Tekisi kovasti mieli lähteä,mutta kun tulee lähdettyä 7.7 Sukuseuran mukana Sortavalaan ja Valamoon suvun syntysijoille ja kun tuo tuleva kesälomakin on niin lyhyt.Opastetulla matkalla saa olla aivan H. Moilasena
Jaska HKI kirjoitti:Tekisi kovasti mieli lähteä,mutta kun tulee lähdettyä 7.7 Sukuseuran mukana Sortavalaan ja Valamoon suvun syntysijoille ja kun tuo tuleva kesälomakin on niin lyhyt.Opastetulla matkalla saa olla aivan H. Moilasena
Lähdet nyt vaan meidän mukaan. Sortavalaan ja Valamoon pääse melkein koska vaan. Ja ajattele: meidän kanssa ei tarvitse tapella sukulaisten kanssa. Seurassamme ei tarvitse puolustella miksi ajan Ladalla jne... Kunnon lomaa parhaimmillaan!
Jengiä siis lähdössä Toljattiin Ilmeisesti porukoissanne on kokeneita Toljatin kävijöitä. Juttelin tuossa äsken sukulaismiehen kanssa puhelimessa. Hän muutti tänne Kotkaan muutama vuosi sitten Toljatista perheensä kanssa. Ennen muuttoaan hän työskenteli Toljatin AutoVazin tehtailla kokoonpanokeskuksessa atk- ja yhteysinsinöörinä mm. Euro Samara -projektissa. Maaliskuussa hän on jälleen menossa autollaan Toljatti-visiitille kotikonnuilleen.
Jos teillä täällä Kotkan suunnalla olisi tarvetta/kiinnostusta kokoontua, niin voisimme tarjota todella hyvää osaamista ja konsultointia matkaanne ajatellen ja erityisesti mm. paikallistuntemusta Toljatissa oleskelunne suhteen Itse kävin tutustumassa Toljattiin ja tehtaaseen sekä Samaran kaupunkiin –97 heinäkuussa
Jengiä siis lähdössä Toljattiin Ilmeisesti porukoissanne on kokeneita Toljatin kävijöitä. Juttelin tuossa äsken sukulaismiehen kanssa puhelimessa. Hän muutti tänne Kotkaan muutama vuosi sitten Toljatista perheensä kanssa. Ennen muuttoaan hän työskenteli Toljatin AutoVazin tehtailla kokoonpanokeskuksessa atk- ja yhteysinsinöörinä mm. Euro Samara -projektissa. Maaliskuussa hän on jälleen menossa autollaan Toljatti-visiitille kotikonnuilleen.
Jos teillä täällä Kotkan suunnalla olisi tarvetta/kiinnostusta kokoontua, niin voisimme tarjota todella hyvää osaamista ja konsultointia matkaanne ajatellen ja erityisesti mm. paikallistuntemusta Toljatissa oleskelunne suhteen Itse kävin tutustumassa Toljattiin ja tehtaaseen sekä Samaran kaupunkiin –97 heinäkuussa
Kokemusta Toljatista on parin käynnin verran. 2002 junalla ja viime syksyltä Ladalla. Tuskin lähdemme "palaveriin" Kotkaan saakka, mutta mukava olisi vaikka, jutella mitä vinkkejä olisi tarjolla. Laitatko yv:nä puhelinnumeron, niin soittelen sinnepäin?
Minäpä se joudan lähteä. Olen tässä jonkin aikaa kypsytellyt tätä lähtöajatusta. Tokihan tuollainen reissu on tehtävä. Ei tule liiemmin matkusteltua.
Vaihtoehtoista kalustoa on vaikka kuinka. Mitään LärppäriPuhelinta minulla ei ole. Mikäs se semmoinen puhelin edes on? 21044 taitaisi olla paras vaihtoehto noista minun vehkeistäni. Miksei 1600SL myöskin.
Mutta mistäs saadaan se kaveri autoon. Olisikohan Kymenlaaksosta ketään lähdössä? Tai Musikka Joensuusta? Täytyy alkaa kysellä. Huudelkaahan kyytihalukkaat. Voisihan sitä jonkun kyytiin itsekin lähteä.
Mitenhän nuo hotellihommat? Olisiko kukaan halukas yöpymään halvemmissa paikoissa? Ainakin jossain päin matkaa voisi yöpyillä vähän vaatimattomammin. Melkein telttameininki kelpaisi. Ja Combissahan sopii nukkua vaikka leirialueella. Tämä ei tarkoita, että olisin lyömässä kapuloita suunnitelmien rattaisiin, mutta erilaisia suunnitelmia voisi harkita. Porukassaolemistahan se tietysti haittaa, jos toiset sooloilevat.
Ja minulla on helppoa kun ei huikka maita enää ollenkaan. Aina ollaan ajokunnossa ja kyytiläisen sopii ottaa soppaa jos on tarvis. Mutta suunnitellaanhan.
Yöpymisistä.
Venäjällä ei juuri ole leirintäalueita, Toljatin ympäristössä vain aroa, yöpymiset Moskovassa ja Pietarissa ihan mittakaavan takia hotellissa, jotta ehtisi käymään kaupungissakin. Telttareissua ei siis ole tulossa; eikä matkantekokaan ole kovin mukavaa autossa nukutun yön jälkeen.
Jos joku haluaa tehdä erilaisen matkan, niin mahdollista se on, mutta ketään ei ruveta etsimään mistään, jos joku ei menekään suunnitellusti.
Tulen mukaan ja kaveri tulee kans. tuleeko vastalausetta jos kadottaisiin toljatin jälkeen omille teillemme? Mikä se PMR-puhelin on? mistä niitä saa? viisumit löytyy, lada (oikeinkin varmatoiminen)löytyy. reipasta mieltäkin löytyy ja kaikki muukin tarpeellinen(paitsi PMR-puhelin).
ladasape kirjoitti:Tulen mukaan ja kaveri tulee kans. tuleeko vastalausetta jos kadottaisiin toljatin jälkeen omille teillemme? Mikä se PMR-puhelin on? mistä niitä saa? viisumit löytyy, lada (oikeinkin varmatoiminen)löytyy. reipasta mieltäkin löytyy ja kaikki muukin tarpeellinen(paitsi PMR-puhelin).
Senkun karkaatte minne haluatte... Täytyy vaan yöpymisiä varatessa tietää lukumäärät.
PMR puhelimia saa melkein kaikista kodinkoneliikkeistä. Mikä on hyvä, kannattaa tiedustella Pressalta.