Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
LADACAT kirjoitti:Tuskin Lada-kerhon syytä 110-sarjan tai Samaran heikko suosio on.Paremminkin niiden tänne kirjoittelijoiden jotka"asiantuntijoina" kirjoittavat vain negatiiviset puolet asioista.
Tuskin sentään kaikki kerholaiset halveksivat 110:jä.
Tämä tuntuu olevan ainoa foorumi missä omaa merkkiä haukutaan oikein urakalla.
Eikö olekin mielenkiintoista...
Tarkoittaako tuo edellinen minua.Miksi kehuisin uutena ostettua autoa joka on niin useasti jättänyt tielle?Jos valehtelemalla olisin saanut satakympin vaihtoarvon pidettyä muutaman satasen parempana niin enpä vielä niin köyhä ole
Minusta ainakin Jaska on kirjoittanut kokemuksiaan realistisesti ja sanonut asiat niinkuin ne on. Jos auto on vehkeestä, niin pitääkö sitä kehua? Täällä jokainen kirjoittelee omia kokemuksiaan ja mielipiteitään.
Tietysti normaali satakymppimiehenä Jaskankin pitäisi vain hymyillä tyytyväisenä ja kirjoitella foorumille pelkästään hyviä asioita vaikka kannentiivisteet vuotaa ja sähköikkunat sahaa eestaas itsekseen, samalla kun on jäänyt tielle -10 asteen pakkasessa.
Jaskan vikalista oli muuten yleisen huvituksen aiheena eräällä toisella foorumilla
Kannattaa myös koittaa laajentaa sitä maailmankuvaansa vaikka lukemalla muidenkin merkkien foorumeita ja huomata että ei niitä vekottimia missään kehuta josseivät ne toimi niinkuin niiden pitäisi.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Jokari kirjoitti:Minusta ainakin Jaska on kirjoittanut kokemuksiaan realistisesti ja sanonut asiat niinkuin ne on. Jos auto on vehkeestä, niin pitääkö sitä kehua? Täällä jokainen kirjoittelee omia kokemuksiaan ja mielipiteitään.
Tietysti normaali satakymppimiehenä Jaskankin pitäisi vain hymyillä tyytyväisenä ja kirjoitella foorumille pelkästään hyviä asioita vaikka kannentiivisteet vuotaa ja sähköikkunat sahaa eestaas itsekseen, samalla kun on jäänyt tielle -10 asteen pakkasessa.
Jaskan vikalista oli muuten yleisen huvituksen aiheena eräällä toisella foorumilla
Kannattaa myös koittaa laajentaa sitä maailmankuvaansa vaikka lukemalla muidenkin merkkien foorumeita ja huomata että ei niitä vekottimia missään kehuta josseivät ne toimi niinkuin niiden pitäisi.
En nimennyt kommentissani ketään.Lähinnä tarkoitin niitä,joilla ei ole itsellä kokemusta satakympeistä mutta silti vahvat negatiiviset mielipiteet.Tokihan kaikissa autoissa vikoja on.Joidenkin kirjoittajien mielestä Ladassa ei muuta olekaan.
Toisaalta sellaisiakin käyttäjiä on jolla ei kestä edes mursunnahkainen perse.
Miksi se on joillekin ongelma että jonkun toisen satakymppi pelaa?? Olen noin 70tkm ajanut omalla käytettynä ostetulla eikä mitään ihmeitä ole tarvinnut tehdä. Öljyt vaihdettu useita kertoja, jakoketju ja kiristi x2, vesipumppu kerran. Tulpat, ilmansuodatin ja polttoainesuodatin kaksi tai kolme kertaa, pitäisi muuten taas vaihtaa. Jarrupalat ja kengät sekä takajarrusylinterit, Ilmasuvirhen vuokis vaihdettiin pääjarrusylinteri. Pakoputkisto uusittu kerran ja katalysaattorin suojapellin kiinitys paranettu. Termostaati, tulpanjohdot, tyhjäkäynnin säätömoottori ns. ennakoivana huoltona. 3kpl keskuslukituksen ovimoottoreita ( laitettu ne kiinalaiset yleismallit tilalle). Kytkimen käyttövipu hitsattu tämä oli varmaan nyt se miksi koko auto on paska, tosin liitoksen pettäminen johtui edellisen huollon väärin tekemästä säädöstä! Hitsaus onnistuttiin onneksi tekemään ilman kytkimen purkamista eli siis sinnepäin.
ajettu 16000 km vaihdettu laturi konehuoneen bensaletku,parit ikkunan moottorit.ym normaalit kuluvat osat .kaikki muut huollot tehty itse.Vm 2003 16V.eipä ole hirveesti valittamista.
Kohta vuosi takana 112 hb:llä.Edelleenkin pelaa.Suurin vika tähänasti,keskuslukitus ei lukinnut repsikan takaovea->liittimien putsaus korjasi vian.
Itsellä ei pahaa sanottavaa 110 sarjan ladoista,ajo-ominaisuudet paremmat kuin takapotkuissa samoin bensan kulutus.
Deltan huollon hinnat sensijaan on melkoisen järkyttävät,mikäli tietää mitenpän jakoavainta pidetään,ei sekään ole suuri miinus.
pressa kirjoitti:Miksi se on joillekin ongelma että jonkun toisen satakymppi pelaa?? Olen noin 70tkm ajanut omalla käytettynä ostetulla eikä mitään ihmeitä ole tarvinnut tehdä. Öljyt vaihdettu useita kertoja, jakoketju ja kiristi x2, vesipumppu kerran. Tulpat, ilmansuodatin ja polttoainesuodatin kaksi tai kolme kertaa, pitäisi muuten taas vaihtaa. Jarrupalat ja kengät sekä takajarrusylinterit, Ilmasuvirhen vuokis vaihdettiin pääjarrusylinteri. Pakoputkisto uusittu kerran ja katalysaattorin suojapellin kiinitys paranettu. Termostaati, tulpanjohdot, tyhjäkäynnin säätömoottori ns. ennakoivana huoltona. 3kpl keskuslukituksen ovimoottoreita ( laitettu ne kiinalaiset yleismallit tilalle). Kytkimen käyttövipu hitsattu tämä oli varmaan nyt se miksi koko auto on paska, tosin liitoksen pettäminen johtui edellisen huollon väärin tekemästä säädöstä! Hitsaus onnistuttiin onneksi tekemään ilman kytkimen purkamista eli siis sinnepäin.
Olen päässyt itse Ladasta johtuvien vikojen suhteen paljon helpommin, kuin pressa. Itse asiassa mun toteuttama autonomistajuus " oma auto uudesta lähtien ja rauhallisella ajolla liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia noudattaen auto säilyy hyväkuntoisena" tekniikka on osoittunut hyväksi käytännöksi.
Nää jutut, että 120 lasissa sora ja taajamassa pitää Satakympin kunnossa, on perseestä. Totuus löytyy rauhallisesta ja maltillisesta ajosta pitäen mielessä että, ( navigaattorin mukaan) Ajetaan ennakoiden ja nopeusrajoituksia noudattaen. Ihan niinkuin autokoulussa opetettiin!
Positive thinging keeps your Lada in good condition!
Mun satakympin täydellinen vikalista, ajettu 60 000km:
1. Nokka-akselin asentotunnistin ( sytytti shekkivalon ja aiheutti lievää nykimistä. Ei mitään dramaattista tiellejäämistä)
2. Paisuntasäiliön vuoto ( ei dramaattinen vika, korkkia löysentämällä vuoto loppui ja sai kaikessa rauhassa ajella edelleen ennenkuin varaosa saatiin)
3. tyhjäkäyntimoottori ( ei dramaattinen vika, kiusallinen liikennevalojen vaihtumista odotellessa. Hauska taajama-ajossa, ei tervinnut painaa kaasua ja lada kulki itsestään sallittua 50kmh taajamanopeutta)
Siinäpä se lista.
Huomasin taas erään hienon asian Lada satakympistä, nimittäin:
mä kun en ole enään nuori ja ylipainoa on kertynyt enemmän kuin lääkäri määrää, niin 124-korisen mesen kuskinpenkille asettautuminen on tuskallista äheltämistä ja kun mä siitä nousen, niin vasen hartia kramppaa joka kerta.
Toista se on Ladassa. Kuskinpenkille asettautuminen onnistuu isokokoiseltakin ja todella helppo nousta siitä ulos.
Taas alkaa uusi positiivishenkinen päivä hienolla ja luotettavalla Lada-satakympillä. Kyllä elämä on ihanaa ( lainaus lapinlahden linnuilta)
ps. huomasin, että mun Ladassani on Lada-jussin mainitsema parempi rengasvarustus: 13tuumaa korkealla profiililla.
Aina vaan paranee!
lada-juntti kirjoitti:
ps. huomasin, että mun Ladassani on Lada-jussin mainitsema parempi rengasvarustus: 13tuumaa korkealla profiililla.
Aina vaan paranee!
Kerrotko tuon rengaskoon kaikki mitat (profiilimerkinnät).
Rengashankinta odottaa tulevaisuudessa.
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Kannattaa muistaa ja tietää että EU:n ansioista ( jopa jotain hyvääkin tossa piaskassa) voi auton huollattaa missä vaan kunnollisella korjaamolla ja takuu säilyy, ELI ei tarvitse kalliita deltan huoltoja tehdä vaan voi mennä halvempiinkin paikkoihin huollattamaan ja takuut säilyypi.
lada-juntti kirjoitti:
Aina vaan paranee!
Kerrotko tuon rengaskoon kaikki mitat (profiilimerkinnät).
Rengashankinta odottaa tulevaisuudessa.
Se on: 175/70R 13/82T
Vanha kunnon hyväksi havaittu rengaskoko! Sillä pärjää Imolan F1-radalla ja sillä metsäpolulla, mihin länsiautoilla ei ole mitään asiaa...
Tänään on mun satakympin kylvetyspäivä ( vähän on pölyä päässyt kertymään). Kylvetys kädenlämpöisellä vedellä ( kuka sitä nyt kylmää kraanavettä haluaa niskaansa) ja mietoa pesuainetta. Illalla tulee vieraita, saavat sitten ihastella Satakympin flake-metallinhohtoista sädehtivää hipiää