Nykiminen

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Odessa

Nykiminen

Viesti Kirjoittaja Odessa »

Mulla on ollut nykiminen ongelmana -94 2105:ssa. Syyksi on osoittautunut kaasuttimen rungon vääntyminen, jolloin ilmaa tulee kaasarin ja imusarjan välistä. Alkaa nykimisellä ja kehittyy rusakon loikiksi kaikilla kierrosalueilla 'tasaisessa' ajossa. Kaasu pohjassa lähtee kuitenkin kuin NATO-ohjus. Uusi kaasutin maksaa 225€.

Olisi hyvä saada tähän riesaan ohjeita.
hermanni

Viesti Kirjoittaja hermanni »

osta samanlain käytetty kaasari ja tarkista et ei siit oo runko vääntyny :roll:
Boris
Viesti:

Re: Nykiminen

Viesti Kirjoittaja Boris »

Odessa kirjoitti:Mulla on ollut nykiminen ongelmana -94 2105:ssa. Syyksi on osoittautunut kaasuttimen rungon vääntyminen, jolloin ilmaa tulee kaasarin ja imusarjan välistä. Alkaa nykimisellä ja kehittyy rusakon loikiksi kaikilla kierrosalueilla 'tasaisessa' ajossa. Kaasu pohjassa lähtee kuitenkin kuin NATO-ohjus. Uusi kaasutin maksaa 225€.

Olisi hyvä saada tähän riesaan ohjeita.
Avaa niitä kaasarin pultteja hiukan lisää ja kaasuttelet sitten aina poljin pohjassa. Mulla tuppaa noi pultit aukeileen, vaikka kuinka kiristelis. En oo ehtiny lukitettakaan hommailla, joten oon vaan tyytyny pieneen nykimiseen ja kiristelen sitten kun jaksan. Kiihtyvyys on kyllä tosiaan huippuluokkaa. Voihan sitä vaikka hioa sen kaasarin pohjan suoraks.
Odessa

Tuo kaasarimalli on ilmeisesti täysin susi, koska monttööri vaihtoi 01.10.03 uuden kapineen ja se on vääntynyt jo 7000km:n jälkeen -tietysti varaosa takuu oli menny jo umpeen.
Ei ole varmaan kukaan keksinyt mitään keinoa jäykistää kaasuttimen runkoa tai mitään virityksiä tiivisteisiin?
Mustanmeren helmi on jo niin kallis, ettei sitä raski polttaakaan.
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Mulla oli vähän vastaavia ongelmia, oli kansi irti. Mutta ostin vähänkäytetyn ehjän kaasarin eikä oo alkuperäisillä pulteilla enään löystyny.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Lada-Jussi

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

onhan kiristetty varovaisen tasaisesti kiinnityspultit kiinni ettei siinä taivu, eikös se ole aika ohut se jalkalaippa?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Täytyypä muuten mittailla toi oma alkuperäis Asteekki. Siinä meinaan pyrki kaasarin kannen ruuvvit löystymään ajan saatossa. Kyllä tehoja löyty mutta sen katsastus ja tyhjäkäynti ei onnistunut.

Olisiko niin että noi naapurin pojan kaksi erillaista bakeliittilevyä olis se ratkaisu. No kohtahan se nähdään. Testi on menossa.
Lada rules
Odessa

Re: hmm

Lada-Jussi kirjoitti:onhan kiristetty varovaisen tasaisesti kiinnityspultit kiinni ettei siinä taivu, eikös se ole aika ohut se jalkalaippa?
Mikähän mahtaisi olla momentti? Eurobooksin Lada-ohjekirjassa en huomannut mitään mainintoja. Kiristin lyhytvartisella lenkillä sellaiseen jämerään Kossupullon korkin tiukkuuteen :| , ei :shock: eikä :oops: saati :twisted:
Ladalla ajaminen on machoa.
Ladan omistaminen machokismia.

Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
Vastaa Viestiin