Ladaa Uuteenkaupunkiin

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
kalkkuna

Ladaa Uuteenkaupunkiin

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Metsolla on kai Uudenkaupingin hihnalla tulossa tilaa. Vois laitaa hihnan Ladaa pukkaamaan, saman verran niitä EUn alueella myydään kuin Porsche avoja. ;)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jes

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

voisivat ottaa vaikka 2106:n kokoonpanon, kaikkine EU-varusteineen, olis todella retro meininkiä ja pohja on niin edullinen ettei hinta varmaan nousis törkeesti noilla pakollisilla varusteilla.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Ihan hieno idea. Vaan lähteeks isot herrat mukaan? :?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Johan siellä niitä eurosamaroita värkättiin, taisvat saada ihottuman niiden huonosta menekistä. Mutta ottaisivatpa vaan 110:n sinne velmistettavaksi, niin eipä kuluisi varmaan pitkään kun jo olisi kohta markkinoilla avo-Lada (joku photo-shoppailija voisi tehdä semmoisen jo nyt malliksi...)
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä jo joskus paint brushasin tollasen 110 avon :lol: oli vähän turhan kunnianhimoinen projekti se Euro-Samara, hintakin nousi liikaa niillä suomivarusteilla, eli kokoonpanoa vaan venäläisin osin -> laatua ja edullisuutta
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Juuri tänään lueskelin, että Ladalla on Euroopassa huonon laadun maine ja puutteellinen huoltoverkosto. Halpa hinta on ainoa myyntivaltti. Näin väitettiin eräässä viimevuotisessa autokuvastossa. Taitaisi Suomi-Lada nousta liian hintavaksi. Olisiko tuossa valmistusmaalla paljoa painoarvoa. Euroopalla tuossa opuksessa käytännössä tarkoitettaneen Saksaa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Mosse-Aksu kirjoitti:Juuri tänään lueskelin, että Ladalla on Euroopassa huonon laadun maine ja puutteellinen huoltoverkosto. Halpa hinta on ainoa myyntivaltti. Näin väitettiin eräässä viimevuotisessa autokuvastossa. Taitaisi Suomi-Lada nousta liian hintavaksi. Olisiko tuossa valmistusmaalla paljoa painoarvoa. Euroopalla tuossa opuksessa käytännössä tarkoitettaneen Saksaa.
Eurooppa = EU = Suur-Saksa :lol: :cry: :wink:

jos suomi tosiaan on niin kallis paikka valmistaa mitään kuin väitetään, on järkevämpää haudata koko uudenmaan tehdas valitettavasti :( tai jotain kalliita erikoisautoja ehkä, joissa ei enää muutamat tonnit paina hinnassa. vaikka ei kai tääl kannata enää risteilyaluksiakaan tehä, nekin tehään kohta muualla :cry:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Lada-Jussi kirjoitti: jos suomi tosiaan on niin kallis paikka valmistaa mitään kuin väitetään, on järkevämpää haudata koko uudenmaan tehdas valitettavasti :( tai jotain kalliita erikoisautoja ehkä, joissa ei enää muutamat tonnit paina hinnassa. vaikka ei kai tääl kannata enää risteilyaluksiakaan tehä, nekin tehään kohta muualla :cry:
Eikös se vähän sille näytäkin, että hautaan se on pikkuhiljaa menemässä. :cry: Sitä erikoisosaamista kun valitettavasti on muuallakin. Tosin kyllä se halvan hintatason maidenkin kustannustaso myös pikkuhiljaa nousee. Niinhän kävi Japaninkin. Mutta nouseeko se tarpeeksi nopeasti, että siitä on apua Uusikaupungille. :?: Ja sitäpaitsi kyllä unelmia pitää aina olla. Jotkut niistä joskus jopa toteutuvat. :)
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Enpä usko että Uusikaupunki koskaan mitään kansanmalleja tulee tekemään-siitä pitävät korealaiset huolen.Viimeinen kotimainen kansanmalli oli SAAB96,joka vuonna 1980 kun sen valmistus lopetettiin valittiin vuoden talviautoksi! Euro-Samaralle taas muodostui ongelmaksi hinta 70 000mk,mikä oli aivan liian korkea vaikka laatu oli parempaa kuin venäläisillä.Niinpä niitä sitten myytiin alehintaan pois kun kauppa ei muuten käynyt.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Uudenkaupungin autotehdashan myy valmistuslinjaa varsinaisille autonvalmistajille. Viime vuosien suuria asiakkaita ovat olleet Opel, Porsche ja Saab. Ja avoautojen valmistus on varmaankin ollut myyntivaltti. Samalla periaatteella toimii maailmassa paljon muitakin autotehtaita. Bertonen ja Pinin Farinan se jokin on italialainen muotoilu ja korkea viritysaste. Yleensäkin ns. kehittyneissä maissa toimivat tehtaat, (joissa kustannustasokin on kehittynyt korkeaksi), eivät tee mitään halpoja autoja. Kalleissa autoissa saadaan niihin uhratut kehityskulut takaisin nopeammin, vaikka niitä myydäänkin vähemmän.

Kansanautot valmistetaan tehtaissa, joissa on suuret ja tehokkaat tuotantolinjat tai tehtaissa, jotka sijaitsevat halvan tuotantokustannusten maassa. Ja niitä tekevät vain suuret firmat. Lisäksi tuontitulleilla on merkitystä. Esim japanilaiset valmistavat autojaan EU:n alueella, omissa tehtaissaan kylläkin.

Uudenkaupungin autotehtaan idea on muuttunut kauas sen perustamisen ajoista. Tehtaanhan kai perusti Saab. Ja Suomen tehdas oli erikoisessa erityisasemassa. Silloin joskus emätehdas osti Suomessa tehdyt Saabit itselleen kalliimmalla hinalla, mitä autot tulivat maksamaan Trollhättanin liukuhihnoilla. Mutta silloin se oli kannattavaa. Länsi-Eurooppa oli toipunut sodista, talous ja ihmisten ostovoima kasvoi, autojaen määrä liisääntyi. Lisäksi Suomeen myytävät autot taisivat saada jotain verohelpotuksia.

Ja olihan Saab-Valmetilla toinenkin hitti, ainakin Suomessa. Niitä näkee vieläkin joskus liikenteessä. Se oli Talbot. Tämän historiasta minulla ei ole mitään mielikuvia, mutta luulisin, että Saab-Valmet osti merkin oikeudet itsellee Chrysleriltä. Eli Talbot taisi olla siinä mielessä omaa tuotantoa eikä alihankinta muille.

Nykyajan trendi näyttää olevan myös lisääntyvä kilpailijoitten yhteistyö. Yhteinen perussuunnittelu, yhteiset osat jne. Olisiko tuossa saumaa. Tehdä erinimisiä, muuten samanlaisia autoja, joissa on sitten vähän erilainen varustelu ja erilainen cromiritilä edessä?
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Älkää nyt kuvitelko tosissanne,että ne Uudessakaupungissa enään sortuisivat Ladan kasaukseen.Eurosamaran kasauskin oli ihan pe..estä.Kysyntää ei ollut,osien toimitys pelasi yhtä hienosti kuin kaikki muutkin Venäjällä ja Suomalainen laadun parannus vain huononsi ennestäänkin huonolaatuista autoa.Mainostettiin Bosch-sähkölaitteita.Tuulilasinpyyhkimenmoottori taisi olla sellainen, mutta ne Iskra laturit ja startti hajosivat jo takuuaikana.Kukaan Valmetin insseistä ei alkuun tajunnut vaihdattaa Venäläisiä tulppia laadukkaisiin ja taas tuli takuukuluja.Michelinit kyllä vaihdettiin alle,mutta vanteille joille olisi pitänyt olla sisärenkaat.Joten herätkää päiväunesta,jos näette euro 110 cabrioletin petroolikäyttöisellä V4-moottorilla ja Ranskalaisilla vetoakseleilla.
Vastaa Viestiin