Paitsi että tuossa artikkelissa väitetään ettei Ladaa ole myyty Suomessa enään vuosiin. Odottaa kai laatikoita näkevänsä.
http://www.turunsanomat.fi/osasto/?ts=1 ... 2004-09-04
Lada Turun Sanomissa
Lada Turun Sanomissa
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
juu, pikkasen oli hakusassa toi juttu kaiken kaikkiaan. Harhakuva "myymättömyydestä" voi johtua myös siitä, että Ladaa ei juuri lainkaan markkinoida pl.suoramyyntikirjeet ent. Ladojen omistajille. Monikaan ei varmasti tosissaan edes tiedä missä tai mikä Ladoja myy. Tavallaan käsittämätöntä mankibisnestä että autoja tuodaan maahan mutta kuitenkaan niitä ei oikeasti tahdota myydä.
Se on vanhastaan tuttu juttu, että Ladan tuotekehitysprosessi on auttamattoman hidas. 10 vuotta prototyypistä liukuhihnalle on käsittämätön aikataulu. Mutta ehkä siinä onkin se mikä erottaa Ladan massatuotanto-autosta.
Toimittajan tiedot nimien kirjotuksissa myös pikkusen ihmetyttää
( esim. Awtowaz, Moskowitch, Köningsberg).
Kaliningradin enklaavi ei sitäpaitsi ole entinen Königsberg (siis 1 n) vaan entinen Itä-Preussi. Königsberg oli sen pääkaupunki joka nykyisin on tosin myös Kaliningrad niminen.
Se on vanhastaan tuttu juttu, että Ladan tuotekehitysprosessi on auttamattoman hidas. 10 vuotta prototyypistä liukuhihnalle on käsittämätön aikataulu. Mutta ehkä siinä onkin se mikä erottaa Ladan massatuotanto-autosta.
Toimittajan tiedot nimien kirjotuksissa myös pikkusen ihmetyttää
( esim. Awtowaz, Moskowitch, Köningsberg).
Kaliningradin enklaavi ei sitäpaitsi ole entinen Königsberg (siis 1 n) vaan entinen Itä-Preussi. Königsberg oli sen pääkaupunki joka nykyisin on tosin myös Kaliningrad niminen.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Pakkasukko
- Viestit: 101
- Liittynyt: 29.9.2003 17:55
- Viesti:
Re: Turkulainen ankka
"Saksassa erityisesti Nivaa ja farmarimallia myydään jonkin verran"
Hmm.. niinpä..
Hmm.. niinpä..

Ladamerkkistä henkilöautoilua vuodesta 1990
Eikös Lada juurikin täytä kaikki massatuotteen tunnuspiirteet? Eli samaa tuotetta on kaupattu vähäisin muutoksin miljoonille ihmisille iät ja ajat.samarai kirjoitti:Se on vanhastaan tuttu juttu, että Ladan tuotekehitysprosessi on auttamattoman hidas. 10 vuotta prototyypistä liukuhihnalle on käsittämätön aikataulu. Mutta ehkä siinä onkin se mikä erottaa Ladan massatuotanto-autosta.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
erikoisia tarinoita tuolla tosiaan... Kalinahan on kehitetty 90-luvun alkupään Corsaa hyödyntäen eli se on nyt sitten ensivuonna kuten vanha Corsa. Lada Priora on taas projektina aloitettu vuosi sitten ja kehitetty 110 mallista, tarkoitus tuoda vuoden päästä valmistukseen, eli on silloin 3 vuotta kehitelty malli!!!Tietokilpailukysymys: mikä autotehdas esittelee parhaillaan avoinna olevassa autonäyttelyssä seuraavan uuden tuotantovalmiin mallinsa, joka tulee markkinoille 2012. Oikein: Awtowaz, Ladan tehdas, joka taannoin kokeili onnellisesti loppunutta yhteistyötä Uudenkaupungin autotehtaankin kanssa.
Uusi malli on keskiluokan Lada Priora, jota rahakkaatkin autonostajat joutuvat odottamaan 8 vuotta. Silloin malli vastaa kaksi tai kolme sukupolvea vanhaa Opel Corsaa.
Marraskuussa Venäjällä alkaa uuden Lada Kalinan myynti. Auto kiersi vuosia ulkomaisissa autonäyttelyissä. Jos kyse olisi ollut läntisestä mallista, olisi markkinoille nyt tullut vähintään Kalina2.
itse olen lukenut että 2010 mennessä olisi tarkoitus olla tuotannossa kaikki kokoluokat kattava yhtenäinen mallisto ainkain B, C ja D kokoluokissa.
