Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Työkaveri haukku perheensä hankkimaa 110aa. Siinä oli kuulemma laturi kosahtanu 5 kertaa, jotain lämmityslaiteongelmia ja toinen takaiskari pissiny sisuksensa ulos. Jotain muutakin ollut ja olivat olleet kovin pettyneitä.
Sääli sinäänsä, sillä 110stä tulisi ihan kelpo auto muiden joukossa (ja hinnaltaan niiden yläpuolella oleva) jos siinä olis ABS/airbag/ohjaustehostin ja edes keskiverto laatu.
Ite varmaan preferoisin farmaria tai sedania, toi HB jotenkin osuu silmään hassun näkösenä.
Sääli sinäänsä, sillä 110stä tulisi ihan kelpo auto muiden joukossa (ja hinnaltaan niiden yläpuolella oleva) jos siinä olis ABS/airbag/ohjaustehostin ja edes keskiverto laatu.
Ite varmaan preferoisin farmaria tai sedania, toi HB jotenkin osuu silmään hassun näkösenä.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Vaikka kyllästyinkin totaalisesti jatkuviin vikoihin, olen silti samaa mieltä. Kun vaan laatu olisi kohdallaan, ei auto itsessään yhtään hullumpi ole. Ihan kelpo peli.Misha kirjoitti:Työkaveri haukku perheensä hankkimaa 110aa. Siinä oli kuulemma laturi kosahtanu 5 kertaa, jotain lämmityslaiteongelmia ja toinen takaiskari pissiny sisuksensa ulos. Jotain muutakin ollut ja olivat olleet kovin pettyneitä.
Sääli sinäänsä, sillä 110stä tulisi ihan kelpo auto muiden joukossa (ja hinnaltaan niiden yläpuolella oleva) jos siinä olis ABS/airbag/ohjaustehostin ja edes keskiverto laatu.
Ite varmaan preferoisin farmaria tai sedania, toi HB jotenkin osuu silmään hassun näkösenä.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Kovin on ollut murhetta ja surua satakymppien kanssa. Pitää laittaa toisensuuntaistakin lausuntoa, eilen juuri otin 110 STW 16V:n ajoon noin 2 kk seisonnan jälkeen ja käväisin Espoossa saman tien. Auto pelasi kuin kello, kulku oli reipasta ja vakaata ja kulutus reilusti alta seiskan sadalla. Kuuluisat laatuongelmat ovat minulla kyllä jääneet todella pieniksi, näin Automaan Leijona-takuun aikana ei ole tehty kuin se pohjan hiekkapuhallushomma (Autotohtorin sponssilla) ja yksi vaihteistoöljyn vaihto takuutyönä. Muuten 25 000 km on menty pelkillä määräaikaishuolloilla (viiskymppiä oli lasissa kun ostin). Mutta eipä olekaan sitten Delta-Auto meidän rukkiimme koskenut tikullakaan, kaikki huollot on tehty Kiviniityllä Vammalassa, jota olen ennenkin mainostanut korkealaatuisesta huollosta.
Ohjaustehostimen ottaisin toki itsekin tuohon Tampereen keskustaan, mutta muuten auton käyttö on ollut vaivatonta ja tiloista ollut iloa runsaasti, takaluukku nielee isonkin kamamäärän ja jousitus kantaa vaikka täyspokan päällä sen lisäksi. 16-venttiilinen kone on sen verran pirteä ettei jalkoihin jää varmastikaan.
Että kokemukset samoja kuin aiemmissa Samaroissa: laatu vaihtelee, ja sen mukaan se määrä mitä joutuu huoltoa tekemään. Lopulta kumminkin kaikista Samaroista tuli varmoja ja mukavia kulkupelejä, 110 on ollut sitä alusta alkaen. Seuraavassa autossa on varmasti sama teksti peräpeilissä, vartoilen vaan josko ne absit sun muut tulisivat tässä vuoden sisään.
Ohjaustehostimen ottaisin toki itsekin tuohon Tampereen keskustaan, mutta muuten auton käyttö on ollut vaivatonta ja tiloista ollut iloa runsaasti, takaluukku nielee isonkin kamamäärän ja jousitus kantaa vaikka täyspokan päällä sen lisäksi. 16-venttiilinen kone on sen verran pirteä ettei jalkoihin jää varmastikaan.
Että kokemukset samoja kuin aiemmissa Samaroissa: laatu vaihtelee, ja sen mukaan se määrä mitä joutuu huoltoa tekemään. Lopulta kumminkin kaikista Samaroista tuli varmoja ja mukavia kulkupelejä, 110 on ollut sitä alusta alkaen. Seuraavassa autossa on varmasti sama teksti peräpeilissä, vartoilen vaan josko ne absit sun muut tulisivat tässä vuoden sisään.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Niin, ja sanotaan nyt sekin vielä, että ei se taivas aina merkkiä vaihtamalla aukea. Tässä juuri kuuntelin selostusta tuoreesta Opelixista, joka alkoi sanoilla "Tästä autosta ei ole ollut mitään muuta kuin harmia". Fiat-muistot isän autoista myös sitä luokkaa, että saa ynnätä kaikki murheet mitä on Ladoissa ollut eikä olla edes lähellä vielä...
Ladassa saa kumminkin sen alennuksen siitä, että laadunvarmistuksen tekee asiakas, noissa muissa kehveleissä maksetaan täysi hinta ja sitten vasta arvotaan että tuliko maanantaitsipale
Ladassa saa kumminkin sen alennuksen siitä, että laadunvarmistuksen tekee asiakas, noissa muissa kehveleissä maksetaan täysi hinta ja sitten vasta arvotaan että tuliko maanantaitsipale

Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Mishan tutulla on mennyt satakympistä viisi laturia.Kun laturin periaatteena on pyörittää pyörivää tasavirtakentää(ankkuri) liukurenkaiden ja hiiliharjojen välityksellä tasajännitekentässä(staattorissa).Se muodostaa 3-vaiheisen vaihtojännitteen,joka tasasuunnataan 3-vaiheisella tasasuuntaajalla(diodisilta).Jännitteensäätö on takaisinkytketty siten että ankkurin saama jännite (laturin muodostama jännite ja samalla virta)kasvaa kun akun jännite laskee ja päinvastoin.En usko että viisi laturia on voinut olla noin huonoja,vaan vika on ollut jossakin muualla,mikä on aiheuttanut laturin rikkoutumisen.Eihän sulakeetkaan ole huonoja sen takia jos niitä suojaavassa virtapiirissä on oikosulku.Kun nyt tämän "huonon" sulakkeen paikalle laitetaan messingistä sorvattu hylsy niin sen jälkeen "hyvä sulake" kestää mutta koko talo paloi! 

...jolloin palataan taas siihen huoltotyön laatuun. Vaimon Samaraan vaihdettiin pari starttimoottoria ym. ennen kuin toisessa huollossa huomattiin että startti ei saa maata lainkaan.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Tänään oli takuun viimeinen päivä
mutta täytyy ajatella siten että,jos olisin ostanut vastaavankokoisen länsiauton niin se olisi maksanut 15 000€ enemmän.Kyllä siihen hintaan pikku remontteja teetättää jopa Delta-autossa
!
Kuten tuli jo vajaa vuosi sitten mainittua satakympin peräkontin valot toimivat seuraavasti ajovalojen/parkkivalojen ollessa päällä peräkontin valon saa syttymään erikseen kytkimellä.Koska homma on noin hankala rakentelin taas kerran peräkontin valot,jotka syttyvät aina kun peräluukku avataan.Rajakatkaisimen asensin peräluukun vasempaan reunaan muovirakenteisiin.Virran otin tupakansytyttimen pistorasiasta.Koska rajakatkaisimen tappi ei koskettanut mihinkään oven rakenteisiin jouduin laittamaan peräluukun puolelle vastapäätä rajakatkaisijaa muovisen täytepalan kosketuksen saamiseksi tai muuten peräkontin valot olisivat palaneet koko ajan.


Kuten tuli jo vajaa vuosi sitten mainittua satakympin peräkontin valot toimivat seuraavasti ajovalojen/parkkivalojen ollessa päällä peräkontin valon saa syttymään erikseen kytkimellä.Koska homma on noin hankala rakentelin taas kerran peräkontin valot,jotka syttyvät aina kun peräluukku avataan.Rajakatkaisimen asensin peräluukun vasempaan reunaan muovirakenteisiin.Virran otin tupakansytyttimen pistorasiasta.Koska rajakatkaisimen tappi ei koskettanut mihinkään oven rakenteisiin jouduin laittamaan peräluukun puolelle vastapäätä rajakatkaisijaa muovisen täytepalan kosketuksen saamiseksi tai muuten peräkontin valot olisivat palaneet koko ajan.
samara88 kyseli 110 katista. Yksi katti siinä siinä Euro3:ssa on. Siinä on vain kaksi lambda-anturia ja sen toisen paikka on siinä katin perässä olevassa putkessa (eka on siellä alussa pakosarjan jälkeen). Anturit ovat hieman erilaisia keskenään. Liittimissäkin toinen on uros- ja toinen naaraspäällä, ettei vahingossa sotke keskenään.
Huomioitava on kuitenkin että moottorimallissa 112 (16V) on katissa lähtevä putkenliitos hieman eri paksuutta ja mutkalla kuin moottorimallissa 110 joka on täysin sama kuin Euro3 Samarassa. Eli siisLada 110 Euro3 katteja on periaatteessa kahta mallia. Varsinainen katalysaattoriosa on kuitenkin kaikissa kolmessa mallissa sama. Varaosanumerokin oli muistaakseni muuten sama, mutta etunumero on mallien mukaan 09-110 ja 112.
Huomioitava on kuitenkin että moottorimallissa 112 (16V) on katissa lähtevä putkenliitos hieman eri paksuutta ja mutkalla kuin moottorimallissa 110 joka on täysin sama kuin Euro3 Samarassa. Eli siisLada 110 Euro3 katteja on periaatteessa kahta mallia. Varsinainen katalysaattoriosa on kuitenkin kaikissa kolmessa mallissa sama. Varaosanumerokin oli muistaakseni muuten sama, mutta etunumero on mallien mukaan 09-110 ja 112.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Kahtena aamuna olen havainnut asentamani peräkontin valot hyvinkin toimiviksi.Valo sijaitsee hattuhyllyn näkösuojan alle asennettuna.Sieltä se valaisee hyvin peräkontin,eikä aiheuta häikäisyä.Lampulle menevään johtoon voisi laittaa 2-napaisen liittimen niin näkösuojaa irroitettaessa johto ei ole tiellä.Samarassa minulla oli peräluukussa vielä erillinen lamppu niin valaistus oli täydellinen.Nykyinenkin on helposti sellaiseksi muutettavissa.Kumma kun tehdas ei ole kyseiseen asiaan paneutunut sen enempää,sillä johan Ronald Reagankin nimitti Neuvostoliittoa "pimeyden valtakunnaksi".
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
niin varmaankin toi vaihtoehto, että ruplia kyllä löytyi vähän jokaisen taskusta enemmänkin mutta lisäksi neuvostotavara jota oli myynnissä ei ylipäätänsä kelvannut tovereille paikallista vodkaa ja kuubalaisia sikareita lukuunottamatta. Piti olla vaan niin länsimaista niin länsimaista. Sosialismi jopa ruokki näitä turhuuden markkinoita. Lada oli kuitenkin arvossaan silloin, siitä plussaa NL:lle.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Kaikki pelaa niin kuin pitääkin.Hassua tämä Ladan omistaminen kun auton arvosta on pois ehkä neljäsosa on sen käyttövarmuus ja laatu parhaimmillaan! Passaa sitä körötellä syyssateissa lätäköstä lätäköön kun renkaatkaan eivät ole pahemmin kuluneet vajaan 11000km:in matkalla.Syksyllä poliisit pitävät rengasratsioita aiheestakin,koska autoilijoilla on tapana ajaa renkaat loppuun syksyllä ennen talviajokauden alkamista.Talvirengas tilanne vähän mietityttää,koska ostin ne 1000mk:lla käytettyna ja neljä talvea olen niillä ajanut.Nastoistakin kuuluu jotenkin näin rops.......rops.....................rops.........................rops.
No niin. 30000km huolto tuli teetettyä. Huolto sinänsä meni ongelmitta, mutta se raitisilma suodatin! Pyynöstäni tarkistivat, että sellainen autostani löytyy ja löytyihän se. Tämä oli heille täysin uutta. Eivät olleet vaihtaneet yhteenkään 110.iin tähän mennessä. OK. Suodatin vaihtoon sitten, mutta sitten tuli tenkkapoo. Suodatinta ei suomesta löydy ja Delta-motorilla ei ole tietoakaan, milloin tehdas toimittaa, jos toimittaa ollenkaan. Puhuivat vaan, kuinka epämääräisiä Venäläisten toimitukset on.
Eikös maahantuojilla ole jonkinlainen varaosavelvoite? Entäs jos esim. koneesta katkeaa kampiakseli takuuaikana. Voidaanko sekin kuitata sanomalla, ettei varaosia ole saatavilla? Täytyy soitaa Delta-motoriin ja kysellä. Vanhan raitisilmasuodattimen pyysin itselleni. Se oli todella tukkoinen. Minusta näyttää, että suodatinelementti on purettavissa ja mahdollisesti uudelleen käytettävissä, jahka löydän sopivaa huopaharsoa.
Siihen asti ajan ilman suodatinta ja nautin siemensyöksyistä. (Koivunsiemeniä nimittäin.)
Eikös maahantuojilla ole jonkinlainen varaosavelvoite? Entäs jos esim. koneesta katkeaa kampiakseli takuuaikana. Voidaanko sekin kuitata sanomalla, ettei varaosia ole saatavilla? Täytyy soitaa Delta-motoriin ja kysellä. Vanhan raitisilmasuodattimen pyysin itselleni. Se oli todella tukkoinen. Minusta näyttää, että suodatinelementti on purettavissa ja mahdollisesti uudelleen käytettävissä, jahka löydän sopivaa huopaharsoa.
Siihen asti ajan ilman suodatinta ja nautin siemensyöksyistä. (Koivunsiemeniä nimittäin.)
Tuo raitisilmasuodatin homma oli minulle aivan uutta.Onkohan suodatin suodatuskyvyltään kuinka tehokas kun ilmaa tulee suuttimista aivan riittävästi ja lasien sisäpinnat peittyvät havaittavaan kalvoon.Mielestäni Delta-auton pitäisi tiedottaa asiasta kaikille,jotka ovat joskus ostaneet satakympin.Runsaimmin ajetuilla on käsittääkseni ajettu ainakin 150 000km.Kyllä siinä moni rupee miettimään huonoa ilmanvirtausta.Jonkinlaisen suodattimen saa lämmityskennojen pölynsuodattimista,jota saa metritavarana.Sen on jotain muovikuitua ja sen voi pestä ritilää vasten painepesurilla-eli se on lähes ikuinen.Olisi kiva tietää missä kyseinen filtteri sijaitsee.Looginen paikka olisi kait ilmakanavassa hanskalokeron alla.