Kyllä tuo pimputusmäärä on ihan normaalia, jos avain vain jää virtalukkoon. Kun olen jättänyt avaimet paikoilleen, niin on jo tullut refleksiksi nykästä niitä autosta lähtiessä ihan himpun verran virtalukossa ulospäin. Eipä ole sitten turhia pimputtellut.peelo kirjoitti: Ovipimputin (ei ainakaan uutena) pimputtanut kahdeksaa kertaa ovea avattaessa (ja suljettaessa, kuuluu ulos asti).
Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Kalusto:
- Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
Solifer SM mopo vm.1975?
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Minun Lada 111 ja 2000 mallisessa on myös vika, että akku menee tyhjäksi noin 20 tunnin kuluttua.
Miinuskaapeli on irti ja kun laittaa kaapelikengän akunnapaan, niin kipinöi. Eli joku kuluttaa virtaa, kun kaapelikengät akussa kiinni. Tarkistustoimenpiteet on jo tiedossa, mutta en ole saanut aikaiseksi tehdä/tutkia niitä.
Viime viikolla yritin laittaa käyntiin, mutta ajonestovalo ei syttynyt, ei edes virtapäällä. Ovivalokytkintä painelin ja ei mitään tapahtunut. Paiskasin oven kiinni ja otin akun - kengän irti ja härnäsin kaapelikengällä akun napaa, eli irti pois muutaman kerran. Sitten - kengä kiinni ja auton sisälle kokeilemaan.
Ei lähtenyt estovalo vilkkumaan, no virta päälle ja valo vain vilkahti.
Pidin toisella kädellä lakritsaa ja kiinni tunnistimessa ja toisella kädellä renkkasin, että virta päälle ja pois muutaman kerran.
Sitten starttasin ja niin Lada hörähti käyntiin.
Tällä Ladalla ei kyllä kehtaa mihinkään lähteä, ennenkuin kaikkin on kunnossa.
Miinuskaapeli on irti ja kun laittaa kaapelikengän akunnapaan, niin kipinöi. Eli joku kuluttaa virtaa, kun kaapelikengät akussa kiinni. Tarkistustoimenpiteet on jo tiedossa, mutta en ole saanut aikaiseksi tehdä/tutkia niitä.
Viime viikolla yritin laittaa käyntiin, mutta ajonestovalo ei syttynyt, ei edes virtapäällä. Ovivalokytkintä painelin ja ei mitään tapahtunut. Paiskasin oven kiinni ja otin akun - kengän irti ja härnäsin kaapelikengällä akun napaa, eli irti pois muutaman kerran. Sitten - kengä kiinni ja auton sisälle kokeilemaan.
Ei lähtenyt estovalo vilkkumaan, no virta päälle ja valo vain vilkahti.
Pidin toisella kädellä lakritsaa ja kiinni tunnistimessa ja toisella kädellä renkkasin, että virta päälle ja pois muutaman kerran.
Sitten starttasin ja niin Lada hörähti käyntiin.
Tällä Ladalla ei kyllä kehtaa mihinkään lähteä, ennenkuin kaikkin on kunnossa.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
....Kyllä nolottaa,tuskin maltoin vajaan viikon olla poissa täältä,mutta mitä sille geeneilleen voi
Käyntihäiriöt ovat olleet poissa viimeisen Deltan käynnin jälkeen.Sytytystulppien kuoppiin en ole katsonut mutta ainut fiksaus oli se Volvon täyttökorkin tiivisteen lisäys entisen päälle.Kuljettajan ovikytkimen nappi ei aina tule ulos eikä täten resetoi ajonestolaitetta.Olen oppinut painamaan sen käsin aivan pohjaan niin johan naksahtaa.

Käyntihäiriöt ovat olleet poissa viimeisen Deltan käynnin jälkeen.Sytytystulppien kuoppiin en ole katsonut mutta ainut fiksaus oli se Volvon täyttökorkin tiivisteen lisäys entisen päälle.Kuljettajan ovikytkimen nappi ei aina tule ulos eikä täten resetoi ajonestolaitetta.Olen oppinut painamaan sen käsin aivan pohjaan niin johan naksahtaa.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Minulla lähes samoilla kilometreillä ensimmäinen akku,mutta toinen laturi.Laatua?peelo kirjoitti:Ilmeisesti olet poikkeava; minä en nimittäin työni puolesta ole joutunut mitään autoja korjauttamaan.pressa kirjoitti:Onhan se niin että kun tämänkin ketjun lukee niin satakympin ei pitäisi toimia hetkeäkään. Minä olen nyt jo vuosia ajanut omallani eikä mitään ihme ongelmia ole ollut. En tiedä olenko poikkeava kun työni puolesta olen joutunut kalliitakin länsi autoja korjauttamaan.
Länsiautoihin verrattuna Ladassa on se ero että niiden vikojen paikallistaminen (varsinkin sähkövikojen) on pirullisen hankalaa. Onhan se tosiasia että 110-mallissa on mystisiä sähkövikoja joita ei edes Deltan korjaajat (ammattimiehet) pysty arvaamaan. Äitini 110 tyhjentää säännöllisen epäsäännöllisesti akun ja vikaa ei ole löydetty, etsitty on sekä Delta-Auton asentajien (oikeasti vanhoja Lada-asentajia joiden ammattitaitoon luotan) että tavallisempien korjaamoiden toimesta toista vuotta. Ei selitystä, missä tahansa voi olla vikaa.
Sähköinen lasinnostin toisen takalasin osalta rutisee ilmeisesti viallisen hammastangon vuoksi paikallaan, keskuslukko on poistettu käytöstä toimimattomana (epämääräistä rutinaa). Lasinpesunesteen merkkivalo palaa säiliön ollessa täynnä, valvontakeskus kellon alla pimputtaa aina oven avauksen yhteydessä. Tässä muutamia.
Jos jollakin on antaa vinkki jonka perusteella vika löytyy, lupaan lähettää 20 € setelin palkkioksi. Auto seisoo tälläkin hetkellä korjaamon pihassa. Ajettu on kokonaiset 62 000 km. ja muistaakseni kolmas akku on menossa. Laatua?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tässä tapauksessa pimputtaa vaikka avain on pois virtalukosta.Sepi kirjoitti:Kyllä tuo pimputusmäärä on ihan normaalia, jos avain vain jää virtalukkoon. Kun olen jättänyt avaimet paikoilleen, niin on jo tullut refleksiksi nykästä niitä autosta lähtiessä ihan himpun verran virtalukossa ulospäin. Eipä ole sitten turhia pimputtellut.peelo kirjoitti: Ovipimputin (ei ainakaan uutena) pimputtanut kahdeksaa kertaa ovea avattaessa (ja suljettaessa, kuuluu ulos asti).
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Jos vika löytyy niin ilmoitathan siitä täällä?Lada Scandinavia kirjoitti:Minun Lada 111 ja 2000 mallisessa on myös vika, että akku menee tyhjäksi noin 20 tunnin kuluttua.
Miinuskaapeli on irti ja kun laittaa kaapelikengän akunnapaan, niin kipinöi. Eli joku kuluttaa virtaa, kun kaapelikengät akussa kiinni. Tarkistustoimenpiteet on jo tiedossa, mutta en ole saanut aikaiseksi tehdä/tutkia niitä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Ettei se vika sitten vaan löytyisi siitä virtalukosta, kerran se summerikin pimputtelee silloin kun sen ei pitäisi...
Kalusto:
- Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
Solifer SM mopo vm.1975?
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tänään tein toimenpiteen ja toimenpide seuraavanlainen.
Akun -kengä irti ja yleismittari väliin, mittari näyttää -146ma.
(Kunnossa olevassa autossa se näyttää alle 10ma.)
Otan yksitellen sulakkeen pois ja poikani katsoo yleismittaria, että tippuuko lukema. Ei tippunut.
Sisavalojen polttimet on pois ja kellokin irroitettu. Onko mahdollista, että jokin virtapiiri ohittaa sulakerasian tai onko jossain muualla lisää sulakkeita.?
Akun -kengä irti ja yleismittari väliin, mittari näyttää -146ma.
(Kunnossa olevassa autossa se näyttää alle 10ma.)
Otan yksitellen sulakkeen pois ja poikani katsoo yleismittaria, että tippuuko lukema. Ei tippunut.

Sisavalojen polttimet on pois ja kellokin irroitettu. Onko mahdollista, että jokin virtapiiri ohittaa sulakerasian tai onko jossain muualla lisää sulakkeita.?
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Kiitos Jusu.
Ei muuta, kun otsalamppu päähän ja pihalle.
Irroitin johdon, mutta ei vaikutusta. Sitten syynäsin laturia ja onneksi 110 laturin johdot on helposti esillä. Irroitin ohkasen johdon laturista, jossa on apiko liitin päässä.
OHO, nyt tipahti ja yleismittari näytti -95.3.ma.
Mikahän tämä ohkanen johto on, merkkivalollekko menevä?
Ei muuta, kun otsalamppu päähän ja pihalle.
Irroitin johdon, mutta ei vaikutusta. Sitten syynäsin laturia ja onneksi 110 laturin johdot on helposti esillä. Irroitin ohkasen johdon laturista, jossa on apiko liitin päässä.
OHO, nyt tipahti ja yleismittari näytti -95.3.ma.
Mikahän tämä ohkanen johto on, merkkivalollekko menevä?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Ainakin samarassa ainut abikolla oleva on latauksen merkkivalolle.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Sinun tapauksessasi näyttää olevan helpompi etsiä vikaa kun kerran koko ajan vika päällä.
Minun tapauksessani mittaus näyttänyt n. 7 mAh, eli vika ei ole ollut tuolloin päällä. Tosi pirullinen paikallistaa.
Minun tapauksessani mittaus näyttänyt n. 7 mAh, eli vika ei ole ollut tuolloin päällä. Tosi pirullinen paikallistaa.
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Juu tästä jatkuvasta viasta on helpompi mennä eteenpäin tutkimisessa.
Seuraava toimenpide on, että ystäväni täysin kunnossa olevan Lada 110:stä otetaan laturi irti ja laitetaan se minuun autooni ja mitataan sitten taas. (joku päivä)
Seuraava toimenpide on, että ystäväni täysin kunnossa olevan Lada 110:stä otetaan laturi irti ja laitetaan se minuun autooni ja mitataan sitten taas. (joku päivä)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Katsoin sinne tulpan kuoppiin otsalampun kanssa.Hieman oli öljytöhnää nelossylinterin kohdalla,kolmosessa ei sitten yhtään.Huollon jälkeen on sentään ajettu 700km,joten tulpan korkin tiiviste voisi olla syy? Miksiköhän Ladassa on vielä korkin rakenne on 1/2 kierrosta kierrettävä malli.Ainut oikea on se että ventiilikopan kannessa on sisäpuoleinen kierre ja siihen taas kierrettävä muovikorkki joka pitää eikä ongelmia ole.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Kiristä jaska niitä korkin siivekkeitä, tai laita paksumpi/pehmeämpi tiiviste.