Työkalusarja

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.
veli alexei
Moderaattori

Työkalusarja

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Nyt on tässä harkinnassa työkalusarjan osto. Mitähän suositellaan pukin tai jonkun muun konttiin laitettavan? Laatumerkeistä toki maksaa, jos se sitten takaa jotain laadun, takuun jne. suhteen. Vaan missä kohdassa maksaa merkistä eli brändistä ja missä kohdassa laadusta <--> missä hinta-/laatusuhde kohdillaan? Laatua kai ovat ainakin Stahlwille, Kamasa, Bahco ja Snap-on. Vaan mistä on kokemuksia ja millaisia?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Re: Työkalusarja

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No riippuu kelle ostat ja millaiseen käyttöön. Mä oon kyllä pärjännyt halvemmillakin kaluilla enkä huomaa eroa Kamasaan. Mutta kai se Kamasan setti semmonen peruslahja on. Ammattilaiselle jos menee niin ottaa varmaan mieluummin rahan ja ostaa kalunsa itte.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Mun mielestä ja kokemuksesta, niin Bilteman 10v takuulla olevat työkalut ovat kyllin hyviä ja astetta halvemmatkin on kestäviä.
On molempia.

Jos on vaativa ja rahaa löytyy, niin sitten esim, Facomin työkaluja.
Kaikissa korjaustöissä ei mielestäni tarvita niinsanotusti ammattityökaluja, mutta toisissa hommissa ne ovat tarpeen.
Toki hyvillä ja laadukkailla työkaluilla työ sujuu ja ei hylsyt halkeile.
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Lada Scandinavia kirjoitti:Mun mielestä ja kokemuksesta, niin Bilteman 10v takuulla olevat työkalut ovat kyllin hyviä ja astetta halvemmatkin on kestäviä.
On molempia.

Jos on vaativa ja rahaa löytyy, niin sitten esim, Facomin työkaluja.
Kaikissa korjaustöissä ei mielestäni tarvita niinsanotusti ammattityökaluja, mutta toisissa hommissa ne ovat tarpeen.
Toki hyvillä ja laadukkailla työkaluilla työ sujuu ja ei hylsyt halkeile.
Taitaa olla ainakin nuo bilteman räikät samoja kuin kamasankin. Itellä tuollanen isompi bilteman räikkä niin sitä on käytetty siihen tyyliin miten räikkää ei sais käyttää (hakattu ja väännetty omalla painolla jne.) eikä vielä oo rikki mennyt. Mutta joo tuo kamasa kyllä on hinta-laatu suhteeltaan oikeinkin hyvä. Ei kuitenkaan oo kalleimmasta päästä vaikka onkin arvokkaita. Stahlwillet koulu ajoilta tuli hyvinkin tutuksi ja oli kyllä hyviä työkaluja. Hemmetin kalliita kylläkin. Normi asentajanpakki niin 10 000mk...

Toinen omassa käytössä hyväksi koettuja on ikh:n työkalut. Vielä en niitäkään rikki ole saanut. Ostin myöskin auton perälle tuollasen olikohan 127 osanen työkalusarja eikä kyllä valittamista ole. Taisi sillon olla vähän päälle 100 euroa. Käytössä ollu noita ikh:n työkalujakin jo pari vuotta ja tähän mennessä mikään ei oo rikki menny. Noita halpahallin kiinalaisia työkaluja en kyllä suosittele edes sellaiselle joka käyttää niitä kerran vuodessa. *nimimerkillä avaimet väljinä ja mutterit pyöreinä* Eikä ollut käytössä listat edes vuottakaan.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Olin itsekin taannoin työkalusatsin tarpeessa kun kaikki työkalut oli aina levällään monessa eri kohteessa. Kyrpiinnyin siihen niin huolella, että rupesin selaamaan nettiä yms. ja etin tietoa eri satseista.

Olisin ostanut Bilteman ison sinisen salkun 10 v takuulla, mut hylsyjen idioottimainen porrastus pakotti hylkäämään sen. Noita Bilteman lasikuituvahvisteisia räikkiä olen kyllä nähnyt kehuttavan monessa paikassa.
Kamasaa harkitsin myös, mutta eräässä työpaikassa tuli hajotettua yksi Kamasan räikkä ihan käsivoimin eikä takuusta tulleet olleet juuri kummempia. Pikkuräikkä varsinkin tuntui porsivan vähän väliä kevyessäkin käytössä. Samanlaisia kokemuksia löysin myös netistä.

Päädyin sitten ostamaan K-raudasta Ironsiden 114os. satsin 25 vuoden takuulla, 269€. Tukeva alusalkku, hyvä kantokahva ja aivan perustason työkalut, kelpaa tällaiselle harrastelijarasvanäpille enemmän kuin hyvin.
Olen ollut erittäin tyytyväinen.

Tietysti jos perse kestää niin saahan sitä ostaa kotimekaanikkokin Stahwilleä, Facomia, Gedorea, Snap-onia tai vaikka Kokenia.
Mut jos joku Stahlwillen 30 os. ½" räikkäsatsikin maksaa liki 500€, niin pistää kyllä miettimään onko se nyt sen arvoista ns. peruskäytössä.
Toisaalta sitten perikunta saa joskus tapella kuka ne Stahlwillet kerää talteen :lol: :lol:

Ite olen hommannut myös joitain Stahlwillen lenkkejä ja on saakelin hyviä. Tosi sirot lenkit ja tiukat avopäät. Yksitellen kun ostaa joskus niin ei tunnu niin kalliilta :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
OA5599

Viesti Kirjoittaja OA5599 »

- Stahlwille oli 'kova' sana kouluaikoina 70/80 -luvun vaihteessa. Varsinkin se 'vaatekaappi' -versio kiilteli haaveissa useinkin. Omassa pakissa yleisin merkki oli Stanley ja Chrome-Vanadium :)) .
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Bauhausin työkalusatsit vaikuttavat melko laadukkailta, mitä olen niitä tutkaillut ja siellä takuuseen vietäessä ei tarvitse "selitellä". Omat työkalusarjat suurelta osin sekalaista kiinalaisvalmistetta "Biltema, Hongkong". Itselle riittäneet mainiosti.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
BME316

Viesti Kirjoittaja BME316 »

Laitoin Isojoen Konehallilta "kunnollisen" hylsysarjan tilaukseen, eli tuon 138-osaisen jonka ovh on 195e. Ei tarvitse enää lainailla nimeltä mainitsemattomilta henkilöiltä :lol:
Ohessa kuva: http://i265.photobucket.com/albums/ii22 ... ysarja.jpg
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Gedore
Zebra
Facom
IL02

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Reilu vuosi sitten hankin Powerbuilt -merkkisen tyokalusarjan. En halunnut ostaa mitaan halpaa ja tama oli sen verran kallis etta paatin ostaa. Yhtaan osaa ei ole viela kadonnut eika mennyt rikki ja laatuun olen ollut tyytyvainen. Valmistusmaa luullakseni Taiwan.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

Eniten käytettävät lenkit (esim. 10 millinen) olen hankkinut Hzet-merkkisenä. Muut työkalut ovat marketti tavaraa. Bilteman setin ajattelin hankkia kun kaveri kehui että niissä takuukin toimii. Ja tarkoitan nimenomaan niitä Bilteman settejä, joissa on 10 vuoden takuu.
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

Itse käytän Gedoren hylsysatseja, Knipexin pihtejä, Felon ruuvareita ja kaikki avaimet on sitten bahcoja tai noita bilteman 10v takuulla olevia...

Itse en ole löytänyt sopivaa sarjaa (tai olishan tuollainen Gedoren työkalukärry ihan kiva, mutta maksaa liikaa) joten on täytynyt rakentaa oma... edellä mainitut merkit on toimineet hyvin :)
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Jaska HKI

Knipex:in pihdit olen havainnut laadukkaiksi.Pintakarkaisu hyvä muttei liian syvä.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jaska HKI kirjoitti:Knipex:in pihdit olen havainnut laadukkaiksi.Pintakarkaisu hyvä muttei liian syvä.
Ainakin Knipexin Cobrat on ylivoimaisen hyvät siirtoleukapihdit. Niistä puuttuu kaikki perus papukaijapihtien "ominaisuudet" :lol:

Jos joku ei tiedä mistä on kyse --> http://bilder.afterbuy.de/images/48291/ ... uCobra.jpg
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Jaska HKI

Jokari kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:Knipex:in pihdit olen havainnut laadukkaiksi.Pintakarkaisu hyvä muttei liian syvä.
Ainakin Knipexin Cobrat on ylivoimaisen hyvät siirtoleukapihdit. Niistä puuttuu kaikki perus papukaijapihtien "ominaisuudet" :lol:

Jos joku ei tiedä mistä on kyse --> http://bilder.afterbuy.de/images/48291/ ... uCobra.jpg
Cobraa olen käyttänyt vuodesta 1994.Koskaan pihdit ei ole lauenneet käsille,mahtuu ahtaisiinkin paikkoihin,lukitus idioottivarma,sirot ja kestävät ikuiset jos ei hukkaa.
Vastaa Viestiin