1700i ja vikakoodi 23
-
Tirri
1700i ja vikakoodi 23
1700i -97 alkaa polttamaan CE-valoa aina muutaman minuutin ajon jälkeen. Ei muita oireita. Kätevänä tyttönä luin vikakoodiksi 23, eli "imuilman lämpötila - signaalijännite liian korkea".
Imuilman lämpötila-anturi kenties rikki? Kävin paikallistamassa ko. anturin ilmansuodattimen alta ja annoin sille "heilutetaan vähän johtoja" -hoitoa. Ei tulosta.
Onko jotain muuta, jota voin kokeilla/tutkia, ennen kuin ryntään delta-autoon ostamaan uutta anturia (ja onko se ainoa paikka mistä niitä saa pääkaupunkiseudulla)?
Esim. hyvin yksityiskohtaiset ohjeet anturin toimimattomuuden testaamisesta ovat varsin tervetulleita. Itse en omista yleismittaria, mutta onnistun varmaankin lainaamaan sellaisen jostain.
Imuilman lämpötila-anturi kenties rikki? Kävin paikallistamassa ko. anturin ilmansuodattimen alta ja annoin sille "heilutetaan vähän johtoja" -hoitoa. Ei tulosta.
Onko jotain muuta, jota voin kokeilla/tutkia, ennen kuin ryntään delta-autoon ostamaan uutta anturia (ja onko se ainoa paikka mistä niitä saa pääkaupunkiseudulla)?
Esim. hyvin yksityiskohtaiset ohjeet anturin toimimattomuuden testaamisesta ovat varsin tervetulleita. Itse en omista yleismittaria, mutta onnistun varmaankin lainaamaan sellaisen jostain.
Re: 1700i ja vikakoodi 23
Nuo menee aika usein särki, multakin mennyt yksi. Muualta kuin Deltasta ei noita saa. Tai no tietysti käytettynä, mut en tiedä kannattaako.
Mut älä kauhistu Deltan 82€ hintaa, mokoma pikku anturi maksaa venäjälläkin 50€ eikä ole sielläkään mikään kovin yleinen tuote.
Mut älä kauhistu Deltan 82€ hintaa, mokoma pikku anturi maksaa venäjälläkin 50€ eikä ole sielläkään mikään kovin yleinen tuote.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i ja vikakoodi 23
Mulla on sulle anturi toimintatakuulla, jos tarvit ja se kulkeutuu pääkaupunkiseudulle viikonloppuna. Kiinnostaako? Laita yv, jos kyllä.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1700i ja vikakoodi 23
Kannattaa kai se anturi ainakin ensin ottaa irti ja katsella sitä. Irtihän se on otettava kuitenkin jos vaihtaa.
Voisikohan tuossa olla likaantumismahollisuutta? Voisikohan sitä yrittää Huuhtaista jollain? Viinalla, tinnerillä, pensalla, hapolla tai lipeällä?
Älyttömiä ideoita, mutta jos siinä vaikka on vain karstaa pinnassa. En ole katsonut. Minullahan tuossa on sellainen. Pitänee huomenna katsoa minkä näköinen lämpökontaktipinta tuossa TIINEen anturissa on.
Tietysti jos se on sähkökontakteiltaan särki niin sillehän ei sitten voi mitään. Eikä noita kai millään mittareilla voi tarkastaa. Mitäs lukemia sieltä edes haettaisiin? Vastusta?
Kai se anturi kannattaa ainakin tarkasti silmätä ennen pois heittoa. Vaan mitäpä tuollaisista veheistä ymmärtää jos mitään näkyvää EpäMuodostumaa ei ole.
Voisikohan tuossa olla likaantumismahollisuutta? Voisikohan sitä yrittää Huuhtaista jollain? Viinalla, tinnerillä, pensalla, hapolla tai lipeällä?
Älyttömiä ideoita, mutta jos siinä vaikka on vain karstaa pinnassa. En ole katsonut. Minullahan tuossa on sellainen. Pitänee huomenna katsoa minkä näköinen lämpökontaktipinta tuossa TIINEen anturissa on.
Tietysti jos se on sähkökontakteiltaan särki niin sillehän ei sitten voi mitään. Eikä noita kai millään mittareilla voi tarkastaa. Mitäs lukemia sieltä edes haettaisiin? Vastusta?
Kai se anturi kannattaa ainakin tarkasti silmätä ennen pois heittoa. Vaan mitäpä tuollaisista veheistä ymmärtää jos mitään näkyvää EpäMuodostumaa ei ole.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 1700i ja vikakoodi 23
Siinä vaiheessa kun nuo NTC-vastukset aiheuttaa vikakoodia niin ne on rikki ihan lopulliseti. Minunkin rikkinäinen anturi näytti yleismittarilla mitattuna ääretöntä eli se on poikki. Sama vikakoodi 23...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1700i ja vikakoodi 23
Hyvä tietää. Siis vastustako mittasit siitä? Ihan vaan hauskatietää asiana, koska varmaan noita tulee vielä vastaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 1700i ja vikakoodi 23
No se on NTC-vastus eli lämmön noustessa resistanssi pienenee. Mittailla sitä voi 1700i korjausrompun taulukon lämpö/resistanssi-arvon mukaan.
Jäähdytysnesteen lämpöanturi on samoilla arvoilla varustettu, mutta nämä kaksi ei käy ristiin erilaisten liittimien takia.
Jäähdytysnesteen lämpöanturi on samoilla arvoilla varustettu, mutta nämä kaksi ei käy ristiin erilaisten liittimien takia.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i ja vikakoodi 23
http://www.fmi.vtoy.fi/tuotteet/tarvikkeet2.html
Tuolta saa kanssa ja hinnat ei ole pahat. En tiedä myykö suoraan kuluttajille, koska jälleenmyyjiä on. Mutta ainahan voi kysyä.
Tuolta saa kanssa ja hinnat ei ole pahat. En tiedä myykö suoraan kuluttajille, koska jälleenmyyjiä on. Mutta ainahan voi kysyä.
Re: 1700i ja vikakoodi 23
Mitäs jos liittimen vaihtaa tai tekee väliin pienen adapterijohdon pätkän??Jokari kirjoitti:Jäähdytysnesteen lämpöanturi on samoilla arvoilla varustettu, mutta nämä kaksi ei käy ristiin erilaisten liittimien takia.
-
Tirri
Re: 1700i ja vikakoodi 23
Kiitän vastauksista. Täytynee seuraavaksi askarrella se anturi irti. Samalla selvinnee, onnistunko itse vaihtamaan sen vai pitääkö kääntyä ammattilaisten puoleen.
Onko niin, että voin kuitenkin suhteellisen huoletta ajella, vaikka ko. anturi on rikki/puuttuu?
Onko niin, että voin kuitenkin suhteellisen huoletta ajella, vaikka ko. anturi on rikki/puuttuu?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1700i ja vikakoodi 23
Älä nyt ajele ilman anturia siis jos otat sen irti, älä aja. Imuilmaa menee sisään imusarjaan väärästä paikasta. Alkaa sitten vilkutella sinulle muita vikakoodeja. Eli Pidä anturi Paikallaan jos ajelet.
Jos auto ei saa imuilman oikeaa lämpösignaali moottorin toiminta voi muuttua. Ehkä järjestelmä yrittää jäähdyttää tai lämmittää imusarjaa lisää. Mitä tämä sitten vaikuttaa moottorin käymiseen, sitä en tiedä.
Mutta ajele minkä ajelet ja seuraa polttoaineen kulutusta ja muuta käytöstä. Jos käyttäytyminen muuttuu rajusti epätoivottuun suuntaan kannattaa vika korjata pian.
En kyllä tosin tiedä, mitä harmia tuon lämpösignaalin puuttuminen voi pahimmillaan aiheuttaa. Varmaan vaikka mitä.
Jos auto ei saa imuilman oikeaa lämpösignaali moottorin toiminta voi muuttua. Ehkä järjestelmä yrittää jäähdyttää tai lämmittää imusarjaa lisää. Mitä tämä sitten vaikuttaa moottorin käymiseen, sitä en tiedä.
Mutta ajele minkä ajelet ja seuraa polttoaineen kulutusta ja muuta käytöstä. Jos käyttäytyminen muuttuu rajusti epätoivottuun suuntaan kannattaa vika korjata pian.
En kyllä tosin tiedä, mitä harmia tuon lämpösignaalin puuttuminen voi pahimmillaan aiheuttaa. Varmaan vaikka mitä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
-
Tirri
Re: 1700i ja vikakoodi 23
Tämä selvä. Tarkoitus on kuitenkin vaihtaa se mahdollisimman pian, mutta pidän sen siis siihen asti paikkoillansa.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Älä nyt ajele ilman anturia siis jos otat sen irti, älä aja. Imuilmaa menee sisään imusarjaan väärästä paikasta. Alkaa sitten vilkutella sinulle muita vikakoodeja. Eli Pidä anturi Paikallaan jos ajelet.