1700

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
sahtipappa

1700

Viesti Kirjoittaja sahtipappa »

pystyykö 1700 ruiskua lastuttaan?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

öö

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ei
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Re: öö

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Lada-Jussi kirjoitti:ei
Minä kyllä olen käsittänyt että se on varustettu digitaalisella ohjain poksilla eikä analogisella, eihän siinä muuten olisi mitään hätäkäyttöjä eli kone sammuisi jos joku anturi olisi rikki. Ja mielestäni kaikki digitaaliset ohjaimet o n varustettu muistipiirillä (lastu) missä on moottorin ohjelmisto, ja kyllä sen vaihtamaan pystyy. Eri asia sitten onko mistään saatavana virisoftaa. Mutta ei softa muutoksella lisää tehoa saa jos ei tee mitään muita muutoksia koneeseen.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Parempaan tulokseen kuin lastutus pääsee peruskeinoilla => läpihengittävä 2" putkisto ja ilmanputsaripuolen kun muokkaa hengittävämmäksi (kylmä/kuuma vaihtaja pois kokonaan).

Ja voihan siihen laittaa megasquirtin (säädettävä ruiskutus) niin saa nelipisteruiskun ja säädöt pysymään kohdallaan ;)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jeps

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mun käsitys perustuukin siihen että mitään vaihtolastuja noihin ei ole saatavilla, siitä oli täällä joskus puhetta (näin muistaisin) mutta tota yksipisteruiskua on kahta erimallia eli koko ohjain on vaihdettavissa, liekö siitä sitten mitään hyötyä, Nivassa meinaan on käytetty sekä GM EFi-4 ja GM ISFi (?) boxia
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Jankos, saa sen mekaruutan ohjaamaan sitä 1pisteroiskuakin. se vakio ohjelmahan ei toimi esim jyrkemmän nokan kanssa oikein jolloin tehoa pystyy lisäämään mukavasti lastulla tai ohjelmoitavalla poksilla, mutta joskoneelle ei tehdämitään joka vaikuttaa sen läpimenevään ilmaan niin ei sitten kannata mitään sille ruiskulle tehdä.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Turbiini: Niinhän sen saakin joo, mutta nimenomaan on ihan turhaa jos ei lähde viilaamaan konetta.

Joku hiottu nokka vois olla ihan järkevä missä on reilusti nostoa mutta vakion verran overlappia. Täytös paranisi ja väännöt nousisi koko kierrosalueella. (Mikäli overlappia kasvattaa häviää alapään veto helposti ja koneen käyttö vaikeutuu eikä varmasti saa päästöistä läpi)

Lisäksi voisi puristuksia nostaa hieman, niin silläkin saisi vääntöä parannettua koko alueella.

Palotilojen muotoilu ja imukanavien kohdistus tietty tuo lisää. Ja sitten jos ottaa sieltä ruiskun imusarjasta ne lämmitysjutut pois virtausta häiritsemästä niin taas luulisi parantuvan. Peltisarjastakin on hyötyä kun nuo muut perusasiat on tehty...

Mutta kaikki nämä aiheuttaa sen että ruiskunohjausta pitää muuttaa.

Tuo 1,7 ruiskuhan on käytökseltään melkoisen yliveto noihin muihin kombinaatioihin verrattuna.

Noita 1,6 koneisiakin pitää muuttaa melkoisesti että saa kulkemaan samaa tahtia mitä tuo ruisku liikkuu vakiona. Ainakin isän ruisku menee 0-60mph(96km/h) 12,5s. Kuormana oli mittausta tehdessä kaksi normaalipainoista ukkoa ja takapaksissa lisäpainona lähes sata kiloa vuolukiveä... (nuo vuolukivet kun olisin ahvenistolla tiennyt, niin ilman niitä olisi mennyt alle 2min/kierros)
Vastaa Viestiin