Ruisku hukkuu

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
urpo600
Viestit: 222
Liittynyt: 6.2.2007 14:14
Paikkakunta: Dragsfjärd

Ruisku hukkuu

Viesti Kirjoittaja urpo600 »

Simmonen onkelma olis.
1700i reistailee.
Ekaks se rupes nykimään ja vaikutti siltä että se ei
kävis kaikilla.
Tulpat pois ja tarkistin kipinä,kaikki toimii.
Mittasin puristukset ja kaikki oli OK.
Ajattelin sitten että sytytysmodulissa oli vika,että se ei
jaksaa antaa kipinä kunnolla.
Lainasin toinen moduli mutta se ei toiminnu ollenkaan,
niin päätin laittaa kärjetön sytkä.
Kaikki vehkeet autoon ja kipinä tuli,yritin käynnistää
mutta ei mitään tapahtui.
Otin tulpat irti ja ne oli märät,kuivasin kuumailmapistoolilla ja laitoin takaisin.
Auto käynnistyi mutta ei kävi kunnolla,ihan kuin ei kävis kaikilla,taas.
Kierroksilla toimii hyvin (yli 4000rpm) ja sitten kun kone on ihan lämmin
niin toimii,mutta ei aina.
Pintakaasulla voi ajaa,mutta jos yrittää kiihdyttää niin
röpeltää vaan.
Kerran tein semmosen moka,että kun kone oli kylmä
ja käynnistin sitä niin painoin kaasua samalla.
Mikä johti siihen että tulpat oli ihan märät taas,ei ku kuivamaan taas.

Eilen tankkasin 20 litraa soppa,ja tänään palaa benssavalo jo,
ajettu 30km.

Tulpat on uudet ja ruisku/kaasari olen putsannu.

Nyt on ideat vähissä,että auttakaa jos teillä jotain ideoita on.

Ja kaasariin en vaihda,turha sitä ehdotella 8)
Viimeksi muokannut urpo600, 1.4.2009 3:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Ruisku hukkuu

Viesti Kirjoittaja Mara »

Lämpöanturi noissa on melko yleinen vikakohde ja sopii noihinkin oireisiin. Tai bensanpaineet jostain syystä ylhäällä?
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
urpo600
Viestit: 222
Liittynyt: 6.2.2007 14:14
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: Ruisku hukkuu

Viesti Kirjoittaja urpo600 »

Jos toi lämpöanturi olis rikki niin sehän pitäis käynnistyä hyvin kylmänä.
Mutta nyt siinä ei oo mitään väliä onko kone kuuma vai kylmä,
aina röplää vaan kun lähtee käyntiin.
Noin 300rpm, mutta hetken päästä sitten joutokäynti nousee ja kone käy "melkein" hyvin.

Ja joskus välillä joutokäynti on jossain siinä 2500rpm kohdalla :?
Viimeksi muokannut urpo600, 1.4.2009 3:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Avatar
urpo600
Viestit: 222
Liittynyt: 6.2.2007 14:14
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: Ruisku hukkuu

Viesti Kirjoittaja urpo600 »

Niin joo,ja toi benssapainekin...

Mulla oli se säädin viritetty mutterilla ennen,että paineet nousis.
Ja hyvin on pelannu noin vuoden ajan.

Mutterin poistin nyt kun rupes hitsi,mut ei tullu parempi.

Pitäis saada benssapainemittari jostain et sais noi paineet mitatut.

Tietääks ketään muuten paljonko siinä pitäis olla painetta? :?
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Avatar
urpo600
Viestit: 222
Liittynyt: 6.2.2007 14:14
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: Ruisku hukkuu

Viesti Kirjoittaja urpo600 »

No nyt Laabori toimii :D
Lämpöanturihan siinä oli rikki,kiitoksia Maralle 8)
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Vastaa Viestiin