Ja taas on uutta vaivaa - lämmöt ja lämmityslaite

Nelivetoiset Lada Niva ja 4x4 mallisto
Krisse

Ja taas on uutta vaivaa - lämmöt ja lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Onneksi on tullu noita Voorteja harrastettua nii on taivaspaikka kuulemma taattu, täl hetkellä tuntuu lähinnä siperialta kun aina vaan on jotain uutta riemua tän baakolmosen kanssa.

En nyt oo ihan varma tuliko tää pakosarjantiivisterempan yhteydessä (siinähän tulee aikalailla vettä pihalle) mutta tilanne on kuitenkin se että lämmintä ei enää tule kabiiniin. En aikasemmin kauheen tarkasti tota lämpömittaria vilkuillu, mutta ainakin tällä hetkellä se näyttää sellasta 70 astetta ja torppaan ei tuu mitään.

Termostaattihan on 80 tai 82 asteinen joten ei ehkä ihan täyslämmin oo (tiedä sitten mittarin tarkkuudesta..) mutta kyllähän nyt edes jonkunlaista haaleutta pitäs havaita vaikka kone ois vielä tosta kylmempikin.

Venttiiliin tietysti tutustuin heti ekaksi, siinä ei näköjään oo edes vaijeri kiinni mutta käsikopelolla totesin sen olevan täysillä. Tai ainakin käsittääkseni ääriasennossa myötäpäivään sen pitäisi olla täysillä. Hana on myös lämmin ajon jälkeen, tosin ei lähimainkaan niin kuuma ettei siinä kärsisi käsiä pitää.

Hana tuntuu myös liikkuvan ihan kevyesti, liike vipstaakin päässä noin 2 senttiä ja enempää ei kai tarttis ollakaan.

Niin että mikähän peekele tota taas vaivaa vai jäikö multa joku temppu tekemättä kun täytin vedet remontin jälkeen?
Jokari

Re: Ja taas on uutta vaivaa - lämmöt ja lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Olen pari kertaa onnistunu tekemään takavetoon ilmalukon lämppäriin liemien vaihdon/muun rempan yhteydessä, eli eiköhän se invassakin onnistu.
Eli normaali ilmausrutiinit, ite olen täyttänyt systeemin siitä lämppärin ylemmästä letkusta niin ei jää ilmaa niin paljoa.
Aika varma merkki ilmalukosta jos hanan päällä kärsii sormiaan pitää. Normaalisti siihen palaa näpit heti.

80 asteinen termari on orkkis lämpöarvo ja se on ihan sopiva. Ei lämpeä kesällä turhan kuumaksi. 93 asteinen menettelee todella kylmässä talvessa, mut muuten sillä keittää vaan koneensa.

Niin ja tervetuloa ladan omistajan arkipäivään - tosin voorttimiehille tässä ei pitäis olla mitään uutta :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Krisse

Joo, no tota ilmaongelmaa itekin epäilin kun se vaiva tosiaan tuli ton 'vesiremontin' yhteydessä.

Tänään sitten tein vesiremonttia, sellasen kolme tuntia raksutin tyhjäkäynti ja välillä vähän kovempaa käyntiä, täyttelin vesiä sieltä reijästä ja täältä reijästä ja puristelin letkuja ja lämppärikin toimi illan aikana muutaman minuutin jossain vaiheessa. Kaikki letkut kyllä kuumenee normaalisti paitsi ne mitkä menee lämppärin kennolle. Kiertääkös se vesi siellä lämppärissä kennon alemmasta lähdöstä ylempään vai toisinpäin? Jos sinne tarjoaisi huuhtelua vastakarvaan kun ei toi musta missään vaiheessa oo sellanen saunalämppäri ollu niiku Ladoissa puheiden mukaan on?

Siihen nyt ei maailma kaadu että lämppäri ei toimi, mut eipä se vesi taida sillon kiertää ihan jokapaikassa muuallakaan missä pitäisi?

Näin *ttuuntunut en ole ollut autohommiin sen jälkeen kun mulla oli 90 luvun alussa Brasiliassa valmistettu Eskortti.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Vesi kiertää kannesta vesipumpulle.

Nyt kokeneen harrastajan hyvä vinkki; jos noin pienet vastoinkäymiset jo masentaa, niin unohda koko juttu, oikeasti :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Krisse

Tuntus kyllä et jotain ihan vikaa tossa on. Viimisin yritys oli täyttää järjestelmä sellasella korjaamolaitteella mikä tekee alipaineen tyhjään järjestelmään ja vetää sitten järjestelmän täyteen. Mut samal taval toi aina vaa pelaa. Oon tässä vielä muistellu aikaa ennen noita omia remontteja enkä oo kyllä ihan varma oliko ton lämppärin toiminnassa mitään logiikkaa sillonkaan..

Oiskohan se nyt sitten toi hana huonona kun se vipstaaki (siis hanan vipstaaki, vaijerihan ei ole edes kiinni) 'menee jumiin' ääriasennoissa ja sillä välillä se on ihan vetelä. Samaten kun lorotin vettä toisesta putkesta sisään niin toisesta tuli alas ihan vain ohutta noroa, ois luullu että sieltä edes vähän paremmin tulisi läpi.

Ja kyllä mulle 'jatkuva remontin korjaus' sopii, mut siinä vaihees ku oon muutaman tunnin tehny remonttia ja lopputulos on sama ku ei ois tehny mitää nii siin vaihees mulle tulee aina vähä lämmin.
Vastaa Viestiin