1500 nopeaan pitäisi tieto saada sytytys vika?
1500 nopeaan pitäisi tieto saada sytytys vika?
mikä voisi olla vikana kun 4 sylinterissä ei tulppa kestä paria päivää kauvvempaa? voiko olla että männänrenkaat menneet? vai mitä ladatistit sanoo?
Re: 1500 nopeaan pitäisi tieto saada sytytys vika?
Yleistä, jos palstan puheita on uskominen. Todennäköisesti venttiilivika ja aina nelossylinterissä. Ikinä ei missään muussa.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: 1500 nopeaan pitäisi tieto saada sytytys vika?
Miten ei kestä? Nokeentuuko vai pilaantuuko raa'asta bensasta?
Minkä väriset tulpat koneessa ajon jälkeen on?
Yleensä pakoventiilit palavat, huonot seetit, karsta ja venttiilinvälykset pilaavat ne, mutta ei kai se tulppia samalla riko.
Btw. mulla muuten on ainoa ehjänä pysynyt pytty ollut nelonen;
Ykkösessä (hetkellisesti) imuventtiilivuoto, kakkosesta pakoventtili paloi ja kolmosesta romahti mäntä.
Kaikki tosin eri koneissa.
Minkä väriset tulpat koneessa ajon jälkeen on?
Yleensä pakoventiilit palavat, huonot seetit, karsta ja venttiilinvälykset pilaavat ne, mutta ei kai se tulppia samalla riko.

Btw. mulla muuten on ainoa ehjänä pysynyt pytty ollut nelonen;
Ykkösessä (hetkellisesti) imuventtiilivuoto, kakkosesta pakoventtili paloi ja kolmosesta romahti mäntä.

Kaikki tosin eri koneissa.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: 1500 nopeaan pitäisi tieto saada sytytys vika?
Tervehdykset toivottelen.
Tulpan vikautuminen viittaisi tulpanjohtoon, joka ei "päästä kipinää kunnolla läpi"
Yleensä tulpanjohtimien riesasta vapautuu, kun laittaa ne tuohikontin aikaiset metallijohdot tinaillen päätteet ja häiriönpoistajalla varustetut tulpanhatut.
Tulpan vikautuminen viittaisi tulpanjohtoon, joka ei "päästä kipinää kunnolla läpi"
Yleensä tulpanjohtimien riesasta vapautuu, kun laittaa ne tuohikontin aikaiset metallijohdot tinaillen päätteet ja häiriönpoistajalla varustetut tulpanhatut.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: 1500 nopeaan pitäisi tieto saada sytytys vika?
Joo, maallisen tietämätön olen osasta kaikista Ladan ongelmista mistä johtuvat - mutta sentään havaitsemaan olen joskus niitä kyennyt.
Itselläni, tulppien "vapaista" letkutuksista kolmospytylläni oli ongelmia tulpan kanssa - saattoivatpa karsiä myöskin joskus painepesurin hiertymistä konehuoneen johonkin terävään kulmaan, tiedä häntä. Kuitenkin syystä tai toisesta parin vuoden aikana kolmasti viottui juuri tuo tulpanjohto. Tulppa oli joskus siis, aina tuolloin - oudon näköinen. Viimeisen kerran reissulla ollessani, poltti kolmosen pakoventtiilin tai karstoitti tai jotain sinne suuntaan. Meinaten tulppa sai sähköä vaillinaisesti, mutta johdon vaihdon jälkeen pörisytti venttilivikaa kuitenkin.
Joten yhdyn "Ukin" teeseihin enkä kiellä myöskään "Maran" empiirisiäkin havaintoja
Itselläni, tulppien "vapaista" letkutuksista kolmospytylläni oli ongelmia tulpan kanssa - saattoivatpa karsiä myöskin joskus painepesurin hiertymistä konehuoneen johonkin terävään kulmaan, tiedä häntä. Kuitenkin syystä tai toisesta parin vuoden aikana kolmasti viottui juuri tuo tulpanjohto. Tulppa oli joskus siis, aina tuolloin - oudon näköinen. Viimeisen kerran reissulla ollessani, poltti kolmosen pakoventtiilin tai karstoitti tai jotain sinne suuntaan. Meinaten tulppa sai sähköä vaillinaisesti, mutta johdon vaihdon jälkeen pörisytti venttilivikaa kuitenkin.
Joten yhdyn "Ukin" teeseihin enkä kiellä myöskään "Maran" empiirisiäkin havaintoja
