5-vaihde jurisee
- Toveri Sladimir
5-vaihde jurisee
Mitenkäs äänetömiä 5-vaihteet näissä kanki-Ladoissa on? Kun vaihtaa 5-vaihteen 80-nopeudessa, alkaa voimansiirto jurista. Ääni on vähän samanlainen, kun kardaanin ristikko ääntäisi/tärisisi. Nelosella voimansiirto toimii virheettömästi. Kun vauhti menee satasen tuntumaan, ei jurinat enään juurikaan häiritse. Vika vai ominaisuus?
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Re: 5-vaihde jurisee
Vika sekä ominaisuus.
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
vaivaa voi helpottaa ostamalla 90-120 synteettistä vaihteistoöljyä ja vähintään 3 desin ylitäyttö....
Oon huomannu saman ominaisuuden aika monessa niissä 5-vaihteisissa takavedoissa mitä olen ajanut eli taitaa olla ominaisuus. Itse en kyllä sitä noteeraa äänenä, sen jurinan ennemminkin tuntee.
Taitaa olla kaikki nuo isomman kuumaviskositeetin tuotteet GL-5 kamaa joten niitä on mun mielestä turha tunkea Ladan lootaan kun ei se ainakaan helpota synkrojen työtä
Kaikkein paskin lootan toiminta on ollut ehdottomasti joillain 10W-30 GL4/5 maatalous/yleisöljyllä, voi helevetti sitä synkronoinnin hitautta ja sorsien määrää..
Toiseksi huonoin tuote on ollut Motonetin Motox 80W-90 GL4, todella_jähmeä tuntuma ja kehno synkrojen toiminta. Teboilin ja Mobilin vastaavat tuotteet on toimineet paljon paremmin, joskaan ei sillä tavalla jota lootalta edellytän.
Mitenkäs jähmeäksi mahtaa loota mennä noilla "rekkamies"-öljyillä kun tuntuu noi takavedon laatikot olevan aika kriittisiä öljylaadusta. Ainakin meikäläisen kokeilemat lootat toimii paaaljon paremmin ja kevyemmin 75W-90 GL4 synteettisellä kuin 80W-90 GL4 mineraalilla, siis ihan kesäkelilläkin.pressa kirjoitti:vaivaa voi helpottaa ostamalla 90-120 synteettistä vaihteistoöljyä ja vähintään 3 desin ylitäyttö....
Taitaa olla kaikki nuo isomman kuumaviskositeetin tuotteet GL-5 kamaa joten niitä on mun mielestä turha tunkea Ladan lootaan kun ei se ainakaan helpota synkrojen työtä
Kaikkein paskin lootan toiminta on ollut ehdottomasti joillain 10W-30 GL4/5 maatalous/yleisöljyllä, voi helevetti sitä synkronoinnin hitautta ja sorsien määrää..
Toiseksi huonoin tuote on ollut Motonetin Motox 80W-90 GL4, todella_jähmeä tuntuma ja kehno synkrojen toiminta. Teboilin ja Mobilin vastaavat tuotteet on toimineet paljon paremmin, joskaan ei sillä tavalla jota lootalta edellytän.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tervehdykset toivottelen.
Takapotkuisissa Lada-autoissa 5-vaihde on ylivaihde, 4:n on suora. Jos ei 4:lla ole jyrinöitä, niin 5:sen pyörästössä/laakeroinnissa on vika. Mahdollisesti laakeroinnissa, hammasvika paremminkin antaa ujeltavan äänen.
Takapotkuisissa Lada-autoissa 5-vaihde on ylivaihde, 4:n on suora. Jos ei 4:lla ole jyrinöitä, niin 5:sen pyörästössä/laakeroinnissa on vika. Mahdollisesti laakeroinnissa, hammasvika paremminkin antaa ujeltavan äänen.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 
- Toveri Sladimir
Öljyä on vähintäänkin riittävästi, n.1.8 litraa. Ei se mitään hammaspyörä ääntelyä ole, veto tai jarrutus ei muuta ääntä. Jos olisi varmaa, että laakeroinnilla tuo jurina häviää, niin laatikko purkuun. Ei vaan viitsisi tehdä turhaa työtä. Tarkkaillaan tilannetta ja kuulostellaan lisää kommentteja.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.