No nyt on venäläistä niveltä täynnä koko laite hyvän rasvan kera, luulisi kestävän
Punanuoli 1600 Twin cam
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Rupesi joku lonksaamaan edessä oikealla ja piti selvittää mikä siellä kolisee. Oliko yllättävää että italialainen yläpallo oli mennyt aivan väljäksi? 
No nyt on venäläistä niveltä täynnä koko laite hyvän rasvan kera, luulisi kestävän
No nyt on venäläistä niveltä täynnä koko laite hyvän rasvan kera, luulisi kestävän
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Tänään aloittelin kaasareiden purun + huoltosarjan + isompien kurkkujen asennuksen.
-
Kaasarit irti. Jos joku haluaa harjoittaa sorminäppäryyttä niin tälläinen lyhyt pystyimusarja tässä koneessa on omiaan siihen, kaasareiden takimmaisten kiinnityspulttien avaaminen ja kiristely on hermoja raastavaa. Asiaa toki helpottaa juuri tätä tarkoitusta varten katkaistu ja muotoiltu 13 mm lenkki.
-
Kaasarit purettuna ja uudet kurkut sisällä. Entiset oli 28 mm, nyt on 32 mm. Nuo on Dellorton kurkut, lyhyemmät kuin Weberin omat ja ulkohalkaisijaa pienennetty aavistuksen sorvissa. Silti halvemmat kuin Weberin omat kurkut
Jäi vain huolto puolitiehen kun kohokammion kannentiivisteet olivat vääränlaiset. Enpä sitten viitsinyt neulojakaan vielä vaihtaa kun ne on sama vaihtaa jos/kun saa oikeat kannentiivisteet.
Tyydyin vain vaihtelemaan kiihotuspumpun kalvot.
-
Ja paketti taas kasassa. Nopeasti vielä yöllä säätelin sinnepäin synkkia, huomenna tarkemmin. Niin paljon on kuitenkin ilmamäärä lisääntynyt että entisillä rikkailla seoksilla on nyt todella laihalla tyhjäkäynti- sekä pääsuutinpiirin alueella.
Höökää tuntui nyt kuitenkin olevan reilusti enemmän mitä ennen. Huomenna jatketaan laajakaistan kanssa. Varmaan yksi tankillinen bensaa selällään ennenkuin saa käytöksen taas miellyttämään.
Tuplat ei ole köyhiä varten
-
Kaasarit irti. Jos joku haluaa harjoittaa sorminäppäryyttä niin tälläinen lyhyt pystyimusarja tässä koneessa on omiaan siihen, kaasareiden takimmaisten kiinnityspulttien avaaminen ja kiristely on hermoja raastavaa. Asiaa toki helpottaa juuri tätä tarkoitusta varten katkaistu ja muotoiltu 13 mm lenkki.
-
Kaasarit purettuna ja uudet kurkut sisällä. Entiset oli 28 mm, nyt on 32 mm. Nuo on Dellorton kurkut, lyhyemmät kuin Weberin omat ja ulkohalkaisijaa pienennetty aavistuksen sorvissa. Silti halvemmat kuin Weberin omat kurkut
Jäi vain huolto puolitiehen kun kohokammion kannentiivisteet olivat vääränlaiset. Enpä sitten viitsinyt neulojakaan vielä vaihtaa kun ne on sama vaihtaa jos/kun saa oikeat kannentiivisteet.
Tyydyin vain vaihtelemaan kiihotuspumpun kalvot.
-
Ja paketti taas kasassa. Nopeasti vielä yöllä säätelin sinnepäin synkkia, huomenna tarkemmin. Niin paljon on kuitenkin ilmamäärä lisääntynyt että entisillä rikkailla seoksilla on nyt todella laihalla tyhjäkäynti- sekä pääsuutinpiirin alueella.
Höökää tuntui nyt kuitenkin olevan reilusti enemmän mitä ennen. Huomenna jatketaan laajakaistan kanssa. Varmaan yksi tankillinen bensaa selällään ennenkuin saa käytöksen taas miellyttämään.
Tuplat ei ole köyhiä varten
Viimeksi muokannut Jokari, 1.5.2010 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Siirtyneekö tämä JälkiPolville kun Markku ilmoitti siirtyvänsä ansaitulle LataLevolle eli eläkkeelle näistä hommista 
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Ei ainakaan vielä vähään aikaan jos koskaan... 
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Mutta eikös siellä Markun kulmilla juuri niitä jälkipolvia ole, jotka Markkua tässäkin projektissa ovat potkineet ties minne niin että Selkää särkee ja MeriHeinillä istuminen ei onnistu? Jotain tällaisia huhuja on joskus ollut liikkeellä. 
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Saattaa olla, saattaa olla...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Polvet on ruvella jo nykyisten projektien potkimisesta. 
Eikai tota voi myydä, melkein valmis peli.
Eikai tota voi myydä, melkein valmis peli.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Ei kai se Markku eläkkeelle siirtyessään Rahoja ajattele. Onhan sitä Jälkikasvua tai Jälkivääntäjiä 
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Tänään kaasarit synkattu ja seoksia ajeltu hyvä tovi. Lopullisest suutinkuviot asettuivat aika tarkkaan niihin mitä maailmalla on huudeltu. Joskin kiihdytyspumppujen toiminnassa on vielä pientä ongelmaa, katsotaan miten se ratkaistaan
Kävin kuitenkin ottamassa pari varovaista vetoa paikallisella "kiihdytys"suoralla ja tuloksista parempi oli seuraava:
0-100 km/h = 9,2 s
0-120 km/h = 12,95 s
Varttimaili 16,53 s @ 136,2 km/h
Suorituskyky "riittävä" minun mielestäni tähän hätään
Kävin kuitenkin ottamassa pari varovaista vetoa paikallisella "kiihdytys"suoralla ja tuloksista parempi oli seuraava:
0-100 km/h = 9,2 s
0-120 km/h = 12,95 s
Varttimaili 16,53 s @ 136,2 km/h
Suorituskyky "riittävä" minun mielestäni tähän hätään
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Takana 5 päivää työtä ja 443 km/ vajaa 60 L bensaa pelkkää säätö/testiajoa suuttimia ja seoksia hakiessa. Nyt on varsin miellyttävä ajella, aivan pienen pientä epäröintiä on edelleen pintakaasulla kiihdyttäessä, mutta se on niin pientä ettei se enää haittaa ollenkaan.
Joutui laittamaan 28 mm kurkut takaisin kun ei millään ilveellä saanut progressiovaihetta miellyttämään noilla 32 mm kurkuilla millään setupeilla, aina lähti menemään liika laihalle vaikka kuinka varovasti yritti kiihdyttää. Mahdoton ajaa ja nakutteli ymmärrettävästi todella herkästi. Ilmeisesti kone ei vaan jaksa imeä riittävästi ja pääsuutinpiiri tulee liian myöhään kuvioihin mukaan. Mikään vippaskonsti ei tehonnut tuohon epäröintiin edes auttavasti.
Sit samalla yksi pakosarjan pultti pyöri pois paikaltaan ja tiiviste tottakai kärähti seulaksi. Vaihtelin sen sitten tänään. Ei helise enää ei...
Näilläkin setupeilla 0-100 10,6s että kyllä sillä vielä kerkeää muun liikenteen joukkoon
Joutui laittamaan 28 mm kurkut takaisin kun ei millään ilveellä saanut progressiovaihetta miellyttämään noilla 32 mm kurkuilla millään setupeilla, aina lähti menemään liika laihalle vaikka kuinka varovasti yritti kiihdyttää. Mahdoton ajaa ja nakutteli ymmärrettävästi todella herkästi. Ilmeisesti kone ei vaan jaksa imeä riittävästi ja pääsuutinpiiri tulee liian myöhään kuvioihin mukaan. Mikään vippaskonsti ei tehonnut tuohon epäröintiin edes auttavasti.
Sit samalla yksi pakosarjan pultti pyöri pois paikaltaan ja tiiviste tottakai kärähti seulaksi. Vaihtelin sen sitten tänään. Ei helise enää ei...
Näilläkin setupeilla 0-100 10,6s että kyllä sillä vielä kerkeää muun liikenteen joukkoon
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Jaha lomat lepo taas ja palataan pikkuhiljaa normaaliin päiväjärjesykseen ja kommenttia näköjään tullut . Kerrotaan nyt että en ole mymässä lataa yksinkertaisesti siitä syystä että kukaan ei maksa siitä mitään tai ainakaan sitä mitä minä pyydän , eli aion ajaa sillä itse ja se on kivaa sitten kun aika koittaa tai joku leviää niin paaliin se menee eikä kenellekkään muulle ......... ehkä osista saa enemmän sitten joskus .......... ja vielä iso kiitos JOKARILLE jolla vielä virtaa ollut säätää peliä ja ym muuta pientä duunaamista .... onneksi kymenlaaksossa on vielä voi sanoa talkoohenkeä todella paljon . Itse etelän lämmön jälkeen aion pitää ns.vuorotteluvapaan
miiteistä ja kokeilla toista kerhoa välillä mutta lada tuskin poistuu koskaan aivan kokonaan ja vaikka poistuisi voihan muulla merkillä joskus käydä komm...... tovereita morjestamassa

Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Kaasareita piti vielä hieroa pari päivää lopullisten säätöjen hakemiseksi. Bensaa meni vain 104€ arvosta, lähes ilmaista
Ja tänään viimein imupuolen venat säädetty, ei vaatinut kuin 3 reissua naapurikaupungin koneistamoon säätölevyjä hakemaan. Kolmeen väliin tuli 0,05mm paksummat levyt ja yhteen väliin 0,10 paksumpi. Nyt välykset on naftin 0,45mm niinkuin ohjearvo on. Levyjen vaihtokin alkaa menemään jo lähes rutiinilla, ei se hauskaa ole mutta tarkoitusta varten hiottu ruuvimeisseli jeesaa paljon.
Nyt on lähes äänetön yläkerta. Pakopuoli on speksien ylärajalla ja pitää aivan pienen pientä rapinaa mutta ei mitään verrattuna siihen räkätykseen mitä tuo väljä imupuoli piti. Mukava taas ajella ja kuunnella Twincamin sulosointuja ilman turhia sivuääniä.
Autokin luovutettu tänään oikealle omistajalleen ja kovin oli tyytyväinen, kertokoon tuntojaan jos haluaa
Ja tänään viimein imupuolen venat säädetty, ei vaatinut kuin 3 reissua naapurikaupungin koneistamoon säätölevyjä hakemaan. Kolmeen väliin tuli 0,05mm paksummat levyt ja yhteen väliin 0,10 paksumpi. Nyt välykset on naftin 0,45mm niinkuin ohjearvo on. Levyjen vaihtokin alkaa menemään jo lähes rutiinilla, ei se hauskaa ole mutta tarkoitusta varten hiottu ruuvimeisseli jeesaa paljon.
Nyt on lähes äänetön yläkerta. Pakopuoli on speksien ylärajalla ja pitää aivan pienen pientä rapinaa mutta ei mitään verrattuna siihen räkätykseen mitä tuo väljä imupuoli piti. Mukava taas ajella ja kuunnella Twincamin sulosointuja ilman turhia sivuääniä.
Autokin luovutettu tänään oikealle omistajalleen ja kovin oli tyytyväinen, kertokoon tuntojaan jos haluaa
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Nyt paripäivää ajeltu ja ei voi kun NAATISKELLA ajaa tätä peliä ....vihdoinkin minulla on sellainen lada jota olen kaaivannut tosi kauan penkeistä puhumattakaan.En ole saanut kuin positiivisia kommentteja kyliltä ja kaikki sanovat .......... ei taida olla ladan kone
no meikäläinen vähän vaikeana EI OLE ..... mutta koneesta vielä ei kaduta nyt yhtään vaihtaa FIAT laatuun vaikka hermot meinasi mennä mutta lopussa kiitos seisoo eli hehkuttaa saa kun siihen syytä vai mitä ..................... ON SE VAAN AIKA PELI , KIITOS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Tänään heitetty noin 300 km lenkki katsomassa sm rallia ... ja olihan pakko mitata kulutus ,heh 10 l / 100 km ei minusta todellakaan paha siitä ilosta että
saa TC :llä ajaa
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Penkitkin oli ihan paskat niinkuin oli juttua, mieluummin istun meriheinässä ensi reissulla 
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™