Lokin siipi

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
v.paasio
Viestit: 254
Liittynyt: 26.2.2004 10:04
Paikkakunta: hamina

Lokin siipi

Viesti Kirjoittaja v.paasio »

Luin tossa eilen rumaa GTi lehteä ja pupilliin osui artikkeli lokinsiipi ovista mieli rupesi tekemään ladaan sellaisia kunnes näin mekanismin hinnan 2000e.(eihän ne ovet olleet mitkään lokin siivet vaan jotkut lambo-ovet)

Oisko kellään ideaa johonkin halvempaan versioon.
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Samantyyliset lambo-ovet asennettiin viikko pari sitten MTV:llä (musiikkikanavalla ei siis mainostelevisiossa) pyörivässä pimp my ride ohjelmassa muistaakseni hondaan. Kieltämättä härsin näköiset. Aloin jo silloin miettiä mahdollisuutta asentaa vastaavat ovet myös ladaan. Netistä löytyy tietoa ja kuvia valmistajista mutta hinta on varsin kova, noin 1200 dollarista ylöspäin. Ovat kylläkin merkkikohtaiset esim mersuun ja audiin, ladaa en valitettavasti listalta löytänyt.

Katselin myös samaista GTI-lehteä jossa oli kuva saranoista. Varmasti vastaavat pystyy itse rakentelemaan mutta tuo hyväksyntä eli tyv-merkintä tuottaa vaikeuksia.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Ei kait mihinkään vanhaan autoon tarvitse mitään erityisiä lupia kun oven toiminnnan muuttaa? Konttorilta vaan kysymään...
v.paasio
Viestit: 254
Liittynyt: 26.2.2004 10:04
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja v.paasio »

no samaraa olen kohta leimaamassa niin samalla voisi kysyä.

ja toisaalta vanhan ladan ovisaranat on niin väljät että eihän siihen tarvitse kun laittaa pumppu väliin niin luultavammin siitä lambo ovi syntyy
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kuka toteuttaa ensimmäisen? Tuskin olisi vaikea tehdä kaasujousen kanssa moista. Tuota voisi johonkin raatoon kokeilla kun on tylsää.
Vauhdin tae - alamäki
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Toi lokinsiipihomma on kai periaatteessa suht helppo, ne on vaan semmoset kaasujousi/saranaviritelmät jotka kiinnitetään saranapintoihin. Saranapintoja joutuu kyl ehkä vahvistamaan jonkin verran... ja ovien lukotkin kai menee uusiks tms. Myös oviaukkojen ulkoreunaa saranapuolelta joutuu kai ehkä vähän muokkaamaan, ainakin yhden tuuninkilehden autossa oli niin tehty.

Mut 2000€ tommosista saranoista kuulostaa vähän kalliilta.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Heti löyty hintoja googlaamalla:

http://www.streetracinggallery.com/Lamb ... pping.html
Direct Bolt-On Vertical Door Conversion Kit (Manual operation! We offer the best and strongest kits in the market!)
Starts At $1049 USD (Free Shipping To Contiguous 48 States!)
(All brand names like Decah, Vertical Doors, PMP and more! )


AutoLoc Deluxe Electric Lambo Style Hinge Kit (AutoLoc Door kit - Can be activated via remote for remote opening and closing, available for all cars & trucks! Manufacturer's limited lifetime warranty!)
$2099 USD (Free Shipping To Contiguous 48 States!)


Universal Kits With Advanced Design (Manual operation! We offer the best and strongest kits in the market! Manufacturer's limited lifetime warranty! )
Starts At $999 USD (Free Shipping To Contiguous 48 States!)"
_________________
You've gotta tell them! Soylent green is made out of people!
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
v.paasio
Viestit: 254
Liittynyt: 26.2.2004 10:04
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja v.paasio »

ei tarvi lukko juttua muuttaa koska oven pitäisi aueta ensin 10-20 cm ennenkuin se nousee ylös eli normaalilla lukolla se toimii.

mutta sikahintaisia ne on silti ja muuten voisi joltain asiaa osaavalta kysyä mutta toi tuv hyväksyntä on vähän esteenä.
LydååPower

Viesti Kirjoittaja LydååPower »

ite aattelin asentaa sellaset vaikka onkin perskeleen kallis setti... :( Eipä tulis ihan heti vastaan samanlaisia.. 8) No ei auta muu kun kipinkapin lottoomaan....
v.paasio
Viestit: 254
Liittynyt: 26.2.2004 10:04
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja v.paasio »

Ja ilmoitat heti kun viritelmä on valmis tahtoo nähdä.
nixon

Viesti Kirjoittaja nixon »

Mä taas olen haaveillut 4dht larpasta kaapparitakaovilla. Tai 2dht coupe katolla...

Varmaan pikkuisen helpompi toteuttaa kuin lokinsiivet.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

nixon kirjoitti:Mä taas olen haaveillut 4dht larpasta kaapparitakaovilla. Tai 2dht coupe katolla...

Varmaan pikkuisen helpompi toteuttaa kuin lokinsiivet.
Varmaan aika hitsin paljon vaikeempaa. Vai miltäs kuulostaa keskipilarin siirtäminen taaemmas JA choppaaminen ja etuoven pidentäminen ja takaoven muuttaminen kiinteeks puhumattakaan siitä et kaapparitakaoven saranointi ois hirvee ongelma. Ja ikkunatkin pitäis muokata.

Joo, jos ois hyvä kori ja liikaa aikaa ja hyvät suunnitelmat ja hitsin haka migillä ja laikalla, niin mikäs siinä, teksin mäkin.

Muuten undoha.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
nixon

Viesti Kirjoittaja nixon »

Noh 4-ovisessa hitsattaisiin takaovi kiinni b-pilariin ja (tietenkin) pitää takaoven takareunasta liimailla suht´ suora, katso se uusi Masta.
Fönäreitä onkin sitten hankalampi saada osumaan.

2-ovinen onkin hankalampi, mutta kai siihenkin jonkun Skodan katon saisi taiteiltua. Tai sahaa b-ja c-tolpat helvettiin(alareunoista) taittaa kattoa sopivaan asentoon, rälläköi ylimääräset veke ja liimailu päätteeksi.
Ovet voisi jättää normaaleiksi jos "ylimääräinen" hitsailu ahistaa ja takaikkuna pleksistä.

Lasikauppaan on varmaan joka tapauksessa mentävä.

Ei noita lokinsiipiäkään varmaan ihan heittämällä saa kiinni, eikä edes lambo-ovia. Kyllä auton kustomointiin ikävä kyllä aina saa varata aikaa.

Ai niin, hooteessä ei oo pilareita.
pravda

kaappari lambo ovinen nappis

Viesti Kirjoittaja pravda »

tarviiko sitä kaks ovista Largoa chopata? Eiks se oo noiden ameriikkalaisten hapatusta. Toisaalta kun muistelee lueskelleen noita kasari V8 lehtiä, niin poijat rakenteli mitä vaan vaikka millasista maatuneista ja madonsyömistä raadoista, joten antaa langan palaa vaan.
Mut kuka tuo ensimmäisen neli lambo-ovisen Largon liikenteeseen, näyttäis kaikille Nissan tüning pojille. Tai miten ois jos ne takaovet ois lambo kaappareina? Ei mikään oo mahdotonta, jotkut asiat on vaan vaikeampia ku toiset.
Rizhto
Viestit: 221
Liittynyt: 9.9.2004 8:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Rizhto »

Kaappariovet ei taida olla enää Lada-ikäluokan autoissa luvalliset. Turvallisuusseikat nääs.
ladoholisti
Vastaa Viestiin