Muiden merkkejen ratteja ladaan?
Muiden merkkejen ratteja ladaan?
Käyköhän ladan ohjausakseliin minkään muun merkin ratit? Esim. Fiat,Ford,VW?
Ootteko saaneet paikoilleen? Oikea ralliratti olisi turhan kallis satasen autoon, mutta kun vakioratti on niin hemmetin iso ja ohut ruori, joten peltoautoa olisi parempi ajaa sopusuhtaisemmaalla ratilla. Käykö Fiat?
pS: Oon kuullu että mersu 123 etujousilla saisi ladaan jäykempää etupäätä? Miten tuo toimii käytännössä? Meneekö heittämällä paikalleen vai pitääkö lyhentää/korottaa? Tuleeko noilla vain jäykempi etupää vai laskeeko/nouseeko tuo samalla?
Ootteko saaneet paikoilleen? Oikea ralliratti olisi turhan kallis satasen autoon, mutta kun vakioratti on niin hemmetin iso ja ohut ruori, joten peltoautoa olisi parempi ajaa sopusuhtaisemmaalla ratilla. Käykö Fiat?
pS: Oon kuullu että mersu 123 etujousilla saisi ladaan jäykempää etupäätä? Miten tuo toimii käytännössä? Meneekö heittämällä paikalleen vai pitääkö lyhentää/korottaa? Tuleeko noilla vain jäykempi etupää vai laskeeko/nouseeko tuo samalla?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Muiden merkkejen ratteja ladaan?
autoton.. vielä
Ei nyt viitsisi rueta vakiorattia pilkkomaan... Jos vain jonkun muun auton ratti kävisi pooreille?
Onko hiivatissa samalainen akseli?
Onko hiivatissa samalainen akseli?
ainaki 127 ratti sopii.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Mulla on joku Fordin ratti, ei siellä mitään pooreja ole
reikää on vaan vähä hiottu ja sitten vaan kiristetty lujasti kiinni. ei se vielä ainakaan oo alkanu suttaamaan akselilla. Mutta en tietenkään suosittele tämmöstä, ostakaa oikeat keskiöt ratteihinne. pitäs vissiin itekki ostaa sittenkun ladalla alkaa enempi ajeleen.

reikää on vaan vähä hiottu ja sitten vaan kiristetty lujasti kiinni. ei se vielä ainakaan oo alkanu suttaamaan akselilla. Mutta en tietenkään suosittele tämmöstä, ostakaa oikeat keskiöt ratteihinne. pitäs vissiin itekki ostaa sittenkun ladalla alkaa enempi ajeleen.
Lada 1200s/1700cc
- pappa- igor
mun voortin ratissa oli 6-kulmainen n.10mm halkaisijaltaan oleva poori... ja mitä niihin mesen jousiin tulee niin ei varmaan kannata peltoautoon alkaa semmosia sovittaan, tulee mun mielestä liian jäykäks möykkyselle alustalle ja mitä sen jousen mittaan tulee niin on suunnilleen 1.3x ladan jousen mittanen, halkaisijailtaan pari senttiä pienempi mutta lanka vahvuudeltaan n.1.5 kertainen ladan jouseen nähden
ja haulla varmasti löytyy lisää infoo, kun on muutamaan kertaan tästä ns. "madaltamisesta" mersun jousilla ollut juttua 

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Millainen keskiö/boori siinä ladan vakioratissa siis on? En oo koskaan käyttäny irti. Käykö siis Fiiatin 127 ratti suoraan? Entä Fiat Unon? Onko muissa fiiateissa samalaista keskiötä?
Tässä siis tarkoitin tavalisia henkilöautojen vakioratteja, enkä ralliratteja.
Tässä siis tarkoitin tavalisia henkilöautojen vakioratteja, enkä ralliratteja.
Kylläkai ne fiiatin ratit pitäs käyä, tämmöne käsitys mulla on ainaki. Ja ainaki mun ladan ralliratti kävi fiat ritmoon yhtä hyvin ku ladaan niin kaiken järjen mukaan sen ritmon ratinkin ois pitäny käyä ladaan, en tosin kokeillu koskaan.
no ei oo iso homma kattoo,nykäset vaa sen suojan pois ja ruuvaat ratin irti ni näät.Millainen keskiö/boori siinä ladan vakioratissa siis on
autoton.. vielä
Mullakin oli entisessä Nappiksessa joku pikkuratti joka oli ollut mun skodassa kiinni.Aapo89 kirjoitti:Mulla on joku Fordin ratti, ei siellä mitään pooreja ole![]()
Lekalla löin sen paikalleen eikä edes mikään mutteri tarvittiin

Ja skodassa oli samalla tavalla kiinni,niin ehkä skodankin ratti sopisi ladaan

Kyseessä oli siis vanhamallinen skoda 120!
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Käsittääksen fiatin/lancian/ladan boorit ois samoja ja pitäis käydä keskenään.
lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
Toivottavasti kyseessä on peltoauto.Aapo89 kirjoitti:Mulla on joku Fordin ratti, ei siellä mitään pooreja ole![]()
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
rojekti se on, ajeltu vaan kotinurkilla. eikä edes lujasti.Pavlovits kirjoitti:Toivottavasti kyseessä on peltoauto.Aapo89 kirjoitti:Mulla on joku Fordin ratti, ei siellä mitään pooreja ole![]()
Lada 1200s/1700cc
Tervehdykset toivottelen.
Laita ratti paikoilleen, kiristä se mutterilla tiukkaan, irroita mutteri, poraa sopiva pieni 15 mm syvyinen reikä ratin ja akselin saumaan, naputtele joku sopivan kokoinen ja pituinen poranterän pätkä reikään ja kiristä mutteri. Kyllä pysyy ja kestää.
Laita ratti paikoilleen, kiristä se mutterilla tiukkaan, irroita mutteri, poraa sopiva pieni 15 mm syvyinen reikä ratin ja akselin saumaan, naputtele joku sopivan kokoinen ja pituinen poranterän pätkä reikään ja kiristä mutteri. Kyllä pysyy ja kestää.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet