Tuli tossa otettua kisaa 1.6 focusta vastaan ja tasoihin mentiin, mutta kisan jälkeen 2107 kävi kun höyryveturi. Kone ei käy tasasesti ja suhauttelee käydessä, ihan kun höyryveturi Pakosarja hehku punasena pitkän kisan jälkeen. Mikä mahtaa olla vikana? Imusarja on kiristetty kuukausi sitten (ei ole löysällä), sytytyspuolelle kaikki uutta paitsi puola. Pako äänet ei oo kasvanu.. Äänen lähtöpistettä en oo saanu selville. Täys kaasulla ajettaessa ei kuulu ja tehot on tallessa. Mutta kaasun ollessa alle täydet tehoo uupuu. Lämmöt ei nousseet normaalista missää vaiheessa. Olen hämmästynyt. Lada kävi saman lailla viime syksynä kun putsariin pääsi vettä moottorin pesun yhteydessä, mutta nyt oli keli kuiva. Tuntuu ettei käy kaikilla alle täyskaasun? Älkääkä vaan sanoko että olis käyny laihalla ja mäntä sulanu ilman ottoo on vähän paranneltu..
En oo kyllä aikasemmin kuullu että ladassa kovinkaan herkästi pakosarjaa punaseks sais. Oma näkemys ois että taitaa käydä laihalla. Ja tuo ettei käy kaikilla kuin kierroksilla ja huonoon tyhjäkäyntiin niin vois viitata vuotavaan venttiiliin. Ja suhinoista päätellen voisi olla imuventtiili. Eli melkeinpä kannattais tarkistaa puristuspaineet näin alkuun varmuuden vuoksi. Tämä on vain mun näkemys asiasta mikä saattais olla vialla. Viisaammat neuvokoot paremmin.
Tämä kai on tuo allekirjoituksessa oleva 1700i. Kyllä sen rikki saa ajamalla kuten Höyryveturin omistaja on tehnyt. Eikä se vaadi aina noinkaan paljon.
Mutta jostain vesistä tai nesteistähän se VeturiIlmiö tulee. Se nyt on pienin vika mikä tuohon on varmaankin tullut. Mutta noinhan sitä oppii. En tässä todellakaan tarkoita olla IkäväIsähahmo, vaan totean vain, että KilpuriLadat ovat erikseen. Sitten ovat nämä muuhun käyttöön tarkoitetut.
Niin ja lämmöthän se mittää lohkon kyljestä. Tämä lämpöjen nousemattomuus ei tarkoita sitä, ettei siellä muut osat olisi kuumenneet. Siellä kun on sitä hilpettä ruiskussa.
Juu kyseessä on tuo 1700i. Ja tämähän on mulla vaan kakkosautona, ettei tarvitse tuota volvoa särkeä. Ja ladaa räpläämällä saa tekniikan tuntemusta lada on myös hyvä kun halvat osat ja melko yksinkertainen. Mutta kunhan tuo volvon uus kone on kasattu ja keulilla niin ladan vissiin hukkaan pois. 100€ ajattelin luopua tai sitten menee sulatukseen. Ensviikolla pitäis olla volvo ajossa.
Puristukset mitatkaa, jos mahollista.
Luultavasti vena on palannu, kokemuksesta voin sanoo kovassa ajossa laihalla käydessä venttiili väistämättä kärähtää.
Harvemmin palaa mäntään reikä.
käydessä nykikää suojatuilla pihtilöillä yks tulpan johto kerrallaan irti,
ni saatte tietää mikä pytty on pimeenä.
Selkein tpa jos että pysty mittaa puristuksii.
Nappis projekti -85. Honda Accord Tourer Käyttis. Kesälada 2107 1700i -94 / Ex-Ladat 2105 2kpl/ 2010 / 2000 luku, 2101-81 1kpl Fiat 127 -81 / -84 Fiat 128 1100cc -78 Fiat 128 -77 special laho
Minun ei tarvitse imagoa kohentaa siksi ajan ladalla.
Mr. nobody kirjoitti:...... Älkääkä vaan sanoko että olis käyny laihalla ilman ottoo on vähän paranneltu..
Noo, jos kerran ilmanottoa "paranneltu" mutta kaasarin säädöille ei ole tehty mitään, niin enemmän kuin todennäköistä että laihalla mennään Siihen en ota kantaa mitä on voinut sattua, mutta höyryveturi ja punainen pakosarja ainakin sopii oireyhtymään
Mitenkähän paljon noissa ruiskukaasariyhdistelmissä säätöjä voi muutella? Rohkenen epäillä, ettei ihan pienellä rukkauksella onnistuta esim. ruiskutusventtiilin säätöjä muutella. Ilmapuolta nyt en sitten tiedä. Mutta siellä mittailaan niitä imusarjan paineita ja iillä säätyy monen moista. Kyllä ne punaiset pakosarjat ihan muita vikoja aiheuttavat 1700i ruiskuvehkeille kuin pelkkiä venttiilien palamisia. En väitä etteikö näitäkin saattaisi olla tapahtunut.
Niinpä niin Kyseesähän olikin ilmeisesti ruisku värkki......pahoittelen häiriötä Mutta pystyy niitä ruiskujakin säätää melko helposti.....sikälimikäli kyseessä on jokin muu, kuin ihan täysin tietokoneohjattu monipistesuihku tai muu suorasuihkutus!
Pystyy pystyy ruvaa. GM-tekemä ruisku (ladas) on säätö ruuvi akusta taakse päin. musta laatikko releen näkönen 3 johtoo muisttaakseni.
Vanhempiakin ruiskuja voi ruuvata jos tietää mistä ruuvata
Nappis projekti -85. Honda Accord Tourer Käyttis. Kesälada 2107 1700i -94 / Ex-Ladat 2105 2kpl/ 2010 / 2000 luku, 2101-81 1kpl Fiat 127 -81 / -84 Fiat 128 1100cc -78 Fiat 128 -77 special laho
Minun ei tarvitse imagoa kohentaa siksi ajan ladalla.
kommari2105 kirjoitti:Pystyy pystyy ruvaa. GM-tekemä ruisku (ladas) on säätö ruuvi akusta taakse päin. musta laatikko releen näkönen 3 johtoo muisttaakseni.
Vanhempiakin ruiskuja voi ruuvata jos tietää mistä ruuvata
Niin sen mustan palikan ruuvailuhan hyödyttääkin helevetisti kun sillä saa vaan sytkäennakon huippua leikattua jotta voi käyttää matalaoktaanisempaa bensa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
kaikija kaasareita voi jostain ruuvata jos
haluu pilata, autosa. Vai siinä se sytkä juttu on. No sit se on siinä. Eipä oo moisesta ruiskusta kokemusta, eikä ikinä tuu. Ku on GM käsialaa
Opellissa käyttäävät kait sitä samaa, systeemii. ja minäku tykkään niistä niin v-tusti.
Nappis projekti -85. Honda Accord Tourer Käyttis. Kesälada 2107 1700i -94 / Ex-Ladat 2105 2kpl/ 2010 / 2000 luku, 2101-81 1kpl Fiat 127 -81 / -84 Fiat 128 1100cc -78 Fiat 128 -77 special laho
Minun ei tarvitse imagoa kohentaa siksi ajan ladalla.