mirafiorin loota

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
pajavasara

Viesti Kirjoittaja pajavasara »

nonnii nostetaampa tää aihe viel pikkusen esille eli nytten tarvisin tarkan tiedon et kuinka paljon tota kardaania joutuu lyhentää??
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kun kardaania joutuu kuitenkin muuttelemaan, niin samallahan kannattaa peruuttaa konetta niin paljon taaksepäin kun pystyy. Painopiste tykkää.

Mittaamalla selvinnee varmiten kardaanin lyhennystarve.
Vauhdin tae - alamäki
lärssön

Viesti Kirjoittaja lärssön »

Ite lyhensin 95 mm ja näkyyhän tuo siellä pyörivän.
Kontio

Re:

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Stefa kirjoitti:Suurin ero on korkeudessa, leveyssuuntaan pystyy vielä tekemään tilaa ihan vasaroimalla jos tahtoo brutaali olla. Eli joudut korottamaan kardaanitunnelia hitsaamalla uutta peltiä.
spede kirjoitti:
pajavasara kirjoitti: O.M onko tuo korotus pelkästään tossa vaihekepin kohalla vai koko tunneli?? ja onko katastus setä yhteis ymmärryksessä tosta korotuksesta
Pelkästään kepin kohalla. En tiiä mitä katastusmies sanoo ku en oo ite käyttäny tota vielä leimalla, ei ne isoveljelle ainakaan valittanu siitä.
Eli kardaanitunnelia ei siis tarvi silputa kokonaan sileäposkisen mahduttamiseksi, vaan kuten stefa mainitsi että hieman korottaa tunnelia kepinkohdasta hitsaamalla ja vasaroida leveämmäksi, am i right?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: mirafiorin loota

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kyllä se tunneli pitää avata päältä kokonaan sinne melkein lämppärin alle asti ja takapäästä lähemmäs kasijarrukahvaa tai jopa ylikin jos haluaa jatkopalallisen lootan sinne saada.
Pelkän kepin kohdan aukaisu ei riitä alkuunkaan, sileäkylkinen on paljon korkeampi kuin ladan loota koko matkan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: mirafiorin loota

Viesti Kirjoittaja START »

ei välttämättä.
itse tein niin että lekalla kytkinkopalle tilaa, sitten kepin reikää auki ja kappas, loota mahtu jo paikalleen :D
ainut mikä nyt ahistaa on vauhtipyörän ja startin kosketuspinnan vähyys. jakka sais aikaseksi tarvii kasata taas ja kokeilla joko starttais
tuollein kun tekee niin menee sit kyl tarkaks kannakeraudan teko. pitää meinaan osua se loota melkein tuneelin kattoon että osuu suunilleen vaakasuoraan :?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: mirafiorin loota

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Jep, onnistuu suht pienellä rälläköinnilläkin. Esim. vetää laikalla tunnelin auki siitä päältä, jollon saa levitettyä, ja kepin kohalle vähän reikää lisää, ja sit pelti soirot tukkeeksi.

Mutta mutta, jatkopalan kanssa sitä saa jo tosissaan avata pitemmälle. Niin ja kun tuo loota nyt on pitempi, niin kartaanin ja lootan välinen limppu on vähän ahas paikka kans. Joko lekaa taikka sitten hitsiä.

Itse vetäsin koko tunnelin auki, jonka jälkeen loota paikalleen, ja tarkasti oikean korkeuvven ettimistä jotta kartaani lähtee nätisti suoraan. sitten vaan uutta peltiä päälle kun kannatin oli valamis. Niin ja itellä siirty käppärikin yli 20cm taaemmas, kuin myös penkit (eikä mitkään orkkis jakkarat) ja lootassa on tuo jatkopala paikallaan. Pers jalkasia tuo haittaa mut yli 190cm pitkänä poikana mulle tuo oli vaan iso plussa. Rattia tosin pitää tuoda vielä vähintään 10cm taaemmas, jotta yltää nätisti veivaamaan.
Miinus että takapenkille ei _oikeen_ mahu enää istumaan :lol:
Vastaa Viestiin