1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Mara »

Kaikissa uudemmissa kanttilampuissa, paitsi 1700i:ssä, flektin anturin pitäisi olla tyhjennysropun vieressä.
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

Mara kirjoitti:Kaikissa uudemmissa kanttilampuissa, paitsi 1700i:ssä, flektin anturin pitäisi olla tyhjennysropun vieressä.
Missä se sitten on 1700i:ssä?

Tyhmiä kysymyksiä mutta ei voi tietää muuta kuin kysymällä. sähkökaaviossakaan ei ole mitään kerrottu flektistä.
Lada 1200s/1700cc
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Aapo89 kirjoitti:
Mara kirjoitti:Kaikissa uudemmissa kanttilampuissa, paitsi 1700i:ssä, flektin anturin pitäisi olla tyhjennysropun vieressä.
Missä se sitten on 1700i:ssä?

Tyhmiä kysymyksiä mutta ei voi tietää muuta kuin kysymällä. sähkökaaviossakaan ei ole mitään kerrottu flektistä.
Se on edelleen siinä ylävesiletkun ja termarille menevän letkun välisessä kotelossa selvästi näkyvällä paikalla.

Ja sehän on vain lämpöanturi, ruiskun ohjausyksikkö lukee sen vastusta ja säätää sen perusteella flektiä päälle/pois. Eli siitä ei saa toimimaan perinteistä flektiä kun se ei ole mikään lämpökytkin...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
ATS 8x13

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja ATS 8x13 »

Se flekti tulee pyörimään liian usein, eli lämmöt jää alemmaksi jos anturi (lämpökytkin) sijoitetaan liian ylös. Koska sen tarkoitus on toimia vasta kun syylärin "jäähdytysteho" esim. paikallaan ollessa ei riitä.
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

ääh ei muuta kun ropelli vesipumpun päähän ja antaa mennä
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Team perseauki racing kirjoitti:ääh ei muuta kun ropelli vesipumpun päähän ja antaa mennä
Näin se tulee tehtäväksi... ehdottomasti.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

No nyt tuli asioihin selkeyttä.

Mulla on nyt flekti katkaisijan kautta. jospa sen axteekin syylärin hommais tulevaisuudessa.

Tai jospa siinä boksissa toimis vielä se flektin ohjaus, ruiskun ja sytkän ohjaus on ihan pimeenä. pumpun ohjaus toimii.
vois vaikka kytkeä flketin johdot poksiin oikeille paikoillle ja poksille virta/maa ja kokeilla lämmittämällä anturia.

Edit. Unohtu tärkein: anturin johdot kyllä saa kaaviosta selville mutta onko jollain kaaviota missä puhutaan jotain 1700i:n flektin kytkemisestä?

Lada-infossa olevat kaaviot minulla on käytössä.
Lada 1200s/1700cc
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

Lada takavetoinen Weber 32 DGR (korvaa Ozone)

onko tämä tarpeeksi iso kaasari 1.7 koneeelle?

ja mitä suuttimia suositteletta?
Lada 1200s/1700cc
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja START »

osta 32/36 DGV tai DGAV niitä ne kehuu.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Aapo89 kirjoitti:Lada takavetoinen Weber 32 DGR (korvaa Ozone)

onko tämä tarpeeksi iso kaasari 1.7 koneeelle?

ja mitä suuttimia suositteletta?
Jää kakkoskurkun puolelta hieman pieneksi. Vakiona pienet suuttimet päät n. 130/130.

Suuttimista kannattaa aina alottaa rikkaammasta laihempaan, ite alottasin ehkä 140-145 päät, ilmoiksi esim. 150/160 tai 160/170.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin