mirafiorin loota
Re:
Stefa kirjoitti:Suurin ero on korkeudessa, leveyssuuntaan pystyy vielä tekemään tilaa ihan vasaroimalla jos tahtoo brutaali olla. Eli joudut korottamaan kardaanitunnelia hitsaamalla uutta peltiä.
Eli kardaanitunnelia ei siis tarvi silputa kokonaan sileäposkisen mahduttamiseksi, vaan kuten stefa mainitsi että hieman korottaa tunnelia kepinkohdasta hitsaamalla ja vasaroida leveämmäksi, am i right?spede kirjoitti:Pelkästään kepin kohalla. En tiiä mitä katastusmies sanoo ku en oo ite käyttäny tota vielä leimalla, ei ne isoveljelle ainakaan valittanu siitä.pajavasara kirjoitti: O.M onko tuo korotus pelkästään tossa vaihekepin kohalla vai koko tunneli?? ja onko katastus setä yhteis ymmärryksessä tosta korotuksesta
Re: mirafiorin loota
Kyllä se tunneli pitää avata päältä kokonaan sinne melkein lämppärin alle asti ja takapäästä lähemmäs kasijarrukahvaa tai jopa ylikin jos haluaa jatkopalallisen lootan sinne saada.
Pelkän kepin kohdan aukaisu ei riitä alkuunkaan, sileäkylkinen on paljon korkeampi kuin ladan loota koko matkan.
Pelkän kepin kohdan aukaisu ei riitä alkuunkaan, sileäkylkinen on paljon korkeampi kuin ladan loota koko matkan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- START
- Lada kerhon jäsen
ei välttämättä.
itse tein niin että lekalla kytkinkopalle tilaa, sitten kepin reikää auki ja kappas, loota mahtu jo paikalleen
ainut mikä nyt ahistaa on vauhtipyörän ja startin kosketuspinnan vähyys. jakka sais aikaseksi tarvii kasata taas ja kokeilla joko starttais
tuollein kun tekee niin menee sit kyl tarkaks kannakeraudan teko. pitää meinaan osua se loota melkein tuneelin kattoon että osuu suunilleen vaakasuoraan
itse tein niin että lekalla kytkinkopalle tilaa, sitten kepin reikää auki ja kappas, loota mahtu jo paikalleen

ainut mikä nyt ahistaa on vauhtipyörän ja startin kosketuspinnan vähyys. jakka sais aikaseksi tarvii kasata taas ja kokeilla joko starttais
tuollein kun tekee niin menee sit kyl tarkaks kannakeraudan teko. pitää meinaan osua se loota melkein tuneelin kattoon että osuu suunilleen vaakasuoraan

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Jep, onnistuu suht pienellä rälläköinnilläkin. Esim. vetää laikalla tunnelin auki siitä päältä, jollon saa levitettyä, ja kepin kohalle vähän reikää lisää, ja sit pelti soirot tukkeeksi.
Mutta mutta, jatkopalan kanssa sitä saa jo tosissaan avata pitemmälle. Niin ja kun tuo loota nyt on pitempi, niin kartaanin ja lootan välinen limppu on vähän ahas paikka kans. Joko lekaa taikka sitten hitsiä.
Itse vetäsin koko tunnelin auki, jonka jälkeen loota paikalleen, ja tarkasti oikean korkeuvven ettimistä jotta kartaani lähtee nätisti suoraan. sitten vaan uutta peltiä päälle kun kannatin oli valamis. Niin ja itellä siirty käppärikin yli 20cm taaemmas, kuin myös penkit (eikä mitkään orkkis jakkarat) ja lootassa on tuo jatkopala paikallaan. Pers jalkasia tuo haittaa mut yli 190cm pitkänä poikana mulle tuo oli vaan iso plussa. Rattia tosin pitää tuoda vielä vähintään 10cm taaemmas, jotta yltää nätisti veivaamaan.
Miinus että takapenkille ei _oikeen_ mahu enää istumaan
Mutta mutta, jatkopalan kanssa sitä saa jo tosissaan avata pitemmälle. Niin ja kun tuo loota nyt on pitempi, niin kartaanin ja lootan välinen limppu on vähän ahas paikka kans. Joko lekaa taikka sitten hitsiä.
Itse vetäsin koko tunnelin auki, jonka jälkeen loota paikalleen, ja tarkasti oikean korkeuvven ettimistä jotta kartaani lähtee nätisti suoraan. sitten vaan uutta peltiä päälle kun kannatin oli valamis. Niin ja itellä siirty käppärikin yli 20cm taaemmas, kuin myös penkit (eikä mitkään orkkis jakkarat) ja lootassa on tuo jatkopala paikallaan. Pers jalkasia tuo haittaa mut yli 190cm pitkänä poikana mulle tuo oli vaan iso plussa. Rattia tosin pitää tuoda vielä vähintään 10cm taaemmas, jotta yltää nätisti veivaamaan.
Miinus että takapenkille ei _oikeen_ mahu enää istumaan