Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

onte kirjoitti:auttakaa miestä mäessä!? olen koulussa levittämässä pellivanteita ladaani ja ajattelin laittaa niihin vähän pakkelia jotta sais tasasemmat ja nätimmät. ensiksi onko mahdollista?
No kokemusta ei oo, mutta epäilisin että siinä pulttien lähiympäristössä ei pysy. Pelti kun joustaa vähän kun rengas vedetään kiinni.
Ulommas taas ei mitään paksuja tasapainotukseen vaikuttavia "paukkuja".
Mutta muuten kyllä uskoisin että onnistuu.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viestit: 702
Liittynyt: 20.2.2008 20:28
Paikkakunta: Pörsänmäki
Viesti:

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

No hyväksytään sitten pienimääräinen pakkelin käyttö ihan esteettisistä syistä. Mutta niin isoa pakkeloitua aluetta ei saa olla, ettei sellainen halkaisijaltaan sentin kokoinen magneetti siihen kiinni tarttuisi.
Avatar
lada combi
Viestit: 433
Liittynyt: 25.4.2006 9:48
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja lada combi »

PECTOPAH MECTA HOMEP kirjoitti:Kai ne pienet myhkyrät pystyy rälläkällä tasoittelemaan? Tietysti jos ei osaa peltitöitä niin silloin kannattaa käyttää vaikka pakkelia taikka litistää hernekeittopurkki (tyhjä) vasaralla ja laittaa se sitten sinne oven reunaan kiinni pop-niiteillä.

Eiii helevetti :lol: Aika seppä jos tasotat "kyhmyt" pellistä rälläkällä. Esim. jos kyhmy on ~1 mm korkea ja pellin vahvuus on 1,5-2 mm --> Kohta reikä...
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

PMH tarkoittanee saumaan hitsatessa jääviä nöölejä?
Ne saa kyllä joo hiottua tasan, mutta kun se sauma harvoin tulee just niin tasan päittäin etteikö siihen jäisi jotain heittoa. Ja pitää malttaa hitsata hitaasti ettei vetele.
S*tanan hidasta touhua. Itse taikinoin kompiin tuolla tyylillä paikan takasivuun ja vaikka kuinka tarkkaan koetin turata niin pelti heittää sittenkin. En siis ole mikään kaksinen pelliseppä mutta yrittää piti. :idea:
Pakkelia en pistänyt yhtään vaan vetelin pensselillä paksusti mustaa ferrexiä. Siitä sitä saumaa sai etsiä, mutta sitten kun läträsin kotteron vaaleanvihreäksi niin johan näkyy kilometrin päähän...
Avatar
lada combi
Viestit: 433
Liittynyt: 25.4.2006 9:48
Paikkakunta: Järvenpää

Re:

Viesti Kirjoittaja lada combi »

Jusu kirjoitti:PMH tarkoittanee saumaan hitsatessa jääviä nöölejä?
Tais tulla väärin ymmärrettyä. Hitsi sauman ja mahdollisten "tippukivien" yms. hiominen onkin sitten eri asia :wink:
jeesma
Viestit: 124
Liittynyt: 29.7.2007 22:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja jeesma »

Mä en pakkeloi ikinä, koska olen kanta-hämäläinen perusidiootti ja mulle opetettiin koulussa yli 20 vuotta sitten että suomessa ei paklata. Suomessa on vaan kittiä.

Sori urpo600 ja muut äidinkieleltään ruotsalaiset.
Avatar
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viestit: 702
Liittynyt: 20.2.2008 20:28
Paikkakunta: Pörsänmäki
Viesti:

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

Et sinä ole idiootti. Sinä olet nero.
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

jaasu kirjoitti:
Jokari kirjoitti:
Mistähän se pelti on sitten taas tehty...tinasta?
rauvasta :lol: :lol:
Teräksestä. Se on eri asia kuin rauta.
Lada 1200s/1700cc
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa

Viesti Kirjoittaja START »

on siinäkin rautaa (suurin osa)

ja jos pystyy samasta pellistä väänteleen esim. koko lokasuojan tai helman tai mikä osan vaan niin että ei yhtään saumaa tule näkyviin vaan sinne takapuolelle niin ei tarvii pakkelia. mutta juju piilee siinä että ei kukaan koti oloissa ja harvoin myöskään normaali pajoissa saa tehtyä esim lokasuojaa kokonaan yhestä palasta. eli ei tehtaan jälkeen ole pakkelia kun ei ole saumaakaan.
ja onhan ladassakin peltiosien liitos kohdissakin tehtaan jäliltä jotain massaa.

asia olisi eri jos puhuttaisiin jostain yli 3mm levytöistä (tasasia pintoja) joita vois jyrsiä tai tasohioa suoriksi
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin