Toljattiin heinäkuussa 2008
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Toljattiin heinäkuussa 2008
Kukahan tarinaa rupeaisi TogliatinReissusta kirjoittamaan. Minultahan sitä syntyy, mutta on vähän tuo kirjoittelulakko päällä. Sama kuin viime syssynä. Pidin melkein puolen vuoden LataLakon. Sielläpä taitaa olla ihan ammattikirjoittajat mukana. Tiedä sitten.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Lada-Jussi
toivottavasti se tarina saadaan sitten lukea pravdasta eikä täältä

Lähde Jussi ite reissuun ja pidä huoli siitä että kirjoitat jutun pravdaan etkä tänne. Vai eikö uskallus riitä lähtemiseen... 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- PöyhöinKuusaalt
Niin, luulisi vielä mukaan mahtuvan. Ehkä hotellivarauksia ei enää ehdi tehdä, mutta nopean visan varmaan vielä saisi. Minä sain autovakuutuksen ja viisumin viikossa. Passi tosin oli jo valmiina.
Minun kirjoitteluni niin Tänne kuin Pravdaan saattavat jäädä vähiin, mitä tulee tuollaisiin pidempiin ja seikkaperäisenpiin tarinointeihin. Iski nimittäin jonkinlainen PiikkiPunkki tuossa alkukesästä. Mistähän se oikein kimppuun hyökkäsi?
Minun kirjoitteluni niin Tänne kuin Pravdaan saattavat jäädä vähiin, mitä tulee tuollaisiin pidempiin ja seikkaperäisenpiin tarinointeihin. Iski nimittäin jonkinlainen PiikkiPunkki tuossa alkukesästä. Mistähän se oikein kimppuun hyökkäsi?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Lada-Jussi
totta Neuvostoliittoon olis uskaltanut lähteäkin, se oli hyvä maa, mutta nyky-venäjällä on kaikkea pahaa kun kansa on päästetty "vapauteen".... eihän siellä muuten ole edes yhtään abc:tä, paha paha asiaJokari kirjoitti:Lähde Jussi ite reissuun ja pidä huoli siitä että kirjoitat jutun pravdaan etkä tänne. Vai eikö uskallus riitä lähtemiseen...

Kun Jussi kerran kävis naapurin maassa tankkaamassa huoltamolla ja vaikka syömässä edes hodarin (palvelusta ja muusta puhumattakaan) niin eipä sitä enää nähtäisi täällä suomenmaalla Farmia pitämässä saatikka BCA:ta mainostelemassaLada-Jussi kirjoitti:totta Neuvostoliittoon olis uskaltanut lähteäkin, se oli hyvä maa, mutta nyky-venäjällä on kaikkea pahaa kun kansa on päästetty "vapauteen".... eihän siellä muuten ole edes yhtään abc:tä, paha paha asiaJokari kirjoitti:Lähde Jussi ite reissuun ja pidä huoli siitä että kirjoitat jutun pravdaan etkä tänne. Vai eikö uskallus riitä lähtemiseen...

Lada rules
-
Enempää ei porukkaa mukaan oteta, ainakaan allekirjoittaneen toimesta. Tehtaalle on ilmoitettu 23 nimeä, sinne ei asiaa aleta enempää vatvomaan. Aikaa oli asiaa miettiä ja harkita riittävästi matkapäätöstä varten.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Niin, luulisi vielä mukaan mahtuvan. Ehkä hotellivarauksia ei enää ehdi tehdä, mutta nopean visan varmaan vielä saisi. Minä sain autovakuutuksen ja viisumin viikossa. Passi tosin oli jo valmiina.
Eiköhän juttua ilmesty Pravdassa ja täällä.
-
Huomenna lähdetään.
Jobin postia tullut tehtaalta. Linjat jää näkemättä.
Asiasta lisää sitten joskus, kun on kerrottavaa.
Jobin postia tullut tehtaalta. Linjat jää näkemättä.
Asiasta lisää sitten joskus, kun on kerrottavaa.
Menestystä matkalle, onnea myös tarvitaan aina, etenkin kun ollaan pois kotoa, vierailla mailla.
warre 353w sedan,
- Yep, turvallista matkaa...tarkkana liikenteessä!
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
Objects in the mirror are closer than they appear.
-
Kotona ollaan. Neuvostoliittokin elää vielä idässä, joten Jussi olisi ihan hyvin voinut lähteä mukaan 

- Lada-Jussi
oho, ainakin ladamaster selvinnyt hengissä, onnittelut 

Kotona ollaan mekin, viime yönä kotiuduttiin. Tämä oli reissu joka ehdottomasti kannatti tehdä, vaikka tehtaalle ei päästykkään. Rajahovilta lähtön ja paluun väliin mahtui 4440 km ja keskikulutus Lemmellä 7,5 l/100 km. Puhtaat siirtymät, joilla pystyi ajamaan tasaista nopeutta kulutus pysyi alle 7l/100 km. Automme vauriot reissun aikana: startti rupesi reistailemaan, pyörii kyllä mutta välillä vain solenoidi naksuu, yksi hajonnut ajovaloumpio ja Moskovan ja Torfjanovkan välillä halennut umpio.
- PöyhöinKuusaalt
Team NEITI & PöyhöinKuusaalt kotona ja täysin kotiutuneena. Kyllä me Pojat ja Tytöt pärjättiin. Helppoo ku heinänteko!
Eli MiehuusKoe takana. Kyllä minä poika jo MiehenMitan täytän. Sen osoitti VenäjänMaa, joka antoi lapsilleen paljon mummoja ja niiden sisällä vielä enemmän mummoja.
Yli 5000km VenäjänMaata ja kahmalokaupalla kokemuksia rikkaampana. NEITI on hieno peli. Ei ollut moitteen sijaa. Tosin se vähän kiukutteli kahdelle matkakumppanilleni toisinaan, kun ajoivat kun mitä tahansa Lataa. Kyllä minä yritin kertoa, että se on NEITI eikä Lada, mutta vasta Markankylässä taisivat tuon myöntää.
Meikäläinen suuntaa seuraavaksi LaatokanKarjalaan ja InkerinMaalle. Menen etsimään VappuMummini maita ja hänen tarinaansa jäljittämään. Siitä kun ei liikaa tietoa ole koskaan saanut. Hankasalmella hän Sotien jälkeen asui eikä pukahtanutkaan Kotimaastaan. Mutta minä Poika otan selvää ja käyn seuraavaksi tosiaan sellaisella ToivioRetkellä.
PS: Suosittelen PähkinäLinnaa eli Sisselsburgia j(tarkasta kirjoitusasu eli oikeinkirjoitus) okaiselle, joka historiasta on kiinnostunut. Oli hieno paikka. Niin ja olen minä poika uninut Volgassa, Laatokassa ja Nevassa. Repikäätten siitä.
Taisteluterveisin
PöyhöinKuusaalt

Eli MiehuusKoe takana. Kyllä minä poika jo MiehenMitan täytän. Sen osoitti VenäjänMaa, joka antoi lapsilleen paljon mummoja ja niiden sisällä vielä enemmän mummoja.
Yli 5000km VenäjänMaata ja kahmalokaupalla kokemuksia rikkaampana. NEITI on hieno peli. Ei ollut moitteen sijaa. Tosin se vähän kiukutteli kahdelle matkakumppanilleni toisinaan, kun ajoivat kun mitä tahansa Lataa. Kyllä minä yritin kertoa, että se on NEITI eikä Lada, mutta vasta Markankylässä taisivat tuon myöntää.
Meikäläinen suuntaa seuraavaksi LaatokanKarjalaan ja InkerinMaalle. Menen etsimään VappuMummini maita ja hänen tarinaansa jäljittämään. Siitä kun ei liikaa tietoa ole koskaan saanut. Hankasalmella hän Sotien jälkeen asui eikä pukahtanutkaan Kotimaastaan. Mutta minä Poika otan selvää ja käyn seuraavaksi tosiaan sellaisella ToivioRetkellä.
PS: Suosittelen PähkinäLinnaa eli Sisselsburgia j(tarkasta kirjoitusasu eli oikeinkirjoitus) okaiselle, joka historiasta on kiinnostunut. Oli hieno paikka. Niin ja olen minä poika uninut Volgassa, Laatokassa ja Nevassa. Repikäätten siitä.
Taisteluterveisin
PöyhöinKuusaalt
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Tervehdykset toivottelen.
Tervetuloa takaisin Kotomaahan. Reissu on sitten suoritettu ja alkaa se jälkimakustelu toivottavasti aina silloin tällöin joku matkalla ollut kirjoittelee reissusta.
Miltäpä se tuntui ajella laajalla arolla, kun horisontissa oli vaan aroon yhtyvä taivas. Minun mielestä, silloin aikanaan, kun kävimme VA3:n tehtaalla Konelan koulutusmatkalla oli se Volgan katkaiseva patorakennelma kanavineen ja voimalaitos. Vieläkö näkyy se torni siinä tekojärven keskellä? Pääsittekö käymään tehtaalaisten ns. Datsa-alueella? Siellä se on mökki ja puutarhapalsta poikineen.
Tervetuloa takaisin Kotomaahan. Reissu on sitten suoritettu ja alkaa se jälkimakustelu toivottavasti aina silloin tällöin joku matkalla ollut kirjoittelee reissusta.
Miltäpä se tuntui ajella laajalla arolla, kun horisontissa oli vaan aroon yhtyvä taivas. Minun mielestä, silloin aikanaan, kun kävimme VA3:n tehtaalla Konelan koulutusmatkalla oli se Volgan katkaiseva patorakennelma kanavineen ja voimalaitos. Vieläkö näkyy se torni siinä tekojärven keskellä? Pääsittekö käymään tehtaalaisten ns. Datsa-alueella? Siellä se on mökki ja puutarhapalsta poikineen.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet