Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Sdelano v SSSR

Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

pressa kirjoitti:taitaa se samarai olla niin että me ollaan ainoat jolla on hyvä auto?? Tai olemme niin dementoituneita ettemme muista että lada on paska. No joka tapauksessa minun satakymppi on pelkällä huollolla edennyt ja ainostaan tuo kytkinhaarukan hitsaus (senkin rikkoutuminen johtui edellisen omistajan tekemästä väärästä säädöstä) on ollut oikein korjaus ja sekin tehtiin vaihdelaatikkoa irrottamatta.
Terve!

Ette ole ainoat. Ostin 57.000 km ajetun 111:n vapuksi 2007, nyt puolentoista vuoden jälkeen mittarissa 130.000, eikä mitään ihmeempää ole ollut.

Viimeisimmän viankin (renkaan kudosvaurio hieman Kuukaupin sillan eteläpuolella) panisin osin tiemestarin ja osin kuljettajan tiliin ;)

SvS
Sdelano v SSSR

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Sdelano v SSSR kirjoitti:
pressa kirjoitti:taitaa se samarai olla niin että me ollaan ainoat jolla on hyvä auto?? Tai olemme niin dementoituneita ettemme muista että lada on paska. No joka tapauksessa minun satakymppi on pelkällä huollolla edennyt ja ainostaan tuo kytkinhaarukan hitsaus (senkin rikkoutuminen johtui edellisen omistajan tekemästä väärästä säädöstä) on ollut oikein korjaus ja sekin tehtiin vaihdelaatikkoa irrottamatta.
Terve!

Ette ole ainoat. Ostin 57.000 km ajetun 111:n vapuksi 2007, nyt puolentoista vuoden jälkeen mittarissa 130.000, eikä mitään ihmeempää ole ollut.

Viimeisimmän viankin (renkaan kudosvaurio hieman Kuukaupin sillan eteläpuolella) panisin osin tiemestarin ja osin kuljettajan tiliin ;)

SvS
Onnittelut täältä murheen ja pettymyksen alhosta,mutta ei se Ladaa pelasta jos jotkut ovat moitteettomia.Kyllä siinä potentiaaliset ostajat kaikkoaa jos tämä on tällaista arpapeliä.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Miksi Jaska hakkaat päätäsi seinään sen satakymppisi kanssa? Siis tuo sun koettelemuksesi on jo jotain mitä ei voi käsittää. Ja silti todennäköisesti ajat sillä parinkin vuoden päästä, monta tuhatta ekeä turhaan köyhempänä.

Toki em. otetaan satakymppimiesten keskuudessa provona, tuntuu tuo 110 olevan joku pyhä esine minkä huonoista puolista ei saisi koskaan puhua.
Hyvä ettei turpiin kiskota jos erehtyy jollekkin satunnaiselle satakymppimiehelle mainitsemaan jotain huonoa siitä. Huvittaa ihan helevetisti miten voikin joku peltilehmä olla niin kova paikka...
Kai se tietysti voi v*tuttaa kun on velaksi ostanut auton jonka arvo tippuu 50% jo liikkeen ovesta ajaessa ja parin vuoden päästä hinta on olematon. Ja rahaa paloi korjauksiin ja Deltan laadukas huoltopuoli on ajanut mielisairauden partaalle... :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Jaska HKI

:lol: :lol: :lol: ,vielä naurattaa.Minulle on kuule muodostunut niin paksu nahka että en vähästä hetkahda.Kun on töissä 30 vuotta korjannut kaikkia paskoja niin odottaa että vanha mies ei tarvitsisi sisäänajetun Ladan kanssa painia.Mennä viikolla poika katsatutti -82 DX Corollan erityismaininnoin.Jopa kaikki lasinostimet toimivat eikä sähkölaitteiden kosketushäiriöistä tietoakaan :lol: .Toisekseen jokaisen auto hinnasta tippuu 4:ssä vuodessa puolet.Kun lähtöhinta on mahdollisimman pieni niin niin on arvonpudotuskin.
larssi21074

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Sdelano v SSSR kirjoitti:
Terve!

SvS
No ette ole ainoat ketkä ovat positiivisella kannalla. Minun mielestä 110 sarja on paras ja aidoin koskaan tehty lada! Etenkin 16v koneella.

Jos 110 tosiaan olisi perseestä niin miksi niitä olisi minulla 3 kpl!? Tällä hetkellä allekirjoittaneella on 110 16v -02, 111 16v -02 ja uusimpana tulokkaana 112 16v -04. Jos jonkun mielestä 110 on aivan perseestä niin ilmeisesti ajattelee että olen täysi pöljä. Kiitos vaan.

Itse ajattelin asian että "kerää koko sarja". :D :lol: Nyt on sekin tehty. Enpä olisi uskonut nykyhetkeä kun vuonna 1996 kattelin moskovan autonäyttelyn kuvia 110 ladoista ja aattelin että tuollasen kun joskus sais.. :lol:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

larssi21074 kirjoitti: Enpä olisi uskonut nykyhetkeä kun vuonna 1996 kattelin moskovan autonäyttelyn kuvia 110 ladoista ja aattelin että tuollasen kun joskus sais..
vuonna 2000 kävimme kevätpörähdyksessä kullanvärisellä sedanilla, vaimo kehui että tälläinen hommataan. Olemme jo useita vuosia nauttineet juuri samanvärisestä ja mallisesta kulkineesta....
lada-juntti

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Emmä tiedä, mutta mä tykkään tuosta mun farkku satakympistä. Ja sitäpaitsi, mikään maa, jolla on kansalaisiaan varten olemassa henkilöautotuotantoa, ei ole läpeensä paha!

Perhana, hyvinhän toi mun napakymppi on pelannut! Se on mun viimeinen autoni, ja jos se joskus laukeaa, niin en mäkään enään tarvitse ajokorttia.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Sepi

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Omalla 16V farmarilla vm.-00 on nyt tullut körryyteltyä 91000km ja ihan tyytyväinen olen siihen ollut pikkuvioista huolimatta. Huollot ja korjaukset olen suurimmaksi osaksi tehnyt takuuajan jälkeen itse. Jäähytysletkujen vaihattaminen uusiin oli kallein ja suurin toimenpide mitä tuolle on tehty. Sähkövikoja ei muistaakseni ole suuremmin ollut, muuta kuin mitä peräkontin valopiuhat joskus murtuivat poikki. Moottorin puolelta pari anturia olen myös uusinut. Takajarrusylinterit ja eteen letkut myös vaihettu. Muuten pärjännyt ihan normaaleilla kulutusosien vaihdoilla ja huolloilla.
Kalusto:
  • Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
    Solifer SM mopo vm.1975?
Jaska HKI

Kyllä minäkin Ladan ajo-ominaisuuksista,suorituskyvystä,kulutuksesta tykkään.Karski pelihän se on mutta kun on työkoneita ajanut ja fyysiseen työhön tottunut niin eipä tuo haittaa.
gesterby

Viesti Kirjoittaja gesterby »

Minulla on 110 vuoden 2000 hienoa vuosikertaa, ajettu vain 140 tkm.

Akku, pissapojan moottori, puola ja startti on uusittu, helmoja ja pohjaa on laitettu. Vahvoja käynnistysongelmia viime syksynä. Sähkövika syynä. Konepellin etureunassa pientä ruostetta, samoin takana rekisterilaatan muttereiden kohdalla. Etulokasuojan päältä on ruostunut puhki aika pahasti. Tuulilasinpesuaineen ja jäähdytysaineen anturit on rikki. Etummainen kattovalo putosi kerran kesken ajon johtojen varaan, mikä oli matkustajista hauskaa. Huollot on tehty huolto-ohjelman mukaan. Ensimmäinen omistaja käytti jopa Delta-autossa. 60 tkm jälkeen ei enää Deltassa.

Investointikustannuksiin nähden kelvollinen auto. 120 tkm jälkeen luotettavuusongelmat lisääntyneet vahvasti. Ruostuminen ongelma.
Ladanaamio

Viesti Kirjoittaja Ladanaamio »

Mulle tuli juuri eilen vm.-99 satakymppiin 40tkm. täyteen! Melko uudenkarhea siis vielä. Ainoat ongelmat olleet sähköpuolella, nekin saanut korjattua pienen tuskailun jälkeen.
Jaska HKI

Ladanaamio kirjoitti:Mulle tuli juuri eilen vm.-99 satakymppiin 40tkm. täyteen! Melko uudenkarhea siis vielä. Ainoat ongelmat olleet sähköpuolella, nekin saanut korjattua pienen tuskailun jälkeen.
. onhan tuo jo yli 10km päivässä. :shock:
Ladanaamio

Viesti Kirjoittaja Ladanaamio »

Jaska HKI kirjoitti:
Ladanaamio kirjoitti:Mulle tuli juuri eilen vm.-99 satakymppiin 40tkm. täyteen! Melko uudenkarhea siis vielä. Ainoat ongelmat olleet sähköpuolella, nekin saanut korjattua pienen tuskailun jälkeen.
. onhan tuo jo yli 10km päivässä. :shock:
Kyllä kyllä. Kovassa käytössä on ollut.
Tosin noista kilometreistä on viimeisen 7 kuukauden aikana kertynyt 16000, joten sitä edeltävän elämänsä on Lada päässyt melko pienellä päivittäisliikunnalla.
Vastaa Viestiin