
2107 1600SL -90 IIZI
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus
Miten olis vaan perinteinen massarajan nosto liki ikkunoiden tasalle? 

Reippaina käymme rekkain alle 

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus
Ei käy, muuten kävis. Massat kuuluvat ihan muualle kuin puoleen väliin ikkunoita. Mitäpä noita kotteroita maalauttamaan kalliilla ruiskuttajilla kun ei itse vielä moiseen pysty. Ja Latan kylkeen kelpaa ihan hyvin vaikka Tikkurilan PanssariMaali. Yksi sellainen tuossa juuri värkättiin ja paljon on kivempi kuin alkuperäinen ei minkään valkoinen.
Minä joudan ihailemaan tuota KRIINIäni, jos lähes virheetöntä maalipeilauspintaa kaipaan. Laitellaan näitä muita vehkeitä vaan mieleiseksi, niin sitten on aina kiva ajella. Ja täytyy myöntää, että harvoin tulee peilailtua itseään Latan kyljestä, vaikka peiliin katsomiseen kyllä aihetta olisikin.
Minä joudan ihailemaan tuota KRIINIäni, jos lähes virheetöntä maalipeilauspintaa kaipaan. Laitellaan näitä muita vehkeitä vaan mieleiseksi, niin sitten on aina kiva ajella. Ja täytyy myöntää, että harvoin tulee peilailtua itseään Latan kyljestä, vaikka peiliin katsomiseen kyllä aihetta olisikin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus
No tänään sitten HITSATTIIN! Ei tosin tuota otsikossa mainittua vekotinta, vaan ensimmäistä Ladaani, 21073 eli 1700i TIINEttä. Se on hyvä harjoitusmaali aloittelevalle OhiAmpujalle.
Kahdeksan tuntia enämpi ja vähempi aktiivista pellinvääntöä, täppäilyä, jatkuvampaa saumaa ja tietenkin töppäilyä. Puolet kuljettajan puolen takakotelosta tuli tehtyä n. 1,3mm pellistä. Enempää se ei kaipaakaan. Ruma tuli, muttei varmasti ole Syynääjällä sanomisia.
Repsikan puolen takajalkatila meni kokonaan uusiksi. Suuri osa sisäpuolista saumaa ja osittain alhaalta täppäilemällä tuettua kulmista ja nurkista. Tämä tuli tehtyä ihan uudesta 1mm pellistä. Ei pitäisi siitäkään olla ainakaan paljon valittamista kunhan vedän pohjaan tuhdin massan ja maalaan sisäpuolelta vaikka Hammerilla.
Vielä olisi repsikan takaoven alinen helmakotelo tehtävä. No, siihen ryöstin järjettömän ehjän kotelon Raadosta.
Kivasti siinä aikaa tuhlautuu. Joskus oli oikein ilo tehdä, kun tuli kohtuullista jatkuvaa saumaa. Toisinaan taas mikään ei onnistunut. Mutten luovuttanut kun kerran kelejä piteli. Hämärä haittasi, mutta onneksi oli hommattuna työvaloja. Ja on muistettava että tämäkin kuului niihin SuomalaisUgrilaisiin TiasenTallissa tehtyihin piharemontteihin. No, on se kuskin puoli pikkuisen katoksen alla, mutta karua se on silti. Vielä kun ei malta nostella autoa, vaan tyytyy rengaskorkeuksiin, niin siinähän väännät muutakin kuin peltiä eli Ruhoa.
Vihdoin tuntui, että hitsauskone toimi. Poltin piti repeävän kankaan ääntä. Kaasua tuli, kun Kaveri oli korjannut kaasupuolen, jonka oli huomannut vuotavaksi väärästä paikasta eli syöttöventtiilin jälkeen. Minähän korjasin sen langansyötön. Vehe on nyt melkein mieleinen. Ainoastaan liipasin on liian herkkä, mutten uskalla siihen koskea kun sain sen toimimaan. Sen viritys ei ollut aivan helpoimpia asioita.
Nyt sitten taas tulee taukoa, koska tuohon pihaan on luvattu sadetta. Taisi juuri alkaakin.
En sitten tiedä teenkö liian tuhtia saumaa, mutta kai se on tehtävä ensin niin. Sittenpä on helppoa tinkiä kun taito karttuu. Senkin huomasin, ettei virrassa kannata säästää eikä langansyötössäkään. Pelkäsin kai liikaa puhkipalamista, muttei siitä näyttänyt olevan huolta.
Jos se taito tuota rataa karttuu, niin sitten uskaltaa jo hyvin viimeistellä IIZIn siinä on vielä vaikka mitä.
Mitenhän SyyniPoika suhtautuu jos leikkaisi vain ruostuneet ovikulmat nätisti pois? Onko se nyt katsastuksenkaan kannalta ansiokasta, jos niissä on joku súrkea viritelmä. Onkos kokemuksia tuollaisesta ovikulmien poistosta?

Kahdeksan tuntia enämpi ja vähempi aktiivista pellinvääntöä, täppäilyä, jatkuvampaa saumaa ja tietenkin töppäilyä. Puolet kuljettajan puolen takakotelosta tuli tehtyä n. 1,3mm pellistä. Enempää se ei kaipaakaan. Ruma tuli, muttei varmasti ole Syynääjällä sanomisia.
Repsikan puolen takajalkatila meni kokonaan uusiksi. Suuri osa sisäpuolista saumaa ja osittain alhaalta täppäilemällä tuettua kulmista ja nurkista. Tämä tuli tehtyä ihan uudesta 1mm pellistä. Ei pitäisi siitäkään olla ainakaan paljon valittamista kunhan vedän pohjaan tuhdin massan ja maalaan sisäpuolelta vaikka Hammerilla.
Vielä olisi repsikan takaoven alinen helmakotelo tehtävä. No, siihen ryöstin järjettömän ehjän kotelon Raadosta.
Kivasti siinä aikaa tuhlautuu. Joskus oli oikein ilo tehdä, kun tuli kohtuullista jatkuvaa saumaa. Toisinaan taas mikään ei onnistunut. Mutten luovuttanut kun kerran kelejä piteli. Hämärä haittasi, mutta onneksi oli hommattuna työvaloja. Ja on muistettava että tämäkin kuului niihin SuomalaisUgrilaisiin TiasenTallissa tehtyihin piharemontteihin. No, on se kuskin puoli pikkuisen katoksen alla, mutta karua se on silti. Vielä kun ei malta nostella autoa, vaan tyytyy rengaskorkeuksiin, niin siinähän väännät muutakin kuin peltiä eli Ruhoa.
Vihdoin tuntui, että hitsauskone toimi. Poltin piti repeävän kankaan ääntä. Kaasua tuli, kun Kaveri oli korjannut kaasupuolen, jonka oli huomannut vuotavaksi väärästä paikasta eli syöttöventtiilin jälkeen. Minähän korjasin sen langansyötön. Vehe on nyt melkein mieleinen. Ainoastaan liipasin on liian herkkä, mutten uskalla siihen koskea kun sain sen toimimaan. Sen viritys ei ollut aivan helpoimpia asioita.
Nyt sitten taas tulee taukoa, koska tuohon pihaan on luvattu sadetta. Taisi juuri alkaakin.
En sitten tiedä teenkö liian tuhtia saumaa, mutta kai se on tehtävä ensin niin. Sittenpä on helppoa tinkiä kun taito karttuu. Senkin huomasin, ettei virrassa kannata säästää eikä langansyötössäkään. Pelkäsin kai liikaa puhkipalamista, muttei siitä näyttänyt olevan huolta.
Jos se taito tuota rataa karttuu, niin sitten uskaltaa jo hyvin viimeistellä IIZIn siinä on vielä vaikka mitä.
Mitenhän SyyniPoika suhtautuu jos leikkaisi vain ruostuneet ovikulmat nätisti pois? Onko se nyt katsastuksenkaan kannalta ansiokasta, jos niissä on joku súrkea viritelmä. Onkos kokemuksia tuollaisesta ovikulmien poistosta?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus
Nyt on harjoitustaluun (lue 21073 TIINE) ammuttu tarpeeksi. Se on PAIKATTU!
Kyllä olikin helppoa vääntää puoli koteloa uudesta pellistä. Ja hitsata myös. Jopa aikamoisia pätkiä jatkuvaa saumaa syntyi.
Uskaltauduin jo IIZInkin viimeistelyyn. No, en tiedä. Se taas ei enää sujunutkaan. Mutta olisikohan osasyyllinen ollut huono kaasuletkuliitos säätimeltä itse letkuun. Saakeli! Sekin on korjattava.
Onnksi sain harjoitusmaalin valmiiksi. Mitähän jos koittaisi katsastaa sen. Sepä olisi vasta saavutus. Mutta ikuisuuden nämä hommat vievät. Saa nähdä mitä sanotaan pyöristetyistä ovikulmista joista leikkasin Mädät pois. Massaa pohjaan paikankohdalle, kiveniskumassaa helmaan, takapöntön vaihto ja sisätilojen siistimistä. Niin ja suorasytkäohjuri ja puolat paikoilleen.
Joutaisikohan myydä sitten tuon viimeeksi ostetun käyttiksen pois? Olisi hyvä jos raaskisi.
Kyllä olikin helppoa vääntää puoli koteloa uudesta pellistä. Ja hitsata myös. Jopa aikamoisia pätkiä jatkuvaa saumaa syntyi.
Uskaltauduin jo IIZInkin viimeistelyyn. No, en tiedä. Se taas ei enää sujunutkaan. Mutta olisikohan osasyyllinen ollut huono kaasuletkuliitos säätimeltä itse letkuun. Saakeli! Sekin on korjattava.
Onnksi sain harjoitusmaalin valmiiksi. Mitähän jos koittaisi katsastaa sen. Sepä olisi vasta saavutus. Mutta ikuisuuden nämä hommat vievät. Saa nähdä mitä sanotaan pyöristetyistä ovikulmista joista leikkasin Mädät pois. Massaa pohjaan paikankohdalle, kiveniskumassaa helmaan, takapöntön vaihto ja sisätilojen siistimistä. Niin ja suorasytkäohjuri ja puolat paikoilleen.
Joutaisikohan myydä sitten tuon viimeeksi ostetun käyttiksen pois? Olisi hyvä jos raaskisi.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus
Olipa erikoista, että nimesin tämän 1600SL -90 IIZIksi. Tämän eteen on nähty ehkestä kaikkein eniten vaivaa. Nimi siis ei kerro vekottimesta mitään ja voidaanpa sanoa, että se saattaa jopa Latan pahentaa toisin kuin Miehen.
Mutta jukkelis sentään. Nyt se on lähes hitsattu! Yksi ovikulma on vielä taituroimatta. Kyllä on tullut tosiaan pellinvääntöoppia kerrakseen.
Ei ole tämän jälkeen enää vaikeuksia hitsailla selkeitä paikkoja. Jatkuvasauma on silmälle hyvä ja koneen säädöt alkavat olla hallussa niin, että sitä osaa jo edeltä käsin laitella ne lähes kohdalleen peltien paksuuden, saumapaksuuden, tuulten ja tuiskujen mukaan.
Jatkossa osaa ehkä tehdä vielä kaiken lisäksi selkeämpiä reikiä paikkoja varten. Perusvirhe, kaikenlainen säästäminen, sai loppua ja homma helpottui heti. Kunnon tuoretta peltiä ja reilut palat. Kunnon puhdistus ja mahdollisimman pitkälle sovittelua on ehken nyt opittu.
Vaikein paikka oli varmasti takapyöräkaaren taitteen rakentaminen tai peremminkin 1/3 siitä taitteesta. Menin rakentamaan sen erillisenä. Pellin värkkääminen kaksinkertaiseksi, taivuttaminen, sovittaminen ja vielä saaminen kiinni tukevasti ei ollut helppoa todellakaan. Mutta se sujuikin jo yllättävän hyvin, kun ei enää ollut alussa vaivannutta ongelmaa ja tappelua hitsauskoneen kanssa. Miksi tein kaksinkertaisen pellin, sitä en osaa sanoa. Tulipahan tehtyä.
Kokonaisuudessa jälki on helpoissa paikoissa kohtuullista, vaikeissa huonoa. Ajattelin kuitenkin saada joka paikkaan kohtuullisen jäljen käyttämällä pakkelia. On kai oleellista, että paikat ovat tukevia. Sen kuvittelin kaikkein tärkeimmäksi kun tätä värkkäystä tein.
Nyt ei ole sitten IIZIssä ruostepaikkoja ollenkaan. Menihän siihen aika paljon peltiä ja kohtuuttomasti aikaa, mutta nyt on hyvä mieli. Pienet ruosteethan poistin jo alkukesästä vai milloinkahan lie. Kaikki aiemmat paikat on pohjamaalattu tai ruostesuojattu paitsi nämä viimeiset vaikeimmat kohteet. Ne odottavat vielä hiontaa ja ruostesuojausta. Varsinaiset maalaukset siirtyvät tietenkin ensi keväälle.
Ovikulmat ne vasta on ikäviä. Niihin pitäisi keksiä joku hyvä systeemi. Tietenkin jos saisin ovet irti, niin silloinhan se olisi kuin leikkiä noitten monien muiden paikkojen jälkeen. Vaan eivät lähde minun vekottimillani eli tavallisilla työkaluilla ja iskumeisselillä. Ja tuollaiseen hommaan ei kannata erikoistyökaluja ostella kuten paineilmavasaroita tai -pyörittimiä. Paineilmalaitteetkin ovat vielä OutOffReach.
Mutta hyvää siis kuuluu hitsausrintamalta. Kaksi autoa eli TIINE ja IIZI on nyt hitsattu. Näiden töiden jälkeen uskon kykeneväni ruikkimaan saumaa melko moniin paikkoihin.
Mutta jukkelis sentään. Nyt se on lähes hitsattu! Yksi ovikulma on vielä taituroimatta. Kyllä on tullut tosiaan pellinvääntöoppia kerrakseen.
Ei ole tämän jälkeen enää vaikeuksia hitsailla selkeitä paikkoja. Jatkuvasauma on silmälle hyvä ja koneen säädöt alkavat olla hallussa niin, että sitä osaa jo edeltä käsin laitella ne lähes kohdalleen peltien paksuuden, saumapaksuuden, tuulten ja tuiskujen mukaan.
Jatkossa osaa ehkä tehdä vielä kaiken lisäksi selkeämpiä reikiä paikkoja varten. Perusvirhe, kaikenlainen säästäminen, sai loppua ja homma helpottui heti. Kunnon tuoretta peltiä ja reilut palat. Kunnon puhdistus ja mahdollisimman pitkälle sovittelua on ehken nyt opittu.
Vaikein paikka oli varmasti takapyöräkaaren taitteen rakentaminen tai peremminkin 1/3 siitä taitteesta. Menin rakentamaan sen erillisenä. Pellin värkkääminen kaksinkertaiseksi, taivuttaminen, sovittaminen ja vielä saaminen kiinni tukevasti ei ollut helppoa todellakaan. Mutta se sujuikin jo yllättävän hyvin, kun ei enää ollut alussa vaivannutta ongelmaa ja tappelua hitsauskoneen kanssa. Miksi tein kaksinkertaisen pellin, sitä en osaa sanoa. Tulipahan tehtyä.
Kokonaisuudessa jälki on helpoissa paikoissa kohtuullista, vaikeissa huonoa. Ajattelin kuitenkin saada joka paikkaan kohtuullisen jäljen käyttämällä pakkelia. On kai oleellista, että paikat ovat tukevia. Sen kuvittelin kaikkein tärkeimmäksi kun tätä värkkäystä tein.
Nyt ei ole sitten IIZIssä ruostepaikkoja ollenkaan. Menihän siihen aika paljon peltiä ja kohtuuttomasti aikaa, mutta nyt on hyvä mieli. Pienet ruosteethan poistin jo alkukesästä vai milloinkahan lie. Kaikki aiemmat paikat on pohjamaalattu tai ruostesuojattu paitsi nämä viimeiset vaikeimmat kohteet. Ne odottavat vielä hiontaa ja ruostesuojausta. Varsinaiset maalaukset siirtyvät tietenkin ensi keväälle.
Ovikulmat ne vasta on ikäviä. Niihin pitäisi keksiä joku hyvä systeemi. Tietenkin jos saisin ovet irti, niin silloinhan se olisi kuin leikkiä noitten monien muiden paikkojen jälkeen. Vaan eivät lähde minun vekottimillani eli tavallisilla työkaluilla ja iskumeisselillä. Ja tuollaiseen hommaan ei kannata erikoistyökaluja ostella kuten paineilmavasaroita tai -pyörittimiä. Paineilmalaitteetkin ovat vielä OutOffReach.
Mutta hyvää siis kuuluu hitsausrintamalta. Kaksi autoa eli TIINE ja IIZI on nyt hitsattu. Näiden töiden jälkeen uskon kykeneväni ruikkimaan saumaa melko moniin paikkoihin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- pikku-maukka
- Viestit: 655
- Liittynyt: 18.1.2007 20:38
- Paikkakunta: Starttila
Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus
hyvä hyvä kyllä se siitä. pahin paikka mitä on itse tullut tehtyä no varmaan kaverin eskortin runkopalkki toisen takajousen alle. tekemällä sitä vaan oppii ja niin näyttää taas käyneen säilyypähän taas muutama lata liikenteessä.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1600 SL IIZI ruosteremontti ja omavärimaalaus
Kohtapa käydään tämän kimppuun. Pohjatytöt loppuun, joita ei paljon enää olekaan. Vasemman takapyöräkotelon saumojen kevyt hionta, paikkojen massaaminen kunnolla, vasemman takapyöräkaaren alaosan kevyt hionta ja paklaus selkä loppujen hitsauspaikkojen kiillotus ja pohjamaalaus. Eli hyvässä mallissa on. Onneksi on ollut aikaa ja on voinut pitää kunnolla taukoja välillä.
Tänään sitten alettiin suunnitella maalausta. Kävipä tässä eräs harrastaja, jolla on kontakteja. Sitä kautta vähän kyselyjä ympäri ämpäri ja jonkinlaisia hinta-arvioita myös ehkä saadaan. Kokonaanhan tätä ei tietenkään maalata. Konepelti, etukaaret, katto, takaluukku ja kylkien yläosat jäävät maalamatta, koska ovat niin hyväkuntoiset.
Tiedä sitten, vaikka maalattaisiin eri värillä nuo maalattavat paikat. Ideoitiin vähän tänään ja muutama ihan hyvä vaihtoehto tuli esiin.
Tämä homma tuntui joskus aika epätoivoiselta. Tämähän on ollut työnalla jo kauan. Jarruputkien laitostahan tämä lähti. Heti kun ostin sain jarruputket takaa räjähtämään. Sitten alkoi tämä paikkailujuttu. Tai paremminkin ruostepaikkojen kevyillä hionnoilla ja siitähän niitä reikiä sitten alkoi löytyä. Ja monenlaista vaihetta on ollut. Mutta edelleen on hienoa, ettei mitään suuria töppäilyjä ole tullut tehtyä kun on ollut aikaa lepuuttaa tätä kuukausia hyvässä ilmavassa paikassa.
Nyt on enää niin vähän jäljellä että ihan mukava hiljalleen käydä kimppuun. Toivotaan, että keksitään useita erilaisia maalausvaihtoehtoja. En aio sijoittaa hirvittäviä summia tällaiseen maalaukseen, koska kyse on käyttöautosta, joka toki saa olla ihan siisti.
Ongelmahan on se, ettei ammattimaalari ota tällaista tehtäväkseen, koska noille, sinänsä hyvin tehdyille pohille ei voida saada aikaan sellaista jälkeä, jota ammattimaalari työltään vaatii. Mutta kyllä sitä jotakin keksitään, kun näin kauan on ollut aikaa odottaa.
Tänään sitten alettiin suunnitella maalausta. Kävipä tässä eräs harrastaja, jolla on kontakteja. Sitä kautta vähän kyselyjä ympäri ämpäri ja jonkinlaisia hinta-arvioita myös ehkä saadaan. Kokonaanhan tätä ei tietenkään maalata. Konepelti, etukaaret, katto, takaluukku ja kylkien yläosat jäävät maalamatta, koska ovat niin hyväkuntoiset.
Tiedä sitten, vaikka maalattaisiin eri värillä nuo maalattavat paikat. Ideoitiin vähän tänään ja muutama ihan hyvä vaihtoehto tuli esiin.
Tämä homma tuntui joskus aika epätoivoiselta. Tämähän on ollut työnalla jo kauan. Jarruputkien laitostahan tämä lähti. Heti kun ostin sain jarruputket takaa räjähtämään. Sitten alkoi tämä paikkailujuttu. Tai paremminkin ruostepaikkojen kevyillä hionnoilla ja siitähän niitä reikiä sitten alkoi löytyä. Ja monenlaista vaihetta on ollut. Mutta edelleen on hienoa, ettei mitään suuria töppäilyjä ole tullut tehtyä kun on ollut aikaa lepuuttaa tätä kuukausia hyvässä ilmavassa paikassa.
Nyt on enää niin vähän jäljellä että ihan mukava hiljalleen käydä kimppuun. Toivotaan, että keksitään useita erilaisia maalausvaihtoehtoja. En aio sijoittaa hirvittäviä summia tällaiseen maalaukseen, koska kyse on käyttöautosta, joka toki saa olla ihan siisti.
Ongelmahan on se, ettei ammattimaalari ota tällaista tehtäväkseen, koska noille, sinänsä hyvin tehdyille pohille ei voida saada aikaan sellaista jälkeä, jota ammattimaalari työltään vaatii. Mutta kyllä sitä jotakin keksitään, kun näin kauan on ollut aikaa odottaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2107 1600SL -90 IIZI ruosteremontti ja maalaus
No niin se vaan laitto alkoi. Eihän tuota malta olla pysymättä pois kun on näin upea loppukevään aamu. Tuli kyllä herättyä HullunAikaisin eli tavallisten ihmisten aikaan.
Aloitettiin tankin pohjakotelosta. Siinähän on se koko pohja rakennettu uudelleen. Se oli silloin syssyllä jo massattu kahteen kertaan sekä ulkoa että sisältä. Nyt siihen sitten vielä paksu kerros pohjamassaa molemmille puolille. Myös varapyöräkotelon sivuun tehty paikka massattiin sisäpuolelta kertaalleen lisää.
Niin näihin molempii paikkoihin oli muistaakseni vedetty Hammeria sisäpuolelle massan alle.
Hitsauspaikkojen hiomiseen en vielä ryhtynyt kun Poijaat tuossa nukkuvat. 9 on jo sitten sopiva aika herättää heidät ihanalla ulinalla. Siitäpähän sitten suoriutuvat kouluun ja opiskelemaan reippaina.
Kuskin oven sisustan ja kahvan kiinnittelin ja laitoin uudet klipsit. Tämä oli purettu kun etsin ovenavausvaroitusvalon vikoja. Ei sitä taidettu saada kuntoon. Vika ei ole oven laitteissa eikä katkaisimissa. Jossain muualla se on. Kattovalokaan ei toimi. Mihinkähän virtapiiriin nuo kuuluvat?
Kohta siis vinguttamaan ja vouauttamaan. Luulen saavani nuo pohjat tänään valmiiksi. Saattaa olla, että massaa on ostettava purkillinen lisää ja ehkä sinkkispreitä tai sitten nuo jämäpurkit riittävät.
Aloitettiin tankin pohjakotelosta. Siinähän on se koko pohja rakennettu uudelleen. Se oli silloin syssyllä jo massattu kahteen kertaan sekä ulkoa että sisältä. Nyt siihen sitten vielä paksu kerros pohjamassaa molemmille puolille. Myös varapyöräkotelon sivuun tehty paikka massattiin sisäpuolelta kertaalleen lisää.
Niin näihin molempii paikkoihin oli muistaakseni vedetty Hammeria sisäpuolelle massan alle.
Hitsauspaikkojen hiomiseen en vielä ryhtynyt kun Poijaat tuossa nukkuvat. 9 on jo sitten sopiva aika herättää heidät ihanalla ulinalla. Siitäpähän sitten suoriutuvat kouluun ja opiskelemaan reippaina.
Kuskin oven sisustan ja kahvan kiinnittelin ja laitoin uudet klipsit. Tämä oli purettu kun etsin ovenavausvaroitusvalon vikoja. Ei sitä taidettu saada kuntoon. Vika ei ole oven laitteissa eikä katkaisimissa. Jossain muualla se on. Kattovalokaan ei toimi. Mihinkähän virtapiiriin nuo kuuluvat?
Kohta siis vinguttamaan ja vouauttamaan. Luulen saavani nuo pohjat tänään valmiiksi. Saattaa olla, että massaa on ostettava purkillinen lisää ja ehkä sinkkispreitä tai sitten nuo jämäpurkit riittävät.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2107 1600SL -90 IIZI ruosteremontti ja maalaus
Tulopahan hioskeltua tämä kuntoonsa. Lisäksi pohjamaalattiin. Massailut saavat jäädä tuonnemma. Tosin puskurin alle, joka tietenkin on nyt irti, levitin 2kerrosta kiveniskumassaa.
Isoimmat paikat, jotka ovat kuljettajan helmakotelon etusaumassa ja takakaaren etuosassa, aion lyödä vähän sisään ja paklata. Ei niistä muuten oikein kivoja tule. Ovikulmista nyt tuli mitä tuli, mutta kestänevät auton loppuiän tai sitten ei.
Enpä siis halunnut tehdä tätä vielä maalausvalmiiksi. Olisi alkanut mennä sähläyksen puolelle, ideat karata ja varmasti kunnon Tunarointia olisi alkanut ilmetä.
Odottanee tuossa suojassa Vapun yli ja sitten jatketaan. Kerrankin jotain järkeä näissä minun HullunSavotoissani. Pala kerrallaan niin maistuu paremalle kuin jos ahtaisi koko Kakun kerralla Kitaansa.
Isoimmat paikat, jotka ovat kuljettajan helmakotelon etusaumassa ja takakaaren etuosassa, aion lyödä vähän sisään ja paklata. Ei niistä muuten oikein kivoja tule. Ovikulmista nyt tuli mitä tuli, mutta kestänevät auton loppuiän tai sitten ei.
Enpä siis halunnut tehdä tätä vielä maalausvalmiiksi. Olisi alkanut mennä sähläyksen puolelle, ideat karata ja varmasti kunnon Tunarointia olisi alkanut ilmetä.
Odottanee tuossa suojassa Vapun yli ja sitten jatketaan. Kerrankin jotain järkeä näissä minun HullunSavotoissani. Pala kerrallaan niin maistuu paremalle kuin jos ahtaisi koko Kakun kerralla Kitaansa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2107 1600SL -90 FIINI
Tätäkin saatiin tänään taas edistymään. Massailua ja paklausta.
Massaa pantiin vähän lisää jo aiemmin massatun pensatankin kotelon alapuolelle ja pyörän taa yleensäkin. Muutamia koloja siellä vielä oli. Nyt pitäisi riittää.
Levitettiin ensimmäinen massakerros oikean takapyöräkotelon alalaitaan, jossa niitä paikkailuja oli tehty. Alle olin vetänyt jonkin verran pohjamaalia hiottuani saumat melko siisteiksi. No, tuonne tulee ainakin 4vetoa massaa. Vedin siis yhden kerroksen ja jätin kuivumaan.
Sitten paklaamaan oikean takapyörakaaren etuosaa ja alanurkkaa. Melko rumat hitsaukset ja hieman sisäänlyödyt pellit saadaan näin tasaisiksi tai ainakin sellaisiksi että minulle kelpaa. Se että jotain on tehty saa minulla näkyä. Lisäksi paklasin takapyöräkaaren hitsausauman, joka meni ovitiivistepitstehitsustaitteen ulkopuolella. Vielä vähän pakkelia oikean takaoven etualakulman taaksen johon olin saanut kyhättyä karmealla hitsiröpelöllä paikan.
Massat ja pakkelit jätettiin odottamaan jatkokäsittelyä. Tämän jälkeen hyökkäsin LeningradBlackin kimppuun.
Massaa pantiin vähän lisää jo aiemmin massatun pensatankin kotelon alapuolelle ja pyörän taa yleensäkin. Muutamia koloja siellä vielä oli. Nyt pitäisi riittää.
Levitettiin ensimmäinen massakerros oikean takapyöräkotelon alalaitaan, jossa niitä paikkailuja oli tehty. Alle olin vetänyt jonkin verran pohjamaalia hiottuani saumat melko siisteiksi. No, tuonne tulee ainakin 4vetoa massaa. Vedin siis yhden kerroksen ja jätin kuivumaan.
Sitten paklaamaan oikean takapyörakaaren etuosaa ja alanurkkaa. Melko rumat hitsaukset ja hieman sisäänlyödyt pellit saadaan näin tasaisiksi tai ainakin sellaisiksi että minulle kelpaa. Se että jotain on tehty saa minulla näkyä. Lisäksi paklasin takapyöräkaaren hitsausauman, joka meni ovitiivistepitstehitsustaitteen ulkopuolella. Vielä vähän pakkelia oikean takaoven etualakulman taaksen johon olin saanut kyhättyä karmealla hitsiröpelöllä paikan.
Massat ja pakkelit jätettiin odottamaan jatkokäsittelyä. Tämän jälkeen hyökkäsin LeningradBlackin kimppuun.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2107 1600SL -90 FIINI
Nyt tämä sitten melki kuitee odottelee vaan viimeisiä paklaushiontoja. Massaakin menee vielä vähän vasempaan takapyöräkoteloon. Pohjamaalausruiskaisut on nyt kaikki tehty.
Tämän kimppuun päästtään aikaisintaan Toukokuun lopussa. Siit viäl nätti tulee ku se kuivaa.
Tämän kimppuun päästtään aikaisintaan Toukokuun lopussa. Siit viäl nätti tulee ku se kuivaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2107 1600SL -90 FIINI
Aletaanpa valmistella tätä aina vain kohti maalauskuntoa. Nuo vasemman takakaaren etuosan pakkelit voisi hioa. Miksei samalla levittäisi vähän lisää massaa hitsaukohtiin ja kiveniskusuojaa sinne missä sitä jo on pari kerrosta.
Massaahan tuolla alkaa olla ainakin se kolmekerrosta, mutta ei liene lisä pahitteeksi.
Pohjamaalaukset riittänevät. Olen kallistumassa El Manun ja hänen virmansa tekemään maalaustarjoukseen. Tässä harkinta-ajan jälkeen se alkaa tuntua hyvältä. Maksavathan ne maalitkin ja noin hienoon yksilöön ei ehkestä kannata harjoitella maalailua. On noita huonompiakin siihen tarkoitukseen.
Suprelontela harjoitukset voidaan tehdä vaikka Tuplalamppuun aikanaan. Ja ruiskuttelut sitten vaativat ihan oman kohteensa. Olisikohan se vaikka sitten MYRKKY. Jää nähtäväksi.
Massaahan tuolla alkaa olla ainakin se kolmekerrosta, mutta ei liene lisä pahitteeksi.
Pohjamaalaukset riittänevät. Olen kallistumassa El Manun ja hänen virmansa tekemään maalaustarjoukseen. Tässä harkinta-ajan jälkeen se alkaa tuntua hyvältä. Maksavathan ne maalitkin ja noin hienoon yksilöön ei ehkestä kannata harjoitella maalailua. On noita huonompiakin siihen tarkoitukseen.
Suprelontela harjoitukset voidaan tehdä vaikka Tuplalamppuun aikanaan. Ja ruiskuttelut sitten vaativat ihan oman kohteensa. Olisikohan se vaikka sitten MYRKKY. Jää nähtäväksi.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2107 1600SL -90 FIINI
Kirjoitetaan välillä vähän asiattomampaakin juttua kun tuli vähän värkättyä. Hioskelin sitä massaustani ja huomasin että lisää massaahan se keipaa, jotta siitä saataisiin edes vähän tasainen. En minä siitä sellaista tee etteikö siitä näkisi, että tuosta on rompattu. Käytön ja työn jäljet saavat minun vekottimissani vielä toistaiseksi näkyä ihan selvästi.
Olisihan tuo jotain jos sen saisi tänä kesänä valmiiksi. Voisi siirtyä SL -kantaan. Ja miksei sitä saisi valmiiksi kun hitaasti kiiruhtaa. Mutta se maalautus? Eihän se kallis tarjous ole jonka sain, mutta näillä tuloilla... Maalattaisiin vain keula, kyljet vauhtiraidasta alaspäin ja perä.
Kyllähän se varmaan kannattaa kun vaivaa on nähty noin paljon. On opeteltu jarruputkien laitto, hitsaaminen, muita ruostekorjauksia, massausta, pohjamaalausta ja mitä kaikkea. No, tässä se päätös kypsyy hiljalleen ja olen varma että vaaka kallistuu maalautukseen. Mataksihan nuo sitten tulisivat maalautetut paikat, mutta sopisi minulle. Ja vähän eri sävyyn, mutta kunhan on ruosteen punaista niin homma on hyvä.
Olisihan tuo jotain jos sen saisi tänä kesänä valmiiksi. Voisi siirtyä SL -kantaan. Ja miksei sitä saisi valmiiksi kun hitaasti kiiruhtaa. Mutta se maalautus? Eihän se kallis tarjous ole jonka sain, mutta näillä tuloilla... Maalattaisiin vain keula, kyljet vauhtiraidasta alaspäin ja perä.
Kyllähän se varmaan kannattaa kun vaivaa on nähty noin paljon. On opeteltu jarruputkien laitto, hitsaaminen, muita ruostekorjauksia, massausta, pohjamaalausta ja mitä kaikkea. No, tässä se päätös kypsyy hiljalleen ja olen varma että vaaka kallistuu maalautukseen. Mataksihan nuo sitten tulisivat maalautetut paikat, mutta sopisi minulle. Ja vähän eri sävyyn, mutta kunhan on ruosteen punaista niin homma on hyvä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
-
- Viestit: 246
- Liittynyt: 10.2.2008 1:43
- Paikkakunta: pohjois-karjala
- Viesti:
Re: 2107 1600SL -90 FIINI
Mie olen onnellinen ku ruoste on pysäytetty ovissa, mitään en ole tehnyt, paitsi sitä kotelosuojaa joskus sinne työnsin puol purkkia.
Pesuu ja vahausta vaan tehny.
Eikä ole tarvinu rempata, jarruja joutuu ehkä herkistelee katsastukseen, tahtoo nuo etu männät jumii.
Jarrupaloja vaihellessa huomasin sen että syöpymiä havaittavissa.

Pesuu ja vahausta vaan tehny.

Eikä ole tarvinu rempata, jarruja joutuu ehkä herkistelee katsastukseen, tahtoo nuo etu männät jumii.
Jarrupaloja vaihellessa huomasin sen että syöpymiä havaittavissa.

Nappis projekti -85. Honda Accord Tourer Käyttis. Kesälada 2107 1700i -94 / Ex-Ladat 2105 2kpl/ 2010 / 2000 luku, 2101-81 1kpl Fiat 127 -81 / -84 Fiat 128 1100cc -78 Fiat 128 -77 special laho
Minun ei tarvitse imagoa kohentaa siksi ajan ladalla.
Minun ei tarvitse imagoa kohentaa siksi ajan ladalla.
- Lesnaja Sobaka
- Viestit: 367
- Liittynyt: 3.7.2008 19:26
- Paikkakunta: Joensuu
Re: 2107 1600SL -90 FIINI
Fossiileiksi jämähtäneitten jarrumurikoiden kanssa menee vaan hermot, eikä lopputulos ole kumminkaan kovin pitkäikäinen. Käske Kommari tuota edeskäypää tuomaan sulle joutessaan naapurista uudenkarheat plug-in jarrusatulat. Tarkkaa hintaa en muista, mutta ei ne olennaisesti kalliimmat olleet kuin mitä korjaussarjasta täällä pyytävät...
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...