Uudet viron kuvat...
Uudet viron kuvat...
No nyt on kotiuduttu viron reissusta ja uusia kalusto kuvia on jonkun verran täällä. http://fi.msnusers.com/lada/uusiakuviav ... tosta.msnw
Jos jollain on jotain kysyttävää niin kertoilen mielelläni. Nyt meni kaikki rahat remonttiin,mutta tuli sieltä jotain sentään ostettua, elikkä tämä.
http://fi.msnusers.com/lada/venlinenmopo.msnw
Jos jollain on jotain kysyttävää niin kertoilen mielelläni. Nyt meni kaikki rahat remonttiin,mutta tuli sieltä jotain sentään ostettua, elikkä tämä.
http://fi.msnusers.com/lada/venlinenmopo.msnw
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
eeh
tonnehan pitäis päästä, ihania... tässä vähän kommentteja kuvista
se oisko ZIL kuorma-auto on minusta GAZ-51 kuorma-auto.... hienoa että siellä on noita pystytakalampuisia elitejäkin olikohan izhevskin vai moskovan mallia, niitä ei kai erota kuin maskista?..... toi paku arvoitus onkin suht. helppo selvästi RAF-977 Latvija bussiin perustuva umpipaku muunnos. Näitä umpipaku versioita ei RAF ite tehnyt kai ollenkaan, vaan Jerevanissa sijaitseva ErAZ teki ne ja tuotanto jatkui vielä senkin jälkeen kun vuonna -76 RAF-977 bussin tuotanto Latviassa päättyi. Nyt en kyllä muista ton ErAZin mallinumeroa, mutta kyllä se jossain on... tollainen Kombi Mosse eli Izh-2125 olis seuraava hankinta virosta Volgan jälkeen (pihalle mätänemään
)..... olisko ZIL tai MAZ kuvassa on selvästikin ZIL 130:nen vetoauto ZIL-130V.... tosi helmi moskvitsh on selvästi Izh valmistetta eli saattaa olla vaikka 10 vuotta vanha, kun on niin siistissä kunnossa... saiskohan minskin suomessa liikenteeseen? kyllä varmaan kun samaa eu:ta nyt ollaan.... noita -73 ladassa näkyviä Zhiguli merkkejä olis kiva saada ihan pelkästään koristeeksikin (nyppäätkö jostain autosta mukaan seuraavalla reissulla
)...... toi nosturihan taitaa olla melkein sama kuin armeijan viimeisessä huutokaupassa, tuossakin on MAZ alusta.... 70-luvun alun mosse taitanee olla lähempää puolelta välin, ehkä 74-75 vuosimallia sisustuksesta päätellen...
se oisko ZIL kuorma-auto on minusta GAZ-51 kuorma-auto.... hienoa että siellä on noita pystytakalampuisia elitejäkin olikohan izhevskin vai moskovan mallia, niitä ei kai erota kuin maskista?..... toi paku arvoitus onkin suht. helppo selvästi RAF-977 Latvija bussiin perustuva umpipaku muunnos. Näitä umpipaku versioita ei RAF ite tehnyt kai ollenkaan, vaan Jerevanissa sijaitseva ErAZ teki ne ja tuotanto jatkui vielä senkin jälkeen kun vuonna -76 RAF-977 bussin tuotanto Latviassa päättyi. Nyt en kyllä muista ton ErAZin mallinumeroa, mutta kyllä se jossain on... tollainen Kombi Mosse eli Izh-2125 olis seuraava hankinta virosta Volgan jälkeen (pihalle mätänemään



Joo,siellä on vielä pilvin pimein noita mosseja ja löytyy melkein kaikkia malleja. Mossen hinnat siellä oli vähän vuosimallista riippuen 500-7000eek.eli n:60-500e. Noin puolet näytti olevan varsin hyvä kuntoisia ja usein alle 100tkm ajettuja kuten noissa kuvissa näkyvä -76 mosse minkä naapuri oli ostanut 700eek hintaan.(tarjosin sille 1000eek mutta ei myynyt kun tarvi itse kulkupeliä.
) Volgia oli hintaan 1000-8000eek.(mallia gaz 24. vanhemmat on kalliimpia.) zaz eli jaltoja oli tarjolla vahiten mutta silti ihan mukavasti ja hinnat oli 300-2500eek luokkaa.(todella hyväkuntoinen ja väh. ajettu olisi lähtenyt hintaan 1500eek.) Ladat olikin sitten jopa meitä kalliinpia joten niitä en sen ihmeemmin edes katsellut. Vanhat kuorma-autot liikkui 2000-15000eek hinnoissa.Vara-osia kuormureihin,mosseen ja ladaan löytyy hyvin jopa rautakauppojen hyllyiltä. Jaltaankin saa osia melkohyvin varaosa liikkeistä. Venäläisiä mopoja ja moottoripyöriä löytyy myös aika kivasti hintaan 500-15000eek kunnosta ja mallista riippuen.(minulle tarjottiin jotain toverits...ym.ym merkkistä 175cc tosi siistiä ja hyvin toimivaa moottoripyörää hintaan 5000eek.Lupasin palata asiaan syyskuussa.) Noita zikuli merkkejä olisi saanut varaosa liikkeestä 4e. hintaan. pitääpä ens kerralla yrittää muistaa ostaa.
Paras tapa etsiä sieltä itselle halpa auto tai jotain vastaavaa on ostaa soov lehti ja soitella ilmoituksiin mutta kalustoa on myynnissä pitkin eestin maata eli ajamaan joutuu ja paljon. 



FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Niin se mopo jonka sieltä ostin on venäläinen riiga mopon yksi lukuisista muunnoksista,
virossa ne tunnetaan nimellä vörr ja haukkumanimellä säärenvääristäjä. Mopo on oikea yksinkertaisuuden huippu,Vaihteita ei ole eikä mitään käynnistys mekanismiakaan vaan ne yleensä työnnetään käyntiin.
(hienoimmissa malleissa on polkimet). Uusi maksaa tallinnassa noin 5500eek. Käytettyjä saa hintaan 300-3000eek.Osat on meikäläisittäin halpoja esim. uusi koko moottori maksaa 1500eek. 



FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
ihanaa
järjestäppäs ohjattu ostosmatka tonne viron maaseudulle, käydään ostaa ylimääräiset Mosset ja Volgat talteen, jos hyvä kuntoisen 2125 izh löydät 500 eurolla tai halvemmalle niin päästään vaikka tekee kauppoja, toisaalta jos edes yrittää saada sitä suomessa liikenteeseen tarttis kai olla jotain vuosimallia alle 1980 mieluummin sieltä vanhimmasta päästä. Uudemman vois ostaa tietysti koristeeksi.
Noita Zhiguli merkkejä 2101 mallisia haluaisi varmaan mun lisäksi ainakin AI ja jokunen muukin!! eli kannattaa tuoda suomeen.
Noita Zhiguli merkkejä 2101 mallisia haluaisi varmaan mun lisäksi ainakin AI ja jokunen muukin!! eli kannattaa tuoda suomeen.

Tommonen Zaporozhets olis kiva,onhan se sentään usein maailman huonoimmaksi autoksi mainittu
.Myynnissä olevat taitavat olla noita tuoreimpia ZAZ 968M malleja?Jos löytyis 966:nen,siinä on kromiritilä keula ja ne ilmanotto hormit sivuilla.Hinnat vaikuttais ainakin olevan kohtuulliset.Missä noita autoja siellä on myynnissä?

zaz:ja löytyy vielä molempia malleja ja ne ei todellakaan paljoa maksa.(ei erityisemmin arvosteta sielläkään).Autoja myy etupäässä yksityiset ihmiset.Auton voi saada vaikka kun kysyy sellaisen nähdessään että myytkö autosi? tosin silloin hinta voi olla aika kova,parhaiten niitä saa kun ostaa esim. soov lehden(on melkein kuin paikallinen keltainenpörssi mutta parempi). Kuule jussi 500e on siellä jo niin iso raha että sillä löytyy vaikka kaksi hyvää mossea.
Mutta siellä pätee sama kuin täällä että jos haluat jotain heti niin se on kalliimpi kuin niin että vähän jahkaillaan ja viivytellään kaupan kanssa.
Esim. itsellä on neuvottelut käynnissä autotallista johon kuuluu mukaan -73 hyväkuntoinen vihreä mosse. pyynti oli 15000eek yhteensä nyt ollaan tilanteessa 13000eek. Syyskuussa jatketaan neuvotteluja tavoitteena 10000eek. hinta.
Ps. ennen vuotta -87 valmistettu mosse ei pitäisi olla ongelma suomessa katsastaa, uudemmissa tulee jo sitten ongelmia mm. päästöjen kanssa.



FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Vieläpä pikkaisen lisää tietoa niille jotka ihmettelevät miksi siellä on vielä mosseja niin paljon.Juttelin siellä vävy pojan vaarin kanssa joka on siellä syntynyt ja ollut ikänsä virtsussa ja kaikkea kokenut n.80 elin vuotensa aikana ja hän kertoi että kun hän osti ladansa sitä joutui odottamaan yli 15 vuotta ennen kun sen sai, tämähän johtui siitä että suurin osa ladoista valmistettiin vientiin.Ladan sai tallinnan auto torilta pimeiltä markkinoilta myös nopeastikkin jos halusi mutta hinta saattoi olla jopa yli kymmenkertainen, sensijaan mossen saattoi saada jo 2-5 vuoden jonottamisella eli melko nopeasti ja zaz:n jopa alle parissa vuodessa.Volgan kanssa juttu oli suurinpiirtein sama kuin ladojen kanssa,eli odotus oli pitkä.Kuorma-autoja on runsaasti kun niitä sai helposti kolhoosien käyttöön eli valtio omisti ne.
Aika rankkaa on pojilla siellä aikoinaan ollut vaan onneksi on asiat sielläkin nykyisin paremmin.
ps. kertoipa vaari vielä että oli joku kyläläinen 80-luvun alkupuolella saanut ladan joka oli tarkoitettu suomen markkinoille ja sitä oli sitten kylällä kaikki ihmetellyt että kuinka hieno ja hyvin tehty se oli,että silleen. 



FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Tässä muutama hintaesimerkki suoraan soov lehdestä:MOSKVICH 2140 1.5 beez,söidukorras,h.2500kr. MOSKVICH 2140 81.a, sedaan, ls 75000km,tagavedu,bens,manuaai,korralik,roheline,h 3000kr. MOSKVICH 2141, 91.a, söidukorras,konks,vöin saata e-pilte, h 7000kr. MOSKVICH 412, 76.a, valge,bens,manuaai,kere korralik,norm korras, h 3000kr. MOSKVICH IZ KOMBI, 82.a, tehn korras,kehtiv uv,hind 2500kr. ZAZ 968M, 89.a,kupee,h 2000kr. ZAZ heas korras,h 1500kr. ZAZ 966B,67.a,bens,teine mootor kaasa, h1800kr,tingimisvöimalus. GAZ 21-01 2.4, 76.a, must,sedaan, 54210km,kaasa varuosi, h8500kr. YM,YM. autoja vaikka kuinka paljon, siitä sitten vaan hintoja euroiksi muuttelemaan, kurssi on tällä hetkellä 1e=15.60kr. Eli ei autot paljon enää euroissa maksa. 

FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
ajettavia autojahan noi useammat siellä kaupattavat on. Eli jos on teksti " sõidukorras" (ajokunnossa) tai "kehtiv ülevaatus" (katsastus voimassa) niin turhaa mitään trailerin kanssa ruveta roudailemaan vaan selvä kakkoskuski tai monet autot on nähnyt virolaisen myyjänkin tuovan Tallinnan satamaan ja ihan perille autokannelle asti.
Vuokra-auton (samoin kuin jos autossa ei ole omistajaa paikalla) viemiselle ulkomaille pitää olla omistajan kirjallinen lupa ja varmasti myös trailerin.
Vuokra-auton (samoin kuin jos autossa ei ole omistajaa paikalla) viemiselle ulkomaille pitää olla omistajan kirjallinen lupa ja varmasti myös trailerin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Juuri noin,niinkuin samarai kirjoitti. Matkan hintahan ei myöskään juuri mikään este ole,eli 2 kaveria ja auto sinne ja 2 kaveria ja 2 autoa takaisin maksaa esim. nordic jetlinellä n:120e. yhteensä.Isoilla ja hitaammilla laivoilla yleensä vielä vähän halvempaa.No muita kuluja tietysti on suomen puolella tulli ja autovero mikä ei varmaankaan paljoa voi olla jostain 70-80 luvun mossesta tai jaltasta, sekä tietysti kats. ja rekisteröinti kulut. Arvioisin että kustannukset voisi olla jotakuinkin luokkaa: matka 120e,polttoaineet 40e, majoitus 0-100e(nukkuuko autossa vai hotellissa), ruokailu 10-20e., eestin mahdolliset rekisteröinti ym. kulut 20e, sekä tietysti auton ostokulut 45-500e. Noilla investoinneilla pitäisi auton olla jo suomen puolella eli ei hirveesti maksa jos ei halua . 
PS.tullin sivuilta katsoessani oli huhtikuussa tuotu 1 volga ja 2 trapanttia ja niistä maksettu alvia ja auto veroa n:350e, eli kyllä pitäisi esim. mossessa jäädä jopa alle sen mutta maks. samoissa.

PS.tullin sivuilta katsoessani oli huhtikuussa tuotu 1 volga ja 2 trapanttia ja niistä maksettu alvia ja auto veroa n:350e, eli kyllä pitäisi esim. mossessa jäädä jopa alle sen mutta maks. samoissa.

FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.