FSO

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Hasa

FSO

Viesti Kirjoittaja Hasa »

Tulipa vaan mielee, että kun näin pitkästä aikaa(huom) semmosen FSO Polonezin, niin eikös niillä ollu semmonen Ladan sukulainen lava-autona valikoimissa? Semmosta en muista nähneeni vuosiin.

Kukas voisi tyhjentävästi vetää pienen esitelmän aiheesta esim. tämän topiikin alla?

Ei taida olla koko merkkiä enää olemassakaan. Muistan niitä Polonezeja myydyn jopa 90-luvun puolella, vai olenko väärässä? Olis kai semmonenki mukava varastoida..
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

hakuammuntaa...

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Tästä ensihätään:

http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewtopic.php?t=2274

Ladan sukulainen? Pikkuserkun kumminkaima ehkä... :roll:
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Alkaapi ne nuo poloneetsit oleen jo aika vähissä. Täältäkin on hävinny jo ne kaks punasta ja hopean värinen polonez... En oo enää muutamaan vuoteen niitä nähny... Meillä joskus sellanen oli mutta vaihdettiin pois varaosien huonon saatavuuden takia...
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

automerkkinä FSO on nykyisin käsittääkseni kokonaan Daewoo (siis se korealaiskonserni), joka valmistaa Puolassa autoja.

FSO Polonez on kyllä viimeinen pommi(varsinkin koneeltaan), joka kannattaa hankkia. Ladaan sitä ei kannata edes verrata.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

joo

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

siis aiemmin oli se Fiat 1500/125 yhdistelmä nimellä Polski-Fiat 125p siitä oli myös farmari ja pick-up (eli avolava), uusittu korinen auto oli merkillä FSO mallli Polonez, FSO oli valmistavan tehtaan nimestä tullut, kuten Ladassa VAZ. Puolalaiset Fiat 126 ja jotkin muut fiat kopiot on myöhemmin ainakin valmistettu FSM (?) tehtaalla ja FSO (myöh. FSO-Daewoo) oli erikseen ja valmisti Polonezia. Soisi näitäkin autoja jonkun harrastavan ihan tosissaan....
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tuoltahan tota stooria löytyiskin tarkemmin:

http://www.autosoviet.altervista.org/EN ... C(FSO).htm
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Lada-Jussi kirjoitti:Soisi näitäkin autoja jonkun harrastavan ihan tosissaan....
Joku näkyy harrastavankin:

http://members.surfeu.fi/polonez/

:roll:
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Harvoin enää näkee Poloneesia, Pollen (FSO Pick-Up) sentään vielä joskus. Yksi Polonez oli Bella Italia tapahtumassa sillä Fiatien joukossa.

Silloin, kun minulla oli FSO Pic-Up, niin sain useilla korjaamokäynneillä tietää, että osa Polleista oli varustettu Polski-Fiatin koneella ja osa Polonezin koneella. Tästä päätellen Polonezissa oli muitakin eroja, kuin kori. Työntötankokone kumminkin molemmissa.

Ainakin vielä vuonna 2003 tehtiin Daewoo-FSO Polonezia. Se on viime vuosina muistuttanut enemmän sedania pienen takakonttinsa johdosta, mutta tunnistaa kyllä helposi samaksi autoksi. Daewoo tekee myös omia mallejaan Puolassa.

Nythän Daewoonkin omistaa GM. Kauppaan eivät sisältyneet kaikki tehtaat Euroopassa. (Romania?) Nämä kaupan ulkopuolelle jääneet tehtaat saavat valmistaa vielä jonkun vuoden Daewoo nimellä niitä malleja, joita niissä oli kauppahetkellä tuotannossa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Turussahan on tommonen FSO poloneesi pickuppi. Sitä voi satakunnantiellä ihailemassa. Siinä alkupäässä jossain paalupaikan ja citymarketin välimaastossa sittaria vastapäätä jos muistan oikein.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Jämpsänkosken amiksessa muistan tommoseen vilkkuja korjanneeni.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Noita pick-up polleja oli ainakin täällä Riihimäen kaupungilla käytössä vielä joku vuosi sitten, nykyään taitavat olla jo poistettu käytöstä.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Hasa

Viesti Kirjoittaja Hasa »

http://www.autosoviet.altervista.org/EN ... C(FSO).htm

Tuolla oli kuva semmosesta punasesta avosta, mikä herätti väristyksiä..
zenoloP

Viesti Kirjoittaja zenoloP »

jusu kirjoitti: Joku näkyy harrastavankin:

http://members.surfeu.fi/polonez/
Juu-u, tuommoista on tultu "harrasteltua". Ihan laadukas autohan tuo.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Mä muistan et noi FSOt oli aikonaan hiukan Ladaa porvarillisempia...
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Ladan syntymän aikoihin Tekniikan Maailma teki vertailutestin, jossa oli Fiat 124, Polski, ja Lada 1200, se olisi jännä vielä löytää. Eikös FSO merkki tullut markkinointiin mukaan Polonezin myötä, alkuaikojen Polskit myytiin Polski Fiat 125P- nimisinä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin