Irroitin kerran toisen takaiskarin oli vaikea sada jousi paikoilleen kun jousen puristimet eivät mahtuneet koteloon.
nyt pitäisi vaihtaa molemmat iskarit ja jouset taakse onko vinkkejä tai kokemuksia asiasta?
Lada 110 takaiskareidenvaihto vinkkejä
Re: Lada 110 takaiskareidenvaihto vinkkejä
Tervehdykset toivottelen.
Hyvä konsti on rautalanka, jolla sidotaan jouset kokoon, kun on nostettu tunkilla takatukivarresta. Kolmelta kantilta riittää. Sitten kun on kasattu sivuleikkurit avuksi ja homma selvä. Toinen keino on vääntää lattaraudan päihin koukut jotka pujotetaan jousen ns. kierteisiin. jos ovat leveät kaksi/jousi riittää.
Hyvä konsti on rautalanka, jolla sidotaan jouset kokoon, kun on nostettu tunkilla takatukivarresta. Kolmelta kantilta riittää. Sitten kun on kasattu sivuleikkurit avuksi ja homma selvä. Toinen keino on vääntää lattaraudan päihin koukut jotka pujotetaan jousen ns. kierteisiin. jos ovat leveät kaksi/jousi riittää.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 
Re: Lada 110 takaiskareidenvaihto vinkkejä
Harvoin tarvitsee etuvetoisessa mitään jousipuristimia taka-akselilla. Samarassa ainakin lähti iskari ihan nätisti irti, kunhan vaan taka-akselilla ei ole painoa. Tunkilla vaan laskee iskarin alas, niin kyllä se sieltä pitäisi tulla. Ja iskarin alapultin kiristys paino akselilla.
-
jyrivainio
Re: Lada 110 takaiskareidenvaihto vinkkejä
Kiitos vinkeistä uusien jousien asennus onnistui yksin parhaiten valmistamalla ne lattaraudat, itse vaihto kesti noin 45 min./ puolli