1700 ruiskukoneen sähköt?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

1700 ruiskukoneen sähköt?

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

Eli tarkoituksena olis laittaa nappikseen 1700 ruiskupata,mutta onkos jollaan parempaa tietoo sen ruiskun ja sytkän kytkennästä,eli mitähän johtoja vetelis mihinkin? Vai onko mahdoton svappi ja tyydyn perinteiseen kaasariin ja kärjettömään jakajaan vai saaks sitä tavallista jakajaakaan toimimaan siinä koneessa,eli onko siellä lohkossa kiinni ne rattaat jotka pyörittää jakajan akselia?? :shock: Tulikohan selvitettyä mahdollisimman hankalasti. :wink:
Se ei skulaa joka skagaa
Valko

Onnistuu..

Viesti Kirjoittaja Valko »

Asiasta ei tällä kertaa käytännön kokemusta, mutta..
Jos sulla on koko "luovuttaja" tallella, siirrät tietenkin kaikki ruiskun sähköt kokonaisuutena pappikseen. Se ei ole paha juttu, koska ruiskun elektroniikka on asennettu jälkikäteen= ympätty kylkeen eikä näinollen ole pahasti sidoksissa alkuperäiseen johtosarjaan. Tietty kun ruiskua hamuat pitää myös siirtää tankki joka sisältää pumpun, niin ja polttoaineputket myös.Ja ohjausboxi "hattuhyllyltä" hanttarin jaloista.

Kuulostaa ehkä työläältä, mutta kyllä tuokin ruisku on siirtämisen arvoinen jos sitä vertaa ikäkuluun kaasariin.
Tietysti jos asia kiinnostaa ja haluat hyvän lopputuloksen niin alat tietty värkätä mekaruuttaa= MegaSquirt. Korkeepainepumppuhan sulla on 1,7 tankissa valmiina. Tietoo tästä aiheesta löytyy HAULLA ja Jankos on Megasquirtsuomi Primus Motor.

No onhan sitten "helppo" ratkaisu että pamautat siihen kaasarin kylkeen ja vanhan jakajan, tästä tietänee AI enemmän :?:

Että hauskaa projektia.. :wink: :wink: :wink: :wink:
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Ruiskulaapotissa ne ruiskun kaikki johdotukset menee tulipellin läpi sulakerasian alapuolelta sinne tavarahyllyn alapinnassa sijaitseville releille ja boxille. Tavaraa on kiitettävästi ja jos joku tuntee osaavansa kytkeä nuo johonkin, niin voipi yrittää. Ite rassasin ruikkelista irti tosiaan pelkän moottorin ja jätin kaikki kaapelit ja muut tilpehöörit sinne. Koneesta tosiaan löytyy ihan samanlainen apuakseli kuin muistakin Ladan moottoreista joten peitetulpat poies, niin paikalleen sopii sekä tavallinen jakaja että bensapumppu. Imusarja on luonnollisesti eri, joten se ja pakosarjakin (jos ei lambdaa tarvi) on vaihdettava normivehkeisiin.

Ajoin itse aikoinaan tuolla elimenluovuttajalla ja vaikka se toimi moitteettomasti ja kulkikin hyvin, päädyin kuitenkin tuohon kaasutinratkaisuun, koska nappilainen on kuitenkin -85 ja se saa saastuttaa. Ja mitä vähemmän siinä on sähköllä toimivia vitkuttimia, sen parempi.
En tiedä, ehkäpä jollain hyvänmallisella kaasarilla saattaasi saada moottorista enemmän ominaisuuksia esiin kuin ruiskulla joka on ohjelmoitu vähäpäästöiseksi ja joka kuvittelee että putkessa on katti vaikka sitä ei edes ole. Tähän saa joku lisätä jos paremmin tietää.

Tuo oma rojektini on toistaiseksi jäissä (viimeistään talvella) kun olen rutilaiska ja tuo 1,2 kone pelaa kuin enkeli ja silläkin olen kiireeni kerinnyt... :roll:
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

Joo alkaa kuullostamaan ihan siltä että menee ruiskut yms.tilpehoorit myyntiin ja jos kerran sinne saa tavallisen bensapumpun ja jakajan heittämällä kiinni,niin aina parempi. 8)
Se ei skulaa joka skagaa
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

1,5 vuotta olen kaasuttimella ja virranjakajalla varustetulla 1700-koneella ajellut ja hyvin on pelittänyt. Alkuun oli 1,6:n kaasutin, nyt pari viikkoa on ollut ihan 1,7:n kaasutin paikoillaan. Ainoa ongelma oli -10 asteen sytytysennakolla nakutus 120km/h ja yli nopeudessa joka poistui säätämällä ennakko -5:ksi, uudella kaasuttimella en tuota -10:tä ole vielä jaksanut kokeilla.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Käykö muka kone vielä jos sytytys on myöhäisellä 5-10 astetta?

Meinaan vaan että jos ennakko on -5 astetta niin silloin se tarkoittaa myöhäisellä 5 astetta...

Omasta mielestäni kannattaa laittaa ruiskusysteemit kiiinni...
Noi kaasarit kun on aivan alimittasia tuon kokoiseen koneeseen. Ruiskuna nyt kuitenkin on aika ripeä peli ja paljon toimivampikin kuin kaasari, mutta toisaalta vian ilmaantuessa korjaaminen saattaa olla kalliimpaa. Mutta osiakin ruiskuun on kyllä jo saatavilla puretuista aika paljonkin...

Niitä johtoja mitä se tarvitsee ei ole pakko viedä sisälle asti kun rakentaa jonkinlaisen kotelon konehuoneen puolelle mihin laittaa ne ohjaimet ja releet.

Alkuperäiseen johtosarjaan tuo ruisku ei tule kuin parilla kolmella johdolla kiinni. Isompi työ on tankin ja bensaputkien vaihtamisessa, kuin ruiskun sähköjen sovittamisessa!
Jonetsky

Nii...

Viesti Kirjoittaja Jonetsky »

Jo mää on kans huomannu et noi ladan omat kaasarit on aiva liian alitehosia noille koneille! Jos vaa jostain löytyy nii hankkikaa tollanen weberin kaasari... menee heittämällä paikalleen ja kulkee aiva eri tavalla...
Näitä on 2 litrasissa fordeissa... taunus, granada, sierra ja cortiinassa ainaki löytyy... mut muistaa et kumpiki kurkku PITÄÄ aukee samaan aikaan... se on niinku kaiken a ja o! Ite värkkäsin ladan kaasarista sellasen hammasratas patentin jos molemmat kurkut aukee yhtä aikaa ja voin sanoo et kyl alako kerkeen... siis toi vaikuttaa enemmän tohon kiihtyvyyteen....
Kuva
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

Käyks ton Foorttin kaasarin kiinnityslaipan reijät suoraa Ladan imusarjan pulttijakoon???
Se ei skulaa joka skagaa
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

tsenobiili kirjoitti:Käyks ton Foorttin kaasarin kiinnityslaipan reijät suoraa Ladan imusarjan pulttijakoon???
Pitäs käydä. Tai siis mulla toi 32/36 DGV (mitä Ford:ssa on) meni ihan tiputtamalla. (Kuvassa on DGAV jossa automaattiryyppy säätyy veden lämpötilan mukaan)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Jankos kirjoitti:Käykö muka kone vielä jos sytytys on myöhäisellä 5-10 astetta?

Meinaan vaan että jos ennakko on -5 astetta niin silloin se tarkoittaa myöhäisellä 5 astetta...
Siis aikaisella tietenkin, ajatusvirhe kun kirjoitin -...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Laabor 1500s

Viesti Kirjoittaja Laabor 1500s »

ook sä saanu ton automaattiryypyn pelaan hyvin ja mistä otit kierron?
Vastaa Viestiin