Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Soitin vakuutusyhtiöön.Kun oli kuunnellut parikymmentä minuuttia vakuutusyhtiön mainoksia ja kolme kappaletta Chris Reaa (samettiäänellä varustettu mieslaulaja,melkein Leonard Cohenin poika?)sain yhteyden palveluvastaavaan.Täyskasko muutettiin osakaskoksi ja säästö 187€ vuodessa.Vakuutusmuutos alkoi heti.
Lada 112 16v 2003 67,5 tkm
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

lada-juntti kirjoitti:Lehdenjako mullekkin tuttua hommaa 80-luvun alkupuolelta. Mulla oli alla kiesi " Chrysler-Simca 1037" . Kyllä se autoa söi, pieni pyrähdys ja taas pysähdys ja taas kone tyhjäkäynnille. Kone kokoajan lämpötilan äärirajoilla, kokoajan sähköflekti soi. Ja kytkin: kaupunkilaisjärkikin sen sanoo, että ei normi-auton kytkin kestä jatkuvaa " kytkia alas-kytkin ylös" yöstä toiseen. No onneksi työnantaja muisti minua näin: " Ei mitenkään, polkupyörällä jako olisi kuulemma ollut halvempaa työntekijälle". Joo, 20km lenkki polkupyörällä auraamatonta sivutietä 30cm lumihangessa 40 kg postisäkki tarakalla. Nykyään jakavat Itellan ( otella, vai eikö otella) pakuilla ja firma kustantaa bensan.

Mutta tämä ei liity Ladoihin mitenkään ja anteeksi asiattomasta textistä.
Minä olen jakanut lehtiä yöllä monen merkkisellä henkilö/paketti autolla ja kaikissa on ilmennyt korjauksia ennemmin tai myöhemmin.
Myös jakohihna on mennyt poikki kahdesti (Opel) Tojota corolla rimpuloissa jarrut jumitti usein ja pakoputket eivät kestäneet, sekä öljyä tiputtavat ja niitä läikkiä oli sitten kiinteistöjen pihoilla.(ongelma auto)
Myös 1200s Ladalla olen jakanut tilapäisesti ja ikkunanvaijeri mekanismi oli kovilla, muuten kestävä peli. Työautona oli myös Samara sedan 1500i, runsaan kuukauden jälkeen kytkin hajosi yöllä.
Omalla autolla ajessa sai tietenkin kilometrikorvauksen, mutta ei se riittänyt kaikkeen korjaukseen, ym, kuluihin.

Nyt olen kohta 2v ajanut työnantajan 2004 mallisella Transportterilla ja siinäkin on 2 kertaa sähköikkuna mennyt rikki, ym.
Työnantaja kustantaa polttoaineet, renkaat, huollot, katsastukset ja korjaukset. Ei mitään järkeä olisi ajaa omalla autolla.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Nyt kun alkoi kesäloma niin olisi vähän enemmän energiaa perehtyä häiriöihin.

1. Takaa kuuluu sellaista natinaa kuin hiiriperhe pitäisi vuosittaista sukukokousta.Ääni alkaa jo paristakympistä.Vahvimmin epäilen peräkontin näkösuojan oikeanpuolista reunaa joka oikein heiluu kun sitä vääntää.....edellyttää toppausten avaamista.

2.Oikea takaikkuna ei toimi,eipä ole toiminut vuosiin.Pitää katsoa missä kunnossa moottori on

3.Kuljettajan ikkuna on irronnut kiskostaan.Ikkuna laskeutuu kyllä alas mutta ylösnoston jälkeen jaa B-pilarin reuna vajaaksi mikä alkaa kuulua suhinaa yli viidessä kympissä.

4. Oikeanpuolimmaisessa takajarruvalossa kosketushiriö,epäilen liittimien kontaktia

5.Oikeanpuolimmaisessa vilkussa takana kosketushäiriö.Suostuu pelaamaan jos takavalojen liittimen runkoa ei työnnä pohjaan vaan roikottaa koko höskää polttimon varassa

6.Ikkunoiden tuuliohjaimet kannattaa laittaa kiinni jollakin mustalla neutraalilla silikonilla.

7.Kattopuhaltimen toiminta epävarmaa.Vika pajastuu siten että sisälämpötila vaeltaa pysymättä tasaisena.

8.Nelos tulppa ui öljyssä,ei menoa haittaa olkoon vain.

Lada 112 HB 16V 2003 67,1 tkm
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

[quote="Jaska HKI"]Nyt kun alkoi kesäloma niin olisi vähän enemmän energiaa perehtyä häiriöihin.

1. Takaa kuuluu sellaista natinaa kuin hiiriperhe pitäisi vuosittaista sukukokousta.Ääni alkaa jo paristakympistä.Vahvimmin epäilen peräkontin näkösuojan oikeanpuolista reunaa joka oikein heiluu kun sitä vääntää.....edellyttää toppausten avaamista.

Tarkistin molemmat puolet.Löysää oli kummallakin puolella.Nyt nitinät takaa on lakanneet.Peräkontin poskiin olisi hyvä laitella myös äänieristettä kun sosialisoin sitä pari neliöö roskiin menevästä jäähdytyskompressorista.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Jaska HKI kirjoitti:Lada 110 sopii paksulompsaisille neokommunisteille,autoinsinööreille,autonasentajille ja elämäntapafiilisteijöille mutta tavallisen tallaajan käyttöautoksi ei siitä ole.
Terve!

Jaskan mainitsemien ryhmien lisäksi Lada 110-sarjan autot sopivat oman kokemukseni mukaan niille, jotka haluavat edullisesti ja mukavasti taittaa taivalta. Näin kertoo oma noin ½:n miljoonan kilometrin etuveto-Lada-kokemukseni vuodesta 1987.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
pinpate
Viestit: 244
Liittynyt: 28.12.2006 12:06
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pinpate »

Sdelano v SSSR kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:Lada 110 sopii paksulompsaisille neokommunisteille,autoinsinööreille,autonasentajille ja elämäntapafiilisteijöille mutta tavallisen tallaajan käyttöautoksi ei siitä ole.
Terve!

Jaskan mainitsemien ryhmien lisäksi Lada 110-sarjan autot sopivat oman kokemukseni mukaan niille, jotka haluavat edullisesti ja mukavasti taittaa taivalta. Näin kertoo oma noin ½:n miljoonan kilometrin etuveto-Lada-kokemukseni vuodesta 1987.

menestystä

SvS
Terve myös!

Sdelanon mainitseman kunnioitettavan kilometrimäärän rinnalla meidän 110:n mittarissa
olevat n. 30 000 km ovat tietysti naurettavan vähän, mutta yhdyn tähänastisen perusteella
myönteisiin ja edullisiinkin kokemuksiin etuvedosta.
En osaa kuvitella että jollakin samaan hintaan ostetulla käytetyllä laatumerkillä olisi päästy
tätä parempaan tulokseen.

Siis ostetaan tippa bensaa, henkäistään renkaisiin ja ei kun menoksi! Fiilistäkin riittää! :D
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Aloitin raskaansarjan Hifistyksen Ladaani.Hinnaksi tulee vajaa 30 €uroa.Syötyäni vaimon kanssa maukkaan lohikeiton niin otin mikroruokapurkit talteen ja pesin ne koska pilaantuneen kalan haju lämpimässä autossa on eräs pahinta mitä tiedän.Mikroruokapurkeista tulee kaiutinkotelot jotka asetan taakse.Eilen ostin halvimmat mahdolliset 2-tiekaiuttimet Biltemasta 22€,sekä halvimman mahdollisen autoradioantennin 4metrin johdolla 7 €urolla.Radioksi tulee Pioneerin KE 6300 vuodelta 1985.Sen tempaisin talteen eräästä vanhasta Opel Kadetista joka oli menossa romuttamolle.Kokeilin autoradiota virtalähteenä akkulaturi.Kaiutinjohdot löytyivät heti koska sokeripalat oli vielä piuhoissa kiinni.Miinus runkoon.Plus punaiseen.....kuuluu pelkkää suhinaa.Vapaita johtoja oli vielä useita mutta ainoastaan yhdessä oli kuorittuja säikeitä,sen kun yhdisti plussaan niin radiokin heräsi.Kokeilin C-kasettia."Juu aare mai haart,juu aaar mai soouuuuuuullll",no siihen se kasetti sitten jumitti.Kelaukset toimi ja vaivoin sain kasetin ongittua ulos.Radiosta löytyy :Laudness,kanavabalanssi,automaattinen kanavahaku,-muisti,monokytkin ja asteikkovalo.Pikkuhiljaa asentelen radion autooni....kiirettä ei ole koska olen pärjännyt ilman sitäkin vajaa 6 vuotta :lol:
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Hienosti tuunattu. Lisätehosteita olisit saanut kun olisit jättänyt nuo mikroruokapurkit ja tuolla köyhissä patenteissa mainitsemasi villasukat pesemättä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Festival
Viestit: 138
Liittynyt: 10.12.2003 20:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Festival »

Jos uutta hakee, niin Citymarketissa on ollut tarjouksessa 49 eurolla autoradio CD-soittimella.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Jatkoin autoradion asennusta.Romujen joukosta löytyi 12mm Hella urospistoke joka käy kojelaudan alapuolella olevaan huoltopistorasiaan.Liitin siihen 30cm kaksinapaista johtoa.Tähän piuhaan tulee virta ja radion herätejohto.Antennin asensin välikaukaloon asentamani suojaverkon alle pujottaen.Johto tulee oven välistä,menee hanskalokeron yläpuolitse kojelaudan kannakkeiden yli keskikonsoliin.Koska johto on 4 metrinen niin löysät vedin teipillä nippuun.Radion asentamiseksi joutuu keskikonsolissa olevan kaukalon poistamaan.En hienostellut asennuksissa vaan johdot (virta+kaiutin) tulevat radion ja konsolin välistä ulos.Siistin johtoja laittamalla niitä nippuun.Radio kuuluu hyvin ja jättää viimeiseksi kuunnellun aseman muistiin.Minulla se on Suomen kuunnelluin asema "Ylenaikainen".Osa Tallinnankin kanavista kuului suhisten,Radio Sputnik erinomaisesti (etäisyys 3km :lol: ) Kaikenkaikkiaan kanavia löytyi parikymmentä.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

79 000km takana,käyttökustannusten laskentaa suurinpiirtein
-arvonalenema 8000€
-ylimääräiset korjauskustannukset takuun jälkeen 2000€
-yksi rengassarja 400€
-polttoaine 7 litran keskikulutuksen mukaan,hinnan ollessa 1,25...noin 6700€
-pientarvikkeet,öljyt,suodattimet,tulpat. ym 400€
-vakuutukset 450€/vuosi kertaa 6....2700€
-autoradio kaiuttimineen 29€
-verta,hikeä ja kyyneleitä 0 €
.....yhteensä 20200€.....25snt/km......vain köyhät ajaa Ladalla :?
Avatar
lada-juntti
Viestit: 482
Liittynyt: 23.5.2006 8:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Nuo vakuutumaksu-kustannukset ihmetyttää. Ei mulla nuon palio mee. Tosin mulla on täydet poonukset. Silti?
No tsemppiä sulle, ja et sä ole yksin Ladasi kanssa, on meitä paljon muitakin kohtalotovereita. Meirän kylällä vaarit, jotka ei oo koskaan Lada-kerhosta kuulleetkaan, ajelee 1999 mallisilla satakympeillä täyttä häkää...
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Taas on perinteinen kesälomareissu tehty,tapani mukaan mittasin keskikulutuksia:
-Helsinki -Kärsämäki 505km 29,4litraa-5,82l/100km.Noin 1/3 matkasta moottoritietä 120km/h
-Sekalaista ajoa Oulun läänissä 467km 26,2l-5,61l/100km
Ajossa ei ole pyritty mihinkään pihistelyyn.Kahden hengen kuormalla
eegas
Viestit: 25
Liittynyt: 22.9.2006 11:38
Paikkakunta: Kauhava / Liperi

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja eegas »

Tuo kulutus onkin parasta mitä tuo voi tarjota, itsellänikin "körtti" LADA 111 stw, jolla ajelin muutama vuosi sitten, en tainnut koskaa saada yli kuuden litran kulutuksia satasella. Muut kulut sitten kyllä ylittivätkin polttoainelaskut, eli ei rahat riittäneet korjauskuluihin, ja oli hävittävä pois. Selvästi rahaihmisten auto.
Entinen Ladisti, nykyisin SAABisti ja Radisti. S-posti: rapakaari(at)gmail.com. Puh. 050 4917511
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Rupes tuo "lintulauta"-mallinen takaspoileri niin nyppimään että ostin eräältä kerholaiselta vanhemmanmallisen "hanhenpyrstö"-mallisen takaspoilerin jonka maalasin ensin auton väriseksi.Itse vaihtotyö on helppo koska kiinnitys käy yksi yhteen,jopa takajarruvalon johto käy liittämällä siten että otin ensiksimainitun spoilerin sisältä johdon jolla liitin jarruvalon.Nyt näkee paremmin taakse eikä lumihommatkaan auton päältä talvellla ole niin hankalaa.Sitä en tiedä mitä se vaikuttaa downforceen moottoritiellä :lol:
Vastaa Viestiin