Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
pitäisi kai avata oma aihe "kokemuksia halvoista renkaista" mut ei jaksa, sunnuntai iltana hämeenlinnassa päätti eturengas tyhjentyä, ilmeisesti sisäkumi antoi periksi. samaran orkkis tunkilla bl-85 orkkis vararengas vaihtui alle kätevästi ja matka sai jatkua.
matkalla sai tehdä vähän sähkötöitäkin, kun tuuning lisävirtapiuha oli pimeenä ja kännykän akku loppumassa, mutta nyt lataa hienosti, tuuninkiin ei voi koskaan luottaa
matkalla sai tehdä vähän sähkötöitäkin, kun tuuning lisävirtapiuha oli pimeenä ja kännykän akku loppumassa, mutta nyt lataa hienosti, tuuninkiin ei voi koskaan luottaa

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Romupeikko kirjoitti: Sitten hieman hankalampi uusi vika (vai onko tämä vain samaran omituinen ominaisuus?): ihan sama missä asennossa lämmönsäätövivut, niin tuulilasille ja sivulaseille tulee vain kylmää ilmaa. Jaloille ja konsolin keskisuuttimista saa kyllä tulemaan lähes polttavaa ilmaa.
Haulla jo etsiskelin täältä siihen vastausta. Monella muullakin on ilmeisesti samoja ongelmia tuon lämmön ohjauksen kanssa. En kuitenkaan onnistunut löytämään selvää vastausta mistä moinen johtuu. Tai miten sen voisi korjata?
1500i kirjoitti:Tuolla oli samanlainen lämpö ongelma. Vastausta ei ole vielä näköjään tullut.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... &sk=t&sd=a
Tuo vika olikin loppujenlopuksi niin yksinkertainen, että melkein nolottaa. Olin tarkistanut kaikkien lämppärin vaijerien liikkuvuuden ja kiinnitykset.
Mutta tarkastin vielä uudeelleen tarkemmin ja totesin, että läppä joka suuntaa ilmanvirtausta lämmitimen kenolle tai sen ohi ei liikkunut aivan tarpeeksi pitkälle, jotta olisi se olisi sulkenut ohivirtauskanavan kokonaan. Ei ollut monesta millistä kiinni tuo täysin sulkeutuminen.
Tämä johtui siitä, että läppää ohjaavan vaijerin kuori oli liikkunut hiukan lukitusklipsissään. Korjaus oli helppo: klipsi auki, kuoresta vetäen vaijeri tiukalle ja klipsi kiinni. Nyt säätö toimii oikein ja kaiken ilman saa kulkemaan kennon läpi.
Rupesi lämpöä tulemaan niin, että pikkupakkasilla ei tarvitse edes puhallinta pitää päällä vaan pelkkä ajoviima riittää.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Halpa Samara "hajosi" tänään ekan kerran tien päällä. Vähän ennen kotikylän keskustaa vaihdoin pitkät pois kun vastaan tuli auto ja nehän sammui. Sammui tosin pätkätkin. Onneksi pitkät syttyi takas normaalisti, sori sulle joka tulit vastaan, oli pakkorako
No, valaistu tie alkaa siitä vähän matkan päästä joten auto parkkiin valotolpan juurelle ja katsomaan mikä tuli. Relehän se oli tullut tiensä päähän. Lopun matkaa kun pysty ajaan valaistua tietä niin otin pitkien releen tilalle ja jatkoin matkaa. Uusi rele jo odottaa paikalle pääsyä, vaan mahtaako toimia Samarassa kun kyljessä lukee FoMoCo

No, valaistu tie alkaa siitä vähän matkan päästä joten auto parkkiin valotolpan juurelle ja katsomaan mikä tuli. Relehän se oli tullut tiensä päähän. Lopun matkaa kun pysty ajaan valaistua tietä niin otin pitkien releen tilalle ja jatkoin matkaa. Uusi rele jo odottaa paikalle pääsyä, vaan mahtaako toimia Samarassa kun kyljessä lukee FoMoCo

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Igor edelleen ammatikoululla. Olisi pitänyt katsastaa viime perjantaina muutta apumiehen jalkatilasta löytyi jalkapallon mentävä läpireikä niin jäi sinne vielä vähäksi aikaa hoitoon. Kerkesinhän ajaa sillä oston jälkeen 3 päivää.
Nykyinen ajopeli: Manteli
Aikaisemmat: Vanha rouva, Veden vihreä romu, Helmi Ruostekukka, Patarouva, Igor ja Possu
Aikaisemmat: Vanha rouva, Veden vihreä romu, Helmi Ruostekukka, Patarouva, Igor ja Possu
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Eilen vaihdoin tallin oven iskusta rikkoutuneen kuljettajan puoleisen peilin (raadosta 0 euroa) ja tänään kävin hakee vikalistaa. Eniten jännitti alustan nivelet, jarrut ja päästöt. Mutta eihän autossa mitään vikaa ollu, jämäkkä on kuin peruskallio tjsp. Vähän alkaa olee jo löysiä toisessa etuiskarissa ja muuta, josta huomaa ettei auto ole enää uusi. auto siis Samara 1,5i Sedan -95, jolla ajettu 231 tkm, itellä noin 95 tkm, joten kohta voi kirjoittaa sadantonnin raportin (jos ny sinne asti kestää).

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Igor hinattu eilen vihdoisn pois ammattikoululta. Kohta pääsee varmaan kokeilemaan leimalle ja sitten voisi tehdä perusteellisen huollon. En kyllä tiedä onko samarani enää kovin halpa 

Nykyinen ajopeli: Manteli
Aikaisemmat: Vanha rouva, Veden vihreä romu, Helmi Ruostekukka, Patarouva, Igor ja Possu
Aikaisemmat: Vanha rouva, Veden vihreä romu, Helmi Ruostekukka, Patarouva, Igor ja Possu
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Vähän omia kuulumisia.
Samara täyttää viikonloppuna kokonaista 14 vuotta, eli alkaa olemaan rippikouluiässä. Omassa omistuksessa se on ollut 10 vuotta. Viimeisin tekninen ongelma oli 3 vuotta sitten (lämpöanturi). Tosin olen nykyään ajellut sillä vähemmän. Eli hyvin käy ja kukkuu.
Vähän omia kuulumisia.
Samara täyttää viikonloppuna kokonaista 14 vuotta, eli alkaa olemaan rippikouluiässä. Omassa omistuksessa se on ollut 10 vuotta. Viimeisin tekninen ongelma oli 3 vuotta sitten (lämpöanturi). Tosin olen nykyään ajellut sillä vähemmän. Eli hyvin käy ja kukkuu.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Liityinpä sitten etuvetoladailijoiden joukkoon.

Vähän pitää pieniä fiksailuita tehdä, mutta eipähän ole ainakaan mätä.



Vähän pitää pieniä fiksailuita tehdä, mutta eipähän ole ainakaan mätä.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
mä oon vetäny jotain vääriä lääkkeitä ja saanu jotain energiaa, innostuin purkaa yhtä Samara raatoa. -00 vuotisesta 3-ovisesta oli jo kone + laatikko, etujousitus, kojetaulu ja etupenkit irroitettu, nyt on jäljellä enää taka-akselisto, takapuskuri, pohjassa kulkevat putket ja letkut (tankki mukaanlukien), etutukivarret. Täytyy varmaan kaataa raato niin pohjassa olevat osat saa helpommin irti.
nettisivuille päivitit tuoreet kuvat, niin voi vertailla samaraa ennen ja nyt
http://personal.inet.fi/koti/lada-farmi ... 083-20.htm
Tosta joutaisi myyntiin edullisesti kaikkea 3-ovisen osaa, itsellä ei niille juuri ole käyttöä, oikeestaan mulla on nii paljon kaikkea, että melkein mitä tahansa voi kysellä, noita jo aiemmin irroitetuksi ilmoittamiani osia ei ole saatavilla, ne on mennyt jo hävitykseen. Korin voin myydä purettuna 80 euron hintaan (massoja en raavi irti)
muutaman takavetoisen purkaneena tämä ensimmäinen samaran purku operaationi on näyttänyt toteen, että Samaran rakenne on varsin simppeli. Mitään erikoisempia työkaluja ei purkamiseen tarvitsi ja osat on irroitettavissa selkeinä kokonaisuuksina. Takavetoiseen verrattuna helpompaa Samaran purussa on etulokasuojat, etujousitus, ohjaus, etupään nivelet, kojetaulu, ovet... oikeestaan ihan kaikki osat on kiinnitelty järkevämmin. Kai toi on sitä kehitystä, kun Volga M-21:stä ei saa osiksi edes voimakeinoilla, kaikki rakenteet on niin jämeriä ja jotenkin hankalasti sijoitettu. Vaihdelaatikon ja kardaanin irroittelu vaatii mietintää vaikka puukkosahalla sahailis korin ympäriltä pois.
nettisivuille päivitit tuoreet kuvat, niin voi vertailla samaraa ennen ja nyt
http://personal.inet.fi/koti/lada-farmi ... 083-20.htm
Tosta joutaisi myyntiin edullisesti kaikkea 3-ovisen osaa, itsellä ei niille juuri ole käyttöä, oikeestaan mulla on nii paljon kaikkea, että melkein mitä tahansa voi kysellä, noita jo aiemmin irroitetuksi ilmoittamiani osia ei ole saatavilla, ne on mennyt jo hävitykseen. Korin voin myydä purettuna 80 euron hintaan (massoja en raavi irti)
muutaman takavetoisen purkaneena tämä ensimmäinen samaran purku operaationi on näyttänyt toteen, että Samaran rakenne on varsin simppeli. Mitään erikoisempia työkaluja ei purkamiseen tarvitsi ja osat on irroitettavissa selkeinä kokonaisuuksina. Takavetoiseen verrattuna helpompaa Samaran purussa on etulokasuojat, etujousitus, ohjaus, etupään nivelet, kojetaulu, ovet... oikeestaan ihan kaikki osat on kiinnitelty järkevämmin. Kai toi on sitä kehitystä, kun Volga M-21:stä ei saa osiksi edes voimakeinoilla, kaikki rakenteet on niin jämeriä ja jotenkin hankalasti sijoitettu. Vaihdelaatikon ja kardaanin irroittelu vaatii mietintää vaikka puukkosahalla sahailis korin ympäriltä pois.

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Oliko mitä vikaa kun on poistettu rekisteristä?
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
tyypillisiä euro-2 bosch käyntihäiriöitä joita ei maallikko löydä ilman 1000 euron laskua, mä sain auton ilman moottoria ja ruiskua

- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
toi jarru- ja bensaputki järjestelmä on hieno. kaikki putket menee edestä taakse yhtenä nippuna, kun molemmista päistä otti liittimistä irti on koko satsi muotoon valettuna kourassa..... saakohan venäjältä ton satsin varaosana? meinaan jos joskus on putkia vaihdon tarpeessa, niin tollanen satsi meinis kai aika hienosti vaikka olis moottorikin paikallaan.

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Siisti samara sinulla Aon. Paljonko ajettu?
On tainut olla tarkalla pitäjällä kun järkijään uudemmatkin on huonompia päällepäin ja kukkivat aikalailla luukkujen saumoista valitettavasti
.
Euro samaroilla näkyy olevan enempi hintaa kuin normaalilla samaralla.
On tainut olla tarkalla pitäjällä kun järkijään uudemmatkin on huonompia päällepäin ja kukkivat aikalailla luukkujen saumoista valitettavasti

Euro samaroilla näkyy olevan enempi hintaa kuin normaalilla samaralla.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Vajaa 178tkm on nyt mittarissa, kunhan vähän keli paranee niin pitää tuo 180tkm huolto tehdä, vaihtaa jakohihna yms. Nuo eurot taitavat ylipäätään kukkia vähän vähemmän kuin Toljatissa kasatut, pari kukkasta tuostakin löytyy, joille täytyy jotain ensiapua antaa etteivät leviä (kuskinpuolen helma on vähän ottanut osumaa).1500i kirjoitti:Siisti samara sinulla Aon. Paljonko ajettu?
On tainut olla tarkalla pitäjällä kun järkijään uudemmatkin on huonompia päällepäin ja kukkivat aikalailla luukkujen saumoista valitettavasti.
Euro samaroilla näkyy olevan enempi hintaa kuin normaalilla samaralla.
Suunnilleen 270km on nyt körötelty ja ainakaan vielä mikään paikka ei ole hajonnut. Autopesulassakin kävin eikä tullut edes vesi sisälle mistään. Antituunausta olen pikkuhiljaa aloitellut, poistin edellisen omistajan virittelemän käsikaasuvaijerin (

Muutama kuva vähän vähemmän likaisesta Samarasta.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Kyllähän Eurot-samarat ovat paremmin maalattu ja huolellisemmin kasattu kuin nämä tavalliset samarat. Muistaakseni Uudessakaupungissa suunnittelivat aikoinaan parantavansa Samarassa joidenkin sähkölaitteiden maadoituksia alkuperäisiin verrattuna.
Mulla on muuten samanlaiset Euro-penkit kun tuossa sun samarassa. Itse jälkiasensin ne 4 vuotta sitten. Ne on tosi mukavat alkuperäisiin penkkeihin verrattuna. Antavat tukea myös ristiselälle ja sivuttaistuki on lähes länsimaista tasoa. No ilmeisesti nuo mun penkit ovat "vähänistuttuja". Ainoastaan samansävyiset ovipahvit puuttuvat. Jos jollain olisi sellaiset ylimääräisinä olisin valmis ostamaan ne. Väriltään ne on mustapohjaiset joissa on erivärisiä pieniä pilkkuja.
Kyllähän Eurot-samarat ovat paremmin maalattu ja huolellisemmin kasattu kuin nämä tavalliset samarat. Muistaakseni Uudessakaupungissa suunnittelivat aikoinaan parantavansa Samarassa joidenkin sähkölaitteiden maadoituksia alkuperäisiin verrattuna.
Mulla on muuten samanlaiset Euro-penkit kun tuossa sun samarassa. Itse jälkiasensin ne 4 vuotta sitten. Ne on tosi mukavat alkuperäisiin penkkeihin verrattuna. Antavat tukea myös ristiselälle ja sivuttaistuki on lähes länsimaista tasoa. No ilmeisesti nuo mun penkit ovat "vähänistuttuja". Ainoastaan samansävyiset ovipahvit puuttuvat. Jos jollain olisi sellaiset ylimääräisinä olisin valmis ostamaan ne. Väriltään ne on mustapohjaiset joissa on erivärisiä pieniä pilkkuja.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.