kuppipenkin jalat

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
antti93

kuppipenkin jalat

Viesti Kirjoittaja antti93 »

eli miten ootte tehneet kuppipenkille jalat? kiskoille ois tarkotus tehä,yhet jalakset tein mut pää otti kattoon.Aattelin et laitan kiskot kiinni,ja lattaraudasta laitan yli kaks palasta ja siihen sit penkki kiinni, onkohan penkki sillo liian matalla? (yrittäkää ottaa tekstistä selvää :D )
pressa

Re: kuppipenkin jalat

Viesti Kirjoittaja pressa »

kiskojen väliin tukevat lattaraudat, huomio että ovenpuoleisen lattaraudan alle joudut laittamaan melkein kymmensenttisen holkin (20mm putki). näihin lattarautoihin sitten penkki kiinni, ei ole liian matala. Itse meinaan vaihtaa vieläkin matalamman kiinnityksen, ainakin asvaltilla paino pitää saada alas. Toki täytyy ottaa huomioon myös kuljettajan koko, toisen matala on toisen korkea. Myös rattia voi tuoda alemmaksi vaihtamalla kiinityspultit pidemmäksi ja laittamalla alle holkkia.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

http://i265.photobucket.com/albums/ii22 ... 008004.jpg
http://i265.photobucket.com/albums/ii22 ... 008005.jpg

Miä tein näin vakiokiskojen päälle ja on mun mielestä hyvä ja varmasti tukeva. Tarvikkeet 8x60 mm lattaa ja 45x30 mm putkipalkkia sekä kasa M8 pultteja ja muttereita. Kiskot on aivan vaaterissa joten mun mielestä 10 cm korotus tossa reunassa tuntuu överiltä?
Liian matalalle et penkkiä kyllä saa mitenkään josset rälläköi orkkis kiinnityspisteitä pois ja kehittele sitten jotain matalampaa.

Kuppipenkkiä mulla ei ole niinkuin kuvasta näkyy vaan matala sportpenkki ja hyvin sopii ajamaan (185 cm). Kypärä päässä on hieman ahdasta mutta mahtuu kyllä. Ei kuitenkaan kattopelteihin vielä kolise.
Orkkisjakkaran kanssa ei olisi mitään jakoa ajella kypärä päässä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

myö kanssa tapeltiin aikamme noitten vakio kiinnitys korvakoitten kanssa kunnes lopulta revittiin ne helvettiin ja laitettiin kiinteet jalat auton pohjaan, ei kiskoja mutta kahelle eri kokoselle ihmiselle passattu molemmille sopivaksi. ylttyy rattiin ja keppiin ja ei ole polvet suussa eikä pää katossa. selkänoja on tosi pystyssä ja penkin etureuna on aika matalalla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
antti93

jokari: 45x30 mm putkipalkkia on tuon oven puollimmaisen palikan mitta?ja tuleeko tasaan tuon toisen puolen kanssa samaan korkeuteen et sinne ei tarvis tukija?
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

antti93 kirjoitti:jokari: 45x30 mm putkipalkkia on tuon oven puollimmaisen palikan mitta?ja tuleeko tasaan tuon toisen puolen kanssa samaan korkeuteen et sinne ei tarvis tukija?
Juu oven puolella tuo 45x30. Samaan tasoon tulee kardaanitunnelin kanssa orkkiskiskon päälle. Eli kardaanitunnelin puolella ei ole mitään korotusta.
Vatupassilla katottuna kiskot on ihan vaakasuorassa. Penkin kiinnitin niin oikeaan laitaan kuin mahdollista.
Penkkejä on tietenkin miljoonalla erilaisella pohjakiinnityksellä, joten noita poikkitukia pitää modata sitten siihen omaan jakkaraan sopiviksi. Mulla kävi säkällä pohjakiinnitys noin helposti.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
antti93

onko nuo cm vai mm kun melko pieneltä tunnostaa tuo millimetri :D
antti93

pitää ruveta tässä huomenna tekemään
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

siis 45mm x 30mm putkipalkki, on siis sen palkin leveys ja korkeus. seinämän vahvuus pitäs virallisesti vielä merkitä noitten mittojen jälkeen tää on vissiin jotain n3mm seinämällä? ja yleisesti näitä myydään 6000mm pitkinä salkoina (6metriä)
jokarillahan on siinä just niin pitkä pätkä tota palkkia kun siihen sopii ja kannattaa laitta, sen pystyy itse kukin mittaan itse kun tota suunnittelee
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin