1700
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
öö
ei

Re: öö
Minä kyllä olen käsittänyt että se on varustettu digitaalisella ohjain poksilla eikä analogisella, eihän siinä muuten olisi mitään hätäkäyttöjä eli kone sammuisi jos joku anturi olisi rikki. Ja mielestäni kaikki digitaaliset ohjaimet o n varustettu muistipiirillä (lastu) missä on moottorin ohjelmisto, ja kyllä sen vaihtamaan pystyy. Eri asia sitten onko mistään saatavana virisoftaa. Mutta ei softa muutoksella lisää tehoa saa jos ei tee mitään muita muutoksia koneeseen.Lada-Jussi kirjoitti:ei
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jeps
mun käsitys perustuukin siihen että mitään vaihtolastuja noihin ei ole saatavilla, siitä oli täällä joskus puhetta (näin muistaisin) mutta tota yksipisteruiskua on kahta erimallia eli koko ohjain on vaihdettavissa, liekö siitä sitten mitään hyötyä, Nivassa meinaan on käytetty sekä GM EFi-4 ja GM ISFi (?) boxia

Jankos, saa sen mekaruutan ohjaamaan sitä 1pisteroiskuakin. se vakio ohjelmahan ei toimi esim jyrkemmän nokan kanssa oikein jolloin tehoa pystyy lisäämään mukavasti lastulla tai ohjelmoitavalla poksilla, mutta joskoneelle ei tehdämitään joka vaikuttaa sen läpimenevään ilmaan niin ei sitten kannata mitään sille ruiskulle tehdä.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Turbiini: Niinhän sen saakin joo, mutta nimenomaan on ihan turhaa jos ei lähde viilaamaan konetta.
Joku hiottu nokka vois olla ihan järkevä missä on reilusti nostoa mutta vakion verran overlappia. Täytös paranisi ja väännöt nousisi koko kierrosalueella. (Mikäli overlappia kasvattaa häviää alapään veto helposti ja koneen käyttö vaikeutuu eikä varmasti saa päästöistä läpi)
Lisäksi voisi puristuksia nostaa hieman, niin silläkin saisi vääntöä parannettua koko alueella.
Palotilojen muotoilu ja imukanavien kohdistus tietty tuo lisää. Ja sitten jos ottaa sieltä ruiskun imusarjasta ne lämmitysjutut pois virtausta häiritsemästä niin taas luulisi parantuvan. Peltisarjastakin on hyötyä kun nuo muut perusasiat on tehty...
Mutta kaikki nämä aiheuttaa sen että ruiskunohjausta pitää muuttaa.
Tuo 1,7 ruiskuhan on käytökseltään melkoisen yliveto noihin muihin kombinaatioihin verrattuna.
Noita 1,6 koneisiakin pitää muuttaa melkoisesti että saa kulkemaan samaa tahtia mitä tuo ruisku liikkuu vakiona. Ainakin isän ruisku menee 0-60mph(96km/h) 12,5s. Kuormana oli mittausta tehdessä kaksi normaalipainoista ukkoa ja takapaksissa lisäpainona lähes sata kiloa vuolukiveä... (nuo vuolukivet kun olisin ahvenistolla tiennyt, niin ilman niitä olisi mennyt alle 2min/kierros)
Joku hiottu nokka vois olla ihan järkevä missä on reilusti nostoa mutta vakion verran overlappia. Täytös paranisi ja väännöt nousisi koko kierrosalueella. (Mikäli overlappia kasvattaa häviää alapään veto helposti ja koneen käyttö vaikeutuu eikä varmasti saa päästöistä läpi)
Lisäksi voisi puristuksia nostaa hieman, niin silläkin saisi vääntöä parannettua koko alueella.
Palotilojen muotoilu ja imukanavien kohdistus tietty tuo lisää. Ja sitten jos ottaa sieltä ruiskun imusarjasta ne lämmitysjutut pois virtausta häiritsemästä niin taas luulisi parantuvan. Peltisarjastakin on hyötyä kun nuo muut perusasiat on tehty...
Mutta kaikki nämä aiheuttaa sen että ruiskunohjausta pitää muuttaa.
Tuo 1,7 ruiskuhan on käytökseltään melkoisen yliveto noihin muihin kombinaatioihin verrattuna.
Noita 1,6 koneisiakin pitää muuttaa melkoisesti että saa kulkemaan samaa tahtia mitä tuo ruisku liikkuu vakiona. Ainakin isän ruisku menee 0-60mph(96km/h) 12,5s. Kuormana oli mittausta tehdessä kaksi normaalipainoista ukkoa ja takapaksissa lisäpainona lähes sata kiloa vuolukiveä... (nuo vuolukivet kun olisin ahvenistolla tiennyt, niin ilman niitä olisi mennyt alle 2min/kierros)