, jotain +500km, tullut heitettyä. Hienosti on pelannut, ainoa vika että puola meni talven aikana rikki. Mukavinta tällä on ajella mutkaisia pikkuteitä, tai se on ainakin mun mielestä yleensäkin moottoripyöräilyssä parasta. Ei moottoritien tahkoamisessa ole kyllä mitään iloa. Vaan eipä tällä Rojaalilla pääse edes motarivauhteihin, just sen 120km/h ottaa huippuja suotuisissa olosuhteissa, korkein matkanopeus on max 100km/h luokkaa jos joutuu valtatiellä ajelemaan. Eli tämä ei ole mikään kiireisen ihmisen peli eikä tällä parane lähteä tupperware-pyörien kanssa matkaan painamaan urku auki.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Re: MoottoriPyöräily
Monella nykypyörällähän tuo saavutetaan jo ykkösellä tuo 120km/h vauhti että kilpailuun ehkä ei ihan kannata.kapa kirjoitti:Rojaalilla on tullut nyt reilun vuoden aikana vähän päälle 5000km ajettua. Eihän tuo mikään iso lukema ole, mutta on sitä vähän pitempiäkin reissuja, jotain +500km, tullut heitettyä. Hienosti on pelannut, ainoa vika että puola meni talven aikana rikki. Mukavinta tällä on ajella mutkaisia pikkuteitä, tai se on ainakin mun mielestä yleensäkin moottoripyöräilyssä parasta. Ei moottoritien tahkoamisessa ole kyllä mitään iloa. Vaan eipä tällä Rojaalilla pääse edes motarivauhteihin, just sen 120km/h ottaa huippuja suotuisissa olosuhteissa, korkein matkanopeus on max 100km/h luokkaa jos joutuu valtatiellä ajelemaan. Eli tämä ei ole mikään kiireisen ihmisen peli eikä tällä parane lähteä tupperware-pyörien kanssa matkaan painamaan urku auki.

Tuolla moottoripyörä.orgissa kannattaa käydä lueskeleen etenkin tuota merkkikohtaisten keskustelujen kautta tuota ktm puolta. Aika paljon loppuseltaan keskustelua tuolla noista. Ite en uskalla alkaa noihin mitään sanoon kun ei kokemusta noista löydy.Lada Scandinavia kirjoitti:On alkanut kiinnostamaan moottoripyörä ja sellainen käytetty katuenduro ja alle 5000e.
Varsinainen hankinta ensi keväänä.
Pitäisi olla 250-400 kuutioinen nelarikone. Onko KTM kovasana tai kertokaa mitä merkkiä suosittelisitte tai kokemuksia.
Myöskin näitä valkokilpisiä on markkinoilla aika vähän, olisko kannattavaa pyyttää jonkun virman tuomaan pyörä ulkomailta?
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... t=SF;f=117
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: MoottoriPyöräily
Mulla on Kawasaki KLR650, muutaman kuukauden vanha ja nyt 5000km ajettu ja ainakin taman hetkisen kokemuksen perusteella voin suositella. Uusia ei ilmeisesti ole suomessa saatavilla, mutta pikaisen google vilkaisun perusteella kaytettyja on kuitenkin tarjolla. Paljon alle viidella tonnilla luulisi saavan jo ihan uutta vastaavankin jos vaan sopiva osuu kohdalle.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Re: MoottoriPyöräily
suzuki jäi nyt tallin nurkille homehtumaan ja tilalla ollu jo monta viikkoa Yamaha dt 125r. pienillä virityksillä höystettynä kuten teharia ja isompaa kaasaria ja muuta pientä.mukava ajaa montuilla eikä tielläkään ole paha ajaa.
autoton.. vielä
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: MoottoriPyöräily
Kävin edellispäivänä katsomassa yhestä liikkeestä Enduroa.
Merkki oli Husaberg 400 ja 06 vuoden mallia.
Pyörä kyllä näytti vanhalta kuluneelta, oli sen kuntoinen.
Istuin kuitenkinpäälle ja aivan liian korkea, en ylety edes kengän kärjillä maahan ja pyörässä oli sentään eturengaskin tyhjä.
Mutta mitä sanotte uudesta Kiinalaisesta katuendurosta Mikilon 250, missä nelitahtinen kone polkaisukammen lisäksi sähköstartti. Tämmösen uuden tuliterän pyörän hinta noin 2200e.
Onko näissä muissa tunnetuissa merkeissä(KTM, Yamaha, Honda yms.) euroja, vain sen nimen takia?
Merkki oli Husaberg 400 ja 06 vuoden mallia.
Pyörä kyllä näytti vanhalta kuluneelta, oli sen kuntoinen.
Istuin kuitenkinpäälle ja aivan liian korkea, en ylety edes kengän kärjillä maahan ja pyörässä oli sentään eturengaskin tyhjä.
Mutta mitä sanotte uudesta Kiinalaisesta katuendurosta Mikilon 250, missä nelitahtinen kone polkaisukammen lisäksi sähköstartti. Tämmösen uuden tuliterän pyörän hinta noin 2200e.
Onko näissä muissa tunnetuissa merkeissä(KTM, Yamaha, Honda yms.) euroja, vain sen nimen takia?
Re: MoottoriPyöräily
Minkaanlaista kokemusta ei ole kiinalaisesta 250 endurosta, mutta luultavasti on todella laiska ja huonokulkuinen vehje. Kiinalaisia generaattoreita ja vesipumppuja olen joskus ihmetellyt ja jos niita vertaa vaikkapa Hondan ja Robinin vastaaviin, niin ei ne lisaeurot pelkkaan nimeen mene. Osta kiinalainen generaattori, totea se ihan paskaksi ja kay ostamassa joku kunnollinen. Sama luultavasti patee myos moottoripyorien saralla.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: MoottoriPyöräily
Totta se on, että halvalla ei saa niin laadukasta/kestävää ja täytyykin sen näkyä jossain.
Toisissa tuotteiden hinnoissa on ilmaa paljon ja kun nimi/merkki menee kansaan, tai siitä tulee prändi, niin hinta pomppaa pilviin.
Otetaan vaikka vanha möhkö Kawa, siitä pyydetään maltaita ja mistä sen pyyntihinnat oikein koostuu?
Toki, onhan se upea moottoripyörä ja kun möhköllä tulee pihaan, ei tarvii selitellä mitään, kun se 6 pyttyinen kone on upea.
Sitten semmonen, että mistä se johtuu, että varsinkin Suomessa pitää olla katupyörä vahintään 1000 kokoinen ja joku Suzukin hauvapusa millä väärissä käsissä on tappokone ja miten tollasella 1200 kuutioisella voi ajaa vaan 50 kymppiä taajamassa. Ku kuski tietää, että tankin alla on voimaa/tehoja yli oman tarpeen.
Itellä oli -90 luvulla Suzuki GXS 750 ex ja mittarin mukaan se kulki 220 kaasupohjassa moottoritiellä. Oli kuin itsensä kiusaamista, kun ajoi 50 kymppiä taajamassa ja kypärä painaa niskaa tankkiin päin. Vasta noin 150 nopeudessa ei enää tuntunut puutumista niskassa, käsissä ja olkapäissä.
Nämä puutumiset lähinnä kyykky pyörän kuskeilla.
Meinasin vaihtaa sen Honda 1000 VFR:ään, mutta jäi sitten vaihtamatta. Tämä Honda oli kuitenkin upea ajaa.
Nyt välähti, olen tulossa vanhaksi ja nuoruutta lisäämällä tarvis ostaa prätkä.
Tänään käyn Paimiossa, missä myydään näitä Mikiloneja, kerron sitten mitä kuuluu.
Toisissa tuotteiden hinnoissa on ilmaa paljon ja kun nimi/merkki menee kansaan, tai siitä tulee prändi, niin hinta pomppaa pilviin.
Otetaan vaikka vanha möhkö Kawa, siitä pyydetään maltaita ja mistä sen pyyntihinnat oikein koostuu?
Toki, onhan se upea moottoripyörä ja kun möhköllä tulee pihaan, ei tarvii selitellä mitään, kun se 6 pyttyinen kone on upea.
Sitten semmonen, että mistä se johtuu, että varsinkin Suomessa pitää olla katupyörä vahintään 1000 kokoinen ja joku Suzukin hauvapusa millä väärissä käsissä on tappokone ja miten tollasella 1200 kuutioisella voi ajaa vaan 50 kymppiä taajamassa. Ku kuski tietää, että tankin alla on voimaa/tehoja yli oman tarpeen.
Itellä oli -90 luvulla Suzuki GXS 750 ex ja mittarin mukaan se kulki 220 kaasupohjassa moottoritiellä. Oli kuin itsensä kiusaamista, kun ajoi 50 kymppiä taajamassa ja kypärä painaa niskaa tankkiin päin. Vasta noin 150 nopeudessa ei enää tuntunut puutumista niskassa, käsissä ja olkapäissä.
Nämä puutumiset lähinnä kyykky pyörän kuskeilla.
Meinasin vaihtaa sen Honda 1000 VFR:ään, mutta jäi sitten vaihtamatta. Tämä Honda oli kuitenkin upea ajaa.
Nyt välähti, olen tulossa vanhaksi ja nuoruutta lisäämällä tarvis ostaa prätkä.
Tänään käyn Paimiossa, missä myydään näitä Mikiloneja, kerron sitten mitä kuuluu.
Re: MoottoriPyöräily
itellä on vain sen verran kokemusta noista kiinalaisista vehkeistä kun ajoin kesällä 2006 ja 2007 125cc fuden skootterilla.ihan ok peli pääsi pisteestä A pisteeseen B.Ainoastaan 2 vikaa ilmeni koko aikana
ensin sytytystulpan hattu ei pysynyt paikallaan ja saatto kesken ajon pompata paikaltaan
sitten hihna meni poikki
enolla on tismalleen samanlainen 125cc fuden skootteri eikä ole valittanut.Hinta oli uutena 2500€ ja skootteri tilattiin osina joka piti sitten ite koota
Jos haluaa ostaa halvan uuden moottoripyörän niin fude on ihan ok vaihtoehto
vaikka noita kiinalaisia kulkupelejä paljon haukutaankin niin itellä ei ole mitään pahaa sanomista niistä.
ensin sytytystulpan hattu ei pysynyt paikallaan ja saatto kesken ajon pompata paikaltaan
sitten hihna meni poikki
enolla on tismalleen samanlainen 125cc fuden skootteri eikä ole valittanut.Hinta oli uutena 2500€ ja skootteri tilattiin osina joka piti sitten ite koota

Jos haluaa ostaa halvan uuden moottoripyörän niin fude on ihan ok vaihtoehto

Lada Samara 1500i 5d vm.2000
Re: MoottoriPyöräily
Kiinalaiset ovat paskoja, ennemmin käytetty esim, KTM, Husqvarna, Husaberg...
on kulkupuoli varmasti parempi ja hallinta laitteet jne, ite suosin "kisa enskoja" koska jarrut, kulkupuoli ja iskunvaimennus on hyvää luokkaa ja merkkiosia, joten siitä se hinta koostuu nimittäin laadusta
Mutta todella kalliita lelujahan noi on
on kulkupuoli varmasti parempi ja hallinta laitteet jne, ite suosin "kisa enskoja" koska jarrut, kulkupuoli ja iskunvaimennus on hyvää luokkaa ja merkkiosia, joten siitä se hinta koostuu nimittäin laadusta

Mutta todella kalliita lelujahan noi on

-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!