Ajovalojen korkeudensäädin 2107 -96
Ajovalojen korkeudensäädin 2107 -96
Hyvät kanssa-Ladailijat, apuanne tarvitaan! Onko kellään kokemuksia Ladan hydraulisesta ajovalojen korkeudensäädöstä? Itselläni ei kyseinen värkki pelaa ja tammikuun alussa pitäisi käyttää jälkitarkastuksessa, missä se mm. tarkistetaan. Voiko letkuihin lisätä nestettä jostain, vai pitääkö vaihtaa koko zysteemi?
- pikku-maukka
Re: Ajovalojen korkeudensäädin 2107 -96
saa lisättyä kuulemma nestettä, ite en oo kokeillu, joku puhu sen tehneensä ja vähän aikaa oli menny ja vaihtanu uuven systeemin.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Hyvä homma, täytyy ruveta tutkimaan. Sen verran kun sais pelittää että jälkitarkastuksesta menis läpi.
Tallinnastahan noita irtoaa kai parilla kympillä koko systeemejä.
Korjauskin on mahdollinen. Irrota ne sylkät sieltä valoista ja sitten se käyttökytkin sieltä laudasta. Valuta kaikki neste pois ja avaa se kojelaudan kytkin (tarvii hieman väkivaltaa). Sisällä aika kovan sortin jousi, joten saa ollan naksun verran varovainen. Sieltä kaatelet sitten niin paljon lisää että valuu molemmista letkuista nestettä sieltä valosylkistä. Ja sitten vain kiinni ja avot. Toiminta periaatteen kyllä ymmärtää neadertalilainen, kun sen käyttökytkimen avaa.
OT: Perseestä tommoset säätölaitteet, ei muuten oo toiminu mulla kun yhdessä autossa niistä viidestä missä semmonen on ollu.
Korjauskin on mahdollinen. Irrota ne sylkät sieltä valoista ja sitten se käyttökytkin sieltä laudasta. Valuta kaikki neste pois ja avaa se kojelaudan kytkin (tarvii hieman väkivaltaa). Sisällä aika kovan sortin jousi, joten saa ollan naksun verran varovainen. Sieltä kaatelet sitten niin paljon lisää että valuu molemmista letkuista nestettä sieltä valosylkistä. Ja sitten vain kiinni ja avot. Toiminta periaatteen kyllä ymmärtää neadertalilainen, kun sen käyttökytkimen avaa.
OT: Perseestä tommoset säätölaitteet, ei muuten oo toiminu mulla kun yhdessä autossa niistä viidestä missä semmonen on ollu.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Kiitos korjausneuvoista, katotaan kuin äijän käyp.
On kyllä aika mahoton homma meikäläisen välineillä/taidoilla. Täytyy rupee vakavasti harkittee jonkin sortin vaijeriviritelmää. Pääasia varmaan on että sitä pystyy sisältä säätämään, vaikka sitten vaijerilla...
Jos valot edes värähtääkään niin se riittää inssille. Typerät suomen säännökset...
Mulla ei tuo myöskään toimi vuotta uudemmassa eikä inssit älyä näin "vanhasta" sitä edes koittaa
Mulla ei tuo myöskään toimi vuotta uudemmassa eikä inssit älyä näin "vanhasta" sitä edes koittaa

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Niin tai ei tarvitse älytä
- ei kai sen tarvitse toimia kun -96 alkaen?

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Niin, jotkut voi jopa hiffata että lausahdukseni koski vain yhtä laappanaa..samarai kirjoitti:Niin tai ei tarvitse älytä- ei kai sen tarvitse toimia kun -96 alkaen?

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Jaa no niinpä juu
No et sinä kyllä mikään vanha voi olla - enhän mä tommosia enää näin vanhana voi älytä. 
Toisaalta: Mistäs Jokari puolestaan hiffasi, että minä sitten tarkoitin kahta laappanaa..

Toisaalta: Mistäs Jokari puolestaan hiffasi, että minä sitten tarkoitin kahta laappanaa..

Minun tilastoisssani otos on aika pieni-4 kertaa, jos valot on oikeissa säädöissa, ei inssi tarkista säädintä. Jos säätö on pielessä, pyytää pyöräyttämään säätimestä kohdalleen.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Itellä nyt kun kävin rekisteröimässä tuon 2105 -94 niin kokeili se sitä säätöä mutta eipä tuo siihen puuttunu vaikka jumissa koko systeemi. Kävi sitten pyöräyttämässä konepellin alta valot kohilleen. Vaikka lain mukaanhan tuon vissiin pitäis toimia kun kerta on asennettu. Katsastaja kohtasiahan nämäkin on että mihin puuttuvat.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Juuri näin on omatkin kokemukset - riippuu aivan katsastajan "innokkuudesta". Mulle jäi kyllä erityisesti se mieleen, kun yksi katsastaja sanoi, että, "koska tämä on -96 mallia, niin sen on toimittava". Eli sen perusteella jäi vaikutelma, ettei sen vanhemmissa tarvitse toimia, vaikka on asennettu?
Moi,
Mulla on siihen säätimen paikalle laitettu diskanttikaiutin. No, nykyisin se tosin roikkuu johtonsa varassa. Takavuosina kerran sitten kun oli uusi virkaintoinen katsastusmies Espoossa niin se haki katsastuksessa sitä valojensäätönaviskaa ja huomasi sen diskantin. Käytiin seuraavanlainen keskustelu:
"Mikä tuo on?"
"Se on diskanttikaiutin"
"Siinä pitäisi olla valojenkorkeudensäädin. Ohjeistuksen mukaan siinä pitäisi olla sellainen"
"No, ei sitä ole kukaan aikaisempi katsastusmies ennenkään vaatinut. Eikä sitä paitsi korkeudensäädin ole ikinä edes toiminut tässä autossa"
Kävi ilmi että vasta muistaakseni kesäkuussa -95 alkaen rekisteröidyssä Samarassa sen pitää toimia. Oma Samara on rekisteröity maaliskuun lopussa. No siinä kävi loppujen lopuksi huonosti sillä katsastusmies oikein etsimällä etsi vikoja autosta ja löytyihän niitä sitten kosolti, eli uusintatarkastukseen jouduin mm. käsijarrusta. Huvittavaa oli että hän oikein haukkui Lada merkkiset autot ja yritti saada hylkäystä myös käyttöjarruista. Jarrudynamotesti tehtiin muutaman kerran ja ero prosentiksi saman akselin jarruista tuli korkein sallittu määrä. Kun sitten jälkitarkastuksessa tsekattiin sitä käsijarrun pitävyyttä hän piruuttaan alkoi taas tsekkaamaan sitä käyttöjarrua. Taas tuli eroprosentiksi korkein sallittu määrä.
No sen jälkeen en ole katsastanut autoa enää Espoossa jossa lienee Suomen yksi parhain, uusin autokanta. Lisäksi olen oppinut huoltamaan noi jarrut ennen katsastukseen menoa.
Mulla on siihen säätimen paikalle laitettu diskanttikaiutin. No, nykyisin se tosin roikkuu johtonsa varassa. Takavuosina kerran sitten kun oli uusi virkaintoinen katsastusmies Espoossa niin se haki katsastuksessa sitä valojensäätönaviskaa ja huomasi sen diskantin. Käytiin seuraavanlainen keskustelu:
"Mikä tuo on?"
"Se on diskanttikaiutin"
"Siinä pitäisi olla valojenkorkeudensäädin. Ohjeistuksen mukaan siinä pitäisi olla sellainen"
"No, ei sitä ole kukaan aikaisempi katsastusmies ennenkään vaatinut. Eikä sitä paitsi korkeudensäädin ole ikinä edes toiminut tässä autossa"
Kävi ilmi että vasta muistaakseni kesäkuussa -95 alkaen rekisteröidyssä Samarassa sen pitää toimia. Oma Samara on rekisteröity maaliskuun lopussa. No siinä kävi loppujen lopuksi huonosti sillä katsastusmies oikein etsimällä etsi vikoja autosta ja löytyihän niitä sitten kosolti, eli uusintatarkastukseen jouduin mm. käsijarrusta. Huvittavaa oli että hän oikein haukkui Lada merkkiset autot ja yritti saada hylkäystä myös käyttöjarruista. Jarrudynamotesti tehtiin muutaman kerran ja ero prosentiksi saman akselin jarruista tuli korkein sallittu määrä. Kun sitten jälkitarkastuksessa tsekattiin sitä käsijarrun pitävyyttä hän piruuttaan alkoi taas tsekkaamaan sitä käyttöjarrua. Taas tuli eroprosentiksi korkein sallittu määrä.
No sen jälkeen en ole katsastanut autoa enää Espoossa jossa lienee Suomen yksi parhain, uusin autokanta. Lisäksi olen oppinut huoltamaan noi jarrut ennen katsastukseen menoa.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Jees. Pakko oli liikkeessä käydä laittamassa mokoma. En saanu korjausyrityksessä muuta aikaa kuin hemmetin sotkusen lattian. Aivan mahoton kotikonstein. Delta-Autossa 135 euroa kaikkinensa päivinensä.
Kiitos kuitenkin vinkeistä.
Kiitos kuitenkin vinkeistä.