
Ladaa Uuteenkaupunkiin
Ladaa Uuteenkaupunkiin
Metsolla on kai Uudenkaupingin hihnalla tulossa tilaa. Vois laitaa hihnan Ladaa pukkaamaan, saman verran niitä EUn alueella myydään kuin Porsche avoja. 

- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jes
voisivat ottaa vaikka 2106:n kokoonpanon, kaikkine EU-varusteineen, olis todella retro meininkiä ja pohja on niin edullinen ettei hinta varmaan nousis törkeesti noilla pakollisilla varusteilla.

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Johan siellä niitä eurosamaroita värkättiin, taisvat saada ihottuman niiden huonosta menekistä. Mutta ottaisivatpa vaan 110:n sinne velmistettavaksi, niin eipä kuluisi varmaan pitkään kun jo olisi kohta markkinoilla avo-Lada (joku photo-shoppailija voisi tehdä semmoisen jo nyt malliksi...)
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
mä jo joskus paint brushasin tollasen 110 avon
oli vähän turhan kunnianhimoinen projekti se Euro-Samara, hintakin nousi liikaa niillä suomivarusteilla, eli kokoonpanoa vaan venäläisin osin -> laatua ja edullisuutta


- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Juuri tänään lueskelin, että Ladalla on Euroopassa huonon laadun maine ja puutteellinen huoltoverkosto. Halpa hinta on ainoa myyntivaltti. Näin väitettiin eräässä viimevuotisessa autokuvastossa. Taitaisi Suomi-Lada nousta liian hintavaksi. Olisiko tuossa valmistusmaalla paljoa painoarvoa. Euroopalla tuossa opuksessa käytännössä tarkoitettaneen Saksaa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Eurooppa = EU = Suur-SaksaMosse-Aksu kirjoitti:Juuri tänään lueskelin, että Ladalla on Euroopassa huonon laadun maine ja puutteellinen huoltoverkosto. Halpa hinta on ainoa myyntivaltti. Näin väitettiin eräässä viimevuotisessa autokuvastossa. Taitaisi Suomi-Lada nousta liian hintavaksi. Olisiko tuossa valmistusmaalla paljoa painoarvoa. Euroopalla tuossa opuksessa käytännössä tarkoitettaneen Saksaa.



jos suomi tosiaan on niin kallis paikka valmistaa mitään kuin väitetään, on järkevämpää haudata koko uudenmaan tehdas valitettavasti



- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Eikös se vähän sille näytäkin, että hautaan se on pikkuhiljaa menemässä.Lada-Jussi kirjoitti: jos suomi tosiaan on niin kallis paikka valmistaa mitään kuin väitetään, on järkevämpää haudata koko uudenmaan tehdas valitettavastitai jotain kalliita erikoisautoja ehkä, joissa ei enää muutamat tonnit paina hinnassa. vaikka ei kai tääl kannata enää risteilyaluksiakaan tehä, nekin tehään kohta muualla



Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Enpä usko että Uusikaupunki koskaan mitään kansanmalleja tulee tekemään-siitä pitävät korealaiset huolen.Viimeinen kotimainen kansanmalli oli SAAB96,joka vuonna 1980 kun sen valmistus lopetettiin valittiin vuoden talviautoksi! Euro-Samaralle taas muodostui ongelmaksi hinta 70 000mk,mikä oli aivan liian korkea vaikka laatu oli parempaa kuin venäläisillä.Niinpä niitä sitten myytiin alehintaan pois kun kauppa ei muuten käynyt.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Uudenkaupungin autotehdashan myy valmistuslinjaa varsinaisille autonvalmistajille. Viime vuosien suuria asiakkaita ovat olleet Opel, Porsche ja Saab. Ja avoautojen valmistus on varmaankin ollut myyntivaltti. Samalla periaatteella toimii maailmassa paljon muitakin autotehtaita. Bertonen ja Pinin Farinan se jokin on italialainen muotoilu ja korkea viritysaste. Yleensäkin ns. kehittyneissä maissa toimivat tehtaat, (joissa kustannustasokin on kehittynyt korkeaksi), eivät tee mitään halpoja autoja. Kalleissa autoissa saadaan niihin uhratut kehityskulut takaisin nopeammin, vaikka niitä myydäänkin vähemmän.
Kansanautot valmistetaan tehtaissa, joissa on suuret ja tehokkaat tuotantolinjat tai tehtaissa, jotka sijaitsevat halvan tuotantokustannusten maassa. Ja niitä tekevät vain suuret firmat. Lisäksi tuontitulleilla on merkitystä. Esim japanilaiset valmistavat autojaan EU:n alueella, omissa tehtaissaan kylläkin.
Uudenkaupungin autotehtaan idea on muuttunut kauas sen perustamisen ajoista. Tehtaanhan kai perusti Saab. Ja Suomen tehdas oli erikoisessa erityisasemassa. Silloin joskus emätehdas osti Suomessa tehdyt Saabit itselleen kalliimmalla hinalla, mitä autot tulivat maksamaan Trollhättanin liukuhihnoilla. Mutta silloin se oli kannattavaa. Länsi-Eurooppa oli toipunut sodista, talous ja ihmisten ostovoima kasvoi, autojaen määrä liisääntyi. Lisäksi Suomeen myytävät autot taisivat saada jotain verohelpotuksia.
Ja olihan Saab-Valmetilla toinenkin hitti, ainakin Suomessa. Niitä näkee vieläkin joskus liikenteessä. Se oli Talbot. Tämän historiasta minulla ei ole mitään mielikuvia, mutta luulisin, että Saab-Valmet osti merkin oikeudet itsellee Chrysleriltä. Eli Talbot taisi olla siinä mielessä omaa tuotantoa eikä alihankinta muille.
Nykyajan trendi näyttää olevan myös lisääntyvä kilpailijoitten yhteistyö. Yhteinen perussuunnittelu, yhteiset osat jne. Olisiko tuossa saumaa. Tehdä erinimisiä, muuten samanlaisia autoja, joissa on sitten vähän erilainen varustelu ja erilainen cromiritilä edessä?
Kansanautot valmistetaan tehtaissa, joissa on suuret ja tehokkaat tuotantolinjat tai tehtaissa, jotka sijaitsevat halvan tuotantokustannusten maassa. Ja niitä tekevät vain suuret firmat. Lisäksi tuontitulleilla on merkitystä. Esim japanilaiset valmistavat autojaan EU:n alueella, omissa tehtaissaan kylläkin.
Uudenkaupungin autotehtaan idea on muuttunut kauas sen perustamisen ajoista. Tehtaanhan kai perusti Saab. Ja Suomen tehdas oli erikoisessa erityisasemassa. Silloin joskus emätehdas osti Suomessa tehdyt Saabit itselleen kalliimmalla hinalla, mitä autot tulivat maksamaan Trollhättanin liukuhihnoilla. Mutta silloin se oli kannattavaa. Länsi-Eurooppa oli toipunut sodista, talous ja ihmisten ostovoima kasvoi, autojaen määrä liisääntyi. Lisäksi Suomeen myytävät autot taisivat saada jotain verohelpotuksia.
Ja olihan Saab-Valmetilla toinenkin hitti, ainakin Suomessa. Niitä näkee vieläkin joskus liikenteessä. Se oli Talbot. Tämän historiasta minulla ei ole mitään mielikuvia, mutta luulisin, että Saab-Valmet osti merkin oikeudet itsellee Chrysleriltä. Eli Talbot taisi olla siinä mielessä omaa tuotantoa eikä alihankinta muille.
Nykyajan trendi näyttää olevan myös lisääntyvä kilpailijoitten yhteistyö. Yhteinen perussuunnittelu, yhteiset osat jne. Olisiko tuossa saumaa. Tehdä erinimisiä, muuten samanlaisia autoja, joissa on sitten vähän erilainen varustelu ja erilainen cromiritilä edessä?
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Älkää nyt kuvitelko tosissanne,että ne Uudessakaupungissa enään sortuisivat Ladan kasaukseen.Eurosamaran kasauskin oli ihan pe..estä.Kysyntää ei ollut,osien toimitys pelasi yhtä hienosti kuin kaikki muutkin Venäjällä ja Suomalainen laadun parannus vain huononsi ennestäänkin huonolaatuista autoa.Mainostettiin Bosch-sähkölaitteita.Tuulilasinpyyhkimenmoottori taisi olla sellainen, mutta ne Iskra laturit ja startti hajosivat jo takuuaikana.Kukaan Valmetin insseistä ei alkuun tajunnut vaihdattaa Venäläisiä tulppia laadukkaisiin ja taas tuli takuukuluja.Michelinit kyllä vaihdettiin alle,mutta vanteille joille olisi pitänyt olla sisärenkaat.Joten herätkää päiväunesta,jos näette euro 110 cabrioletin petroolikäyttöisellä V4-moottorilla ja Ranskalaisilla vetoakseleilla.