
vika oli toisen kurkun jumittumut läppä. saa poistaa
Re: uusi kaasariko?
ei oo imusarjassa enää reikiä missää ja vaihdoin sen tiivisteen siitä kaasarin alta ja säädin kaasaria niin se alkoi pelaamaan aika hyvin mutta kaasua ei vieläkään kestä pohjaan asti painaa. se johtunee siitä että toinen läppä ei aukea ollenkaan vai mitä olette mieltä? 

Re: uusi kaasariko?
Tervehdykset toivottelen.
Vanhan 1200 kaasarin toisiokurkku avatuu mekaanisesti, alkaa aukeamaan jossain ekakurkun puolivälin jälkeen on vikaa systeemissä joka avaa kakkos kurkun. Onkon paikoillaan se mesinkinen jousisylinteri jossa on päissä selaiset kiinnityskoukut joissa on sokanreiät. Onko se jumissa. Entäs se epäkesko joka avaa 2kurkun. Myöhemmissä malleissa saattaa olla alipainetoiminta.
Vanhan 1200 kaasarin toisiokurkku avatuu mekaanisesti, alkaa aukeamaan jossain ekakurkun puolivälin jälkeen on vikaa systeemissä joka avaa kakkos kurkun. Onkon paikoillaan se mesinkinen jousisylinteri jossa on päissä selaiset kiinnityskoukut joissa on sokanreiät. Onko se jumissa. Entäs se epäkesko joka avaa 2kurkun. Myöhemmissä malleissa saattaa olla alipainetoiminta.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: uusi kaasariko?
nuo pitää katsoa vielä myös mutta asia on nyt niin että jonkun aikaa se pelaa kunnolla ja kestää lyödä kaasu pohjaan mutta sitten äkkiä se ei kestä kaasua enää juuri ollenkaan 

Re: uusi kaasariko?
Tervehdykset toivottelen.
Läppien aukeamiset näkee päältäpäin kaasarin ilma-aukoista. Toisaalta kertomasi oire viittaa pensapumppuun, suodattimien tukkoisuuteen tai molempiin.
Läppien aukeamiset näkee päältäpäin kaasarin ilma-aukoista. Toisaalta kertomasi oire viittaa pensapumppuun, suodattimien tukkoisuuteen tai molempiin.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: uusi kaasariko?
neulaventtiili ei ollut tukossa kuten joku epäili.toinen läppä se ei aukea vaikka painaisi kaasun pohjaan. välillä pelaa normaalisti mutta välillä ei kestä painaa kaasua ollenkaan. 

Re: uusi kaasariko?
Tervehdykset toivottelen.
Onko joku vaihtanut siihen vanhaan kaasarin jossa kakkoskurkku aukeaa alipaineella? Silloin kakkosen ei pitäisi aueta kaasua poljettaessa masina sammuksissa. Mekaaninen 2läppä pitäisi olla täysin auki lätkä lattiassa. Jos näin ei ole on vika siinä aukaisu mekanismissä. Taas tämä, että ei kärsi painaa latkää ollenkaan on oire pensan puutoksesta. Se on kuitenkin ihmeellinen asia, kuten nallipyssy, että vika esiintyy joskus ja joskus ei. Miten on, oletko katsonut sen suodattimen joka on kaasariin tulevan pa-putken liittimen vieressä alapuolella, muistaakseni 17 mm messinkinen kanta. Olisiko tankissa senverran vettä, töhnää, että oire alkaisi sieltä?
Onko joku vaihtanut siihen vanhaan kaasarin jossa kakkoskurkku aukeaa alipaineella? Silloin kakkosen ei pitäisi aueta kaasua poljettaessa masina sammuksissa. Mekaaninen 2läppä pitäisi olla täysin auki lätkä lattiassa. Jos näin ei ole on vika siinä aukaisu mekanismissä. Taas tämä, että ei kärsi painaa latkää ollenkaan on oire pensan puutoksesta. Se on kuitenkin ihmeellinen asia, kuten nallipyssy, että vika esiintyy joskus ja joskus ei. Miten on, oletko katsonut sen suodattimen joka on kaasariin tulevan pa-putken liittimen vieressä alapuolella, muistaakseni 17 mm messinkinen kanta. Olisiko tankissa senverran vettä, töhnää, että oire alkaisi sieltä?
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: uusi kaasariko?
joo kyllä se on 17mm kanta ja olen avannut sen ja puhdistanut varmuuden vuoksi vaikka siellä ei mitään suurempaa ollutkaan kaasari on todellakin 1200s ladasta jossa on vielä kumiset lattiamatot joten olettaisin että se on vanha.
tankista en tiedä mitä töhnää siellä on kun se oli kolme vuotta kerran seissyt ja kaadoin vaan lisää sinne mutta kerran olin aikeissa ottaa sieltä sitä vanhaa bensaa ja imaisin jo letkuun sen. niin kyllä se siltä tuntui ja maistui että ihan bensaa se on
joo se läppä ei aukea vaikka löisi lattiaan asti kaasun olipa auto sitten käynnissä tai ei mutta kyllä se sinne toiseen kurkkuun siitä reijästä aina ruikkii sitä bensaa että saa se siitä. en usko että vika on muussa kun siinä että se läppä ei aukea. sillä ei ole kai merkitystä että kun on katti malli niin niitä metallisia bensaletkuja mitä sieltä alta tulee on kolme ja kaksi on auki kun niille ei ole paikkaa


Re: uusi kaasariko?
Tervehdykset toivottelen.
Rupeaa tuntumaan siltä, että olisi alipaineella avautuva 2kurkku. Se avautui, muistini mukaan, kalvon avulla. Pitäisi olla 2 kpl 3-4cm kalvokammiota joista toinen on imuläpän aukaisua varten ja toinen kakkosläpän aukaisuun. Kalvo on mitä luultavimmin rikki tai puuttuu läpän avausvempaimet. Ne kaksi letkua taitavat olla pa:n paluuletkuja. Ainiin vielä, onko suurempi numeroiset suuttimet 2 kurkulla, en muista, että tästä olisi ollut puhe. On mielenkiintoista seurata mitähän löytyy vian aiheuttajaksi.
Rupeaa tuntumaan siltä, että olisi alipaineella avautuva 2kurkku. Se avautui, muistini mukaan, kalvon avulla. Pitäisi olla 2 kpl 3-4cm kalvokammiota joista toinen on imuläpän aukaisua varten ja toinen kakkosläpän aukaisuun. Kalvo on mitä luultavimmin rikki tai puuttuu läpän avausvempaimet. Ne kaksi letkua taitavat olla pa:n paluuletkuja. Ainiin vielä, onko suurempi numeroiset suuttimet 2 kurkulla, en muista, että tästä olisi ollut puhe. On mielenkiintoista seurata mitähän löytyy vian aiheuttajaksi.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: uusi kaasariko?
pitää kattoa onko se kalvo revennyt.mielenkiintonenhan se lada on 
