paljonkohan maksais halvin hitsivehe
paljonkohan maksais halvin hitsivehe
eli paljonko maksais puikko tai mig-kone halvimmillaan kun kesäksi jonku hitsivehkeen hankkis
Viimeksi muokannut antti93, 20.3.2008 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: paljonkohan maksais halvin hitsivehe
Ja jos peltihommiin meinaat niin ei taida puikolla kannattaa alkaa väkertään. Ei taida tuo puikko oikein soveltua ohuen pellin hitsaukseen.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Älä osta halpaa!
Hitsauskoneesta ei kannata tinkiä.. Ostat käytettynä jonku 150A esabin tai kempin niin ei oo hitsaaminen koneesta kiinni ja riittää yleensä autotalli käyttöön..
Niillä halvoilla hitsauslatureilla ei saa edes kunnolla tupakkia syttymään

Hitsauskoneesta ei kannata tinkiä.. Ostat käytettynä jonku 150A esabin tai kempin niin ei oo hitsaaminen koneesta kiinni ja riittää yleensä autotalli käyttöön..
Niillä halvoilla hitsauslatureilla ei saa edes kunnolla tupakkia syttymään

Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
halvin puikkokone oli 29e ja halvin ydinjätemig 79e
eräässä kyläkaupassa tälläisiä myydään läjäpäin, kaupan "tunnus" hevosenkenkä ja tuuri on paikka.
eräässä kyläkaupassa tälläisiä myydään läjäpäin, kaupan "tunnus" hevosenkenkä ja tuuri on paikka.
saikohan se klaus silander sen puikkokoneensa
. sitten astiian.-> jos meinaat yhden auton hitsata älä osta hitsauskonetta. mutta jos sulla on muutakin tekemistä osta kalliimpi jolla tekee oikeestikin jotain, vaikka käytetty. halvoilla ei tule muutakuin pää kipeeksi ja armoton v1tutus. eli teetä muualla.

- lada-juntti
Joo, näin minäkin olen " kyläkaupan " lehdestä lukenut. Mulla oli Kemppi, sitten rahapulassa myin sen pois ( katumus, katumus). Nyt mulla on halpakaupan ydinohjus-lanka hitsi. On sillä tosi hankalaa hitsata verrattuna oikeaan Mikkiin. Mutta hätä ei lue lakia, kyllä ydinsota-täytelanka-hitsi on paljon parempi juttu kuin puikkohitsi.pressa kirjoitti:halvin puikkokone oli 29e ja halvin ydinjätemig 79e
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Halvinhan ei tietenkään maksa kuin vaivan eli kova kysely päälle mistä saisi hakea pois. Onko sellainen sitten hyvä harjoittelukone, sitä en tiedä. Minulle oli Kuusaal tarjol joku vehe, mutten uskaltanut alkaa haaveilla hitsaushommista. TIINEeseen teen pohjatyöt ja ammattilainen hitsaa. Kenties näin on hyvä lähteä liikkeelle.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
jos ei ole ennemmin hitsannut ja alkaapi räkimään jollakin ydintäytelangalla ensimmäistä saumaansa niin kyllä kannattaa minun mielestä tehä niin että, vaikka itse teet kaikki purku, rälläköinti,kasaus työt ja jätät itse hitsi hommat sille jonka sen osaa. niin lopputulos tulee olemaan euroineen lähes sama. siinä vaan äkkiä tärveltyy koneeseen, materiaaliin, uudelleen korjaukseeen yllättävän paljon. no joo on tietysti totta että "juostenkustukin" käy. mutta jos meinaa pitää pidempään liikenteessä niin..
laatu merkit järjestyksessä: Kemppi, Migronig, Esab, Telwin.
- lada-juntti
Totta!. Ydintäytelangalla hitsaaminen vaatii onnistuakseen kokemusta MIG hitsaamisesta. Ja siltikin se on hammasten kiristystä ja jatkuvaa V-alkuisten kirosanojen toistoa...4stroke kirjoitti:jos ei ole ennemmin hitsannut ja alkaapi räkimään jollakin ydintäytelangalla ensimmäistä saumaansa niin kyllä kannattaa minun mielestä tehä niin että, vaikka itse teet kaikki purku, rälläköinti,kasaus työt ja jätät itse hitsi hommat sille jonka sen osaa. niin lopputulos tulee olemaan euroineen lähes sama. siinä vaan äkkiä tärveltyy koneeseen, materiaaliin, uudelleen korjaukseeen yllättävän paljon. no joo on tietysti totta että "juostenkustukin" käy. mutta jos meinaa pitää pidempään liikenteessä niin..
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Minulla on pajakaveri täällä Joensuussa, jonka pajalla teen pohjat ja tämä korjaaja hitsaa. Niin me tehtiin viime keväänä NEITIn kanssa ja hyvä tuli. Hänellä on toinen nosturi melkein aina tyhjänä, joten homma hoituu siinä hyvin.
Ei noita pohjia kannata itse kai tehdä ja viedä johonkin vieraalle pajalle. Niitähän varmaan hitsit siellä kun ei heidän ammattitaitoonsa luoteta. Tiedä ottaisivatko edes moista työtä tehdäkseen. Varmaan ainakin laskuttaisivat ylimääräistä.
Ei noita pohjia kannata itse kai tehdä ja viedä johonkin vieraalle pajalle. Niitähän varmaan hitsit siellä kun ei heidän ammattitaitoonsa luoteta. Tiedä ottaisivatko edes moista työtä tehdäkseen. Varmaan ainakin laskuttaisivat ylimääräistä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- larssi21074
Kyllä sitä peltiä hitsataan ihan teollisuudessakin puikolla! Mutta ei millään muuntajilla vaan inverttereillä. eikä semmosetkaan kalliita ole. Mulla on kempin yhistelmäkone, mikki makki puikko tikki kone ja on ollu jokaisen pennin väärti!
Ja kuka täällä käyttää autonpelteihin mig-hitsausta!?
Minä oon käyttäny ladan pelteihin mag-hitsausta, sopii niihin paljon paremmin!

Ja kuka täällä käyttää autonpelteihin mig-hitsausta!?

Minä oon käyttäny ladan pelteihin mag-hitsausta, sopii niihin paljon paremmin!

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
mä oon ladaan hitsannu yhen paikan puikolla,ja hyvin onnistu
autoton.. vielä
- lada combi
Kemppi ja Wallius on omasta mielestäni parhaat, niillä tulee pääsääntöisesti hitsattua...4stroke kirjoitti:laatu merkit järjestyksessä: Kemppi, Migronig, Esab, Telwin.
- Lada Scandinavia
Ei kannata, ei kannata halpa.
Minun mielestä pitäisi rohkaista Anttia ja ostamaan hitsikone ja kyllä se präkääminen siitä lähtee, kun harjoittelee ja harjoittelee.
Jos ei koskaan yritä, niin ei koskaan osakkaan.
Puikkokonetta en suosittele, jos hitsaustyöt on autoon, kotikärry yms.
Suosittelisin ostamaan sellaisen lankakoneen, missä voi käyttää ydintäytelankaa ja suojakaasua.
Kumpaa vaihtoehtoa sitten alkaa käyttämään, niin ottaa selvää hinnoista ja vertailee, kuinka paljon tekee ja kuinka paljon on euroja käytettävissä.
Minulla on Woikoskelta vuokrapullo ja ensin ostin käytettyn Micin Cebora Turbo.(120e) Runsaat vuosi sitten ostin saman merkkisen mutta uuden koneen,(Revolution combi) joka maksoi 580e.
Niin vanhassa Ceborassa, kuin uudessa on jäähdytys tuuletin, eli kone ei tilttaa, jos hitsaa pitkään ja siis valovirta kone.
Kun Antti präkää ja hiukan oppii, että pellin pala pysyy kiinni, niin kohta on kaverin kaveri kysymässä, että paljon maksaa, jos hitsaat hänenkin autoa ja pian on kone tienannut itsensä takaisin.
Minun mielestä pitäisi rohkaista Anttia ja ostamaan hitsikone ja kyllä se präkääminen siitä lähtee, kun harjoittelee ja harjoittelee.
Jos ei koskaan yritä, niin ei koskaan osakkaan.
Puikkokonetta en suosittele, jos hitsaustyöt on autoon, kotikärry yms.
Suosittelisin ostamaan sellaisen lankakoneen, missä voi käyttää ydintäytelankaa ja suojakaasua.
Kumpaa vaihtoehtoa sitten alkaa käyttämään, niin ottaa selvää hinnoista ja vertailee, kuinka paljon tekee ja kuinka paljon on euroja käytettävissä.
Minulla on Woikoskelta vuokrapullo ja ensin ostin käytettyn Micin Cebora Turbo.(120e) Runsaat vuosi sitten ostin saman merkkisen mutta uuden koneen,(Revolution combi) joka maksoi 580e.
Niin vanhassa Ceborassa, kuin uudessa on jäähdytys tuuletin, eli kone ei tilttaa, jos hitsaa pitkään ja siis valovirta kone.
Kun Antti präkää ja hiukan oppii, että pellin pala pysyy kiinni, niin kohta on kaverin kaveri kysymässä, että paljon maksaa, jos hitsaat hänenkin autoa ja pian on kone tienannut itsensä takaisin.