Kytkin ei irroita

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Largoidi

Kytkin ei irroita

Viesti Kirjoittaja Largoidi »

Kyseessä on 110-sarjan Lada. Auto on ollut kaksi viikkoa ajamatta parkissa ja ihan ajamalla toin ruutuun, jolloin vielä kytkin todistettavasti toimi. Nyt en saa pykälää päälle moottorin käydessä. Kaikki vaihteet toimivat moottori sammutettuna. Moottorin käydessä ei kesta luonto painaa pykälää kehiin ja pakkia tarjotessa kuuluu karmea parkaisu rattaiden hakatessa hampaat vasten yhteen.

Kytkintä polkiessa vipu konehuoneen puolella liikkuu.

Kytkinvaijerin pystyy ottamaan irti vivusta konehuoneen puolella ihan sormivoimilla.

Vaijeri on ehjä ainakin päistä katsottuna.

Kokeilenko säätää vaijeria vai vienkö suosiolla kytkinremppaan?

Voin tietty kokeilla vaijerin säätöä ja sitten väkisin kytkinlevyn irroitusta runttaamalla käyntiin vaihde ja jarrut päällä.

Onko moisesta oireesta kokemusta vai onko kytkin vaan nyt hajonnut 32000 km ajon jälkeen?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

oho

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

on ilmeisesti ruostunu kiinni aika äkkiä noi 110:n kytkinlevyt? :shock:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

Kokeiles sillee et laitat vaihteen päälle ja painat kytkimen pohjaan ja sitten starttaat,paa vaikka varuiks kässäri päälle ettei auto lähe loikkii karkuun jos kytkytin ei irtookkaan. :lol:
Se ei skulaa joka skagaa
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mitähän noi ruiskut ja katit tykkää tollaisista perinteisistä irrotustavoista? kun jos vahingossakin saa sammutettua 110:n esim paikaltaan lähdettäessä niin heti jää CE-valo päälle. Ja kun hinaaminenkin on kielletty? :?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Sellaiseenkin törmännyt että jousitetun levyn jouset poikki ja palaset levyn ja asetelman välissä jumissa -> ei irrota. Yksi litrainen swifti ja kaksi kytkintä samalla tavalla 30 000 km:n sisään. LUKin kytkimiä molemmat.
Vauhdin tae - alamäki
Largoidi

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja Largoidi »

Lada-Jussi kirjoitti:mitähän noi ruiskut ja katit tykkää tollaisista perinteisistä irrotustavoista? kun jos vahingossakin saa sammutettua 110:n esim paikaltaan lähdettäessä niin heti jää CE-valo päälle. Ja kun hinaaminenkin on kielletty? :?
No tähän perkeleeseen tulee CE-valo jo kolmella peräkkäisellä startilla paikallaan. Koodi 1140 muistaakseni ja kuormituksen mittaus syynä. Häviää kyllä muutaman startin jälkeen, kaikki toimii normaalisti ja valo häviää kuuden-kahdeksan uuden startin jälkeen. Vikamuistiin tuo kyllä jää. Huolto sanoo (Varkaudessa), että ei mitään hätää.

Onko arvon raadilla mielipiteitä mitä teen viikonloppuna:

1) Runttaan pykälä päällä kytkin pohjassa käyntiin irrottamisen toivossa

2) Hinautan suosiolla kytkinremppaan Deltaan ja maksan taas aivan woihan wanha wihtahousu

3) Tiedättekö halvempia korjaajia pääkaupunkiseudulla?


On nyt tämäkin nähty että laatokka hajoaa yksinään parkkipaikalla, prkle :-(
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuo ensimmäinen kuulostaisi ihan järkevältä kokeilla, en usko että sen suurempaa vahinkoa saat aikaan. Jos ei auta niin sitten purkuun.
Vauhdin tae - alamäki
Largoidi

Viesti Kirjoittaja Largoidi »

Stefa kirjoitti:Tuo ensimmäinen kuulostaisi ihan järkevältä kokeilla, en usko että sen suurempaa vahinkoa saat aikaan. Jos ei auta niin sitten purkuun.
Jees kokeilen viikonloppuna. Yritin soittaa Malmin Deltan huoltoon tänään klo 12-16välillä ainakin viisi kertaa, mutta eivät vastaa puhelimeen.

Edelleen otan vinkkejä vastaan huollosta, joka korjaa Ladoja.

M
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Pitäisiköhän perustaa korjaamo. Kävi mielessä kun naapurin corollasta katkesi jousi ja pyyti korjaamaan kun oli kiire, auto oli käytetty iskarien vaihdossa pari kk aiemmin ja valitteli että oli kallis remontti. Etujousia pois ja toteamus että toinen etutolppa kasattu väärin, yläpään epäkeskolautanen 180 astetta pielessä. Tämä siis apukuskin puolella. Toinen puoli purkuun ja tolpan alapään pultit laitettu edestä taaksepäin, eli ei saa pois kun jarrusatulan irroittamalla. Jos nuo laittaa takaa eteenpäin niin ei mitään ongelmaa.

Miten voi noin yksinkertaisen remontin tehdä noin väärin! No nyt on molemmat etujouset uudet, tolpat oikein kasattu ja vielä tervaa pulteissa jotka iskariremontin jäljeltä olivat kuivat ja ruosteessa.
Vauhdin tae - alamäki
Largoidi

Viesti Kirjoittaja Largoidi »

Lada kulkee taas!

Auto oli tänään pajalla ja kytkinongelman korjaus oli vaihdevivuston säätö.
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

Largoidi kirjoitti:Lada kulkee taas!

Auto oli tänään pajalla ja kytkinongelman korjaus oli vaihdevivuston säätö.
Siis miten vaihdevivuston säätö voi vaikuttaa kytkimen irroitus onkelmaan??? Tähhäh
Se ei skulaa joka skagaa
Largoidi

Viesti Kirjoittaja Largoidi »

tsenobiili kirjoitti:
Largoidi kirjoitti:Lada kulkee taas!

Auto oli tänään pajalla ja kytkinongelman korjaus oli vaihdevivuston säätö.
Siis miten vaihdevivuston säätö voi vaikuttaa kytkimen irroitus onkelmaan??? Tähhäh
Samaa minäkin ihmettelin, mutta jos vika korjaantuu tuolla niin ennemmin sen otan kuin kytkinremontin :-) Ladassa on niin monta ihmeellistä asiaa...
Largoidi

Viesti Kirjoittaja Largoidi »

Sain suosituksia #irc.kanavalla Kiviniitystä Vammalassa,
sinne ajan seuraavaan huoltoon, samalla voin käydä sukuloimassa 30-vuoden tauon jälkeen.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

tsenobiili kirjoitti:
Largoidi kirjoitti:Lada kulkee taas!

Auto oli tänään pajalla ja kytkinongelman korjaus oli vaihdevivuston säätö.
Siis miten vaihdevivuston säätö voi vaikuttaa kytkimen irroitus onkelmaan??? Tähhäh
Mulla tulis mieleen, että kytkin irroittaa aivan normaalisti, mutta vivusto ei siirrä hampaita oikeaan kohtaan. Voisiko tällainen olla mahdollista?
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Vastaa Viestiin