Lada samara vm 01 sarjaa 2109 tuulilasin pyyhkijät ei toimi

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
StoneCold

Lada samara vm 01 sarjaa 2109 tuulilasin pyyhkijät ei toimi

Viesti Kirjoittaja StoneCold »

Elikkäs minulla on lada samara vm 2001 ja malli on 2109. Aluksi ennen kuin aloin etsiä vikaa autossa toimi viiksen kautta takalasinpyyhkijä ja pissapojan pumppu. Vikaa olen etsinyt sulakeboxista jonne myös suihkutin CRC:tä. Pyyhkijän rele on vaihdettu, sulakeboxin olen aukaissut sekä katsonut ja mitannut kontakti pinnat ja vikaa ei sieltä löytynyt. Kaikki tämä alkoi, kun auto ei tyhjäkäynnillä pysynyt käynnissä joten otin ilmanmassa mittarin johdon pois ja myöhemmin vaihdoin ilmanmassa mittarin. Ilmanmassa mittarin irroittamisen jälkeen ei ole etulasin pyyhkijät liikahtaneetkaan. Äsken kävin mittaamassa tuleeko pyyhkijän viikselle virtaa ja näyttäisi, että nyt jälkeen päin jonnekin on tullut lisävikaa, koska mihinkään kohti ei tule viikselle virtaa.

Haluaisin tietää, että mihin autossa tulee esim. suurin osa maadoituksista kun vanhemmissa malleissa maadoitukset ovat vänkärin jalkotilassa, mutta tässä mallissa ei ole. Olisiko mahdollisesti virtalukon pohjassa vikaa?
Ai niin ja vielä olisi vikaa hätävilkuissa! hätävilkun/vilkun releen olen vaihtanut, koska kääntyessä vilkut vilkkuivat liian nopeaan tahtiin vaikka mikään vilkku ei ollut palanut. Vilkut toimivat normaalisti nykyään, mutta hätävilkun nappi vain katkaisee vilkun toiminnan jos on vaikka sivulle laitettu vilkkumaan. Elikkäs hätävilkut eivät lähde napista päälle.
Jaska HKI

Re: Lada samara vm 01 sarjaa 2109 tuulilasin pyyhkijät ei toimi

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kysymyksessäsi esittämäsi maadoitusvika on mahdollinen noin monipuolisen vika-arsenaalin ollessa kysymyksessä,vahinko vain en voi muuten auttaa.
THI-900

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

StoneCold kirjoitti:Ai niin ja vielä olisi vikaa hätävilkuissa! hätävilkun/vilkun releen olen vaihtanut, koska kääntyessä vilkut vilkkuivat liian nopeaan tahtiin vaikka mikään vilkku ei ollut palanut. Vilkut toimivat normaalisti nykyään, mutta hätävilkun nappi vain katkaisee vilkun toiminnan jos on vaikka sivulle laitettu vilkkumaan. Elikkäs hätävilkut eivät lähde napista päälle.
Ei tule jatkuvaa jännitettä vilkuille. Itsellä oli vanhassa samuraissa sama vika. Vein erillisellä sulakkeella jatkuvan jännitteen akulta suoraan varoitusvilkkujen kytkmille, niin johan rupes sykkiin. :)
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
StoneCold

pitää kokeilla tuota varoitusvilkku vinkkiä ja kiitoksia varoitusvilkku neuvoista. Vielä pitäisi saada nuo pyyhkijät toimimaan niin olisi auto valmiina katsastusta varten :D
StoneCold

Elikkäs vaihdoin samaraan sulakeboxin niin lähti varoitusvilkku ongelma pois, mutta jäljelle jäi vielä ongelma pyyhkijöiden ja puhaltimen ongelma. Sen verran olen mittaillut, että F4 sulakkeelle ei tule jännitettä joka ohjaa puhallinta ja pyyhkijänviikseä. Virtalukon pohjalta tulee jännite siniseen johtoon joka menee väliliittimeen ja siitä sulakeboxin pohjaan eli luulisi siinä välillä olevan vika, koska piirustusten mukaan sininen johto menee sulakkeelle F4.
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Samaa vikaa oli edellisessä Samarassa. Pyyhkijät ja puhallin toimivat milloin sattui. Sillä F4 sulakkeen rapsuttelulla korjaantui.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
StoneCold

elikkäs nyt sain puhaltimen toimimaan, kun löysin auton jalkatilasta sulakeboxin pohjasta tippuneen sinisen johdon ja sähkökaavion avulla laitoin sen takasin. Takapyyhkijät toimivat ja pissapojan pumppu. Pyyhkijän moottorin ostin tarviketorilta ja ei vieläkään mitään! Viikselle tulee jännite, mutta viikseä vääntämällä ei moottori hievahdakaan. Itsellä tulee mieleen enää pyyhkijänviiksen kunto? tai sitten joku muu johto on vielä tippunut sulakeboxin pohjasta. Samaraan ei pyyhkijänviikseä kuulemma saa muuta kuin deltasta tai venäjältä joten turha alkaa sitä haaveilemaan. Olisko jollain vielä ideoita pyyhkijöiden toimintaan laittamiseen?
Kessu

Viesti Kirjoittaja Kessu »

Kyllä purkaamoilta viiksiä löytyy. http://www.varaosahaku.fi/
LADACAT

Viesti Kirjoittaja LADACAT »

Kokeile vielä pyyhkijän moottorin maadoitus.
Joen musikka

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

StoneCold kirjoitti:elikkäs nyt sain puhaltimen toimimaan, kun löysin auton jalkatilasta sulakeboxin pohjasta tippuneen sinisen johdon ja sähkökaavion avulla laitoin sen takasin. Takapyyhkijät toimivat ja pissapojan pumppu. Pyyhkijän moottorin ostin tarviketorilta ja ei vieläkään mitään! Viikselle tulee jännite, mutta viikseä vääntämällä ei moottori hievahdakaan. Itsellä tulee mieleen enää pyyhkijänviiksen kunto? tai sitten joku muu johto on vielä tippunut sulakeboxin pohjasta. Samaraan ei pyyhkijänviikseä kuulemma saa muuta kuin deltasta tai venäjältä joten turha alkaa sitä haaveilemaan. Olisko jollain vielä ideoita pyyhkijöiden toimintaan laittamiseen?
Kun totesit viikselle tulevan jännitteen,niin toteapas myös lähtevä!
Jos olisit naapurin poika,voisit myös kokeilla tuota autotallissa olevaa uutta viikseä. :D
Musikka
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
StoneCold

pyyhkijän moottorin maadoitus on kokeiltu! eri ruuvin alle ja olen hionut liittimen pinnan kirkkaaksi.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Mites itse se pyyhkijänmoottorin liitin? Omasta joutunut sen pari kertaa rapsuttelemaan puhtaaksi hapettumista, että saa kontaktia.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
StoneCold

moottorin liitin on uusi, kun vaihdoin uuden pyyhkijän moottorin :D ja sulakkeelta tulevat vastaliittimet olen hionut hiomapaperilla kirkkaiksi.
StoneCold

joo ei toimi vieläkään etulasin pyyhkijät vaikka vaihdoin uuden viiksen paikalleen. Alkaa pikku hiljaa usko loppumaan kun olen yrittänyt eri maadoitus paikkoja pyyhkijöille ja olen mitannut kaikki johtojen välit virtalukolta sulakeboxille ja sulakeboxin liittimeltä pyyhkijän moottorille ja jännitteettömänä ne kyllä kaikki johtivat normaalisti. Ei kellään sattuisi olemaan mitään muuta ideaa? Katsastuskin olisi tässä edessä ja ajattelin käydä kokeilemassa jos menisi läpi että sanoo lähtiessä pyyhkijöiden pelanneen ja ongelma on varmaan tullut kun vaihdoin uuden sulakeboxin ja jokin liitin on vain huonosti paikallaan.
LADACAT

Viesti Kirjoittaja LADACAT »

Oletko varma,että uusi pyyhkijän moottori on ehjä? Oletko kokeillut sähköä suoraan moottorille?
Vastaa Viestiin