Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Täällä on ollut jonkin verran puhetta maalin lähtemisestä helmoista ovien alapuolelta. Minulla on tämmöinen teoria, että se oven alareunassa oleva tiivistekumi on liian jäykkää tavaraa ja siinä on vielä uurre, johon kerääntyy hiekkaa. Tämä hiekka sitten kitkuttaa maalin rikki. Minulla aivan selvät parin millin levyiset ruostumaankin alttiit urat juuri ovien kohdalla, siis vain ovien kohdalla. Tähän auttanee vain se, että puhdistaa hiekat pois riittävän usein.
Tarkoitan helmakotelon pokkausta siinä takaoven takakulman kohdalta siis oven alapuolelta......... kivet piiskaa rikki!!!!!
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
- Mosse-Aksu
Mä laitoin siihen, kohtaan kokeeksi ruosteenestopohjamaalin päälle helmateippiä ja päällimmäiseksi helmamaalia. Kyllä se ainakin ne pari vuotta auttoi, jonka ehdin asiaa seurata. Se teipin päällä oleva maalaus tietenkin hakkautuu pois, mutta teippi ja pohjamaali jää paikoilleen.
Mun yksilössä näytti kivisade kuluttavan myös etuovien etutaitoksen alaosan maaleja, sekä helman alasaumasta jokaisesta ulkonemasta.
Mun yksilössä näytti kivisade kuluttavan myös etuovien etutaitoksen alaosan maaleja, sekä helman alasaumasta jokaisesta ulkonemasta.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- Mosse-Aksu
Joo, aikaisemminkin siitä on ollut puhetta. Ei ollut ja pahaa jälkeä sai aikaan. Mun Farmari oli niitä ensimmäisiä suomeen tuotuja eikä Deltassa edes tarjottu niitä lisävarusteeksi. Olen suositellut kaikille niiden asentamissa. Nykyiseen Stilooni otin läpät sekä eteen että taakse.
Minullakin kävi mielessä helmateipin asentaminen.Tietenkin pintamaalaus on vain koristetta,mutta vaikuttaa paljon auton "katu-uskottavuuteen".Itsellä ongelmaa ei varsinaisesti ole,koska autolla on ajettu niin vähän ja talvella ja sorateillä ei ollenkaan.
Aamulla havaitsin seikan,joka digimittareissa on mahdollista.Matkamittari näyttää myös lisääntyvän matkan kun autolla peruutetaan.Mekaanisessa mittarissa kyseistä asiaa ei tapahdu.Kun vien auton takuuhuoltoon,niin pitää mainita että autolla voi joutua ajamaan jopa parikymmentä kilometriä ennenkuin nopeus- ja matkamittari lakkaa toimimasta
Aamulla havaitsin seikan,joka digimittareissa on mahdollista.Matkamittari näyttää myös lisääntyvän matkan kun autolla peruutetaan.Mekaanisessa mittarissa kyseistä asiaa ei tapahdu.Kun vien auton takuuhuoltoon,niin pitää mainita että autolla voi joutua ajamaan jopa parikymmentä kilometriä ennenkuin nopeus- ja matkamittari lakkaa toimimasta
- Mosse-Aksu
Ei minullakaan ole soratietä työmatkalla, ja yleensä vältän niitä muuallakin. Epäiln pääsyylliseksi hiekoitussora talvella, mutta voihan olla, että märällä kelillä tiestä irtoava vesivuihkukin riittää hiomaan maalin pois. Todennäköisesti siinä suihkussa on useimmiten kuitenkin jotain kiinteitä aineita mukana. Ei niiden tarvitse olla hyvinkään suuria. Hakkaahan avaruudessa pienet hiukkasetkin jälkiä sukkulan tulilasiin.
Aamupäivällä mökille mennessä nopeus- ja matkamittari lakkasi toimimasta kymmenen kilometrin jälkeen,kuten se on tehnyt viikon ajan.Mökiltä lähtiessä kun auto oli seissyt yli viisi tuntia ne toimi ja nollasin trippimittarin.6,4kilometrin jälkeen ne lakkasi toimimasta ja myös "check the engine valo syttyi toimimaan.Tuli mieleen liittyvätkö asiat toisiinsa?Ajotietokone saa dataa,että auto ei liiku.Vetoakselit poikki,vaihdelaatikko tipahtanut tielle
.

Tänään matka-,nopusmittari toimi ja lakkasi toimimasta kolme kertaa.Matkat olivat 6,4km---6.3km-----3.1km.....kunnes auto päätyi Malmin Delta-auton pihaan.Vaikka vikalista oli pitkä,vastaanottovirkailija oletti,että huollon "pojat" saavat sen päivässä korjattua.Täytin tuulilasinpesunestesäiliön varmuuden vuoksi,ettei sen täyttämisestä tarvi maksaa yli kuutta €uroa.Laitoin mukaan myös 32€:n laskun vesiletkusta,klemmareista ja glykolista-pyysin vähentämään sen laskusta joka muodostuu siitä kun eteen asennetaan eturoiskeläpät.
Hain tänään auton Malmin Deltasta.
-molempien takalasien sähkömoottorit oli vaihdettu (epätasainen laatu)
-käsijarrukahva oli vaihdettu(epätasainen laatu)
-klemmari huohotinputkeen vaihdettu(kiristetty liian tiukkaan?)
-check the engine-valon palaminen oli johtunut nopus-,matkamittarin häiriöstä(kuten arvelinkin.Jos kyseinen varoitusvalo syttyy palamaan yhtäaikaa mittariston toimimattomuuden takia,ei syytä huoleen-autolla voi ajaa rikkomatta mitään.)
-itse asentamani vesiletku sai jäädä(kysyivät haluanko alkuperäisen-sanoin ei missään nimessä!
)
Huoltokirjaan ei oltu merkitty letkuvauriosta
(sille löytyy kaksi todistajaa.)
-mustaa masaa oli pantu kynnyskoteloihin--roiskeläpät 28,67€ plus arvonlisävero 22% tekee 34,98€
-työ 22minuuttia tekee 50,82€/tunnin mukaan 23,02€
-kokonaislasku 58,00€
-molempien takalasien sähkömoottorit oli vaihdettu (epätasainen laatu)
-käsijarrukahva oli vaihdettu(epätasainen laatu)
-klemmari huohotinputkeen vaihdettu(kiristetty liian tiukkaan?)
-check the engine-valon palaminen oli johtunut nopus-,matkamittarin häiriöstä(kuten arvelinkin.Jos kyseinen varoitusvalo syttyy palamaan yhtäaikaa mittariston toimimattomuuden takia,ei syytä huoleen-autolla voi ajaa rikkomatta mitään.)
-itse asentamani vesiletku sai jäädä(kysyivät haluanko alkuperäisen-sanoin ei missään nimessä!

Huoltokirjaan ei oltu merkitty letkuvauriosta

-mustaa masaa oli pantu kynnyskoteloihin--roiskeläpät 28,67€ plus arvonlisävero 22% tekee 34,98€
-työ 22minuuttia tekee 50,82€/tunnin mukaan 23,02€
-kokonaislasku 58,00€
Melkoiselta tuo vikalista vaikutti, huonoa säkää.
Juttelin taannoin työpaikan vieressä vanhemman miehen kanssa joka tuli kyselemään mitä ongelmia 110:ssäni on ollut. Kerroin omani ja kuvittelin siinä olevan jo tarpeeksi. Mies alkoi sitten hiukset pystyssä kertomaan oman 110 vaikeuksiaan ja sen listan jälkeen olivat omat hiuksenikin pystyssä. Aivan kuin tässä Ladassa olisi vaihdettu koko moottori pienissä osissa. No tämä oli nyt hiukan kärjistetty mielikuva, mutta vikoja oli vaihteistoa ym. myöten kuten ikivanhassa rutkussa. Eli huonoa säkää. Toinen juttu onkin sitten se kuinka tehokkaasti auton omistaja kykenee vaatimaan myyjältä kunnon korjaukset. Hiljainen omistaja tyytyy helposti huollon selityksiin ja maksaa omasta pussistaan semmoisia remontteja mitä ei pitäisi joutua maksamaan.
Täytyy myöntää että näiden oman 110:in letkuongelmien ja muiden jälkeen tuntuu toisinaan epävarmalta antaa auto vaimon käyttöön. Minä tiedän autostamme jotain, vaimoni ei tiedä mitään. Jos hänelle tien päällä tulee auton kanssa ongelmia, niin siinä sitä sitten ollaan. Ladan kanssa näihin ongelmiin täytyy kaiketi varautua tosissaan joka kerta kun lähtee ajamaan. Niinhän se on kaikilla mekaanisilla laitteilla, mutta kun laatu on sitä mitä se on niin.......
Hyvä auto niille joilla edes jollain tavalla taitoa korjailla autoaan. Täysin tiedottoman ja taidottoman kannatta harkita muuta merkkiä, ja maksaa tietenkin paremmasta laadusta ja varmuudesta.
Oliskohan sittenkin parempi pitää Lada ihan perusautona ilman mitään ihmeempiä sähköisiä nostimia ym. Kuten edellä olikin, lisää tekniikkaa merkitsee lisää ongelmia. Kun tekniikka on sitten vielä hieman keskeneräistä ja jopa hilipalia, tulee niitä ongelmia omistajan kannalta kohtuuttoman paljon. Laadukas tekniikka nostaa sitten niitä hintoja, ja Ladan yksi etu on ollut juuri sopivan alhainen hinta.
Juttelin taannoin työpaikan vieressä vanhemman miehen kanssa joka tuli kyselemään mitä ongelmia 110:ssäni on ollut. Kerroin omani ja kuvittelin siinä olevan jo tarpeeksi. Mies alkoi sitten hiukset pystyssä kertomaan oman 110 vaikeuksiaan ja sen listan jälkeen olivat omat hiuksenikin pystyssä. Aivan kuin tässä Ladassa olisi vaihdettu koko moottori pienissä osissa. No tämä oli nyt hiukan kärjistetty mielikuva, mutta vikoja oli vaihteistoa ym. myöten kuten ikivanhassa rutkussa. Eli huonoa säkää. Toinen juttu onkin sitten se kuinka tehokkaasti auton omistaja kykenee vaatimaan myyjältä kunnon korjaukset. Hiljainen omistaja tyytyy helposti huollon selityksiin ja maksaa omasta pussistaan semmoisia remontteja mitä ei pitäisi joutua maksamaan.
Täytyy myöntää että näiden oman 110:in letkuongelmien ja muiden jälkeen tuntuu toisinaan epävarmalta antaa auto vaimon käyttöön. Minä tiedän autostamme jotain, vaimoni ei tiedä mitään. Jos hänelle tien päällä tulee auton kanssa ongelmia, niin siinä sitä sitten ollaan. Ladan kanssa näihin ongelmiin täytyy kaiketi varautua tosissaan joka kerta kun lähtee ajamaan. Niinhän se on kaikilla mekaanisilla laitteilla, mutta kun laatu on sitä mitä se on niin.......
Hyvä auto niille joilla edes jollain tavalla taitoa korjailla autoaan. Täysin tiedottoman ja taidottoman kannatta harkita muuta merkkiä, ja maksaa tietenkin paremmasta laadusta ja varmuudesta.
Oliskohan sittenkin parempi pitää Lada ihan perusautona ilman mitään ihmeempiä sähköisiä nostimia ym. Kuten edellä olikin, lisää tekniikkaa merkitsee lisää ongelmia. Kun tekniikka on sitten vielä hieman keskeneräistä ja jopa hilipalia, tulee niitä ongelmia omistajan kannalta kohtuuttoman paljon. Laadukas tekniikka nostaa sitten niitä hintoja, ja Ladan yksi etu on ollut juuri sopivan alhainen hinta.
- Lada-Jussi
jo noissa kanttilamppu ladoissa on sorruttu kaikenlaiseen liikaan hienosteluun ja se on aiheuttanut pätkivät sähköt (takavalojen piirilevyt ja "huippumoderni" sulekeboxi), 110:ssä on vielä lisää näitä hienouksia ja vielä modernisti piilotettu, eli kun jotain tekee pitää purkaa puoliautoa (verhoiluja). esim. lämppärin hanan vaihto, en osaa edes kuvitella missä se sijaitsee 110:ssä, nappiksessa vaan käsi ja meisseli kojelaudan alle ja eikun hana vaihtoonKaatamon3 kirjoitti: Oliskohan sittenkin parempi pitää Lada ihan perusautona ilman mitään ihmeempiä sähköisiä nostimia ym. Kuten edellä olikin, lisää tekniikkaa merkitsee lisää ongelmia. Kun tekniikka on sitten vielä hieman keskeneräistä ja jopa hilipalia, tulee niitä ongelmia omistajan kannalta kohtuuttoman paljon. Laadukas tekniikka nostaa sitten niitä hintoja, ja Ladan yksi etu on ollut juuri sopivan alhainen hinta.

mut sinänsä varmaan ihan hyvä auto 110:kin, olenhan itsekin jo siirtynyt Samara aikakauteen, kai ne 110 tulee vielä itellekin eteen...

No nämä 90-luvun lopun ruisku samarat ainakin tuntuu toimivan hyvin ja luotettavasti,tosin ei mulla vielä kokemusta ole kun reilu 10tkm. mutta sinä aikana ei mitään vikaa ole ollut.
Tai sitten tän ikäiset on jo niin monesti korjattu että vikoja ei yksinkertaisesti ole enää jäljellä. 

FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Delta Auto Konala =Firma Jossa Myydyn Auton Huollot Ei Toimi
No niin taas on delttan HUOLTO se mikä on möhlinyt ja pahasti eli vaihtelin öljyjä 110 ja huomasin että alustassa on jotain pyöreitä jälkiä jotka olivat käpälänostimen tallankumien jäljet eli ei siinä vielä mitään mutta sitten huomasin että taka pää oli nostettu takajalkatilan kohdalta jolloin vasen jalkatilan pellit olivat antaneet periksi ja taipuneet jyrkälle mutkalle ylösopäin! Tässä täytyy nyt vissiin alkaan selvittämän tuota takuuta koska mieluisti en hyväksyisi pelkkää oikasemista koska veinhän ladan korjaukseen ja taas kerran sitä oli rikottu sen aikana!
Täytyis vissiin käydä näyttämässä jossain tarkastajalla että sais virallisen lausunnon asiasta jolloin olis helpompi tapella taas delttan kanssa.
Niin olen tässä pähkäillyt noita vikoja mitä mulla on ollut niin jos niitä olis takuu aikanakin korjaillut itse olis niitä ollut huomattavasti vähemmän sillä suurin osa on tullut delttan korjauksen ansiosta/möhlimisestä esim. iskarin vaihto(auraus kulmat unohtu säätää!), Bensapumppu(Tuli vahingossa väärän mallinen!), maalaus hommat(maalia vanteissa/ovien välissä!) että tällä viisiin.
Täytyis vissiin käydä näyttämässä jossain tarkastajalla että sais virallisen lausunnon asiasta jolloin olis helpompi tapella taas delttan kanssa.
Niin olen tässä pähkäillyt noita vikoja mitä mulla on ollut niin jos niitä olis takuu aikanakin korjaillut itse olis niitä ollut huomattavasti vähemmän sillä suurin osa on tullut delttan korjauksen ansiosta/möhlimisestä esim. iskarin vaihto(auraus kulmat unohtu säätää!), Bensapumppu(Tuli vahingossa väärän mallinen!), maalaus hommat(maalia vanteissa/ovien välissä!) että tällä viisiin.
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~