Lokin siipi
Lokin siipi
Luin tossa eilen rumaa GTi lehteä ja pupilliin osui artikkeli lokinsiipi ovista mieli rupesi tekemään ladaan sellaisia kunnes näin mekanismin hinnan 2000e.(eihän ne ovet olleet mitkään lokin siivet vaan jotkut lambo-ovet)
Oisko kellään ideaa johonkin halvempaan versioon.
Oisko kellään ideaa johonkin halvempaan versioon.
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Samantyyliset lambo-ovet asennettiin viikko pari sitten MTV:llä (musiikkikanavalla ei siis mainostelevisiossa) pyörivässä pimp my ride ohjelmassa muistaakseni hondaan. Kieltämättä härsin näköiset. Aloin jo silloin miettiä mahdollisuutta asentaa vastaavat ovet myös ladaan. Netistä löytyy tietoa ja kuvia valmistajista mutta hinta on varsin kova, noin 1200 dollarista ylöspäin. Ovat kylläkin merkkikohtaiset esim mersuun ja audiin, ladaa en valitettavasti listalta löytänyt.
Katselin myös samaista GTI-lehteä jossa oli kuva saranoista. Varmasti vastaavat pystyy itse rakentelemaan mutta tuo hyväksyntä eli tyv-merkintä tuottaa vaikeuksia.
Katselin myös samaista GTI-lehteä jossa oli kuva saranoista. Varmasti vastaavat pystyy itse rakentelemaan mutta tuo hyväksyntä eli tyv-merkintä tuottaa vaikeuksia.
Toi lokinsiipihomma on kai periaatteessa suht helppo, ne on vaan semmoset kaasujousi/saranaviritelmät jotka kiinnitetään saranapintoihin. Saranapintoja joutuu kyl ehkä vahvistamaan jonkin verran... ja ovien lukotkin kai menee uusiks tms. Myös oviaukkojen ulkoreunaa saranapuolelta joutuu kai ehkä vähän muokkaamaan, ainakin yhden tuuninkilehden autossa oli niin tehty.
Mut 2000€ tommosista saranoista kuulostaa vähän kalliilta.
Mut 2000€ tommosista saranoista kuulostaa vähän kalliilta.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Heti löyty hintoja googlaamalla:
http://www.streetracinggallery.com/Lamb ... pping.html
http://www.streetracinggallery.com/Lamb ... pping.html
Direct Bolt-On Vertical Door Conversion Kit (Manual operation! We offer the best and strongest kits in the market!)
Starts At $1049 USD (Free Shipping To Contiguous 48 States!)
(All brand names like Decah, Vertical Doors, PMP and more! )
AutoLoc Deluxe Electric Lambo Style Hinge Kit (AutoLoc Door kit - Can be activated via remote for remote opening and closing, available for all cars & trucks! Manufacturer's limited lifetime warranty!)
$2099 USD (Free Shipping To Contiguous 48 States!)
Universal Kits With Advanced Design (Manual operation! We offer the best and strongest kits in the market! Manufacturer's limited lifetime warranty! )
Starts At $999 USD (Free Shipping To Contiguous 48 States!)"
_________________
You've gotta tell them! Soylent green is made out of people!
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Varmaan aika hitsin paljon vaikeempaa. Vai miltäs kuulostaa keskipilarin siirtäminen taaemmas JA choppaaminen ja etuoven pidentäminen ja takaoven muuttaminen kiinteeks puhumattakaan siitä et kaapparitakaoven saranointi ois hirvee ongelma. Ja ikkunatkin pitäis muokata.nixon kirjoitti:Mä taas olen haaveillut 4dht larpasta kaapparitakaovilla. Tai 2dht coupe katolla...
Varmaan pikkuisen helpompi toteuttaa kuin lokinsiivet.
Joo, jos ois hyvä kori ja liikaa aikaa ja hyvät suunnitelmat ja hitsin haka migillä ja laikalla, niin mikäs siinä, teksin mäkin.
Muuten undoha.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Noh 4-ovisessa hitsattaisiin takaovi kiinni b-pilariin ja (tietenkin) pitää takaoven takareunasta liimailla suht´ suora, katso se uusi Masta.
Fönäreitä onkin sitten hankalampi saada osumaan.
2-ovinen onkin hankalampi, mutta kai siihenkin jonkun Skodan katon saisi taiteiltua. Tai sahaa b-ja c-tolpat helvettiin(alareunoista) taittaa kattoa sopivaan asentoon, rälläköi ylimääräset veke ja liimailu päätteeksi.
Ovet voisi jättää normaaleiksi jos "ylimääräinen" hitsailu ahistaa ja takaikkuna pleksistä.
Lasikauppaan on varmaan joka tapauksessa mentävä.
Ei noita lokinsiipiäkään varmaan ihan heittämällä saa kiinni, eikä edes lambo-ovia. Kyllä auton kustomointiin ikävä kyllä aina saa varata aikaa.
Ai niin, hooteessä ei oo pilareita.
Fönäreitä onkin sitten hankalampi saada osumaan.
2-ovinen onkin hankalampi, mutta kai siihenkin jonkun Skodan katon saisi taiteiltua. Tai sahaa b-ja c-tolpat helvettiin(alareunoista) taittaa kattoa sopivaan asentoon, rälläköi ylimääräset veke ja liimailu päätteeksi.
Ovet voisi jättää normaaleiksi jos "ylimääräinen" hitsailu ahistaa ja takaikkuna pleksistä.
Lasikauppaan on varmaan joka tapauksessa mentävä.
Ei noita lokinsiipiäkään varmaan ihan heittämällä saa kiinni, eikä edes lambo-ovia. Kyllä auton kustomointiin ikävä kyllä aina saa varata aikaa.
Ai niin, hooteessä ei oo pilareita.
kaappari lambo ovinen nappis
tarviiko sitä kaks ovista Largoa chopata? Eiks se oo noiden ameriikkalaisten hapatusta. Toisaalta kun muistelee lueskelleen noita kasari V8 lehtiä, niin poijat rakenteli mitä vaan vaikka millasista maatuneista ja madonsyömistä raadoista, joten antaa langan palaa vaan.
Mut kuka tuo ensimmäisen neli lambo-ovisen Largon liikenteeseen, näyttäis kaikille Nissan tüning pojille. Tai miten ois jos ne takaovet ois lambo kaappareina? Ei mikään oo mahdotonta, jotkut asiat on vaan vaikeampia ku toiset.
Mut kuka tuo ensimmäisen neli lambo-ovisen Largon liikenteeseen, näyttäis kaikille Nissan tüning pojille. Tai miten ois jos ne takaovet ois lambo kaappareina? Ei mikään oo mahdotonta, jotkut asiat on vaan vaikeampia ku toiset.