Audi vs. Lada

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Audi vs. Lada

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Nyt on Audikin perheessä ollut muutaman kuukauden ja ajettukin 12 000 km voi tehdä vertailua kulkuvälineiden välillä.
- Hinta/laatusuhde on Ladassa parempi; toki Audi on hyvin tehty mekaaninen laite; senvarran arvokas laite Audi on.
- Pitkää matkaa ajelee Audilla mieluummin
- Audin varaosien hinnat ovat tähtitieteellisiä Ladaan verrattuna. 120 000 km huolto osineen noin 1000-1200 euroa. Tällöin menevät nokkahihnat vaihtoon. Kone on V6.
- Audissa ei mikään nitise ja natise. Narinavammaisena arvostaa sitä.
- Dieselin menekki vähimmillään ollut 5,6 l/100km.
- Samara menee maantiellä suorempaan. Ehkä osasyynä Audin 215 renkaat.
- Mahdollisuus omatoimiseen huoltoon on heikompi Audissa
- Peruskestävyys vaikuttaa Audissa hyvältä; katsotaan 10 vuoden kuluttua miten on mennyt.
- Audin kori ei vaadi ruosteenestoa

Elämä ei juuri muutu paremmaksi; automerkistä riippumatta. Outoa? :D
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
Avatar
pressa
Viestit: 10497
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

audin kori ei vaadi ruostesuojausta mutta vuosittain pitää tarkistaa ettei pohjassa tms. ole kiveniskemiä jotka ovat puhkaisseet sinkityksen
eli jos kivi lyö sinkityksen puhki alkaa rustuminen jollei kyseiseen kohtaan pyhkäise jotain tököttiä

hyvää kesää t. mika
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Audi ei myös näemmä taitu tavalliseen parkkiruutuun, koska semmoisen bongasin tänään Pirkkalan ABC:n raskaan kaluston parkissa ;).
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Nonnis kirjoitti:Audi ei myös näemmä taitu tavalliseen parkkiruutuun, koska semmoisen bongasin tänään Pirkkalan ABC:n raskaan kaluston parkissa ;).
soon niin ISOOO autoo! kuivapaino 1600 kg... siis lähes tavarankuljetusväline :D
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Itsekin olen päässyt vertailemaan Ladaa ja Audia. Työmatka on n. 35-45 minuuttia jota olen tähän mennessä taittanut Ladalla, mutta sain iskän Audi A4:n lainaksi täksi viikoksi. Lada on mainio auto kaupungissa, huonolla tiellä ja jopa maantielläkin sillä ajaa ihan huvkiseen... mutta moottoritie ei enään ole hyvä paikka ladalle. Ajo on liian epävakaata ja pompottavaa ja tuuli ottaa liian herkästi kiinni. Ne jotka ovat ajaneet Turku-Salo moottoritietä paljon tietävät kuinka pirun tuulinen se on.

Kyllähän ladalla lujaakin pääsee, mutta se kuluttaa törkeet määrät bensaa ja töajossa sillä on väliä. Eli jos haluun ehtiä töihin, se maksaa, jos haluan körötellä tunnin töihin, se on halpaa mutta hermot menee ku kaikki ohittaa tuplanopeutta ihan vierestä. Niin ja sit pitää herätä jo viideltä.

Ja tosiaan korkeissa nopeuksissa lada on hiukan epävakaa, jousitus löysä ja meno pompottavaa.

Lada on hyvä ja halpa kauppakassi johon kiintyy, mutta työautoksi ainakin jos työmatka on autobaanaa, siitä ei tunnu olevan :(

Audi taas tuntuu pärjäävän oikeen hvyin. Työmatka lyheni 5-10min ja bensalaskukin pieneni n. kolmasosalla heti alkuun. Täytyiikin tässä sanoa, että kun oon ajanu muutamia Audeja, niin kyllä toi karvalakki 1,6 litranen on paras, ei ehkä tehokkain mahdollisin, mutta tehoja on aivan riittävästi ja bensankulutus on tosi alhanen, vaikka onkin aika iso auto.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Pitää mennä parempipalkkasiin hommiin, että on varaa tulla Ladalla töihi..
;o)
lataa

Viesti Kirjoittaja lataa »

Misha kirjoitti:Ja tosiaan korkeissa nopeuksissa lada on hiukan epävakaa, jousitus löysä ja meno pompottavaa.
Mun mielestä menee juuri toiste päin! Ainakin 1700i takavetoslarppa 175 vakiokesärenkailla menee kuin juna, kunhan nopeutta on YLI jonkun 130-140 mittarin mukaan. Olen huomannut, että sivutuulellakin menee silloin vakaammin.

Jos ei larppa kulje suoraan, tarkistakaa puslat, iskarit ja etenkin etupyörien laakerivälykset. Ei siitä silti mitään Audia tule, mutta parempi kuin monesta japskista kyllä :D . Ainakaan tota ladan yksilöä ei kovissa nopeuksissa haittaa mikään muu kuin METELI. Kuulosuojaimet pitäisi olla jo yli 80 vauhdeissa.
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

lataa kirjoitti:
Misha kirjoitti:Ja tosiaan korkeissa nopeuksissa lada on hiukan epävakaa, jousitus löysä ja meno pompottavaa.
Mun mielestä menee juuri toiste päin! Ainakin 1700i takavetoslarppa 175 vakiokesärenkailla menee kuin juna, kunhan nopeutta on YLI jonkun 130-140 mittarin mukaan. Olen huomannut, että sivutuulellakin menee silloin vakaammin.

Jos ei larppa kulje suoraan, tarkistakaa puslat, iskarit ja etenkin etupyörien laakerivälykset. Ei siitä silti mitään Audia tule, mutta parempi kuin monesta japskista kyllä :D . Ainakaan tota ladan yksilöä ei kovissa nopeuksissa haittaa mikään muu kuin METELI. Kuulosuojaimet pitäisi olla jo yli 80 vauhdeissa.
Joo, iskarit kuntoon, ei välyksiä nivelissä ja hyvät renkaat alle, niin takatuupparikin menee ihan hyvin kovempaakin. Kuten sanottiin ei siitä mitään Audia saa, mutta riittävän hyvän.
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
Avatar
dJONY
Viestit: 567
Liittynyt: 2.7.2004 13:20
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja dJONY »

lataa kirjoitti: Ainakaan tota ladan yksilöä ei kovissa nopeuksissa haittaa mikään muu kuin METELI. Kuulosuojaimet pitäisi olla jo yli 80 vauhdeissa.
Ja tuohon auttaa se kun kääntää volumet täpölle, niin ei moottorin ulina kuulu. :D

Tosin se ei vähennä "meteliä", vaan poistaa häiritsevät äänet...

Ja kun ajaa luu-ulkona niin ilman suhina on paljon häiritsevämpi 120km/h nopeudessa kun moottorin meteli...
Riffa

Viesti Kirjoittaja Riffa »

Ladalla pystyy ajamaan nopeusrajoitusten puitteissa samaan aikaan matkan kuin matkan yhtä hyvin kuin Audillakin. Olen viimeset kuusi vuotta ajanut Samaralla 38 kilometrin työmatkan, josta puolet moottoritietä, enkä vielä ole kertaakaan myöhästynyt töistä sen kummemmin kuin kotoakaan. Eikä bensakulutkaan ole liian suuret olleet, vaikka bensan hintakin on välillä ollut melko korkealla. Kesällä ajan tuon matkan 25 minuuttiin, hitain osuus on kaupungilla. Nopeampi ajo voisi tulla kalliimmaksi jos poliisit sattuisivat paikalle, mutta niin kävisi muillakin automerkeillä. :roll:
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Niin, mut sulla onkin samara. Yks ongelma saattaa olla surkeet kumit jotka mulla on alla, mutta iskarit ja jouset on kyllä ihan priimakunnossa, eli ei se ole ongelma. Ongelma on vaan se, ettei ladasta mitään Audia millään saa. Edelleen, Lada on suunniteltu huonokuntoselle maantielle ja Audi autobaanalle. Molemmat hoitavat reviirinsä loistavasti ja pärjäävät huonommin reviirinsä ulkopuolella. Jos ajaisin joka päivä töihin rosoisella kaksikaistaisella maantiellä tai vielä parempi, hiekkatiellä, kiroisin Audia makeasti ja uumoilisin latuskan perään.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Riffa

Viesti Kirjoittaja Riffa »

No niin, eilen olin tulossa töistä ja ajoin moottoritietä Hämeenlinnasta etelään päin kohtalaisessa vesisateessa. Sateen vuoksi ajoin tällä kertaa tasan 120 km/h oman mittarini mukaan. Olin ohittamassa yhtä hitaammin kulkevaa autoa, kun perääni ilmestyi punainen Audi valoja vilkuttelemaan. Jatkoin ohitusta, en kai voi vaihtaa kaistaa, kun vieressä on toinen auto. Audi vilkutti uudestaan valoja. Painoin jarrupoljinta ja heti taas jatkoin matkaani. Kun olin päässyt kohtuullisen matkan päähän ohitettavasta autosta (etten pahasti roiskuttaisi vettä sen päälle), vaihdoin kaistaa. Audi painoi äkkiä ohitseni ja tuli yhtä äkkiä välittömästi eteeni, jolloin sain tietysti kauhean vesiryöpyn tuulilasille. Vaihdoin heti taas ohituskaistalle, etten olisi siinä vesiryöpyssä ja jatkoin matkaani sillä niin kauan,että Audi oli tarpeeksi kaukana ja vasta sitten vaihdoin kaistaa. Mitähän sen Audikuskin päässä oikein liikkui, kun tekee tollasta. Ei mitään, älyä siellä ei ainakaan ole. :(
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Joillain se keltainen neste nousee tonne yläpäähän pahasti...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Onhan Audit vähän kusipäiden kulkupelien maineessa. Ehkä ihan syystäkin, joskaan se ei oo reilua niitä Audikuskeja kohtaan jotka ei oo kusipäitä.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vastaa Viestiin