Muiden suhtautuminen ladaasi?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viesti:

Re: Muiden suhtautuminen ladaasi?

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

Vaimosi on järkevä.
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Olisihan tuon nappiksen taas yksi ukko halunnut viikko sitten väkisin ostaa.
On kai kohta tölvittävä mokoma orkkisklassikko tuhannen plutulle ja röplyytettävä vielä mattamustaksi että saa rauhassa ajella...
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

Osta sinäkin Peugeot 306 HDi niin saat ihan varmasti ostajaehdokkailta rauhassa asioida kaupungilla. Ainoastaan kuusakoskea tuo kyseinen automalli/merkki kiinnostaa edes jonkun verran.
konkelo

Viesti Kirjoittaja konkelo »

Herätetäänpä tämäkin viestiketju henkiin kun kerta tämmöinenkin on.

eli muiden suhtautuminen ladaasi

Itse kuulen lähinnä positiivista palautetta samarasta esim äiti on sanonut ettei halua istua 80 vuosimallin volkkarin kyydissä kun se on niin karu ja kankea auto. tulee mielummin samaran kyytiin.

Sitten usein kysytän "miten lada on toiminut?"

"ooks lada kerhon jäsen?" autosta löytyy 2 tarraa ja kerhoviiri

"aiotko tulevaisuudessakin ajaa ladalla?" yleensä vastaan "totta kai"

"samara on hyvä mettä auto kun maavaraakin löytyy,ei tule kylmä talvella ja jaksaa talvellakin hyvin liikkua lumisilla metsä autoteillä" Pitää kyllä paikkansa.vaikkei mulla ollutkaan nivaan varaa niin samarastakin sai kelpo mettä auton.

"fanitatko ladoja kun sulla on valokuviakin niistä seinällä" Meikäläisellä on harrastuksiin viittaavia kuvia ja julisteita seinällä.

Eli ei pitäisi kenellekkään tuttavalle jäähä epäselväksi meikäläisen mielenkiintoa lada merkkisiä autoja kohtaan.

Saa nähä tarttuuko tämä "sukuvika" siskoon parin vuoden päästä kun tulee ajokortti ikään.oon kyllä luvannut opettaa siskoa ajamaan samaralla ja tekemään siihen perus huoltoja.Innostuisikohan serkutkin ladailusta kun istuvat paljon samaran kyydissä ja nekin alkaisivat olemaan ajokortti iässä 8) sitten suvusta löytyisi useampi "kolmannen sukupolven ladisti"
Lada Samara 1500i 5d vm.2000
jusa

Viesti Kirjoittaja jusa »

Meijän isipappa ei ainakaan osaa arvostaa yhtään, varsinkin kun on tullu vähä aukastua päätä sille tyyliin (sun hiace on 88 lada 89 ja ladan helmasa 2 pientä reikää ja hiaceen on tehty kerran koneremppa ja 2 kertaa hitsattu ja maalattu :D). Ois pihalla tilaa niin ostasin näitä mahtavia autoja lisää
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

News To Screen Nappiksella kerää kyllä aika hyvin katseita ja kuulee ihailevia ja ihmetteleviä kommentteja kadulta (kiitos kiinni pysymättömien ikkunoiden). Mahtaako ihmiset kiinnittää huomion nappikseen vai niihin mainostarroihin, vai onko niiden yhdistelmä jotenkin kiinnostava.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
tinuri

Viesti Kirjoittaja tinuri »

En todellakaan välitä mitä kaverit/naapurit/yms ajattelevat autoistani, mutta yleensä hitsi päin näköä tyyliin "Voi hitsi mikä paska!!!" "Enemmin syön etanoita kun ajan Ladalla" "Eikö oo parempaan vara??" jne jne. Toisaalta myös harvoin, HYVIN harvoin "Onpa siisti peli". Yhtään ostaja ehdokasta en parkkiksilla ole vielä 110 löytänyt, mutta nappiksella ei tarvinnut mennä kuin lähi huoltsikalle niin olivat hätäsimmät jo automaatilta rahaa hakemassa. Mummon mies ystävä vain tuhahti "Oisit ottanut tuon mummon Ladan enemmin ajoon niin saan tuon Fiatin talliin" johon tuumasin ykskantaan "Antaapa paskan ruostua ulkona". Mummolta yrittäneet myös ostaa väkisin 1500 S (katsastus mies leiman lyönnin jälkeen haki jo luovarit konttorin puolelta :lol: ) johon mummo tuumasi "Lapsenlapset tajuaa näistä autoista enemmän kuin te, joten tämä ei ole kaupan". No todellakin olen Ladisti jo kolmannessa sukupolvessa ja toivon että näitä itärautoja säästyy myös tuleville sukupolville.
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Runsas viikko sitten, mun yksi tuttu ajoi ekakertaa elämässään Lada 111 stw:llä. Tuttu sanoi, että täähän menee ihan asiallisesti ja paljon hiljaisempi, kuin hänen tyttären -95 ikäinen Ford fiesta.
Mun lähipiiri suhtauu ihan neutraalisti, mun Ladoihin, jopa naapurit.
Laabani

Viesti Kirjoittaja Laabani »

Monet on kysyneet, et mikä noissa Ladoissa on se juttu, ku sä noita aina haalit?
Oon vastannu, et asenne peli, helppo korjata, lämmin, halvat osat. 8)
Jotkut innostuneet itsekkin hankkimaan ladan oman esimerkin perusteella.
Kateelliset ne vaan keljuilee. Tai vaimot ei anna hankkia...
PjotrP

Viesti Kirjoittaja PjotrP »

Ajelin takavuosina valkoisella pappa-Ladallani Oulun ja Joensuun väliä työn merkeissä. Ihmettelin sitä, kun Juukan eli Kolin kohdalla joka kerta kaikki nostivat kättä jopa poliisitkin. :shock:

Serkkupojaltani kuulin todennäköisen selityksen. Juukassa piti vapaa-ajan asuntoaa Pohjois-Karjalan ainoa vuorineuvos, oliko Poutiainen? nimeltään. Idänkaupan veteraaneja, rakentajia. Hän kulki aina valkoisella Ladalla.

Kaikki nostivat minulle kättä epäilemättä varmuuden vuoksi. :)

Serkkupoika, intohimoinen Amerikanrautojen harrastaja, tuli kerran kysyneeksi kyseiseltä vuorineuvoselta, isänsä business-kumppanilta, miksi hän upporikkaana miehenä liikkuu Ladalla.

Vastaus kuului. On kolme perustetta. Ensimmäinen: Lada on hyvä auto. Toinen: Se on kuin kotimaista valmistetta, aina kun Ladan ostaa, saman verran saa myydä Neuvostoliitton (bilateraalikaupan aikaa)
Kolmas: Kun minä olen aina päissäni ja minulla on kuljettaja, on aivan sama, millä ajan! :D
Joen musikka

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

PjotrP kirjoitti:Ajelin takavuosina valkoisella pappa-Ladallani Oulun ja Joensuun väliä työn merkeissä. Ihmettelin sitä, kun Juukan eli Kolin kohdalla joka kerta kaikki nostivat kättä jopa poliisitkin. :shock:
Hyviä selityksiä olet kerännyt :lol: .
Omat kokemukseni takavuosilta :Juuassa oli tosi paljon Ladoja.Aikanaan valkoinen nappis saattoi olla luksusta tai vain suosiossa.
Eli sinua luultiin tutuksi.
Poliisin morjestuksen voisi ajatella:"Kato,Väinö on muistanu panna valot piälle!" :D
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
ElManu

Viesti Kirjoittaja ElManu »

Ei nuo poliisit kyl minua morjenstele... :lol:
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
'aatee'

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Rakkautta,vihaa,ihastusta,kauhistusta...
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Joen musikka

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

ElManu kirjoitti:Ei nuo poliisit kyl minua morjenstele... :lol:
Siepä ootki Rakkari.Ja valot on Laittomat.Ja auton väri on Widduiluu.Ja onko sama kaasari kuin katastuksessa?Mites ne on ne kulutuspinnat?Iänet ei oo normivaimentimilta.Näytäppä varotuskolomio!Nortin kans on turha tulla takapenkille.Ai nii oot sätkämiehii.Eihän oo kovempia puruja massissa?Ai niitäkö K-pä-T-sen poikia sitä ollaan?Näkkyy tuo nenästäkkii!Tämä ei oo tolkun kulkijoita!Nyt jos piästetään,se on huomenna Keravan putkassa! :lol:
Kyselepä Isältäsi Juukalaisista poliiseista vuosikymmenten takaa!
Rynski-Alpertti tietenkin,sitten Lahjomaton Le----,Murha-Mut---,Sektori-V---,ja paljon muita.
Nimismiehistä jutut vain paranee! :lol:
Muuten:nykyään poliisit on fiksuja ja kohteliaita!Ainakin tällaisille ikääntyneille Ladamiehille.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
99

Viesti Kirjoittaja 99 »

Mieluimmin tuoreella ladalla kuin ruostuneella länsiautolla.
99
Vastaa Viestiin