1500 Combi DeLuxe case closed
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
21013
Nappixen lämpömittarin neula on aiemmin pysynyt visusti puolenvälin kohdalla mutta viime aikoina se on vinoutunut hieman oikeallepäin. Kurkistelin myllyyn että vettäkin olisi tarpeeksi, täytyy vielä seurailla mittarin liikkeitä ja paneutua asiaan paremmin jos se siitä vielä lämmähtää. Jospas termostaatti alkaa prakata...
Värkkiä voisi muuten jo töytyyttää katsastukseenkin, mutta ne viime keväänä mainintaa aiheuttaneet jarruletkut on kyllä vaihdettava ensin joka ikinen. Ostinkin ne jo pari viikkoa sitten ja nyt kun oli keliä, niin kävin auton alla kokeilemassa, mahtaako takaletkun liitokset aueta ensinkään ehjänä. Aukesivathan ne, tosin en nyt kuitenkaan alkanut varsinaiseen vaihtosavottaan, kun ei juuri nyt tuo jarrunesteen kanssa taikinoiminen oikein maistu ja katsastusaikaakin on vielä huhtikuun loppuun asti.
Repsikan uksen tiivisteen taannoinen murjominen aiheutti vain sen että toisinaan maantiellä ajellessa oven ylänurkasta kuuluu víttumainen vihellys. Olen nyt jokusen kerran tunkenut sitä suuntaan jos toiseenkin ja tänään se ei taas vaihteeksi viheltänyt.
Värkkiä voisi muuten jo töytyyttää katsastukseenkin, mutta ne viime keväänä mainintaa aiheuttaneet jarruletkut on kyllä vaihdettava ensin joka ikinen. Ostinkin ne jo pari viikkoa sitten ja nyt kun oli keliä, niin kävin auton alla kokeilemassa, mahtaako takaletkun liitokset aueta ensinkään ehjänä. Aukesivathan ne, tosin en nyt kuitenkaan alkanut varsinaiseen vaihtosavottaan, kun ei juuri nyt tuo jarrunesteen kanssa taikinoiminen oikein maistu ja katsastusaikaakin on vielä huhtikuun loppuun asti.
Repsikan uksen tiivisteen taannoinen murjominen aiheutti vain sen että toisinaan maantiellä ajellessa oven ylänurkasta kuuluu víttumainen vihellys. Olen nyt jokusen kerran tunkenut sitä suuntaan jos toiseenkin ja tänään se ei taas vaihteeksi viheltänyt.
Re: 1500 Combi DeLuxe & 1200 Luxus
Tervehdykset toivottelen.
Eipä se kuulosta pahalta se oventiivisteen ääni, jos sellaiselta kuulostaa
Eipä se kuulosta pahalta se oventiivisteen ääni, jos sellaiselta kuulostaa

Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

21013
Kompuroin sen uuden takajarruletkun paikoilleen. Tein pikapatentin jolla painoin takajarrupiiriin puolisen pullollista uutta nestettä ja ilmasin ne. Kurkistin vielä rumpujen sisään, kaikki osaset oli paikallaan ja liikkuivat, puhdistin pöllyt pois ja kasasin takaisin.
Täytyypi iskeä etujarruihin myöhemmin.
Kompinreuhka on taasen hautautunut hankeen.
Täytyypi iskeä etujarruihin myöhemmin.
Kompinreuhka on taasen hautautunut hankeen.
21013
Vaihdoin etujarruletkutkin ja oikeanpuoleisella olikin jo tunnit täynnä. Oli satulan päästä reippahasti halaki, kudokset paistoi sisältä.
Eipä niissäkään liitokset vastustelleet, ilmaruuvit tosin olivat hyvin kiinni joten en ryhtynyt niitä lenkkiavaimella muljaamaan vaan rykäisin pitävillä pihdeillä auki.
Jarruneste tosin loppui joten punavalo jäi palamaan mutta sain jarrut kuitenkin ilmatuksi.
Eipä niissäkään liitokset vastustelleet, ilmaruuvit tosin olivat hyvin kiinni joten en ryhtynyt niitä lenkkiavaimella muljaamaan vaan rykäisin pitävillä pihdeillä auki.
Jarruneste tosin loppui joten punavalo jäi palamaan mutta sain jarrut kuitenkin ilmatuksi.
21013
Lisäsin jarrunestettä, vaihdoin paremmat umpiot, tiivistin hieman pakoputken saumaa kitillä ja suorin sitten katsastukseen.
Hieman piti ruuvata, nimittäin tyhjäkäyntiä hieman pienemmälle ja oikeaa ajovaloa alaspäin. Eipä muuta. Vasen raidetangonpää oli kuitenkin sen verran välyksellinen, että sai vaihtotuomion, mutta kun ei muuta vikaa ollut niin merkkasipa plitteraan että jälkitarkastus on ilmainen.
Viime vuonna piti kompinreuhkan kanssa vastaavassa tilanteessa maksaa se kakskymppiä, tosin olihan silloin vaihdettava molemmat nupit...
Ruovittelin siitä sitten samantien ostamaan sen nupin, kävin kotona vaihtamassa sen ja parin tunnin päästä olin taas konttorilla. Sama heppu kurkisti pihassa renkaan taakse, että uusi nuppihan sieltä pilkistelee.
Tietotekniikka tuntui taas vaihteeksi jotain kakistelevan eikä uutta otetta saanut ulostettua joten pläjäytti sitten leiman vanhaan ja uusi papru tulee sitten postissa.
Aurausta jäi siinä vaihtosavotassa hieman liikaa ja säädin sen kohdalleen lyhentämällä oikeanpuoleista raidetankoa joten sain katiskan kääntymään nyt osapuilleen yhtä jyrkästi molempiin suuntiin. Tähän asti se on kurvannut vasemmalle huomattavasti tiukemmassa ja oikealle on sitten joutunut vexlaamaan.
Hieman piti ruuvata, nimittäin tyhjäkäyntiä hieman pienemmälle ja oikeaa ajovaloa alaspäin. Eipä muuta. Vasen raidetangonpää oli kuitenkin sen verran välyksellinen, että sai vaihtotuomion, mutta kun ei muuta vikaa ollut niin merkkasipa plitteraan että jälkitarkastus on ilmainen.

Viime vuonna piti kompinreuhkan kanssa vastaavassa tilanteessa maksaa se kakskymppiä, tosin olihan silloin vaihdettava molemmat nupit...
Ruovittelin siitä sitten samantien ostamaan sen nupin, kävin kotona vaihtamassa sen ja parin tunnin päästä olin taas konttorilla. Sama heppu kurkisti pihassa renkaan taakse, että uusi nuppihan sieltä pilkistelee.
Tietotekniikka tuntui taas vaihteeksi jotain kakistelevan eikä uutta otetta saanut ulostettua joten pläjäytti sitten leiman vanhaan ja uusi papru tulee sitten postissa.
Aurausta jäi siinä vaihtosavotassa hieman liikaa ja säädin sen kohdalleen lyhentämällä oikeanpuoleista raidetankoa joten sain katiskan kääntymään nyt osapuilleen yhtä jyrkästi molempiin suuntiin. Tähän asti se on kurvannut vasemmalle huomattavasti tiukemmassa ja oikealle on sitten joutunut vexlaamaan.
21013
Hieman pienelle jäi se tyhjäkäynti tuon katsastuksen jäljiltä ja ruuvasin sitä jo kertaalleen isommallekin mutta koko onnetonta se on välillä ollut ja kottero on meinannut välillä sammua pöksähtää.
Ajattelin josko olisi jotain paskaa jossakin ja kurkistelin tuossa äsken kaasuttimeen, ruuvasin tyhjäkäyntisuuttimet irti ja puhkuin lävet läpi ja totesin että ainakin ilma kulkee joten mahtaa kulkea bensakin.
Putsasin vielä sihdinkin ja huomasin pumpulta tulevan bensaletkun kaasuttimen päästään hieman haperon näköiseksi. Lyhensin jokusen sentin joutavaa pituutta pois. Mikä tämän lie tuommoiseksi kuivattanut, ei ole kovin vanhan näköistä tavaraa ja jotain siihen on räntätty öljynkestävyydestäkin.
Kasasin värkin entiselleen, eipä tuo tuntunut toiminnaltaan merkittävästi miksikään muuttuneen.
En minä siitä tyhjäkäynnistä muuten ole niin kranttu, kunhan sitä vain on, ilkeää jos katiska sammahtelee rullaillessa. Ruuvailin tyhjäkäyntiä sen verran että sitä varmasti on, täytyy sitten pienennellä jos vallan äityy mylvimään.
Eipä ole sitä rekisteripaperiakaan kuulunut, mihin lie suohon sen kusti polkenut...
Ajattelin josko olisi jotain paskaa jossakin ja kurkistelin tuossa äsken kaasuttimeen, ruuvasin tyhjäkäyntisuuttimet irti ja puhkuin lävet läpi ja totesin että ainakin ilma kulkee joten mahtaa kulkea bensakin.
Putsasin vielä sihdinkin ja huomasin pumpulta tulevan bensaletkun kaasuttimen päästään hieman haperon näköiseksi. Lyhensin jokusen sentin joutavaa pituutta pois. Mikä tämän lie tuommoiseksi kuivattanut, ei ole kovin vanhan näköistä tavaraa ja jotain siihen on räntätty öljynkestävyydestäkin.
Kasasin värkin entiselleen, eipä tuo tuntunut toiminnaltaan merkittävästi miksikään muuttuneen.
En minä siitä tyhjäkäynnistä muuten ole niin kranttu, kunhan sitä vain on, ilkeää jos katiska sammahtelee rullaillessa. Ruuvailin tyhjäkäyntiä sen verran että sitä varmasti on, täytyy sitten pienennellä jos vallan äityy mylvimään.
Eipä ole sitä rekisteripaperiakaan kuulunut, mihin lie suohon sen kusti polkenut...
21013
Viheltää, ei vihellä, viheltää, prkele...Öttiäinen kirjoitti:Repsikan uksen tiivisteen taannoinen murjominen aiheutti vain sen että toisinaan maantiellä ajellessa oven ylänurkasta kuuluu víttumainen vihellys. Olen nyt jokusen kerran tunkenut sitä suuntaan jos toiseenkin ja tänään se ei taas vaihteeksi viheltänyt.

No eipä se tiivisteen murjomisella luonnollisesti voinut miksikään muuttuakaan, kun ovenkarmi ei edes painanut sitä kovin tiiviisti, joten murjoin sitten koko ovea.



21013
Nappis on toisinaan hyrähtänyt enemmänkin jälkikäyntiä, kerran piti tumpata jo vaihteella kun jäi raksuttamaan. Tuumailin noita sytytystulppia ja muistinkin että nehän on vaihdettu viimeksi silloin kun kaasutin noin vuosi sitten tulvi. Olihan niillä siten jo toistakymmentätuhatta kilometriä ajettukin joten ostin uudet ja vaihdoin ne.
Tarkistin sitten samalla katkojan kärkivälin, se oli vähän nafti joten säädin sen kohdalleen ja ennakon uudelleen siihen 8-9 asteen paikkeille.
Jakajankannessakaan ei kyllä ole enää hurraamista, voisihan senkin joskus uusia ja ne muotoonvaletut johdonkappurat ja ja ja...
Hyvin kuitenkin taas pääsee kakkosella yhdeksääkymppiä että josko sitten joskus myöhemmin.
Viime viikolla tulikin tosiaan jo vuosi siitä kun ostin tuon katiskan, verokaudessa siten katko ja tänään sitten taas AKElta tulevan vuoden käyttörangaistusmaksu jonka maksoin saman tien kuleksimasta.
Tarkistin sitten samalla katkojan kärkivälin, se oli vähän nafti joten säädin sen kohdalleen ja ennakon uudelleen siihen 8-9 asteen paikkeille.
Jakajankannessakaan ei kyllä ole enää hurraamista, voisihan senkin joskus uusia ja ne muotoonvaletut johdonkappurat ja ja ja...
Hyvin kuitenkin taas pääsee kakkosella yhdeksääkymppiä että josko sitten joskus myöhemmin.
Viime viikolla tulikin tosiaan jo vuosi siitä kun ostin tuon katiskan, verokaudessa siten katko ja tänään sitten taas AKElta tulevan vuoden käyttörangaistusmaksu jonka maksoin saman tien kuleksimasta.
Ilma lämpeni sen verran mukavasti että pestä molskautin nappiksenkin, kun sillä ei tule nyt kovasti ajeltuakaan saatuani tuon japanialaisen kottikärryni kuntoon.
Täytyy nyt vielä puntaroida poistaisiko kotteron toistaiseksi liikenteestä.
Kompinreuhkankin päältä harjailin lumet alas ja siinä savotassa hilseili sekä katosta että konepellistä taas maalia irti. Tuumailin että jospa maalaisi uudelleen jonkin maantiepölyn väriseksi koko paskan, on alkanut tuo vihreä väri jo vítuttaa.
Vaihtoehtona olisi tietty hävittää jo kokonaan mokoma kaalimato ja jatkaa harrastamista tuolla nappiksella. Kahta kotteroa ei oikein jaksaisi harrastaa.
Täytyy nyt vielä puntaroida poistaisiko kotteron toistaiseksi liikenteestä.
Kompinreuhkankin päältä harjailin lumet alas ja siinä savotassa hilseili sekä katosta että konepellistä taas maalia irti. Tuumailin että jospa maalaisi uudelleen jonkin maantiepölyn väriseksi koko paskan, on alkanut tuo vihreä väri jo vítuttaa.
Vaihtoehtona olisi tietty hävittää jo kokonaan mokoma kaalimato ja jatkaa harrastamista tuolla nappiksella. Kahta kotteroa ei oikein jaksaisi harrastaa.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3660
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re:
Minähän jo kerran tuota tarjouduin jopa ostamaan! Jos sopivaan hintaan lähtee niin voin hakea pois.Jusu kirjoitti:Vaihtoehtona olisi tietty hävittää jo kokonaan mokoma kaalimato ja jatkaa harrastamista tuolla nappiksella.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Pihakoristettako olisit vailla?
Tuo kompinreuhka ei kyllä oikein passaa jokapäiväiseksi käyttöautoksi eikä oikein harrasteeksikaan jos hyvän haluaa. Siinä mielessä minun kannattaa pitää se itse ja tärvellä sitä aikani kuluksi kun olen sen jo tuollaiseksi kötöstänyt. Ei sitä ilkeäisi enää kenenkään muun vaivoiksi töytyyttää.
Nappiksessa taasen olisi käyttö- tahi harrasteautoa vielä pitkäksi aikaa kenelle tahansa joten voipi olla että sen kyllä realisoin jossain vaiheessa.
Eikä siinä ole nyt oikein mitään vikaakaan, rassasin nimittäin juuri tänä aamuna viimein sen katkenneen avaimenpätkänkin pois sieltä kuskinoven lukkosylinteristä.
Ensin irrotin kahvan ovesta, mikä oli taas meikäläisen nakkisormilla melkoinen urheilusuoritus.
Sitten purin lukkosylinterin irti kahvasta ja porasin sylinterin pohjaan avaimenreiän kohdalle pienen reiän jonka kautta sitten työnsin avaimenpätkän ulos lukosta.
Herkistelin vielä haitat ja liotin koko sylinterin puhtaaksi WD40:llä ja puhalsin sen paineilmalla kuivaksi.
Kasasin lukon entiselleen ja ruuvasin kahvan takaisin oveen ja nyt auto on jopa lukittavissa. Täytyy vielä käydä teettämässä oviin uusi vara-avain.
Tuo kompinreuhka ei kyllä oikein passaa jokapäiväiseksi käyttöautoksi eikä oikein harrasteeksikaan jos hyvän haluaa. Siinä mielessä minun kannattaa pitää se itse ja tärvellä sitä aikani kuluksi kun olen sen jo tuollaiseksi kötöstänyt. Ei sitä ilkeäisi enää kenenkään muun vaivoiksi töytyyttää.
Nappiksessa taasen olisi käyttö- tahi harrasteautoa vielä pitkäksi aikaa kenelle tahansa joten voipi olla että sen kyllä realisoin jossain vaiheessa.
Eikä siinä ole nyt oikein mitään vikaakaan, rassasin nimittäin juuri tänä aamuna viimein sen katkenneen avaimenpätkänkin pois sieltä kuskinoven lukkosylinteristä.
Ensin irrotin kahvan ovesta, mikä oli taas meikäläisen nakkisormilla melkoinen urheilusuoritus.
Sitten purin lukkosylinterin irti kahvasta ja porasin sylinterin pohjaan avaimenreiän kohdalle pienen reiän jonka kautta sitten työnsin avaimenpätkän ulos lukosta.
Herkistelin vielä haitat ja liotin koko sylinterin puhtaaksi WD40:llä ja puhalsin sen paineilmalla kuivaksi.
Kasasin lukon entiselleen ja ruuvasin kahvan takaisin oveen ja nyt auto on jopa lukittavissa. Täytyy vielä käydä teettämässä oviin uusi vara-avain.
On tullut tuossa taikinoitua tuon käyttökottikärryni voimansiirron öljyjen kanssa joten siitä intoutuneena vaihdoin sitten nappikseenkin vaihteistoöljyt. Tarkistin vain viime keväänä että sitä siellä on kun tuokin loota hieman kahisee, piti vaihtaa ne myöhemmin mutta se sitten jäi. Melkoista törkyähän tuo näkyi jo olevan kun laskin ne ulos. Nyt on sitten uudet.
Pistin sitten myös peräöljyt vaihtoon kun sitäkin näkyi pari putelia hyllyssä lojuvan.
Alkaa olla kohta täydellisen läpikäyty kampe. Kai sitä on kohta ruvettava huvikseen purkamaan yksiin osiin vaikka pientä pintaremonttia ajatellen jos se ei tuosta kauppaansa tee.
Kompinreuhkakin alkaa olla sula ja kuivunut auringonpaisteessa joten kohta voin iskeä näppini siihen.
Kaivelin tuolta toisesta raadosta ihan ehjiä äänieristeenkaistaleita jotka tungen lattioille jahka saan tiivistettyä sen tuulilasin jollain konstilla vuotamattomaksi. Sitten voinkin tällätä lattiamaton paikalleen ja suunnitella kotteron käyttöönottoa ja katsastusta.
Siitä on lähtenyt melkoisesti maalia irti joten se on kyllä maalattava uudelleen. Täytyy raastaa tuota maalia jollain konstilla irti niin paljon kuin saa lähtemään ja lotrata sitten jokin uusi väri siihen.
Pistin sitten myös peräöljyt vaihtoon kun sitäkin näkyi pari putelia hyllyssä lojuvan.
Alkaa olla kohta täydellisen läpikäyty kampe. Kai sitä on kohta ruvettava huvikseen purkamaan yksiin osiin vaikka pientä pintaremonttia ajatellen jos se ei tuosta kauppaansa tee.
Kompinreuhkakin alkaa olla sula ja kuivunut auringonpaisteessa joten kohta voin iskeä näppini siihen.
Kaivelin tuolta toisesta raadosta ihan ehjiä äänieristeenkaistaleita jotka tungen lattioille jahka saan tiivistettyä sen tuulilasin jollain konstilla vuotamattomaksi. Sitten voinkin tällätä lattiamaton paikalleen ja suunnitella kotteron käyttöönottoa ja katsastusta.
Siitä on lähtenyt melkoisesti maalia irti joten se on kyllä maalattava uudelleen. Täytyy raastaa tuota maalia jollain konstilla irti niin paljon kuin saa lähtemään ja lotrata sitten jokin uusi väri siihen.
mankuloita
Tulipahan taas eilen tehtyä heräteostoxia, joten saattaapi tulevana suvena kompinreuhkassa pyöriä tuommoiset valakoiset mangelssit. 

Re: 1500 Combi DeLuxe & 1200 Luxus
Tere,
Onkos noi VW Polosta vai mistä, kun näyttäs vähä etuvetosen vantehilta?
Onkos noi VW Polosta vai mistä, kun näyttäs vähä etuvetosen vantehilta?
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...